|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?

חשיפה ב-News1

המרצה של ראש המועצה זכה במכרז הניהול

ד"ר ג'קי זבולון היה מרצה של ראש המועצה המקומית תל מונד בלימודיו לתואר בבית ברל בעת שראש המועצה למד אצל זבולון ניגש המרצה למכרז ניהול במועצה בתל מונד וזכה בו על-אף שלכאורה אינו עומד בתנאי הסף
15/04/2015  |   איציק וולף   |   תחקירים   |   סדום ועמורה   |   תגובות
גולן. לומד לימודי תואר ראשון [צילום: איציק וולף]

איציק וולף
ראש המועצה הצהיר על תארים ב-NYU; לא נמצא לכך תיעוד

ראש המועצה דיווח על הוצאות פרטיות כעל הוצאות בחירות
איציק וולף
ראש המועצה המקומית תל מונד, רוני גולן, דיווח למבקר המדינה על קניות בסופרמרקטים בסכום מצטבר של כ-12,000 שקל, על קניית בר מים, על קניית מכונת אספרסו ועל הוצאות רבות אחרות שעשה לצרכיו הפרטיים כעל הוצאות שנעשו לטובת מטה הבחירות * פעילי המטה מכחישים ומאשימים את גולן כי ביצע את הרכישות מכספי סיעת התקווה שבראשה עמד וכי לא דיווח על תרומות
לרשימה המלאה

המנהל החדש, שזכה במכרז לניהול מחלקת שפ"ע במועצה המקומית תל מונד, הוא ד"ר ג'קי זבולון. ל-News1 נודע כי זבולון, אשר עובד כמרצה במכללת בית ברל ובמכון וינגייט ואשר ניגש למכרז, לימד בשנת הלימודים הנוכחית במכללת בית ברל את ראש המועצה המקומית תל מונד, רוני גולן, בלימודיו לתואר הראשון במועד שבו ניגש למכרז.

"הסטודנט רוני גולן היה תלמיד בסמסטר א' בקורס "השתתפות פוליטית ברמה המוניציפלית" אותו מעביר ד"ר ג'קי זבולון במסגרת הפקולטה לחברה ולתרבות", נמסר לנו מן המכללה האקדמית בית ברל. על-פי הודעת המכללה, גולן רשום ללימודי תואר ראשון במדעי החברה והרוח של האוניברסיטה הפתוחה בהתמחות במינהל ומדיניות ציבורית של המכללה האקדמית בית ברל, שהקורסים בה מוכרים לצורך לימודי התואר של האוניברסיטה הפתוחה.

את לימודיו במכללת בית ברל התחיל ראש המועצה המקומית תל מונד על-אף שפרסם בעבר שהשיג בעבר תואר ראשון ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת ניו-יורק. עובדה זו היא ראיה נוספת לאשר נודע כבר ואשר פורסם על ידינו כי פרסומים אלה, שהוצגו על-ידי גולן גם לחברה שבה עבד ואשר דווחו לבורסה, היו שקר ומצג שווא וכי גולן מעולם לא קיבל תארים מ-NYU. ניסיונות של חברי המועצה לברר מה מהות לימודיו בבית ברל נתקלו, לדבריהם, בהתחמקויות של גולן.

כעת, מתגלה כי גולן לכל הפחות איפשר את מינוי המרצה שאצלו הוא למד בתקופה של המכרז, למשרה בכירה נושאת שכר.
מכרז פומבי 19/2014 לתפקיד מנהל שפ"ע / מכרז
מכרז שפרסמה המועצה המקומית תל מונד למינוי מנהל למחלקת השפ"ע במועצה.

לא עומד לכאורה בתנאי הסף
הדף האישי של זבולון

חשדות אלה מתגברים בייחוד לנוכח מה שנראה כאי-עמידה של זבולון בדרישות-הסף של התפקיד שאליו ניגש. טופס המכרז לתפקיד מנהל מחלקת שפ"ע במועצה המקומית תל מונד, אשר נחתם ב-29 בדצמבר 2014 על-ידי ראש המועצה רוני גולן, קובע כי תנאי הסף הראשון הוא שלמועמד לתפקיד יהיה תואר אקדמי בתחומים הנדסה, תכנון, אדריכלות אגרונום או ניהול. אולם, עיון קצר בדף האישי של ד"ר זבולון באתר המכללה האקדמית בית ברל מעלה כי אין לו אפילו אחד מן התארים הללו. הוא מחזיק בתואר ראשון בקרימינולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן (1998), תואר שני במדע המדינה מאוניברסיטת בר-אילן (2002), תואר שלישי במדע המדינה מאוניברסיטת אוטגו שבניו-זילנד (2009) ובתעודת הוראה במדעי המדינה, חברה וחינוך מהמכללה האקדמית בית ברל (2014).

"יש לזבולון הקישורים הנדרשים"

המועצה המקומית תל מונד הספיקה כבר להודיע לציבור על זכיית ד"ר ג'קי זבולון במכרז על תפקיד מנהל מחלקת השפ"ע במועצה. בהודעה שפורסמה בדף הפייסבוק של המועצה ב-7 באפריל נאמר כי זבולון ייכנס לתפקידו במהלך חודש אפריל.

אולם לא ברור כיצד עבודתו של זבולון במועצה המקומית תל מונד, שעל-פי מסמכי המכרז מוגדרת כעבודה בהיקף של 100% משרה, מסתדרת עם המשך עבודתו כמרצה במכללת בית ברל, שם הוא משובץ להעברת קורסים גם בסמסטר האקדמי הנוכחי, הצפוי להימשך עוד כמה חודשים.

בהודעת המועצה, שמאז פנייתנו בבקשה לקבלת תגובה הוסרה מדף הפייסבוק של המועצה המקומית תל מונד, נמסר עוד כי "מר זבולון נבחר על-ידי ועדה חיצונית שכללה גם נציג משרד הפנים. כל המועמדים עוברים בדיקת משרד עורכי דין כדי לוודא שהמועמדים עומדים בקריטריונים".

אותה הודעה, שתיעודה מופיע לפניכם, כללה גם טעות פרוידנית חיננית למדי. כאשר מנסחי ההודעה ביקשו לכתוב שזבולון עמד בתנאי-הסף ויש לו הכישורים הנדרשים למילוי התפקיד הם טעו באופן כתיבת המילה וציינו כי יש לו: "הקישורים הנדרשים".

"אני בקושי מכיר אותו"

"אמנם זכיתי במכרז, אבל עוד לא נכנסתי לעבודה בפועל. אני מאוד שמח להיכנס לעבודה הזאת", אמר זבולון בערב חג הפסח בשיחה עם News1. זבולון ציין כי הוא דוקטור לשלטון המקומי ומומחה בתחום המוניציפלי בעיקר בכל הנוגע להשתתפות בבחירות וכי טרם סיפר למעסיקיו בבית ברל ובמכון וינגייט על זכייתו במכרז בתל מונד. "אני לא אשמח אם הדברים יתגלו להם כי איש לא יודע מזה עוד", ציין. לדבריו, בתל מונד יודעים אנשים שאדם בשם ג'קי זבולון מגיע לנהל את מחלקת שפ"ע, אבל באקדמיה לא יודעים על כך. "אני גם לא מעוניין שהם יידעו, כרגע, בשלב הזה".

כשנשאל האם הוא מתכוון לעבוד במועצה בתל מונד במקביל להמשך עבודתו כמרצה באקדמיה ציין זבולון כי ייתכן שאפשר לעשות זאת, מעבר לשעות העבודה. "אבל כרגע, לא צריכים לדעת כלום. אני מסיים את הסמסטר לפי מה שאני צריך לעשות ולא פוגע באף אחד ואחרי זה – אחתום על חוזה עבודה ונתחיל לעבוד", אמר.

דברים אלה לא מדויקים. עיון בדף המידע האישי אודות ד"ר ג'קי זבולון באתר מכללת בית ברל מגלה כי מעבר לקורסים שהוא מעביר בסמסטר א' – בהם גם קורס 'השתתפות פוליטית ברמה המוניציפלית' שבו משתתף בימי רביעי ראש המועצה המקומית תל מונד, רוני גולן – הוא מרצה בחמישה קורסים נוספים בסמסטר ב', שהתחיל רק לאחרונה ואשר צפוי להימשך עד לקיץ. אם יידרש לעזוב את תפקידו בשל מינויו למנהל מחלקת שפ"ע במועצה המקומית תל מונד – ייפגעו לכאורה הסטודנטים הרשומים לקורסים הללו. מנגד, אם תמתין המועצה המקומית תל מונד עם המינוי עד לסוף הסמסטר – ימשיכו להיפגע תושבי המועצה מהיעדר מנהל בפועל למחלקת שפ"ע ומהזנחת התחזוקה של הרחובות.

אתה מכיר את רוני גולן מבית ברל?

- אה, אני שמעתי על זה (צוחק). יצא לי גם לראות אותו. אני חדש בכל הנוף הזה. אני לא הייתי עשר שנים בארץ. גרתי בניו-זילנד עשר שנים.

גם דברים אלה לוקים לכל הפחות בחוסר דיוק. המערכת הפוליטית המקומית בתל מונד אינה זרה לד"ר זבולון. בבחירות המוניציפליות האחרונות, בשנת 2013, התמודד על מקום במועצה המקומית תל מונד במסגרת רשימה בשם 'אור'. הוא לא הצליח להיכנס אל המועצה המקומית, אולם ברור כי הנוף הפוליטי המקומי בתל מונד אינו זר לו. באותה תקופה התגורר ד"ר זבולון בתל מונד ועל-כן היה זכאי להתמודד על מקום במועצה המקומית. מאז עבר עם משפחתו ליישוב הסמוך - צורן. כאמור, עדויות שהגיעו ל-News1 מעלות כי לימד את רוני גולן בסמסטר האחרון במכללת בית ברל. המכללה האקדמית אישרה את המידע.

היה מישהו מבית ברל שאמר שרוני לומד אצלך ממש.

- תגיד מי הבחור הזה...

האם הוא לומד אצלך או לא לומד אצלך?

- אני לא חייב לענות לך. אני לא מכיר אותך ומה זה משנה עכשיו?

התשובה הכי פשוטה היא לומר לא.

- בוא נתחיל מזה שאני לא עובד במועצה. כשאני אעבוד במועצה אני אצטרך לענות לך.

זכית במכרז.

- זכיתי במכרז, הכדור אצלי. לא אמרתי כן ולא אמרתי לא. (בניגוד למה שאמר קודם שהוא צפוי בקרוב לחתום על חוזה עבודה, א.ו.). אני לא מכיר אותך. אולי אתה סתם אדם שמחטט בעניינים של אנשים אחרים. זה לא מכובד ולא אתי.

זה אתי לגמרי. הצגתי את עצמי בצורה ברורה ואני שואל שוב – האם רוני גולן לומד אצלך?

- אני לא אענה לך. כשאני אעבוד – אענה לך את מה שאוכל.

זאת לא נראית לך בעיה אתית שניגשת למכרז הזה כאשר הוא לומד אצלך?

- אני לא אענה לך על שום דבר. אני בקושי מכיר אותו. אני מכיר אותו כאזרח וכתושב.

כאמור, מהודעת המכללה האקדמית בית ברל עולה כי זבולון שיקר בדברים אלה וכי הוא היה מרצה של גולן בקורס אקדמי שבו היה צריך להעניק לו ציון באותה עת שבה זבולון ניגש למכרז שבו בסופו של דבר זכה.

בית ברל: הסבריו מניחים את הדעת

פנינו אל המכללה האקדמית בית ברל בבקשה לקבלת תגובת הנהלת המכללה על-כך שד"ר זבולון ניגש למכרז בגוף שמנוהל על-ידי סטודנט שלו ועל-כך שלא הודיע למכללה על שניגש למכרז.

"ד"ר זבולון הינו מרצה מן החוץ במכללה ולכן אינו מחויב במתן דיווח על פעילויות או מועמדויות לתפקידים נוספים שלו מחוץ למכללה. לפיכך, על הגשת המועמדות לתפקיד במועצת תל מונד והזכייה בו נודע לנו רק עתה. עם זאת, עולה כי ד"ר זבולון נהג בתום לב ובאופן המניח את דעתנו", לשון תגובת בית ברל.

פנינו גם אל דוברת המועצה המקומית תל מונד, רונית נחום, בבקשה לתגובה. לאחר פנייתנו היא ציינה כי העבירה את הנושא לעיונו של גולן שנמצא באותה עת בישיבה. מאז ועד עתה לא התקבלה כל תגובה.

תאריך:  15/04/2015   |   עודכן:  15/04/2015
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המרצה של ראש המועצה זכה במכרז הניהול
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עמרני יוסף
15/04/15 01:51
2
לעיתונאי וולף
15/04/15 04:39
3
עפר בירן
15/04/15 06:36
4
משה כהן תל מונד
15/04/15 07:47
 
יוסי ק
15/04/15 21:44
5
dorit
15/04/15 11:31
6
Hadass
15/04/15 18:13
 
ייחודי
16/04/15 04:44
7
צורי
16/04/15 08:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סדום ועמורה
אדריכל שהועסק בידי רשות שדות התעופה טוען, כי פוטר משום שפנה למבקרת הפנימית של הרשות והתריע על חשד לשחיתות במאות מיליוני שקלים. התובע (5.4.15) הוא יואל מזרחי, שהיה העוזר הראשי למשה עזריה, המהנדס הראשי למבנים ותשתיות בחטיבת ההנדסה של רש"ת.
12/04/2015  |  יצחק דנון  |   חדשות
ישראל היא בין המדינות הגרועות בעולם בתחום המאבק בשחיתות בשנים 2011-1996 - קובע מחקר של OECD שפורסם בסוף החודש שעבר.
12/04/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
חברת פמה ליסינג פיטרה את יאיר פיקס, ששימש כמנכ"ל החברה 22 שנים, בשל חשד להפרת אמונים וגרימת נזקים במיליוני שקלים לחברה. כך חושף תהליך המתנהל בין הצדדים בבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב. החברה עוסקת במימון לרכישת רכב, ולפי פרסומיה העמידה עד היום מימון כזה בהיקף של 4 מיליארד שקל.
06/04/2015  |  יצחק דנון  |   חדשות
מפלגת "יש עתיד", הגישה (יום ד', 1.4.15) חבילת חקיקה במסגרת מלחמתה למיגור השחיתות השלטונית. המפלגה חשפה בתחילת חודש פברואר את תוכניתה למיגור השחיתות, הכוללת הגברת השקיפות, הטלת מגבלות על אישי ציבור תחת חקירה, חיזוק ההגנה על חושפי שחיתויות והסדרת פעילות הלוביסטים בכנסת.
01/04/2015  |  מירב ארד  |   חדשות
המשטרה מנסה לגייס, בימים אלה, עדת מדינה בפרשה חדשה שבה מעורבים בכירים במרכז ההשקעות. כך נודע ל-News1. על-פי החשד, בכירים קיבלו שוחד בתמורה לקידום תוכניות שהועברו לאישור מרכז ההשקעות מצד אנשי עסקים ויזמים. בפרשה מעורבים גם מאכערים בהם השתמשו הצדדים.
29/03/2015  |  יואב יצחק  |   חדשות
רשימות נוספות   /   סדום ועמורה  /  מי ומי  
נדחתה בקשת גפסו לביטול האישום השני  /  איתמר לוין
המשטרה: להעמיד לדין את בנצי ליברמן  /  איתמר לוין
מנהל גן חיות חשוד בשוחד, במרמה ובהלבנה  /  איתמר לוין
רב עם כיס עמוק  /  איציק וולף
הגלות עודנה כאן  /  הרב ד"ר חיים שיין
חשיפה: חשד לשחיתות בבאר יעקב  /  איציק וולף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
תמלול של קטע מרתק ומאלף מתוך ראיון של דובר צה"ל לשעבר, המותח ביקורת נוקבת על התרבות הארגונית של צה"ל    לא מיותר לציין שתרבות זו היא של צה"ל בפרט, אבל של החברה הישראלית בכלל, לפחות ...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
דרור אידר
דרור אידר
כיצד התקיימנו בעולם חסר התגלות, בגיא צלמוות של לאומים, נתונים לסכנת השמדה? מגילת אסתר הכינה אותנו לעולם כפי שמוכר כיום, שבו מוכרחים לתמרן בסבך הפוליטיקה העולמית כדי להשיג את הבסיס:...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il