|   15:07:40
  אהרון שחר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

חוק הטבע מספר אחד <br>

קפיצה קטנה לעתיד אתנחתה פילוסופית קלה מענייני האקטואליה הבוערים, מה תבין האנושות בעוד כמה מאות שנים?
26/04/2015  |   אהרון שחר   |   מאמרים   |   תגובות
חוק הטבע [צילום: AP]

רשימה זו עלולה להישמע מוזרה מעט, שכן ה"הומו נאוריטוס" (האדם החושש) לא רק מקובע בקונספציות, אלא מתוכנת לאופן חשיבה מסוים. אבל אני מציע לכם הפעם במקום להציץ ולברוח כהרגלכם, דווקא לנצל את ההזדמנות כדי לתהות קמעא על דרכי חשיבה אחרות. תמיד תוכלו להכניס את הראש חזרה לקופסה החמימה והנעימה ולסגור את המכסה.

חוק הג'ונגל

חוק הטבע החברתי מספר 1 הוא כמובן חוק הג'ונגל - החזק מנצח. נשלב אותו יחד עם החוק הראשון של הקפיטליזם: תאוות הבצע האינסופית, השאיפה לעוד ועוד ועוד. מדוע? כי בקרב בני אדם, החזק המנצח הוא לא תמים כמו אריה רעב שטורף כבשה. החזק האנושי הוא רע! אם הוא לא רשע הוא לא מעניין אותנו, אך אל דאגה, המקרים הללו שהחזק המנצח הוא טוב, כה נדירים עד כי ספק אם הם בכלל קיימים.

קדמו לי חכמים שאמרו "יצר לב האדם רע מנעוריו". האדם מטבעו מותח גבולות, מנסה לפרוץ קווים אדומים, להשיג עוד ועוד. למרבה הצער (כמעט) תמיד זה לרעה. למה אלוהים ברא את העולם כל כך רע? שאלה ללא תשובה, מי שיכול כדאי באמת שישאל אותו.

זה מתחיל מבני נוער "שובבים" שמותחים גבולות: מתעללים במורים, מפריעים, מתחצפים, מלכלכים, מאיימים, מכים, דוקרים, גונבים, מעשנים, שוטים... זה ממשיך בחזירות קפיטליסטית שהצליחה תוך כמה עשורים לרכז כמעט את כל ההון של האנושות בכיסם של בודדים (שיכולים למלא מטוס אחד). ממשיך בשחיתות ששלחה גרורות לכל מערכות המדינה כסרטן בשלב סופני, ומסתיים בפשיעה, בטרור האיסלאמי המזוויע ובתרבויות ומדינות עריצות.

כולם פורצי גבולות ולאו-דווקא בהיבט המחקרי.

טבע האדם

כשאני מדבר על מיגור השחיתות אנשים נחמדים נוהגים להסביר לי בנימוס שאין מה לעשות כי זה טבע האדם. הבעיה היא לא שגלמים או בורים מתנדבים ללמד מהו טבע האדם, אלא תשוקת הכניעה הבלתי ניתנת לכיבוש. הם כבר החליטו שזהו טבע האדם ולכן נגזר עלינו להרים ידיים.

אבל אני יודע לענות להם: נניח שאתם צודקים ושחיתות זה טבע האדם, אוקיי, ומה עם רצח, אונס, פשיעה, זה לא טבע האדם? אז מה, נסגור את המשטרה? נהפוך הוא, מהבנת חוק הג'ונגל נגזרת באופן אוטומטי מטרת האנושות: ריסונו.

בעצם כל הרעיון של קיום תרבות אנושית הוא ריסון החוק הזה, כך שהמדינה וגופי השלטון יהיו החזקים והם ינצחו את כוח הטבע האדיר: התשוקה של כמעט כל אחד מאתנו להכניס כמה שיותר לתוך כיסו הפרטי! יש לנו בעולם מיליארדי "חורים שחורים" מהלכים מסוג הומו סאפיינס עם תיאבון רשע בלתי נדלה הכמהים לבלוע כול מה שזז. כדי לקיים תרבות אנושית אנחנו חייבים לרסן את עצמנו. צחוק הגורל הוא שבחרנו בכלכלה חזירית, שבמקום לרסן דווקא מעודדת את היצר הזה, והיא אכן בולעת אותנו לדעת. בחרנו? אני לא, ואתה? החזירים בחרו בשבילנו.

פילוסופיה בגרוש: ההפך מג'ונגל זו תרבות וכדי לקיימה יש להשתמש בכלי הנקרא גבולות! הקונספציה של רעים וטובים חמודה אך טיפשית, ללא גבולות כולם רעים בפוטנציה. שנאמר: "הכוח משחית, כוח ללא גבולות מוביל לזוועות".

האנושות נכשלה

נכשלנו. העולם הוא סטטוס קוו של שואות וזוועות, רוב האנושות חיה בתנאים בלתי אנושיים! צדק זו בדיחה, סיאוב שחיתות וחזירות משתלטים על משאבי הכלל. למה נכשלנו? נתמקד כרגע בשתי סיבות:

1. אנחנו רוצים להיכשל! לא הייתי ממהר לזלזל בהרצל. יכולת זה חשוב, אבל בדיוק מאותה סיבה שערפאת לא הצליח לנצח את הטרור וחתולים מתקשים לשמור על השמנת, כך גם המושחתים לא מצליחים לנצח את השחיתות. הם נורא נהנים לשחות בבור שומן, על גופתם הם יוותרו עליו. תרדו מהרעיון שמושחתים ילחמו בשחיתות, תתבגרו.

2. אין טיוטת עבודה! האנושות עדיין לא הצליחה לגלות את הדבר הכי פשוט בעולם: חוק הטבע מס' 1. ברגע שהיא תגלה אותו היא תהיה מכוונת מטרה: ריסונו.

מטרת האנושות

במישור הפילוסופי המטרה הטריוויאלית היא כמובן טובת האנושות (מיגור המלחמות, הטרור, העוני, השחיתות והסבל). במישור האופרטיבי המטרה המתבקשת היא כמובן הצבת גבולות נוקשים, נחרצים, בעלי עוצמה אדירה. כדי שאנחנו נהיה החזקים, וכך נרסן את החוק הראשון ונמנע ממנו להשתולל.

למה האנושות לא עושה את זה? כי היא תקועה בקונספציות. עקב תרבות הנאורות, האנושות בתקופתנו תקועה עד לשד עצמותיה בפשרות, הסכמים, משא-ומתן, חינוך, הסברה ושאר ברברת. חוק הטבע מספר 1 עדיין לא התגלה. לאנושות אין מושג שהיא צריכה להיות מכוונת מטרה, היא עדיין לא יודעת שאין זה נתון לשיקולה, חובתה העליונה היא קודם כל לרסן את החוק הזה על-ידי הצבת גבולות!

אסור לאובמה להתמזמז עם חמינאי. חובתה של האנושות להשמיד את השלטון בקוריאה הצפונית ולשחרר עשרות מיליוני מסכנים ממחנה ריכוז ענק. חובתה להשמיד את השלטון באירן. חובתה להשמיד את הטרור האיסלאמי. חובתה לתרבת את האיסלאם ולהוציא את השריעה אל מחוץ לחוק הבינלאומי. חובתה למגר את השחיתות ולפתור את הבעיות החברתיות! מי שואל אותה בכלל, זו חובתה!

כשלי תרבות הנאורות

את תוצאות הקונספציה הכושלת אנחנו רואים בבתים רבים, לא רק בבתי הקברות אלא גם בבתי הספר. מערכת החינוך הטיפשונת אינה יודעת שתפקידה הראשון והעליון לפני הכול הוא הצבת גבולות. ממש כמו בסרטים מצוירים בנינו מגדלים פורחים באוויר ושכחנו את היסודות. עקב קונספציות הנאורות יש קריסה כוללת בכל הנוגע להצבת גבולות.

נדגיש: תרבות הנאורות סובלת, או נהנית, משתי שגיאות בסיס. האחת: האיסור להכליל (נרחיב עליה בפעם הבאה כשנדבר על חוק הטבע השני). כרגע אנו מתמקדים בשגיאה השנייה: חוסר גבולות כרוני. אלו דברים שהאנושות תבין לצערנו רק עוד כמה מאות שנים.

האם המדע הוא גולם?

כשאני אומר אנושות אני מתכוון בראש ובראשונה למדע כמובן, שכן הוא אחראי על אספקת הידע והתובנה. המדע כה טיפש שהוא עדיין לא יודע את תפקידו. (טיפשות לכאורה כמובן, שכן אם זה נוח למדע, יכול להיות שהוא לא כל כך טיפש כפי שהוא עושה את עצמו)...
למה המדע הוא גולם? כי הוא לא מצליח להעלות על דעתו שאפשרות מסוימת תתרחש. האם מדובר באפשרות כה נדירה שרק גאונים מסוגו של איינשטיין יכולים לחשוב עליה? לא, משהו קצת יותר נדוש. המדע הוא גולם משום שהוא לא מצליח להעלות על דעתו לבדוק האם יכול להיות שמה שהתרחש תמיד, מאז ומעולם, בכל זמן ובכל מקום על פני הגלובוס, קורה גם כאן ועכשיו?

הגולם הזה שנקרא מדע לא מצליח להעלות על דעתו שחוק הטבע האלמנטרי ביותר מתקיים: שגם אצלנו החזקים מנצחים. גם הוא, כמוכם, מסתמא מן הכלים המודרניים לניהול חברה (חוק, דמוקרטיה, כלכלה), ולכן החליט בתחום הזה לנוח על זרי הדפנה וללכת לישון.
אך אל דאגה, יש לגולם תירוץ מצוין: הוא עדיין לא יודע שזהו תפקידו. שחיתות זה עניין פוליטי או משפטי, אל תפריעו למדע, הוא ספון במגדלי השן במחקרים המיותרים שלו, כשעל הידית שלט: "נא לא להפריע, טוחנים מים".

אני צריך להסביר למדע מה התפקיד שלו: להבין את חוקי הטבע החברתיים, לשרטט עבור האנושות את תמונת המצב החברתית ולהנחות אותה בדרכה כיצד להתמודד עם הבעיות החברתיות. אבל למדע נוח הרבה יותר להיות בצד של ההצלחות (טכנולוגיה), כישלונות הגולם מעדיף להשאיר לאחרים.

הפלא התשיעי

הפרצוף התמים הזה של המדע, שאומר: "מה, זה התפקיד שלי? לא ידעתי", זו בדיוק הסיבה לפלא התשיעי: הכישלון הווירטואוזי, הקריסה הקולוסאלית, המושלמת של האנושות בכל התחומים החברתיים בלי לפספס אף תחום. כי האנושות לא מכוונת מטרה. המדע ישן והמנהיגים פועלים על-פי כוחות עלומים.

חלק מהכוחות ה"עלומים" נובעים מן החוק הראשון: רצון להיות חזק, לנצח ולקבל עוד ועוד. חלק מהכוחות העלומים נובעים מן החוק השני: כל מני קונספציות אידיוטיות שהאנושות מקובעת בהם, כמו קונספציות הפשרה של תרבות הנאורות. כאמור נדון בחוק השני בפעם הבאה.

שני חוקי טבע פשוטים, זה כל מה שצריך כדי להבין היכן אנו חיים, לפתור את כל הבעיות החברתיות ולהציל את האנושות. אבל זה פשוט מדי בשבילכם, אז נמשיך לטחון מים להנאתנו. עד שהאיסלאם יחליט אחרת, כמובן...

הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד, אך יודע לחשוב לבד.
תאריך:  26/04/2015   |   עודכן:  26/04/2015
אהרון שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חוק הטבע מספר אחד
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אבנר צפוני
26/04/15 17:09
 
אהרון שחר
26/04/15 20:12
 
אבנר צפוני
26/04/15 21:48
 
אהרון שחר
27/04/15 07:59
 
אבנר צפוני
27/04/15 09:09
 
אהרון שחר
27/04/15 10:02
 
אהרון שחר
27/04/15 08:32
 
אהרון שחר
27/04/15 09:13
2
יעקב עמר
26/04/15 19:32
 
אהרון שחר
27/04/15 07:45
 
יעקב עמר
27/04/15 11:53
3
סניל
26/04/15 21:09
 
אהרון שחר
27/04/15 06:47
 
סניל
28/04/15 20:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"המאגר הביומטרי בטוח יותר מפייסבוק" הכריז בגאון גון קמני, יושב-ראש הרשות לניהול המאגר הביומטרי בטור דעה באתר דה-מרקר. הכרזה זו מלווה את ההכרזה שלו מינואר 2012 שלפיה "המאגר הביומטרי הוא לא אתר קופונים, לא יפרצו אותו", ומזכירה לנו בדיוק מה הבעיה עם המאגר הביומטרי: כשרשויות ממשלתיות מתייחסות למאגרים שלהם כ"יותר טובים" או "יותר מאובטחים" ממערכות אזרחיות, הן שוכחות מה המטרה של המאגרים שלהן.
26/04/2015  |  יהונתן קלינגר  |   מאמרים
כאשר אנו שומעים שוב איזה אישיות ביטחונית חשובה המזכירה לנו שלחיזבאללה יש כבר 100,000 טילים המכוונים נגדנו (!!) אז אנחנו שואלים אותו קודם כל: למה ומדוע אתה מנסה להפחיד אותנו? ובעצם מה אתה מצפה שנגיב או נעשה? או האם אתה מכין לעצמך אליבי לכישלון כדי שתוכל לומר: אמרתי לכם...? עד כאן התהיות המובנות, אלא שהשאלה העיקרית שלנו למערכת הביטחון פה היא: מה אתם מסוגלים לעשות למניעת האסון אם ביום מסוים חיזבאללה יחליט לשלח טיליו עלינו במאותיהם ובאלפיהם?
26/04/2015  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
חלקים רבים בעירק של היום קורסים תחת אימת השתלטות הרסנית של דאעש. רציחות המוניות והרס אוצרות תרבות עתיקת יומין פוקדים היום את ארץ הפרת והחידקל. תיאורים מזעזעים ובלתי נתפסים על המתרחש כיום בעירק הפגישו אותי בימים אלו שנית עם ספרה של נעמי קליין "דוקטרינת ההלם" (הפרק על עירק נכתב בעקבות הפלישה של ארה"ב בתקופת שלטון ממשל בוש) ולזיכרונות של פגישה שהייתה לי בפרוזדור בבית החולים בשדרה השנייה במנהטן בניו-יורק, לפני מספר שנים רעייתי ואני באנו במיוחד לניו-יורק לסייע לבתי, שסעדה את בעלה בחודש ההתמודדות עם מחלת הסרטן שלצערי, הכריעה אותו. המתנות ממושכות ביום ובלילה מזמנות מפגשים עם בני עמים שונים החיים בארצות הברית.
26/04/2015  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
מדהים לגלות כי מאז אישור הרפורמה במושבים בבג"ץ בשנת 2011 ועד היום לא מבוצעת הרפורמה הלכה למעשה אלא ב-4 מושבים בהם מתנהל "פיילוט" ליישום הרפורמה. מושבי הפיילוט הם קדרון, אמץ, ניר בנים וכפר מימון. במקביל מתארך לו הליך הקליטה וההכשרה לאנשי מקצוע שינהלו שומות מקרקעין לתשלום "דמי רכישה" ו"דמי כניסה", סוגים חדשים של תשלומים שטרם נדרשו וטרם נגבו בפועל, בעיקר בשל האילוץ המביך של היעדר כוח אדם ממשלתי להנפקת דרישות התשלום ולניהול העררים...
26/04/2015  |  דן לאופר  |   מאמרים
בשנת 1932 כתב נתן אלתרמן את מילות "שיר בוקר". בפסקה השלישית בשיר כתב המשורר: "נלבישך שָׂלְמָת בטון ומלט ונפרוש לך מרבדי גנים, על אדמת שדותייך הנגאלת הדגן ירנין פעמונים".
26/04/2015  |  דוד סנדובסקי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il