|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

שיפוט מהיר / יוסי טורס

"זה לא הורג?"

גם ביום עמוס בתיקים פליליים, ניתן לשמור על הסדר באולם, וחשוב מזה - להתנהל ביעילות תוך שמירה על זכויות הנאשמים. קחו לדוגמה את יוסי טורס מבית המשפט בקריות
28/04/2015  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משמר המשפט   |   תגובות
טורס. "אתה מפריע לי מהבוקר" [צילום: בוצ'צ'ו]

"לראות מה ההוכחות"
טורס פונה לתובע: "עד כמה אתה חושב שגישור פה הוא ריאלי, או שחבל על הזמן?". הסניגור עונה במקומו: "הוא כופר. נַראה הכל במסגרת הגישור, יש גם ראיות הגנה". טורס: "היה איזשהו דיבור עם התביעה? מועדי הוכחות [ממילא] יהיו באוקטובר-נובמבר. אני לא שולח לגישור סתם ככה, צריך קודם לשבת עם המאשימה, לראות מה ההוכחות. התיק הזה לא חדש"

"אבל זה לא נכון"
בשני פונה אליו סניגור ומספר שמאבטחי התחנה המרכזית בחיפה לא נתנו למרשו להיכנס לתחנה, ולכן הוא לקח מונית. טורס מתפלא: "זה נשמע לא הגיוני; אם חושבים שהוא [שוהה בישראל] בלי אישור - שיעכבו אותו. בעצם אני מדבר אליך כאילו אתה מנכ"ל אגד". הסניגור שואל/מציע להקריא את גזר הדין שלא בנוכחות מרשו, אך טורס מסרב: "אין מניעה משפטית להטיל עונש אם הנאשם רוצה להיעדר, אבל זה לא נכון. עדיף שהאדם יהיה נוכח"

"אולי תעבירו מסר"
טורס: "אני לא נכנס לפינות האלה. בפסק הדין כתוב 'נהיגה', אני לא אייחס לו הזזת מטר בחניה בלי יצירת סיכון. דיברנו על זה המון פעמים. בעקבות תיקון 113, תגיעו עם כתב אישום מתוקן ובו כל העובדות. אולי תעבירו מסר בסניגוריה הציבורית, יש לכם קהל רחב: אל תסכימו לכתב אישום מתוקן בלי הסכמה על כל העובדות".

השופט: יוסי טורס, בית משפט השלום בקריות

המועד: יום רביעי, 25.03.2015, שעה 09:00

הנושא: תיקים פליליים


השאלה האם יום דיון פלילי יהפוך לשוק או שגם בו יישמר הסדר הנאות, תלויה במידה רבה - ואולי בלעדית - בשופט. יוסי טורס מראה, שגם בימים כאלו אפשר להקפיד על שקט מצד הקהל, וגם להקפיד על הזכויות ותשומת הלב מצידו שלו.

טורס פעיל מאוד, וזה ניכר כבר בתיק הראשון, בו לכאורה כל שעליו לעשות הוא לתת לצדדים את הדחייה שביקשו בהקראת כתב האישום. אבל טורס לא מסתפק בכך. "מה המצב עם הגברת היום? יש ילדים?", הוא מתעניין. אחרי שהדיון נקבע ל-10.5.15 (שבועיים מאוחר יותר מכפי שרצה טורס במקור), הוא פונה לסניגור: "זה הולך לכיוון חיובי, של איזשהו תיקון? יש עבר לבחור? טוב, אתה יודע מה לעשות".

כעת יש לנאשם אחד שני סניגורים - בהחלט מחזה לא רגיל ביום כזה, וגם הסניגורים עצמם ערים לכך: "הלקוח סלב, אז אנחנו שניים", אומר אחד מהם. "לאן הולך התיק?", שואל טורס, והסניגור השני משיב שיש הסכמה עם התביעה על גישור. טורס מברר מיהו השופט שדן במעצר, כדי שיוכל לדעת מי אינו יכול לגשר בתיק. בנקודה הזו הוא עושה הפסקה לשני תיקים אחרים, אבל אנחנו נשמור על הרצף.

טורס פונה לתובע: "עד כמה אתה חושב שגישור פה הוא ריאלי, או שחבל על הזמן?". הסניגור עונה במקומו: "הוא כופר. נַראה הכל במסגרת הגישור, יש גם ראיות הגנה". טורס: "היה איזשהו דיבור עם התביעה? מועדי הוכחות [ממילא] יהיו באוקטובר-נובמבר. אני לא שולח לגישור סתם ככה, צריך קודם לשבת עם המאשימה, לראות מה ההוכחות. התיק הזה לא חדש".

טורס גם רוצה לדעת האם הנאשם אינו במעצר בית, כך שגישור-סרק סתם יאריך את ההגבלות עליו, והסניגור ממהר להרגיע: "לא, אנחנו לא באים על חשבונו. אנחנו מנסים להימנע מהכפירה". כאשר הסניגור מציין שגם התביעה המשטרתית מסכימה לגישור, טורס לא ממש מתפעל: "הם לא מסרבים, זה לא הפרקליטות. אני אתן לכם חודש לדבר עם התביעה", ודוחה את ההקראה ל-29.4.15.


"כאילו אתה מנכ"ל אגד"


כאמור, טורס קפץ לכמה דקות לשני תיקים אחרים. בראשון הוא מקריא גזר דין, או ליתר דיוק - את תמציתו. טורס גוזר על הנאשם שמונה חודשי מאסר ופונה אליו: "בסדר? הבנת? זה עונש מתון, [כי זו] פעם ראשונה. בפעם הבאה לא יהיה כך, נקווה שלא תהיה פעם הבאה".

בשני פונה אליו סניגור ומספר שמאבטחי התחנה המרכזית בחיפה לא נתנו למרשו להיכנס לתחנה, ולכן הוא לקח מונית. טורס מתפלא: "זה נשמע לא הגיוני; אם חושבים שהוא [שוהה בישראל] בלי אישור - שיעכבו אותו. בעצם אני מדבר אליך כאילו אתה מנכ"ל אגד". הסניגור שואל/מציע להקריא את גזר הדין שלא בנוכחות מרשו, אך טורס מסרב: "אין מניעה משפטית להטיל עונש אם הנאשם רוצה להיעדר, אבל זה לא נכון. עדיף שהאדם יהיה נוכח".

את התיק הבא טורס לא יכול לקדם, כי הנאשם אשפז את עצמו ביום הקודם במוסד לגמילה. המשפחה דיווחה על האשפוז, שיש לומר שאינו ממש תופעה נדירה; איכשהו, הצורך להופיע בבית המשפט הופך נאשמים לחולים. טורס, כמו כל שופט במצב כזה, לא יכול לעשות הרבה והוא פונה לסניגור: "מה אתה רוצה לעשות?". הסניגור: "אני מעריך שהוא ייקלט במרכז גמילה". טורס: "הוא באשפוזית על דעת עצמו?". הסניגור משיב בחיוב, ומציין שהישיבה נקבעה לצורך הצגת הסדר טיעון. טורס דוחה את הדיון ל-17.5.15 בשעה 12:00, משום שהנאשם מגיע לאשדוד - ושומע צלצול טלפון מספסלי הקהל: "אדוני, מי שמדבר בטלפון, מה זה צריך להיות?!".


"זה לא הורג?"


עוברים לטיעונים לעונש בעניינו של אדם שנהג במשאית בהשפעת הרואין וללא רישיון. גליון ההרשעות שלו מלמד שיש לו חמש הרשעות פליליות ו-57 הרשעות תחבורה - וזה, שימו לב, נהג משאית; מיד נראה שגם טורס שם לב. טורס קולט מיד את פרטי פסק הדין שמגיש לו התובע - וגם את הצלצול החוזר של הטלפון: "מה זה? מה זה?! של מי זה? אדוני, תצא בבקשה החוצה, אתה מפריע לי מהבוקר".

טורס חוזר לסניגור, שטען שמרשו לא נהג במשאית: "מה לא משאית במה שאני רואה פה?". הסניגור: "זה רכב משא, לא משאית". טורס: "זה לא הורג אם אדם נוהג בו בהשפעת הרואין?". הסניגור: "גם אופניים חשמליים הורגים". טורס: "הם אולי יהרגו את מי שנוסע עליהם, אולי הולך רגל אם יפגעו בו".

הסניגור: "הוא לא נהג, הוא הזיז את האוטו בחניה". טורס: "אני לא נכנס לפינות האלה. בפסק הדין כתוב 'נהיגה', אני לא אייחס לו הזזת מטר בחניה בלי יצירת סיכון. דיברנו על זה המון פעמים. בעקבות תיקון 113, תגיעו עם כתב אישום מתוקן ובו כל העובדות. אולי תעבירו מסר בסניגוריה הציבורית, יש לכם קהל רחב: אל תסכימו לכתב אישום מתוקן בלי הסכמה על כל העובדות". טורס מכתיב בשמו של הסניגור: "שמעתי את הסברי בית המשפט ואני מבין את המשמעות". הוא מעיין בתסקירי שירות המבחן, ואז נאלץ שוב לפנות למפריע הקבוע - שהפעם מדבר ברוסית ממקומו עם נאשם בתא הנאשמים: "אדוני, אתה מפריע לי כל הזמן!". לאותו אחד יש די חוצפה כדי לענות: "לא"; טורס מעדיף שלא להגיב.

טורס מאפשר לנאשם להסביר בכמה מילים מהו מצבו הכלכלי, וחושב בקול: "הבעיה כאן זה הנהיגה" - והוא מצביע על עבירות תעבורה קשות בעבר. הוא גם קולט במהירות לאן חותר הסניגור: "בקיצור, אתה רוצה חודשיים חופף [למאסר על תנאי באותו אורך] ולנכות את החודשיים מעצר". כאשר משמיע הנאשם את דבריו, טורס רוכן קדימה ומעניק לו תשומת לב מלאה.


"החיים ביום-יום הם קשים"


"למה לא ביקשת שירות מבחן? למה לא ביקשת [חוות דעת של] ממונה [על עבודות שירות]?", תוהה טורס בפנותו לסניגור. הלה משיב, כי עבודות שירות משמעותן שלקוחו לא יוכל לעבוד ולהחזיר את חובותיו, והנאשם מוסיף: "העבודה היא מחזיקה אותי". טורס: "אתה מוכן ללכת עוד פעם לשירות המבחן לעשות עוד כמה בדיקות [סם]?". הנאשם: "כן". טורס: "למה לא המשכת עם היחידה לטיפול בהתמכרות? הם אומרים שאתה לא פנוי בגלל החובות שלך. אני מבין שהחיים ביום-יום הם קשים".

טורס פונה לסניגור: "אתה מבקש תסקיר משלים?". הסניגור: "כן". טורס: "למה זה לא בא ממך? אני לא רוצה לעשות סתם. אם הוא יבוא עם בדיקות לא נקיות, זה יפגע בו יותר מאשר היום. אני לא אוהב לכפות. לפחות שיהיה לו את זה, אם הוא באמת לא משתמש, בצורה רשמית". כעת מפריע עורך דין לטורס: "איך אפשר לגשת לקלדנית באמצע דיון? איך זה בכלל מתיישב עם דרך פעולה של סניגור?".

טורס חוזר לעניין ומכתיב החלטה: "לאור הדברים ששמעתי מהנאשם, לפיהם הוא נקי מסמים ולא ביצע בדיקות שתן מהעדר יכולת להתייצב בשעות שיועדו לו, סברתי שראוי לקבל תסקיר משלים ובמיוחד תסקיר הבודק את נקיונו מסמים. על-מנת לאפשר לנאשם להוכיח שהסיבה לכך [אי-ביצוע הבדיקות] אינה נעוצה בחששו מתוצאות הבדיקה, אני דוחה את הדיון לקבלת תסקיר משלים. שירות המבחן יזמן את הנאשם למספר בדיקות שתן בהפתעה כמקובל. מובהר לנאשם שאם לא ישתף פעולה גם הפעם, לא יזכה להזדמנות נוספת".

זוכרים את הנאשם שנתקע בחיפה? סניגורו חוזר לאולם ומעדכן, שיידרשו לו שעתיים להגיע. טורס: "אני פה". הסניגור מבקש שוב לתת את גזר הדין בהעדר מרשו, וטורס משיב: "אני יכול לתת כשאתה לא פה". הסניגור: "זה לא בסדר". טורס: "גם בלי הנאשם זה לא בסדר" - והוא דוחה את הדיון.


השורה התחתונה:
תצוגת שיפוט מרשימה דווקא ביום שגרתי ועמוס. טורס מפגין תשומת לב לפרטים, לא רוצה לבזבז זמן על הליכי סרק מחד-גיסא, ומאידך-גיסא - מוכן לתת הזדמנות נוספת לנאשמים כאשר נראה לו שהדבר מוצדק ושמוטב לשקם אותם.

יעילות: 9

מזג שיפוטי: 9

תאריך:  28/04/2015   |   עודכן:  29/04/2015
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"זה לא הורג?"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
29/04/15 03:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
השופטת: הרשמת הבכירה דליה אסטרייכר, בית משפט השלום בראשון לציון
21/04/2015  |  איתמר לוין  |   כתבות
ראש המועצה המקומית תל מונד, רוני גולן, אשר מינה לתפקיד מנהל מחלקת השפ"ע במועצה את ד"ר ג'קי זבולון, שהיה באותה עת המרצה שלו בלימודי התואר הראשון, מגלה כי למרות ניגוד העניינים שבו היה נתון - היה חבר בוועדה שבחרה בזבולון.
20/04/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
הרב אליעזר ברלנד, ראש ישיבת שובו בנים של ברסלב אשר נמלט מישראל לאחר שנחשד בביצוע מעשים מגונים בנשים, מקבל מימון מקרן תרומות שהוקמה בבנק הדואר ואשר אליה מופקדים כספים - כביכול לצורך 'פדיון נפש' להצלת עם ישראל.
19/04/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
השופט: שמעון שטיין, בית משפט השלום בראשון לציון
14/04/2015  |  איתמר לוין  |   כתבות
שורה של כשלים בהתנהלות הפרקליטות בתיק סמים רחב היקף נחשפים בהחלטתו של בית המשפט העליון (6.4.15), אשר הורה לשחרר למעצר בית את אחד הנאשמים.
07/04/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משמר המשפט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   שיפוט מהיר  /  מי ומי  
שופטים שהיו תובעים מאריכים יותר מעצרים  /  איתמר לוין
שוב: איסור פרסום פגום  /  איתמר לוין
השופטת מלכה אביב פורשת  /  איתמר לוין
המשימה: למנוע שחיקה   /  איתמר לוין
"אני לא בחקירה אצלך"  /  איתמר לוין
"הסברתי לאדוני כמיטב יכולתי"  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il