|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
לורטה לינץ'. מאשרת גירסת פינטו [צילום: AP / Andrew Harnik] פינטו. דיווח לסוכן FBI הרבה לפני החקירה [צילום: פלאש 90] וינשטיין. המעיט בחומרת העדויות נגד ברכה [צילום: פלאש 90]

חשיפה / המידע שמסתירים מבית המשפט

שרת המשפטים בארה"ב מאשרת: פינטו <br>דיווח ל-FBI על סיוע כספי שנתן לברכה

הדיווח נמסר בשנת 2011 וגם ב-2012, תקופה ארוכה לפני שנפתחה החקירה נגד הרב פינטו בחשד למתן שוחד לברכה על-פי הדיווח לסוכן ה-FBI, הכספים לברכה ניתנו במסגרת הקשרים המשפחתיים וכסיוע כלכלי ואישי לתנ"צ ברכה למרות העדויות נגדו מכחיש תנ"צ ברכה שקיבל כספים הפרקליטות והיועמ"ש העניקו לברכה גיבוי וחיפוי והם מסרבים לחוקרו בחשד לקבלת כספים אסורים
30/04/2015  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   פרשת ברכה   |   תגובות
איציק וולף
בתו של ארביב נגד החיפוי על ברכה

פינטו: נתתי לך 60 אלף דולר; ברכה: אם נתת שקל אני מתאבד
איציק וולף
תמלול העימות שהתקיים במשטרה בין תת-ניצב אפרים ברכה לבין הרב יאשיהו פינטו חושף את עוצמת הרגשות שבין הרב לתלמידו לשעבר * פינטו האשים את ברכה בשקרים - "נודר בקדוש ברוך הוא שלקחת ממני כסף שלוש-ארבע פעמים"; "לך תעשה... אתה שפכת את דמי בשביל דרגה" * ברכה: "מתבייש שבאתי אליך, אם נתת לי כסף אני שם את הראש תחת הגרדום ומתאבד"
לרשימה המלאה

הפרקליטות מנסה לסכל הגשת הראיות החמורות המפלילות את אפרים ברכה
יואב יצחק
במהלך הדיון בבית המשפט הביעה התובעת, עו"ד חזן-פלדמן, את התנגדות הפרקליטות להצגת הראיות נגד אפרים ברכה * התנגדותה מנוגדת לחוק ולחובתה: לסייע לבית המשפט לעשות צדק, בכל הכבוד - במיוחד כאשר מדובר בקצין בכיר, שקיבל טובות הנאה ושיבש הליכי חקירה ומשפט
לרשימה המלאה

ברכה דיווח רק אחרי 8 ימים - "זמן אמת"; מנדלבליט עיכב 24 שעות - "להעמיד לדין"
יואב יצחק
היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה סירבו להעמיד לדין את תנ"צ אפרים ברכה בעבירה של הפרת אמונים, למרות שדיווח רק אחרי 8 ימים על "הצעת" השוחד שקיבל לדבריו מהרב פינטו * לעומת זאת, תנ"צ ברכה המליץ להעמיד לדין פלילי את מזכיר הממשלה מנדלבליט בעבירה של הפרת אמונים בגלל עיכוב של 24 שעות בדיווח על הימצאותו של מסמך הרפז בידיו של אשכנזי * האם "החוקר מס' 1" מחזיק מידע מאיים ונפיץ המקנה לו חסינות?
לרשימה המלאה

הפרקליטות עיכבה חיקורי דין בחקירת ארביב בניסיון להימנע מהפללת ברכה
יואב יצחק
חיקורי הדין שהיו אמורים להתבצע במסגרת חקירת ניצב (בדימ.) ארביב כבר לפני כחודשיים - עוכבו עד לאחר הרשעת הרב פינטו * סוכני ה-FBI - שקיבלו מידע מהרב פינטו, אמורים להעיד: על דיווח בזמן אמת שמסר פינטו - לארביב, על-פי המלצתם, בדבר טובות הנאה שנתן פינטו לתנ"צ ברכה בהיקף כספי גדול
לרשימה המלאה

שרת המשפטים החדשה של ארה"ב, לורטה לינץ', שכיהנה עד לאחרונה כתובעת הפדרלית הכללית במחוז מזרח ניו-יורק, מאשרת בכתב, את גירסתו של הרב יאשיהו פינטו, לפיה הוא דיווח עוד בשנת 2011 לסוכן ה-FBI על יחסיו האישיים הקרובים ביותר עם תת-ניצב אפרים ברכה. כמו-כן היא מאשרת, כי הרב פינטו מסר ב-2012 לסוכן ה-FBI, כי במסגרת החברות בינו לבין ברכה הוא העניק לברכה מספר פעמים סיוע כספי, על-בסיס אישי.

המכתב התבקש על-ידי פינטו בניסיונו להדוף את הטענות נגדו, שנכללו בכתב האישום, וכדי להוכיח כי אכן לא הייתה לו כוונה פלילית במתת לברכה (בגינו הורשע בשוחד), ולראיה: הוא דיווח על-כך לסוכן ה-FBI. הרב פינטו מסר, כי הכספים ניתנו לברכה כסיוע אישי, כפי שהרב נוהג עם רבים אחרים, ולראיה: סכומי הכסף העצומים שגייס מבעלי הון, שאותם חילק לאנשים שפנו לקבל את עזרתו וסיועו בפתרון מצוקותיהם.

ל-News1 נודע, כי עותק מהמכתב שוגר גם לפרקליטות המדינה. אולם למרות זאת, מסתירה הפרקליטות את המידע הכלול בו הן מהציבור הרחב והן מבית המשפט המחוזי בתל אביב. מידע זה עשוי לסייע בבירור הפרשה ולעשות צדק: מצד אחד, לסייע לפינטו לשפוך אור על נסיבות מתת הכספים לברכה, ולהביא להקלה בעונשו; ומצד שני, להוכיח כי ברכה אכן קיבל כספים אסורים במשך שנים, ועל-כן, ומחמת זאת שהכחיש ושיבש מהלכי חקירה ומשפט, הוא אינו ראוי להמשיך בתפקידו כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה.

שרת המשפטים מאשרת את המידע שמסר פינטו - בעניין כספים שנתן אישית לברכה במשך שנים וזאת לאחר שבדקה נושא זה באופן אישי עם סוכן ה-FBI מריו פיזאנו. האישור ניתן במיוחד לאחר שבית המשפט העליון בישראל קיבל לפני מספר חודשים את עמדת הפרקליטות, ודחה את העתירה שדרשה לחקור את תנ"צ ברכה בחשד שקיבל כספים במשך שנים מהרב פינטו.

דיווח נמסר גם למנשה ארביב

מכתבה של שרת המשפטים, שחלקים ממנו מובאים בהמשך, מאשש את עדותו וגרסתו של פינטו, לפיה הוא קיים מערכת יחסים אישית קרובה ועמוקה עם ברכה, שכללה גם מתן כספים בסכומי כסף משמעותיים. פינטו מסר בעדותו במשטרה, כי הוא דיווח לסוכן ה-FBI, וזה ביקשו לדווח גם לגורם בכיר בישראל. פינטו קיבל את עצתו של סוכן ה-FBI ודיווח לנציג המשטרה דאז בארה"ב, ניצב (בדימ.) מנשה ארביב, על הכספים שניתנו כסיוע לאישי לברכה.

לינץ' התערבה בנושא זה בשל מעמדו של פינטו - שהוא אזרח אמריקני, נוסף להיותו אזרח ישראל. מכתבה יוצא למעשה נגד התנהלות התביעה בישראל ומפנה כלפיה אצבע מאשימה, בכך שעיוותה את הדין נגד הרב פינטו וכללה בכתב האישום נגדו - שבו הורשע במסגרת הסדר טיעון - פרטים שאינם אמת ו/או החסירה מכתב האישום פרטים שגרמו וגורמים לעיוות דין חמור כלפי פינטו.

המטרה: הפללת הרב פינטו

מכתבה של לינץ' מ-19.2.15 שוגר לעו"ד ארתור ל. אידאלה, בא-כוחו של הרב פינטו בארה"ב, וזאת בהתאם לבקשתו: לאשר, לאחר בדיקה עם סוכני ה-FBI, כי אכן הרב דיווח - כפי שמסר גם בישראל בעת חקירתו - על הכספים שניתנו בעבר לברכה. הדיווח נמסר כאמור תקופה ארוכה קודם לחקירה נגד פינטו בפרשת חזון ישעיה, שנפתחה באוגוסט 2012.

המכתב התבקש מלינץ', כאמור בתפקידה הקודם כתובעת בניו-יורק, לאחר שתנ"צ ברכה הכחיש שקיבל כספים, ולאחר שהתביעה בישראל, ובראשה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה דאז משה לדור - שעשו מאמץ לחפות על תנ"צ ברכה - הדפו את גירסתו של פינטו, המעיטו בחשיבותה, ואף ניסו להטיל דופי בגירסת סוכני ה-FBI כאילו מדובר בגירסה "מבושלת" שזכתה לתמיכת סוכני ה-FBI. ל-News1 נודע, כי גורמי התביעה בארה"ב כועסים מאוד על התביעה בישראל ומאשימים, כי גורמים בישראל הם שרקחו ובישלו טענות-שווא, שלא היו ולא נבראו, והתכחשו לעובדות שהוצגו בפניהם, וכל זאת כדי להשיג את מטרתם: הפללת הרב פינטו.

המכתב, שחלקים ממנו מוצגים בלעדית ב-News1, מגלה כי התביעה בארה"ב רועמת נגד העמדת הרב פינטו לדין בישראל, ולכן היא מסייעת במאבקו של פינטו ליתן גושפנקא באשר לגירסתו בדבר הנסיבות המיוחדות במסגרתן ניתן סיוע כספי לברכה במשך שנים, וכי במסגרת זו אף הוצע לברכה סיוע כספי מאוחר יותר - דבר שתורגם על-ידי הפרקליטות בישראל כשוחד, בגינו הועמד פינטו לדין.

המכתב של שרת המשפטים

להלן כמה מהעיקרים של המכתב (ציטוט):

  • מחלקת המשפטים
    התובע הכללי של ארה"ב
    מחוז מזרח ניו-יורק

    אל: ארתור ל. אידאלה, עו"ד
    אידאלה וברטונה
    ניו-יורק


    הנדון: הרב יאשיהו יוסף פינטו


    מר אידאלה היקר,

    ממשלת ארה"ב כותבת לך בנוגע למכתבך נושא תאריך 15.1.15 ובו אתה מבקש מספר בקשות לאישוש מידע הנוגע למערכת היחסים שבין הרב יאשיהו יוסף פינטו ("רבי פינטו") ובין ה-FBI ומשרד התובע הכללי ("המכתב מ-15 לינואר"). ליתר דיוק, במכתב מ-15 לינואר הנך מבקש שממשלת ארה"ב "תאמת" מספר הצהרות, ממוספרות מס' 1 - עד מס' 7. ההצהרות שבמכתב מ-15 לינואר והתגובה של ממשלת ארה"ב לכל אחת מהן מפורטות בהמשך מכתב זה.

    הצהרה מס' 1

    שהן הרב פינטו והן אשתו גילו ל-FBI, לפני שהתחיל ההליך המשפטי המתנהל נגדם כעת בישראל, שהייתה להם מערכת יחסים קרובה עם אפרים ברכה, אשר התבססה בעיקרה על סיוע כספי שסיפק מרשנו מעת לעת למר ברכה עקב מצבו המשפחתי הסבוך.

    התייחסות והאישור מצד התביעה האמריקנית:


    • "הסוכן המיוחד מריו פיזאנו (הערת שוליים: הסוכן המיוחד מריו פיזאנו הוא הסוכן המיוחד המפקח על יחידה C-43 של סניף ניו-יורק של ה-FBI, אשר חוקרת פעילות פלילית, כולל הונאות בניירות ערך, הלבנת כספים ופשעים נוספים), מסר לחתומה מטה שבזמן כלשהו במהלך שנת 2011, נודע לו מהרב פינטו שברכה, אשר הסוכן פיזאנו הבין שהינו בעל תפקיד בכיר ברשויות אכיפת החוק בישראל, הינו חבר אישי קרוב של הרב פינטו מזה שנים רבות. מאוחר יותר, בסביבות מאי או יוני 2012, הרב פינטו אמר לסוכן המיוחד פיזאנו, שהרב פינטו העניק במספר מקרים בעבר כספים לברכה.

      "הסוכן המיוחד פיזאנו הודיע לרב פינטו של-FBI אין כל סמכות בישראל או אפשרות להתייחס לחוק בישראל, ולכן הוא לא ינקוט שום עמדה בקשר לתשלומים כאלו, מלבד להדגיש שעל הרב לוודא שתשלומים אלו לברכה היו חוקיים וראויים לפי החוק בישראל. הרב פינטו אמר לסוכן המיוחד פיזאנו שהתשלומים היו חוקיים".



    המכתב שלעיל והצילומים המוגשים בהמשך הם רק חלק קטן מהמכתב המחזיק חמישה עמודים. המכתב כולל התייחסות לעניינים נוספים בפרשה סבוכה זו, המצביעים על עבריינות חמורה מצד כמה גורמים כלפי הרב פינטו ובני משפחתו ועל ניסיונות סחיטה. חלק מעניינים אלה מטופלים בתקופה האחרונה גם על-ידי גורמי התביעה בארה"ב.


    למרות העובדות - נמשך החיפוי על תנ"צ ברכה

    כפי שחשפנו כאן, הפרקליטות, שמספקת עד עתה לברכה גיבוי וחיפוי, נמנעה - למרות המידע החמור ועל-אף עדויות סוכני ה-FBI, מלהורות על חקירתו של תנ"צ ברכה על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים. הפרקליטות נמנעת, במקביל, מלהורות על קבלת עדות ממנשה ארביב, בשאלה הפשוטה: האם נכון שפינטו דיווח לך כבר בשנת 2012 על סיוע כספי שנתן בזמנו לברכה. חמור מכך: הפרקליטות מטעה, ממש בימים אלה, את בית המשפט המחוזי בתל אביב בפניו תלוי ועומד כתב האישום נגד הרב פינטו, ומסתירה את המידע שלעיל מהשופט עודד מודריק האמור לגזור בקרוב את דינו של פינטו.

עמוד 1 ממכתב התשובה
עמוד 2 ממכתב התשובה
עמוד 5 ממכתב התשובה
תאריך:  30/04/2015   |   עודכן:  03/05/2015
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שרת המשפטים בארה"ב מאשרת: פינטו דיווח ל-FBI על סיוע כספי שנתן לברכה
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ענת5
30/04/15 19:39
2
מ.אלקרייאף
30/04/15 20:05
3
קורא בארה״ב
30/04/15 21:01
4
אביבית
1/05/15 00:28
5
דב הלמן
1/05/15 06:48
6
המצליף
1/05/15 08:04
7
מבשרת
1/05/15 08:42
8
ענת5
1/05/15 14:52
9
זזז
1/05/15 22:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת ברכה
פערים גדולים התגלו בין כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד הרב יאשיהו פינטו, לבין חומרי החקירה. כך נודע ל-News1. למרות זאת, הפרקליטות ממאנת לתקן את כתב האישום. בכך היא מכשילה את בית המשפט בכלל ואת השופט עודד מודריק הדן בתיק - העלול לאשר כתב אישום הכולל טיעונים מופרכים ואף כוזבים.
20/03/2015  |  יואב יצחק  |   חדשות
מידע בעייתי נגד מאיר ברכה, אחיו של ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תנ"צ אפרים ברכה, הנוגע לפעולות בלתי תקינות שבוצעו בקואופרטיב דן ובחברות הקשורות, אינו מטופל כדבעי. גורמים המחזיקים במידע רגיש המעלה חשד למעשים חמורים חוששים להציגו בפני המשטרה, מחשש מידו הארוכה של האח, תנ"צ ברכה. כך נודע ל-News1.
10/02/2015  |  יואב יצחק  |   כתבות
תת-ניצב אפרים ברכה - בתפקידו כראש חטיבת החקירות - ריכך חוות דעת וסייע באופן בעייתי לכאורה, במודע או שלא במודע, לגניזת תיק חקירה נגד קובי כחלון. כך נודע ל-News1. פעולותיו בוצעו זמן קצר לאחר שקיבל פנייה מגורם בכיר ביותר שאת שמו אנו נמנעים עתה מלמסור. חלקו של אותו גורם בפרשה נבחן עתה על-ידי מערכת News1. במשטרה מכחישים כל קשר בין אותו גורם לבין הפרשה האמורה, למרות עדויות שהובאו בנושא בפני המחלקה לחקירות שוטרים.
25/01/2015  |  יואב יצחק  |   תחקירים
ביקורת חריפה מצד גורמים במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כמו גם מצד בכירים בתנועת ישראל ביתנו נגד ראש היחידה הארצית לחקירת הונאה, תנ"צ אפרים ברכה. עיקרה: אין זה ראוי שקצין משטרה בכיר, שבעצמו שיבש הליכי חקירה נגדו ומעורב בקבלת כספים באופן בעייתי, בפרשת הרב יאשיהו פינטו, עוסק, ממש בימים אלה, בחקירת החשדות החמורים בפרשת ישראל ביתנו.
05/01/2015  |  יואב יצחק  |   חדשות
הדיונים בבית המשפט העליון מתקיימים, כידוע, בלא שמיעת עדים ובלא חקירה נגדית. השופטים הדנים בעתירות ו/או בערעורים, בהם הליכים רגישים במיוחד, פוסקים על-פי התרשמותם מהטיעונים המשפטיים והעובדתיים המובאים בפניהם. לשם כך הם מסתמכים, בין היתר, גם על תצהירים המוגשים על-ידי הצדדים (עליהם לא נחקר המצהיר בחקירה נגדית), על חוות דעת, מסמכים וכו'.
12/12/2014  |  יואב יצחק  |   תחקירים
רשימות נוספות   /   פרשת ברכה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת פינטו  /  מי ומי  
ניסיון להכשיר "חקירה" נגד תנ"צ ברכה  /  יואב יצחק
ח"כ מירי רגב: נבדוק אם דנינו שיקר לוועדת הפנים  /  יואב יצחק
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
איש העסקים ליאור רייטבלט השיק את ספרו "קראוס" בגן העיר בתל אביב    בלילה לא ישנתי כי לא הצלחתי להינתק ממנו
חיים רמון
חיים רמון
החד-ממדיות של תוכנית "עובדה" משקפת רק חלק מהאמת ובכך מחזקת את התחושה בקרב תומכי נתניהו כי עורכי התוכנית לא מעוניינים בהצגת התמונה העובדתית המלאה אלא מעוניינים אך רק באשמתו של ראש ה...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
במערכות היררכיות דוגמת הצבא, נהוג לייחס משקל עודף לממד פקודות הצבא כאמת מידה ערכית, אף בהינתן צבר של מוניטין שנקשר לדמותו של קצין, בכיר ככל שיהיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il