|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

אבותיכם פסקו: "יחלוקו"

נאום הבכורה של חבר הכנסת זוהיר בהלול מסיעת המחנה הציוני בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [ט"ז באייר תשע"ה, 05.05.2015]
06/05/2015  |     |   נאומים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
במשך ההיסטוריה דם רב נשפך והאדמה שבעה מדמנו. בהלול [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

עתיד משותף
בואו, אפוא, חברי וחברותי, ברית שותפות חיים וגורל, כי אין כמו הסבל כחומר מלכד. העם שלי והעם שלכם סבלו – בואו נותיר את הסבל מאחור מבלי לשכוח, חלילה, כדי לבנות עתיד משותף

אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה. כאייל תערוג על אפיקי מים כן תערוג נפשי לעמוד בפניכם ולשטוח את מאוויי ואת חזוני המיוחל והנכסף, שלי ושל בני עמי. לא באתי לקנטר וגם לא להתריס. כמו-כן לא באתי לייבש אגמים ולחצות ימים. לא באתי לבניין המכובד הזה כדי להדביק רטייה לפצעינו, אם כי כדי למצוא מזור ולהותיר את המקום ברפואה שלמה. כולנו קורצנו מאותו חומר, בצלמו של האל נבראנו ועל אדמת ארצנו דילגנו ומפריה אכלנו, ולכולנו סיפקה היא את סם חיינו. זו היא האדמה שנצטווינו לחיות בה, לחיות בה יחדיו.

המתנגב אל ליבכם שמץ של ספק שאוהבי הארץ אנו? ששוחרי שלום וכבוד הדדי אנחנו? ששואפי שוויון ולא מדון וכידון אנו? מי כמוכם, שגדלו על פרקי תורות הנביאים וספריכם גדושים אהבת אדם, כל אדם, מבינים טוב יותר מכל אדם אחר את "ואהבת לרעך כמוך", אמרה שמסמלת את התכלית הנשגבה של עם שהוא עם נאור.

אל נא תתייחסו אלינו כאל גרים, חלילה וחס, שהרי גם מעמד זה זכה לשלווה וייאמר: "אל תונו את הגר הגר אתכם בארצכם, כאחד מכם יהיה לכם, הגר". איננו רוצים להיות נטע זר כאן. איננו רוצים להיות נתונים לרחמים הנכמרים עלינו מפה ומשם כבנזיד עדשים.

זכותנו המלאה להיות שותפים לבניינה של המדינה ללא חתירה וללא נבירה, ולחיות כאן, בחבל ארץ זה, בכבוד ובאהבה. אין מי שיכול לעקור מתוכנו ומקרבנו את אהבת הארץ, כי אותה אהבנו ונוסיף לאהוב כי אין לנו בילתה. כאן נולדנו וכאן נולדו ילדי, ושלא יעלה על דעתו של מאן דהו שניתן להשפילנו או חלילה לעקור אותנו מאדמתנו.

אנחנו, בני המקום ומוקיריו. למדנו לחיות בכפוף לתנאי המחיה הקשים יותר והקשים פחות, אך אהבת המולדת לא נגרעה מאתנו ולו לרגע. אנו עם שסבל וכעם שכזה למדנו להזדהות עם כל העמים שסבלו, ובראשם העם היהודי. סבלו של העם היהודי ניצב כעמוד אש בראש פסגות ההיסטוריה האנושית. מהגלות ומהשואה הטראגית בהיסטוריה המודרנית אתם כוננתם את מדינתכם בכיסופים ובגעגועים. בנחישות אבל גם באמונה.

בואו, אפוא, חברי וחברותי, ברית שותפות חיים וגורל, כי אין כמו הסבל כחומר מלכד. העם שלי והעם שלכם סבלו – בואו נותיר את הסבל מאחור מבלי לשכוח, חלילה, כדי לבנות עתיד משותף.

לא אתאר את מנת סבלנו ולא אפרט את קורות הנכבה של עמי, שתמורותיה טרם נמחו. אנו שאריתו של עם שהגורל התאכזר עמו והפזורה הארורה התנכלה בו. אנו עמים עם מכנים משותפים, דומים, מדממים, כואבים ומיוסרים. כלום טרם הגיעה העת לנחלה ולשלווה, להפרחה ולתקומה?

בואו יחדיו נעקור מתוכנו את המרעילים והמזיקים, המשמידים והגודעים, ההורסים והממיתים. בואו נכונן ברית המושתתת על אהבה ויצירה, על ערגה ואריגה, על צמיחה וחדווה, על כבוד ושוויון.

ארצנו איננה חד-גונית. אדרבה, רב-תרבותית היא ורב-זהותית. מרתקת. מרתקת היא מאין כמותה ואפילו מהפנטת ומאתגרת. עובדה זו, כשבפסיפס יהודים לצד ערבים, מוסיפה לה לווית חן דמוגרפית ורוחנית.

בואו נשתדל לעקור מקרבנו את השנאות והאיבות. את הדעות הקדומות המזינות את הניכור והתיעוב. בואו נצעד במרץ לקראת פרק חיים מואר ומאיר.

משך ההיסטוריה רבת המעללים והתהפוכות שפקדה את ארצנו – דם רב נשפך והאדמה שבעה מדמנו. כלום לא הגיעה העת ליצירת הברית בין האדם לאדמתו ולארצו? דם, אדם ואדמה.

לא אלאה אתכם בתיאור הכאב שהיה נחלתנו ומנת חלקנו. מי אני שאטיף לכם בכך ואתם עם הצדק, עם החמלה והכאב. די רק באזכור שני הכפרים איקרית ובירעם, שתושביהם נאלצו לפנות אותם לימים ספורים, והם הפכו לנצח פליטים בתוך ארצם. שלא לדבר על אחי ואחיותי הבדואים, המתגוררים בישובים המוגדרים, רחמנא לצלן – "כפרים בלתי מוכרים". הייתכן?

רוב בני דורי כאן שואף להשתלבות. נכון, אני וחברי מנהלים איתכם יום יום פולמוס נוקב, אך בסופו של עניין מה אנו מבקשים אם לא שוויון? שיתייחסו אלינו כאל אזרחים שווים. חזקו בתוכנו את האזרחות שתחזק את השייכות שתעצים את הישראליות. ראו ערך ממה שקרה לאחי ואחיותי האתיופים, ומכך אפשר להסיק רק לקחים נדרשים. מדוע לעזאזל אנחנו נכשלים שוב ושוב בסוגיות כה בסיסיות המדרדרות אותנו שאולה?

צמצמו את הפערים וה"איפה ואיפה" לא ידורו במקומותינו יותר, ותשקוט הארץ מבלי סממני ההדרה, האפליה והגזענות, כי בארץ קודש אנחנו חיים. אין חולקין על העובדה שאחים אנחנו, מצאצאיו של אברהם אבינו. אחים גם הם ואולי בעיקר הם רבים על אדמה. אבותיכם היו ערים לקושיה זו, לקושיה של טענות דומות לזכות על רכוש. הסוגיה התלמודית שדנה בסוגיה נהירה למרביתכם אם לא לכולכם: שניים אוחזין בטלית וכל אחד טוען כולה שלו. אבותיכם, בחוכמתם כי רבה היא, פסקו: יחלוקו!

כאשר אברהם אבינו נצטווה על-ידי אלוהים לנטוש את אור כשדים, מולדתו, ולעבור לארץ כנען, נתקל הוא בסוגיה סבוכה עד מאוד. הארץ הייתה מאוכלסת והכנעני אז בארץ. לאחר שקלא וטריא בסוגיה זאת ובחלוף דורות רבים של ישיבה על המדוכה, אדוני היושב-ראש, פסק גדול האבות, רבי שמעון בר-יוחאי, שהוזכר לא מעט פעמים היום בזו הלשון: גם להם מתבקשת זכות לארץ.

חברות וחברים, הרשו נא לי לפנות בגוף ראשון לכבוד נשיא המדינה מר ראובן ריבלין: אדוני הנשיא, אני גאה בך ומכבד אותך, את ערכיך ואת המוסר שבקרבך. אתה הרי מפלס את דרכך ביושר ו"איפה ואיפה" ממך והלאה. את אביך ז"ל, אני מוקיר על מפעל חייו המבריק, הרי הוא התרגום של ספרנו הקדוש – הקוראן – לשפה העברית. אני, כמובן, מודע לעובדה שיש מי שמפיץ את דיבת האיסלאם רעה, גם מקרבנו. אבל אביך, אדוני נשיא המדינה, אביך יוסף ז"ל, כשהחליט לתרגם, השכיל להטמיע את נשגבות פרושיו של הקוראן ואת ערכיו האלוקיים המשותפים עם התנ"ך. מי ייתן ותמשיך לשאת את לפיד הצדק והחמלה.

ולך ראש הממשלה – אני מקבל עלי, מה לעשות, את דיני הדמוקרטיה. לעתים בחריקת שן ולעתים בהתכווצות והתהפכות הקרביים. אבל אתה ראש הממשלה של כולנו. הנני קורא לך ממעמקי לבבי ונפשי: פעל כדי לאחות את השסעים, כדי לאחד וללכד. אביך ז"ל היה משאת השראתך. פעל אפוא על-פי מצוות האבות ללכידות ולאהבת הבריות. פעל על-פי רוח הרביזיוניזם ועל-פי רוחו של ז'בוטינסקי שבמשנתו, ואני מזכיר לכם, כה אמר: גם לאחר יצירת הרוב העברי, יישאר תמיד בארץ ציבור ערבי גדול. ואם לחלק הזה של תושבי הארץ יבואו בזמן מן הזמנים ימים רעים, אז כל הארץ תישא בעול הסבל. מצבם האיתן של הערבים במובן הפוליטי, הכלכלי והתרבותי יישאר לפיכך לנצח נצחים התנאי העיקרי למצבה הבריא והאיתן של ארץ ישראל כולה. כה אמר ז'בוטינסקי במשנתו ובאחד ממאמריו, וכמו-כן הוסיף אותו ז'בוטינסקי שאני קורא בשקיקה את דבריו: בכל קבינט שבו ישמש יהודי כראש ממשלה, יהיה סגן ראש הממשלה ערבי וכך להפך.

אדוני ראש הממשלה מנע את העויינות כלפינו, עמוד על המשמר והייה לנו למליץ יושר נגד מי שנוטים לכנות "עשבים שוטים" ההולכים ומתרבים. גנה את מחרחרי הריב ומלבי השנאה והשטנה, כי גם אנחנו מלח הארץ. מתפלמסים אנחנו, אך נאמנים; מתכתשים, אך לא גודעים את שערתו של מועאויה בן אבי סופיאן, שהיה הח'ליף האמאווי הראשון, אשר דגל בשיג ושיח בעיקר עם אויביו, ומכאן התיאור "שערת מועאוויה" שתמיד שימרה את שפיות המגע על גדיעתו, כלומר חשיבותו של הדיאלוג, או אם תרצו – של המשא-ומתן.

ולכם, חברותי וחברי הכנסת בישראל, בפועלכם ובפועלנו בעצם אנו מחויבים לחוק היסוד החוקתי, אולי החשוב ביותר בחוקי מדינתנו – כבוד האדם וחירותו. חוק המקפל בתוכו משמעויות הדמוקרטיה, את משעולי הצדק ואת נתיבי ההומניזם על-פי רוח הדתות. כאן, במעוזה של הדמוקרטיה הישראלית מצווים אנו כולנו לא לנטוש ולו לרגע את המחויבות של הבית הזה לערכים הקיומיים האמיתיים. המשכן הזה, כמו גם בית המשפט העליון, שעל מעמדו יש לשמור מכל משמר, הוא הסמן המובהק לייחודיות של המדינה הזאת. לרגע אנו מבכרים, כלומר מעדיפים, את האינטרסים הפוליטיים הצרים על פני נשגבות שלטון החוק. בואו יחדיו נצא לדרך חדשה, צחה וזכה, למען עתיד טוב יותר.

אני, אדוני היושב-ראש, וחברי וחברותי מייצג חלק רציני מבני עמי.

אני אף נלהב, אם כי לא נסחף, להגדיר את עצמי כמי שמייצג את הערבי החדש השואף להתערות בחיי המדינה עם מבט למחר, ולאו-דווקא אל עבר האתמול.

לצערי, הערבי, לרבות הערבי החדש הזה, עודנו נאנק, עודנו מזדנב, עודנו משתרך ועודנו כואב. הצטרפתי למפלגה לא ערבית – על-אף הכבוד וההערכה שיש לי לרשימה המשותפת ולכלל חבריה – כדי להמחיש את כמיהתי להשתלבות ללא בדלנות וללא הסתגרות.

זוהי, אגב, ההזדמנות להודות לאלפי חברי המפלגה ולראשיה שהאמינו בי, תמכו בי והצביעו למעני.

פונה אני אפוא לאלה שטובת המדינה בראש מעייניהם ומבקשם: הפשילו שרוולים, חלצו מותניים ובואו יחדיו, כתף אל כתף נגולל את האבן מעל-פי הבאר, ותמלא הארץ אהבה, ושלום ישכון במקומותינו וייטב לכולנו.

פונה אני אל אימא אדמה באלו המילים: אימא אדמה, חלצי את שדך ואינק, כי צמא אהבה אנוכי, כי אני, גם אני צאצאך.

מסיים אני את דברי בנימה האופטימית שהשרתה שירתו של המשורר היהודי שאול טשרניחובסקי, שאותו למדתי על בוריו בימים הטובים שלי כשחבשתי את ספסלי הלימודים, בשיר "אני מאמין" המסתיים בשורות הבאות: "אאמינה גם בעתיד, אף אם ירחק זה היום, אך בוא יבוא - יישאו שלום אז וברכה לאום מלאום".

ולסיום, לרעייתי ג'מילה שהלכה לעולמה בטרם עת ותיוותר חקוקה בלבבי עד לעד; כמו גם להורי אספהאן ומוסא, זכרם לברכה; וייבדלו לחיים ארוכים ילדי: אספהאן, עדאל ושיראז – אני מבטיח לכם, ילדי, שאמשיך לפעול על-פי הערכים שגדלנו עליהם, שגידלתי, אני ואמכם, זיכרונה לברכה, אתכם עליהם: אהבת בריות וכיבוד הזולת. כמי שגדל בבית יתומים, אין סיכוי לעולם שאזרע שנאה, אבל אמשיך להילחם ולהיאבק למען החלשים, למען הנדכאים והמקופחים, אמשיך לתור אחר האור והצדק, האהבה והנתינה. ובבניין הזה אלחם למען חיזוק הדמוקרטיה, שמא חלילה תתחזק מגמת האתנוקרטיה כמנהגו של המשכן הזה לאחרונה, ליגון לבבי.

אני מתחייב לעמוד איתן לצד הצדק, השוויון, הכבוד ואהבת הזולת, ואמשיך להושיט יד ולתור אחר התקווה, גם אם המנהרה עודנה עלוטה וחשוכה. הפיוס הוא דרכי והעתיד הוא חזוני. בואו נפיץ את בשורת שותפות החיים בינינו, ושהאל במרומים יברך את כולנו. בראכוכום אללה. תודה רבה.

תאריך:  06/05/2015   |   עודכן:  06/05/2015
זוהיר בהלול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אהוד יערי / Ehud Yaari   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איברהים מחלב / Ibrahim Mahleb   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון לוי / Gideon Levi   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   חסן רוחאני   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   כבוד האדם וחירותו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד גרנות   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עלי חמנאי   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צבי יחזקאלי   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רון לאודר   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמאם סלאם / Tamam Salam   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אבותיכם פסקו: "יחלוקו"
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יולו
6/05/15 08:04
2
מגיב ותיק
6/05/15 20:35
3
שולם
6/05/15 21:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-ערבי
אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, מאז שנבחרתי לכנסת לפני מספר שבועות אני מוצא את עצמי מסתובב בארץ מאוהל לאוהל. אלה אוהלים של מחאה על הריסת בתי מגורים של משפחות ערביות או על הוצאת צווי הריסה נגדם. בתים אלה נבנו על אדמתם הפרטית, אך בשל מחדל מתמשך ואף מכוון של רשויות המדינה לא ניתן היה להוציא להם היתרי בנייה. אוהלים אלה הם סמל לחוסר הצדק והאפליה המתמשכת. אוהל בכפר כנא, אוהל באום-אלפחם, אוהל בקלנסואה אוהל בטייבה, אוהל בדהמש, ואוהלים-אוהלים בנגב.
06/05/2015  |  יוסף ג'בארין  |   נאומים
[אומר מילים בשפה הערבית] אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, באתי לכנסת עם דרישה לשוויון לא רק בספר החוקים, אלא שוויון אמיתי. באתי, רוצה את יישומו הלכה למעשה בכל תחומי החיים ולכל האזרחים, ערבים כיהודים, דתיים כחילוניים. כאיש מאמין, מהמסורת והדת שלי למדתי כי בני אדם נבראו שווים ובני חורין.
הקרבות המתחוללים מאז ראשית פברואר 2015 במחוז דרעא בדרום סוריה בין צבא סוריה, כוחות קודס האירנים וחיזבאללה, לבין כוחות שונים של קבוצות וארגוני מורדים, נושאים משמעות אזורית ניכרת עבור השחקנים המעורבים ואף עבור אלה שאינם מעורבים בהם. קרבות אלה ניטשים כחלק ממאבק על שליטה במשולש דמשק-קוניטרה-דרעא, שמהווה שטח חיוני, בין שמדובר בביצור משטרו של בשאר אל-אסד ובין שמדובר במיטוטו. הצדדים הנלחמים מייחסים חשיבות רבה לתוצאות המערכה, שכונתה בסוריה "אם כל הקרבות", ומתכוננים ללחימה ארוכה וקשה בטרם תושג הכרעה (אם בכלל). העיר דרעא עצמה שוכנת בדרום המחוז, הידוע גם כ'חורן' או 'הגולן הסורי', ועל אף שרוב הקרבות נערכים בשטח הכפרי צפונית אליה, חשיבותה רבה משום שנהוג לציינה כמקום שבו החלה המלחמה בסוריה במרס 2011. לכן, הכרעה במערכה תבשר אולי גם כי המבוי הסתום במלחמה עתיד להסתיים והמנצח בה הוא זה שיזכה לכוח וליוקרה, שהם הכרחיים במאבק על סוריה.
05/05/2015  |  עומר עינב  |   כתבות
כנסת נכבדה, היום אני נעמדת מולכם על דוכן זה, והרגשת אחריות כבדה על כתפיי. ובאותה עת המון תקווה בלבי שאוכל דרך המקום החדש והמכובד הזה, קודם כל לייצג את העקרונות שלי ואת כלל הנשים והגברים, החברות והחברים, הערבים הפלשתינים והיהודים הישראלים, העובדים והעובדות, וכלל הציבור המאמין בדרכי השלום, השוויון והצדק החברתי. אני נרגשת לעמוד פה ולהמשיך את דרכם של הגדולים מחברי הבית הזה ממפלגתי, המפלגה הקומוניסטית וחד"ש. החברים: תאופיק טובי, מאיר וולנר, תאופיק זיאד, אמיל חביבי, וייבדלו לחיים ארוכים: תמר גוז'נסקי, מוחמד ברכה ושאר החברים. גאה לעמוד כאן, ובראשי מהדהדות מילותיהן של חברותיי למאבק באלימות ובכל צורות הדיכוי, נשים פמיניסטיות חזקות ערביות ויהודיות: אנחנו נהיה שם איתך על הדוכן, וקולך יהיה קולנו.
05/05/2015  |  עאידה תומא-סלימאן  |   נאומים
השנה היא 2025. תוכנית העשור למלחמה בַּגזענות ובאי-שוויון נשאה פרי. מאות אלפי מועסקים ערבים חדשים השתלבו בַּשוק הפרטי, בַּהייטק ובַשירות הציבורי. הפערים החברתיים בין האזרחים הערבים והיהודים הצטמצמו פלאים, והכלכלה משגשגת לטובת כל התושבים. היהודים לומדים ערבית, הערבים שוקדים על העברית. תלמידים יהודים וערבים מתוודעים לגדולי אנשי הרוח והוגי הדעות של שני העמים. היישובים הערביים זכו לתוכניות מתאר, שחוסכות מתושביהם את מפּח הנפש של הריסת בתיהם.
04/05/2015  |  איימן עודה  |   נאומים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
שתי פצצות מרגמה נורו לעין זיוון  /  עידן יוסף
בפעם השלישית בשבוע: "ישראל תקפה בסוריה"  /  עידן יוסף
חוסלה חוליה שהניחה מטען בגבול סוריה  /  עידן יוסף
היוזמה הערבית בראי המציאות האזורית המשתנה  /  יואל גוז'נסקי, קובי מיכאל
דף חדש  /  אריאל י. לוין
מחאה על הריסת בתים? לא בדיוק  /  ישראל רוזנבלט
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il