|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

חקירת פרשת רות דוד-בלום - לשב"כ

דומה, כי הגורמים היחידים שאינם חשודים, לכאורה, בניגוד עניינים בפרשת רות דוד-בלום הם מחלקות החקירה של השב"כ וגם/או המוסד והם שצריכים לחקור חשדות אלה - ומיד. כל יום שחולף בלי מיצוי והשלמת החקירה, מהווה פתח לשיבוש אפשרי של מהלכי חקירה ומשפט
17/05/2015  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות
רות דוד. חשש לשיבוש מהלכי חקירה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ניתוח האירועים והשתלשלות הדברים בפרשת רונאל פישר, שהופכת אט אט ל"פרשת רות דוד-בלום" מעלה חשד סביר -בכל הכבוד הראוי - שלמישהו במשולש שלוש הצלעות הנושקות זו לזו, קרי המשטרה, הפרקליטות והמחלקה לחקירות שוטרים, יש רצון עז לטייח החקירה בעניינה של פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר (פלילי), רות דוד-בלום - ומהר, ככל האפשר. יש לגורם מסוים (ואולי אף לכמה וכמה גורמים מסוימים) במשולש הזה, המשיק יחסי עבודה ואינטרסים שוטפים, משך שנים הרבה, רצון עז להסתפק בכך, שהפרקליטה הבכירה לשעבר, הואשמה בכתב-האישום החפוז שהוגש נגדה בסוף השבוע החולף לבית המשפט המחוזי, בירושלים, אך ורק בעבירות פליליות של שיבוש הליכי משפט וקבלת נכסים שהושגו בפשע.

במשך כל השבוע החולף התפרסמה ידיעה בלעדית בעמוד הראשי של News1 שכתב העורך הראשי, יואב יצחק, לפיה קיים חשד שרונאל פישר שיחד את רות דוד-בלום, בכהנה בתפקיד פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), ברכישת תיקי יקרי ערך עבורה. עוד פורסם, כי כמה פרקליטות שעבדו בכפיפות לרות דוד-בלום, ידעו ויודעות על כך, אך הן ממלאות פיהן מים, בחשד שתואשמנה אף הם בפלילים. תחת לחקור חשד זה לעבירה פלילית של מתן וקבלת שוחד, לכאורה, שעה שהן רות דוד-בלום במעצר והן רונאל פישר ורפ"ק ערן מלכה, נתונים - במקביל - במעצר ואין ביכולתם לשבש הליכים, שוחררה רות דוד-בלום, ביום שני האחרון למעצר בית, שנסתיים ביום רביעי וביום חמישי הוגש נגדה כתב-האישום החפוז, ללא הגשת כל בקשה למעצר עד תום הליכים - ולו גם בחשד של שיבוש צפוי של מהלכי חקירה ומשפט, שכן היא לא הואשמה בקבלת שוחד.

עתה לאחר שחרורה של רות דוד-בלום, ממעצרה וממעצר-הבית שלה מפרסם יואב יצחק, כי קיים חשש כבד לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט בפרשת רונאל פישר ורות דוד מצד גורמים בפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), ששיתפו לכאורה פעולה עם רות דוד בעת שכיהנה בתפקיד פרקליטת המחוז. החשד מבוסס כפי שפורסם בין היתר, על-כך שאחד התיקים שנדרשו לבדיקה לאחר שנפתחה החקירה נגד פישר ודוד - הושמד באופן זדוני ביוזמת יד נעלמה בפרקליטות, ובאופן הנוגד את הכללים ואת הנהלים הקבועים לביצוע תיקים ישנים. מהפרסום החדש עולה, כי ההכרח לבדוק את התיקים בהם טיפלה רות דוד מול רונאל פישר עלה ביולי 2014 בעקבות החשיפה ב-News1 בדבר המתנות שקיבלה רות דוד מפישר בעת כהונתה כפרקליטת המחוז, ותלונה שהגישה תנועת אומ"ץ לנציבת הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות (נבת"ם).

מפרסום זה מתבררות העובדות הבאות: נציבת הביקורת על מערך התביעה, השופטת בדימוס, הילה גרסטל, פנתה לפרקליטות מחוז תל אביב ודרשה את כל התיקים שטופלו בשנים 2010-2008 על-ידי רות דוד מול רונאל פישר. גרסטל החליטה לערוך בדיקה ולהגיש ממצאיה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), כדי שזו תעמיק, כפי הבנתה, בחקירה נגד רות דוד ופישר; בפרקליטות המחוז סירבו להיענות לדרישה. עו"ד נאוה שילר, שכיהנה כמ"מ פרקליטת המחוז, תירצה זאת בעיצומים מצד הפרקליטים המתנגדים לעריכת ביקורת פרטנית על עבודתם; גרסטל פנתה לפרקליט המדינה, שי ניצן. פרקליט המדינה ביקש מגרסטל "לרדת" מהבדיקה. הוא נימק זאת בעובדה שרות דוד-בלום עזבה מזמן הפרקליטות ובדיקה עלולה לגרום נזק למעמדה של הפרקליטות.

גרסטל דחתה "בקשתו" זו של ניצן; היועץ המשפטי לממשלה, נמנע במשך אותה תקופה מלסייע לגרסטל לקבל התיקים, למרות בקשותיה החוזרות ונשנות ועל-אף שידע היטב כי התנהלות הפרקליטים במחוז, המסכלים בדיקה, מהווה בפועל שיבוש מהלכי חקירה ומשפט; פרקליט המחוז, שלמה (מומי) למברגר, שנתבקש בידי גרסטל לקבל התיקים הנ"ל, לא כפה את רצונו על הפרקליטים במחוז ולא דאג להעברת התיקים לגרסטל; גם עם מעצרה של רות דוד-בלום(5.5.15) והפרסום ב-News1 בדבר חלקו של שי ניצן בניסיון לסכל בדיקה מצד גרסטל, נערכה, בהנחייתו, בדיקה בפרקליטות, אך גם באותו שלב לא נמסרו התיקים. בתגובה לשאלות שהוצגו, מסר למברגר תגובה, שהתיקים לא הועברו לגרסטל קודם לפסח בגלל תקלה טכנית כאשר לטענת יואב יצחק, העברת התיקים לא בוצעה באופן מכוון וזדוני;

בסוף השבוע פרסם יואב יצחק בטורו עובדות נוספות מהם עולה, כי בתקופה האמורה (2010-2008) טופלו ארבעה תיקים פליליים על-ידי רות דוד-בלום אל מול רונאל פישר. תיק אחד הושמד ואילו תיק שני נגנז. שניים מהתיקים מוכנים להעברה לנציבה (עד כה לא הועבר אליה שום תיק); חלק מהפרקליטים שסייעו לרות דוד-בלום לטפל באותם תיקים, עדיין עובדים בפרקליטות. מחמת חששם מהסתבכות הם אלה שלחצו להימנע מהעברת התיקים; אחד התיקים שרישומיו התגלו - בוער (הושמד) כאמור, בלא סיבה מקצועית ובטרם חלף זמן התיישנות. חוקרי המשטרה יידרשו עתה לחקור: מתי בדיוק הושמד, מי הורה על השמדתו, והאם נכון שהתיק הושמד בתקופה האחרונה (לאחר שנחשפו קשריה של רות דוד-בלום עם רונאל פישר) בניסיון לשבש באופן זדוני הליכי חקירה ומשפט.

דומה, כי כל עוד לא יוסדר מעמדה של נציבת הביקורת על הפרקליטות, השופטת בדימוס, הילה גרסטל, בחוק מיוחד, דוגמת החוק המסדיר פעולתו וסמכויותיו של נציב ביקורת התלונות על השופטים, השופט בדימוס, אליעזר ריבלין והיא תהיה תלויה ברצונם הטוב של שרת המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה, שמכוחם קמה והוקמה נציבות הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות, הרי אין לה כל "שיניים" לאכוף החלטותיה, כפי שעמדנו על כך, בעבר, במספר רשימות.

נכון להיום נוקט ועד פרקליטי המדינה, בראשות עו"ד לימור פלד, צעדי מחאה נגד נציבות הביקורת על הפרקליטות. הפרקליטים מוחים על ההחלטה לקיים ביקורת פרטנית-אישית. לשיטתם, יש להסתפק בביקורת מערכתית וממילא הפרקליטים כפופים כבר למגוון של מנגנוני ביקורת: בתי המשפט, נציבות שירות המדינה, ועדות האתיקה של לשכת עורכי הדין. הצעד הראשון של המחאה היה שלא לשתף פעולה עם הנציבה השופטת בדימוס, הילה גרסטל. הצעד השני הינו דרישת הפרקליטים שפרקליטי המחוזות יחתמו על כל מסמך שיוצא מתחת ידם, בנימוק שכך תהיה ביקורת בזמן אמת. עד כה נגרמו למדינה נזקים במאות מילוני ש"ח בגין פסקי דין שניתנו נגד המדינה, לאור אי-הגשת כתבי הגנה במועד בידי פרקליטים, העובדים בשירות המדינה, מחמת סכסוך העבודה שהכריזו בגין פעילותה של נציבת הביקורת על הפרקליטות.

אין כל סיבה ששרת המשפטים המכהנת, איילת שקד וגם/או ראש אגף חקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי, לא יעבירו סמכויות החקירה בעניין המשך והעמקת החקירה בפרשת רות דוד-בלום, בתקופת כהונתה כפרקליטת מחוז תל אביב (פלילי) עליה החליט כבר היועץ המשפטי לממשלה, בפגישתו עם פרקליט המדינה, שי ניצן, ראש אגף החקירות במשטרה והנהלת מח"ש, בשבוע החולף, למחלקת החקירות של השב"כ. דומה, כי הגורמים היחידים שאינם חשודים, לכאורה, ניגוד עניינים בפרשת רות דוד-בלום הם מחלקות החקירה של השב"כ וגם/או המוסד והם שצריכים לחקור חשדות אלה - ומיד. כל יום שחולף בלי מיצוי והשלמת החקירה, מהווה פתח לשיבוש אפשרי של מהלכי חקירה ומשפט, על כל המשתמע והכרוך בכך.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, עו"ד, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  17/05/2015   |   עודכן:  17/05/2015
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אליעזר ריבלין / Eliezer Rivlin   אסף גולן / Assaf Golan   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   הילה גרסטל / Hila Gerstel   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יואב יצחק / Yoav Yitzhak   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   ניגוד עניינים   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   שי ניצן / Shai Nitzan    ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חקירת פרשת רות דוד-בלום - לשב"כ
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ברוך שטיין
17/05/15 10:50
2
ברוך שטיין
17/05/15 10:50
3
שטנגר מבריק וחכם
17/05/15 12:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
הנה העצה לשינוי מבני חיוני במשרד המשפטים, שאפילו שרה נמרצת כמו איילת שקד תתקשה לקבל: לאחד את המחלקה לחקירות שוטרים עם נציבות תלונות הציבור על הפרקליטות ולהעביר את הגוף המאוחד למשרד ראש הממשלה. אבל שקד, כמו כל שר, לא תתלהב מרעיון שמשמעותו אובדן כוח - ועוד לטובתו של בנימין נתניהו.
17/05/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
חשש כבד לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט בפרשת רונאל פישר ורות דוד מצד גורמים בפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), ששיתפו לכאורה פעולה עם רות דוד בעת שכיהנה בתפקיד פרקליטת המחוז. כך עולה ממידע שהובא ל-News1.
16/05/2015  |  יואב יצחק  |   חדשות
גורמים בנציבות הביקורת על הפרקליטות מאשימים את פרקליטות המדינה בחבלה מכוונת בחקירת פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, עו"ד רות דוד, בפרשת רונאל פישר. נגד דוד הוגש אתמול כתב אישום קל יחסית, בגין עבירות של שיבוש מהלכי חקירה בלבד. החשדות נגד רות דוד נחשפו לראשונה ב-News1.
15/05/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
הגשתו החפוזה משהו של כתב-האישום נגד פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), לשעבר, רות דוד-בלום, אתמול, יחד עם כתבי האישום שהגישה המחלקה לחקירות שוטרים נגד עו"ד רונאל פישר, רפ"ק ערן פישר ונאשמים נוספים, מעוררת - במקרה הטוב - תחושה של אי-נחת ובמקרה הרע - מעוררת היא, בכל הכבוד הראוי, רצון "לסיים דברים מהר" בכל הקשור לעו"ד רות דוד-בלום ואפילו במחיר של אי-מיצוי הליכי החקירה והחשדות המועלים ונטענים נגדה עד תום.
15/05/2015  |  חיים שטנגר  |   מאמרים
בואו נניח שרונאל פישר מעולם לא התכוון לשחד אף אחד במשטרה. בואו נניח - כפי שפישר עצמו טען בנוגע לאלון חסן - שהוא סיפר ללקוחותיו סיפורי בדים כדי שישלמו לו. בואו נניח שערן מלכה לא קיבל אף פרוטה ושלא התכוון לקבל אף פרוטה. בקיצור: בואו נניח שלא היה שוחד וגם לא אבק שוחד. ועדיין, פרשת רונאל פישר צריכה לעורר חלחלה בלב כולנו. למה? - כי אנשים רציניים האמינו שיכול להיות שוחד.
15/05/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il