|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

זכויות אינן מותנות בחובות

נאום הבכורה של חבר הכנסת עבדאללה אבו מערוף מסיעת הרשימה המשותפת בפתיחת כנס הקיץ של המושב הראשון בכנסת ה-20 [א' בסיוון תשע"ה, 19.05.2015]
20/05/2015  |     |   נאומים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
כאן ע"מ להיאבק למען שלום צודק, מבוסס על שתי מדינות. אבו מערוף [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

להפסיק את שטיפת המוח
אפעל למען שוויון מלא, לאומי ואזרחי, לכל האזרחים הערבים בישראל; אפעל למען הפרדת הדת מהמדינה; אפעל למען פירוק המזרח-התיכון מהנשק הגרעיני, כולל בישראל, אפעל למען הצטרפותה של ישראל לאמנות הבינלאומיות בעניין, ואפעל להפסקת השיח הדמגוגי ושטיפת המוחות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין סכנת הגרעין האירני, שבו הוא מטעה את האזרחים ודוחק לטמיון את העניינים החשובים במדינה, והם: אי-יישום השלום הוא סכנה לישראל ולכל עמי האזור; אי-יישום הצדק החברתי הוא סכנה לחברה; אי-הצלת מערכת הבריאות מקריסה היא הסכנה הגדולה לחברה ולמדינה. אי-יישום הדברים האלה ועוד הרבה דברים הם הסכנה האמיתית לקיומה של המדינה

כשאבי נכנס הביתה ראיתי שהוא אינו מצליח להסתיר את הדמעות שלו, והוא אמר בקול חנוק ונמוך: גנבו אותה, הפקיעו את האדמה שלנו, אדמתנו אשר ירשנו ועברה במשפחתנו דורות רבים. הפקעת האדמה הייתה לאחר מאבק ממושך שניהל אבי נגד הפקעה זו, ובידו טאבו על שמו, שהוריש לו סבא שלי המנוח, מוחמד אבו מערוף. "אבו מערוף" - הכינוי שהיה לסבא שלי בכפר ובאזור היות שהוא עשה רק טוב לאנשים. "אבו מערוף" פירושו אדם שעושה טובות לאנשים.

אני גם זוכר שבאותו יום אבא אמר: הרי אנחנו עדיין מעבדים את האדמה שלנו, חורשים וזורעים אותה, ובה צומחים זעתר ועלת. לא הקרן קיימת, לא ה"הימנותא" ולא מקרקעי ישראל שותפים לי בירושה עליה. אז הרהרתי ביני לבין עצמי, ייתכן שאבא היה צריך לענות לשופט לפי אמונתו הדתית: אדוני השופט, זו האדמה שלי והיא שייכת רק לי, ואפילו אני זוכר את זה מלפני יותר מ-2000 שנה בגלגולי הנשמות שלי שקיימים מאז בריאת העולם. או שיגיד: אדוני השופט, הרי הבן הגדול שלי הוא בצבא, אל-ג'יש, אז למה אתם מקפחים אותי ועל מה ועל מי הבן שלי מגן, גזלתם את אדמותי ואת הפרנסה שלי. אבל כנראה, אבי זיכרונו לברכה לא הבין את המשמעות או לא ידע שכך היה צריך לדבר בפני השופט, וכנראה שהייתה לו דרך חשיבה אחרת.

ובהקשר הזה ובצל המצב הכלכלי הקשה שהיה אז, התחלתי להבין שישנה מציאות שצריך לשנות: מציאות של קיפוח, אפליה, גם חברתית, גם מעמדית, גם לאומית. יש אי-צדק אשר נמשך עד היום, אבל עם יותר גזענות, יותר נקמנות והתעללות בכל הערבים אזרחי המדינה, שנקראים כאן "גויים", ללא שום קשר, ולא חשוב אם הגוי הזה משרת בצבא או לא. אפילו מי שמשרת, מצפצפים עליו יותר, והעדה הערבית הדרוזית, שאני אחד ממנה, שהיא חלק בלתי נפרד מהעם הערבי הפלשתיני, היא דוגמה לכך. כן, אנחנו חלק בלתי נפרד מהעם הערבי הפלשתיני (אומר מילים בשפה הערבית). זו עובדה היסטורית, דתית, חברתית, תרבותית, לשונית וגם לאומית.

ולכן, האמירה של הממשלות השונות ושל שר החוץ לשעבר שזכויות מותנות בחובות, היא אמירה הזויה לחלוטין, ונוגדת את כל עקרונות ויסודות כבוד האדם וחירותו, ונוגדת את כל החוקים והאמנות הבינלאומיות שנוגעות בזכויות אזרחים.

השאלה המהדהדת: מהן הזכויות שקיבלה העדה מול חובות השירות? הרי את החובות נותנים, ובתמורה מקבלים הפקעת אדמות ממושכת, ועד היום נגזלו והופקעו 80% עד 90% מאדמות הכפרים הערביים הדרוזיים, באמצעים לא צודקים, כולל שימוש בכוח ואכזריות. וכולנו היינו עדים איך השוטרים תקפו את השייח'ים של דאלית-אל-כרמל ועוספיא, שהגנו על אדמותיהם, עם תמונות שתיעדו את המקרה, ואפילו יש בידי מסמך שבו משרד ראש הממשלה נותן את האור הירוק להשתמש בכוח נגדם. אני אמשיך להגן על אדמותינו כמו שפעלתי תמיד לפני הגעתי לכנסת (אומר מילים בשפה הערבית).

אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, מה שמאפיין את הכפרים הערבים הדרוזים הוא שהם כפרים ברמה סוציו-אקונומית ירודה וגרועה מהרבה כפרים ערביים אחרים, וכמובן לא אשווה עם המגזר היהודי, כי זה רחוק עשרות שנים משם. רמת ההשכלה בכפרים אלו לא מן הגבוהות, והישגי הבגרות נמוכים ומחייבים שיפור רציני. האבטלה וחוסר מקומות העבודה, במיוחד אצל נשים וצעירות - מן הגבוהים ביותר במדינה; חוסר תשתיות בכפרים, חוסר תוכניות בנייה, אי-הרחבת המתאר ואי-מתן היתרי בנייה; אי-מתן חלקות בנייה לצעירים, ואם נותנים אז נותנים בכמות מזערית עם מחירים גבוהים שאי-אפשר לעמוד בהם.

כל מה שהזכרתי הוא מצב כרוני קיים וממושך, תוצאה של מדיניות האפליה הגזענית. והיום אנו עדים למשבר מתמשך של הרשויות הערביות הדרוזיות, אשר דורשות את התקציב שמגיע להן על-פי חוק, אבל לא רק שאין אוזן קשבת בממשלה אלא מתעלמים מכל הדרישות הצודקות ומהמשבר הקיים. גם הצעתי הדחופה שהגשתי, לדיון בעניין הזה מעל במת הכנסת, נדחתה. אנחנו ברשימה המשותפת נפעל בכל כוחנו ויכולתנו כגוף אחד בכנסת ומחוצה לה למען מתן זכויות מלאות לכל הרשויות המקומיות במגזר הערבי בכלל.

אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, נחזור לאותו יום שנחרת בזיכרוני, היום שבו ראיתי את דמעותיו של אבי המנוח וחשבתי לעצמי, כנער בן 14, מה הלאה? ואחד הדברים הראשונים שעלו בדעתי הוא שאני לא אלך לצבא, ואכן ככה היה. גם ישר ידעתי והבנתי שזה לא מספיק, הבנתי שצריך לשנות מציאות כואבת ולשנות את התפיסה הקיימת בכל העולם - עולם העוני, אי-השוויון, הקיפוח, אי-הצדק החברתי והגזענות.

ואני זוכר שמדי פעם בקיץ הייתי מגיע לעכו למכירת תאנים שהייתי קוטף עם שחר, ושמעתי את המילים: מה אתה עושה כאן, ערבי מלוכלך? אז גם הבנתי שישנה תרבות גזענית, ולא לקח לי הרבה זמן להבין שזה אחד מביטוייה האידיאולוגיים של הציונות.

כל זה נתן לי להבין שמקומי הוא המפלגה הקומוניסטית היהודית-ערבית, שאליה הצטרפתי בשנת 1974. היות שנכנסתי לעשייה פוליטית למען חיים אחרים ועתיד טוב לכולם, רציתי ללמוד אז יחסים בינלאומיים וכלכלה, אבל המפלגה הציעה לי מלגה ללמוד רפואה בברית-המועצות, והנימוק של מזכ"ל המחוז אז, החבר ג'מאל מוסא זיכרונו לברכה, היה שבירכא אין אף רופא, הרי השלטונות לא נותנים לנו ללמוד וירכא צריכה רופא שיחזור לשרת את התושבים. קיבלתי את החלטת המפלגה ונסעתי ללמוד בעיר האהובה עלי עד היום, לנינגרד, סנט-פטרסבורג. סיימתי את לימודי הרפואה בהצטיינות בשנת 1986, ולאחר הסטאז' קיבלתי רישיון לעסוק ברפואה ממשרד הבריאות. לאחר מכן סיימתי התמחות באורולוגיה, וגם תואר PhD בשנת 1994, גם בלנינגרד.

וכעת תישאל השאלה מה גורם לרופא המצליח בעבודתו ואוהב את מקצועו, מסור ואהוב על מטופליו, לוותר על כל זה ולעבור לפוליטיקה. הרי בעשייה הפוליטית אני נמצא מאז 1974, וכעת אני ממשיך בזירת הכנסת כדי אכן לחולל את השינויים ולשנות את התפיסה הפוליטית הקיימת.

אני כאן על-מנת להיאבק למען שלום צודק, מבוסס על שתי מדינות, ישראל ופלשתין, ועל גבולות 4 ביוני 1967, ושתי בירות, ירושלים המערבית והמזרחית; ליישם את החלטות האו"ם בנוגע לפליטים הפלשתינים העקורים מאדמותיהם, כולל זכות השיבה, עקירת כל ההתנחלויות מהגדה המערבית ונסיגה כוללת מרמת-הגולן הסורית הכבושה, וכמובן פירוק כל ההתנחלויות שם.

אני כאן למען דמוקרטיה במובנה האוניברסלי ויישומה בכל תחומי החברה והמדיניות, נגד סכנת הפאשיזם, ולהגן באיתנות על מעמדו, כבודו וחסינותו של בית המשפט העליון, למרות שאני חולק על חלק מההחלטות שלו.

אני כאן להיאבק נגד הגזענות עד מחיקתה ואף הכחדתה, כולל מעשי הוונדליזם הגזעניים תחת הכותרת "תג מחיר", ולהיאבק נגד מדיניות האפליה הממושכת והגזענית כלפי האוכלוסייה הערבית, נגד הריסת הבתים, ולמען השגת פתרון כולל, שלם וצודק לכל משבר הדיור במגזר הערבי ולמען החזרת הקרקעות שהופקעו לבעליהן הלגיטימיים.

אפעל למען ביטול חוק גיוס חובה המוטל על בני העדה הדרוזית והפיכתו לבחירה, לפי הרצון ולפי ראיית כל אחד. הרי זה עוול מתמשך, לא צודק ולא אנושי כלפי בני העדה, ואנחנו עדים שבכל הרכבת ממשלה מבטלים בעסקות פוליטיות את גיוס החובה לחרדים. אני לא מתנגד לזה בנוגע לחרדים, אבל ניתן בקלות לבצע את זה כלפי בני העדה הדרוזית ולהפסיק את מדיניות הפרד ומשול. ובכלל, אני נגד התרבות והתבונה של השרשת התרבות הצבאית בחברה, ונגד הפיכתו של הצבא לפרה קדושה.

אפעל למען שוויון מלא, לאומי ואזרחי, לכל האזרחים הערבים בישראל; אפעל למען הפרדת הדת מהמדינה; אפעל למען פירוק המזרח-התיכון מהנשק הגרעיני, כולל בישראל, אפעל למען הצטרפותה של ישראל לאמנות הבינלאומיות בעניין, ואפעל להפסקת השיח הדמגוגי ושטיפת המוחות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין סכנת הגרעין האירני, שבו הוא מטעה את האזרחים ודוחק לטמיון את העניינים החשובים במדינה, והם: אי-יישום השלום הוא סכנה לישראל ולכל עמי האזור; אי-יישום הצדק החברתי הוא סכנה לחברה; אי-הצלת מערכת הבריאות מקריסה היא הסכנה הגדולה לחברה ולמדינה. אי-יישום הדברים האלה ועוד הרבה דברים הם הסכנה האמיתית לקיומה של המדינה.

אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, הדרך ליישם את התוכנית הִנה דרך הבנת העקרונות שבאו לביטוי במניפסט הקומוניסטי שיצא לאור בשנת 1848. כשקראתי אותו בשנת 1974 מצאתי בו את חמשת המ"מים עוד הרבה זמן לפני שז'בוטינסקי - שאני לא מחסידיו, כמובן - הזכיר אותם, שהם מזון, מעון, מלבוש, מרפא ומורה. לכן, התשובה היא סוציאליזם שבו העם הוא הריבון; הלאמה ולא אקמול להצלת מערכת הבריאות; דיור בר-השגה לכל התושבים; ביטול המע"מ והורדת מיסים; הלאמת הבנקים וכל משאבי הטבע; ביטול חוק ההסדרים, שהוא חוק הסדר עסקים ועסקות של הממשלה; הבטחת פנסיה ראויה והחזרת קרנות הפנסיה לחסות המדינה, ולא להשאירם הפקר בידי הטייקונים; החזרת גיל הפרישה לגיל 65 לגברים ו-60 לנשים; קצבת הזקנה של הביטוח הלאומי תהיה 60% משכר המינימום.

אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, אני בן-אדם ולא שונא בני-אדם (אומר דברים בשפה הערבית). אני מודה לכל מי שטרח ועשה כדי שאגיע לכאן, למפלגה, לחזית: לחברי הכנסת לשעבר תמר גוז'נסקי, מוחמד ברכה, ד"ר עפו אגבאריה וד"ר חנא סוייד ולאנשים שהצביעו לרשימה המשותפת; תודה מיוחדת לאחים ולאחיות שלי ולדמעותיו של אבא שלי המנוח, לחברי היקר ד"ר עארף סלאמה ולמזכ"ל המפלגה מוחמד נפאע.

אני מתחייב להיות נאמן ומסור לשליחות, ואמשיך את דרכם של חברינו שהלכו לעולמם: תאופיק טובי, מאיר וילנר ותאופיק זיאד. וכפי שאמר המשורר סמיח אל-קאסם שהלך לעולמו לפני תשעה חודשים (אומר דברים בשפה הערבית).

לבסוף, אני חייב לצטט מספרו של ניקולאי אוסטרובסקי האהוב עלי, "כיצד נתחשלה הפלדה": "הנכס היקר ביותר לאדם הוא החיים (אומר דברים בשפה הרוסית), וזה ניתן לו רק פעם אחת, ולחיות צריך ככה שלא יהיה מכאיב ומצער בעד השנים שחלפו ללא מטרה, ושלא יהיה צורך לבעור מבושה בעד העבר הבזוי והעלוב. ובמותו יוכל האדם לומר: שכל החיים וכל הכוחות ניתנו והוקדשו למען העניין הנשגב ביותר - למען שחרור האנושות". תודה.

תאריך:  20/05/2015   |   עודכן:  20/05/2015
עבדאללה אבו מערוף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אהוד יערי / Ehud Yaari   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איברהים מחלב / Ibrahim Mahleb   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איסמעיל הנייה   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון לוי / Gideon Levi   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חאלד משעל / Khaled  Mashal   חאלד משעל   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   חסן רוחאני   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   כבוד האדם וחירותו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד גרנות   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עלי חמנאי   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צבי יחזקאלי   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רון לאודר   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תאופיק זיאד   תמאם סלאם / Tamam Salam   תמר גוז'נסקי   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זכויות אינן מותנות בחובות
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תענוג צרוף
20/05/15 11:17
 
אהרון שחר
20/05/15 14:15
 
אבו דאוד
20/05/15 18:10
2
מיטל
20/05/15 14:43
 
סאלח שבתי
20/05/15 19:17
3
אדם הגון
21/05/15 05:51
4
אורי ציון
21/05/15 08:11
5
טאולה
21/05/15 09:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-ערבי
ד"ר טל ליטבק-הירש, מרצה בתוכנית לניהול ויישוב סכסוכים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, חוקרת השלכות פסיכולוגיות חברתיות של אירועי לחץ וטראומה על החברה הישראלית על-רקע הסכסוך הישראלי-פלשתיני. תחומי מחקרה נוגעים בדילמות של זהות, במפגש ובדיאלוג בין יהודים וערבים בישראל, בהשלכות השואה על בני הדור השלישי בישראל, ולאחרונה גם בתפישות ודרכי התמודדות של אימהות, זוגות וסטודנטים עם איום הטילים על-רקע מבצעי "צוק איתן" ו"עופרת יצוקה". לדעתה שלושת הנושאים הם שלושה קודקודים של משולש שבוחן את החברה הישראלית, גיבוש זהותה ודרכי התמודדותה עם אירועים היסטוריים עכשוויים.
19/05/2015  |  עיתון ׳אבג׳  |   כתבות
1. עובדה מרתקת היא שימי ההודיה והזיכרון הישראלים נפלו בחודש אייר, הוא חודש הגבורה. ההכרזה על הקמת המדינה בתחילת החודש ושחרור ירושלים בסופו; ובאמצע - מרד בר-כוכבא. 1,813 שנים עברו מאז אובדן עצמאותנו האחרונה בשנת 135 לספירה ועד לחידושה בתש"ח. 19 שנים עברו מאז קום המדינה ועד שנכנסנו בשערי העיר העתיקה. מהלך היסטורי דומה לזה שבראשית היותנו לעם: כניסת השבטים הישראלים לכנען בסוף המאה ה-13 לפנה"ס המתינה מאות שנים עד לכיבוש ירושלים בידי דוד והקמת מקדש שלמה. שתי קומות מלוות אותנו במסע ההיסטורי הארוך: הגרעין הלאומי והגרעין הרוחני, גורל וייעוד, גוף ונשמה, ישראל וירושלים.
18/05/2015  |  דרור אידר  |   מאמרים
באחרונה חלה הסלמה ניכרת בעימות בין חמאס לבין גורמי הג'יהאד הסלפי, תומכי 'המדינה האיסלאמית' ברצועת עזה. התקריות שהתרחשו בשבועות האחרונים בהקשר זה כללו ירי נק"ל והטמנת מטעני חבלה במבנים ציבוריים וירי רקטות בערים ברצועה ולעבר ישראל. העימות שהתחולל בין אנשי 'המדינה האיסלאמית' לבין הפלשתינים תושבי מחנה הפליטים אל-ירמוכ בסוריה, ובהם אנשי חמאס, היו גם הם עדות למתיחות הגואה בין הצדדים. על-רקע זה עצרו כוחות הביטחון של חמאס בעזה כמה עשרות פעילים סלפים ואף הרסו מסגד סלפי בדיר אל-בלח. בתגובה למעצרים איימו דוברים מטעם ג'מעת אנצאר אל-דוולה אל-איסלאמיה כי אם חמאס לא ישחרר את העצורים (בתוך 72 שעות, כלשון ההודעה), הם יפתחו במערכה כוללת נגדו בכל החזיתות. בינתיים איומים אלה לא מומשו.
17/05/2015  |  יורם שוייצר  |   כתבות
חופש הביטוי הוא זכותו של כל אדם להביע את דעתו מבלי שיוטלו עליו הגבלות שרירותיות, אבל אין פירושה של זכות זו שהיא מתירה לכל אדם להציג את המציאות באופן מסולף. עם זאת, יש להבין כי היכולת לתאר את המציאות במדויק תלויה בנקודת הראות של מי שמבקש לממש את זכותו להבעת דעה. כדי להבהיר את הסוגיה ראוי להביא דוגמה היסטורית מאירוע שהכל מכירים: איך הרג משה רבינו איש מצרי.
12/05/2015  |  עמי דור-און  |   מאמרים
שדר הספורט לשעבר וחבר הכנסת מטעם המחנה הציוני, מר זוהיר בהלול הבליח שוב בנאומו הראשון בכנסת ישראל: "אבותיכם פסקו יחלוקו!". אם חשקה נפשך בשיעור משנה של בבא מציעא אין טוב מבהלול לבלבל לך את המח ובאותה שפה בהלולית שייחדה את שידורי הספורט שלו. במשפט אחד קצר נתן את פתרון הקסם למה שאנו קוראים בטעות "הסכסוך ישראלי - ערבי": הבה נחלוק את הארץ ונהנה כולנו מהשלום. איך לא חשבנו על זה קודם? כמה דם מיותר נשפך רק משום שלא הובלחנו בהבלחתו של בהלול!, האם התבלבל לו בהלול או שמא הוא סבור שאנו המבולבלים? ובכן אחי הציוני הדגול בהלול - עת ללחוש באזנך הבלחה קצרה נוספת: החיים אינם משחק כדוררגל!.
07/05/2015  |  יעקב עמר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
שתי פצצות מרגמה נורו לעין זיוון  /  עידן יוסף
בפעם השלישית בשבוע: "ישראל תקפה בסוריה"  /  עידן יוסף
חוסלה חוליה שהניחה מטען בגבול סוריה  /  עידן יוסף
ציר אירן-סודן  /  אריאל י. לוין
אבותיכם פסקו: "יחלוקו"  /  זוהיר בהלול
אנו הילידים המקוריים  /  יוסף ג'בארין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il