|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

שוק הליסינג מצוי בקיפאון

החברות נקלעו למצב אין ברירה שכופה עליהן את העלאת מחירי הליסינג. אולם חרף העובדה כי ביכולתו לחלץ את השוק מפגיעה בצרכנים ובהכנסות המדינה, משרד התחבורה אינו נוקט בצעדים המתבקשים - חידוש מיידי של תוכנית הגריטה וסלילת הדרך ליצוא כלי רכב משומשים לחו"ל
25/05/2015  |     |   מאמרים   |   תגובות
להחיות את תוכנית הגריטה [צילום: AP]

בימים אלה התפרסמו דוחותיהן של 4 חברות הליסינג הגדולות בארץ, המחזיקות ביחד למעלה מ-60% מנתח השוק. אין ספק - התשואה הכוללת של החברות איננה מצדיקה את הסיכונים הכרוכים בפעילות זו וללא שיחול שינוי בתחום מכירת כלי הרכב המשומשים, תאלצנה החברות להעלות את מחירי הליסינג. את האצבע המאשימה למצבן של חברות הליסינג יש להפנות ישירות למשרד התחבורה.

בכבישי הארץ נעים כ-220 אלף כלי רכב המשמשים את ענף הליסינג התפעולי. מרכיב חשוב בהכרת הפעילות היא כי חברות אלה מדווחות על הון עצמי, המשמש לצורך פעילות הליסינג הינו כ-1.8 מיליארד שקלים. בסיס ההון הנ"ל משמש לצרכי הרחבת הבסיס ההוני לרכישת כלי הרכב. החברות משתמשות במקורות בנקאיים, אגרות חוב מהמוסדיים, וכמובן מאשראי המוענק להם ע"י היבואנים עצמם.

בשנת 2014 לא היה צריך לקרות דבר שישפיע על תוצאות פעילות הליסינג התפעולי בישראל. לכאורה, היקף פעילות הליסינג מניב הכנסות שנתיות, לחברות אלה, בסך כולל של 6 מיליארד שקלים, המשקף גידול של כ-9.7% לעומת שנה קודמת.

עם זאת, אין להתעלם מכך, שמדובר במספרים שאינם נכונים, המספרים כוללים את הסכומים הנובעים ממכירת כלי הרכב שסיימו את תקופת הליסינג. מהדוחות שפורסמו קשה לבחון אם מדובר בגידול בהכנסות מהשכרת רכב או שמא מהכנסות שנובעות ממכירת כלי רכב. ככל שחלה עליה בהיקף מכירת כלי הרכב ביחס להיקף ההשכרה - הדבר מעיד על מגמת צמצום של הענף.

אחת הדרכים לחזק את איתנותן הפיננסית של חברות הליסינג הוא ביצוע מהלכי התייעלות, אלא שבענף שבו השירות הוא האלמנט היחידי בו חברה יכולה להתעלות מעל למתחרותיה, מדובר במהלך בעייתי שכן על החברות לדאוג לפריסה ארצית של סניפים בהן יינתנו שירות על בסיס מקומי ועל-ידי צוותי עובדים מיומנים. כלל הוצאות אלה מהוות מרכיב חשוב בהוצאות חברות הליסינג. וזוהי בהחלט סיבה נוספת לרווחיהם המצומקים.

לפיכך, החברות נקלעו למצב אין ברירה שכופה עליהן את העלאת מחירי הליסינג - מהלך שיגרור פגיעה בהכנסות המדינה שכן שיעורי המס שנובעים משווי השימוש המסתכם במיליארדי שקלים יצטמצם בעקבות צמצום הענף כפועל יוצא מהעלאת המחירים. הפתרון למצבן של החברות נמצא במגרש של משרד התחבורה, אולם חרף העובדה כי ביכולתו לחלץ את השוק מפגיעה בצרכנים ובהכנסות המדינה, הוא אינו נוקט בצעדים המתבקשים - חידוש מיידי של תוכנית הגריטה וסלילת הדרך ליצוא כלי רכב משומשים לחו"ל.

החייאת תוכנית הגריטה תוביל לעלייה בהיקף רכישת כלי רכב חדשים ומשומשים שכן השוק הישראלי אינו יכול לקלוט את כל כלי הרכב המשומשים. ההיגיון הפיננסי שעומד מאחורי תוכנית הגריטה שונה לחלוטין ובאופן בלתי מוסבר כאשר מדובר על גריטה של כלי רכב באירופה. כך למשל, רק לאחרונה, הוברר כי בהולנד, עיריית רוטרדם מעניקה 45,000 שקלים (9,000 אירו) על כל גריטת כלי רכב ישן. עיריית רוטרדם לבדה הקציבה למעלה מ-36 מיליון שקלים לביצוע תוכנית הגריטה.

שומה על מקבלי ההחלטות ליצור תוכנית גריטה יעילה, אסרטיבית, תוך שיתאפשר מכירת כלי רכב לצרכי גריטה במועדים קצרים יותר (החל מ-10 שנים) ובמחירים גבוהים יותר. אם בגרמניה אחרי 9 שנים התוכנית מאפשרת קבלת 2,500 אירו לצרכי החלפת רכב משומש שמיועד לגריטה כנגד חדש מייצור מקומי שעלותו נמוכה מזה שבישראל, אין כל סיבה שלא לעשות תוכנית דומה גם אצלנו. בנוסף, על המדינה לאפשר לחברות הליסינג לייצא את כלי הרכב המשומשים לחו"ל, תוך מקסום הרווח הגלום בהן ובלימת הצפת השוק ברכבים משומשים שתוביל גם היא לעליה במספר רכישות כלי הרכב החדשים.

יצוא כלי רכב משומשים לחו"ל אומנם יחייב השבת מיסים אבל מאידך יאפשר למדינה ליהנות מהכנסות רבות נוספות. מחד-גיסא, חברות הליסינג ידרשו לקבל חלק יחסי מהמיסים ששילמו בעת רכישת כלי הרכב. כאמור, מדובר על חלק יחסי בלבד, שהוא נמוך בכ-50% מגובה המיסים המשולמים על כלי רכב חדשים. מאידך-גיסא, תתרחש הגברת יבוא ומכירה של כלי הרכב חדשים המניבים הכנסות כפולות למדינה. מהלך זה יעזור לחברות הליסינג להיפטר מכלי הרכב המשומשים במחירים טובים, ומאידך יגדיל את הכנסות המדינה.

הכותב הוא יועץ ליסינג לחברות ולארגונים גדולים. הקים את ענף הליסינג בישראל והקים וניהל בשנות ה-90 את חברת ניו קופל (חברת הליסינג הראשונה).
תאריך:  25/05/2015   |   עודכן:  25/05/2015
אביהו הורוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שוק הליסינג מצוי בקיפאון
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מפוכח
25/05/15 17:46
 
יוזף..
25/05/15 18:40
 
עיניים פקוחות
25/05/15 21:23
 
עצוב שדופקים אותי
26/05/15 14:42
2
קורן מטבריה
25/05/15 21:36
3
אחד העם
25/05/15 22:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לקרוא כדי להאמין: אולמרט - אשר שיבש פעמיים את מהלכי משפטו והדיח פעמיים את שולה זקן שלא להעיד - טוען שמגיעה לו התחשבות בשל הזמן הרב בו נמשך ההליך המשפטי נגדו
25/05/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
מה צריכה מדינת ישראל לעשות כאשר מתברר לה, כי מדינות איסלאמיות עתירות הון - כמו קטר, ערב הסעודית, איחוד האמירויות במפרץ הפרסי, כוויית, אלג'יריה, ואולי גם אירן - מממנות בחשאי והרחק מן התודעה הציבורית פעילות של גופים ישראלים חתרניים שמטרתם לערער את יסודות האמונה הציונית-לאומית שעליה מבוסס קיומה של המדינה? ומה צריכה המדינה לעשות כאשר מסתבר לה כי לא רק גורמי אויב תורמים מיליונים לפעילות החתרנית הזו, וכי מימון מזיק כזה מגיע לישראל גם ממקורות לא-אוהדים במדינות ידידותיות כמו: נורבגיה, בריטניה, שווייץ, גרמניה, הולנד ובלגיה ואפילו ארה"ב?
25/05/2015  |  עמי דור-און  |   מאמרים
לא אֲרַחֵף בֶּחָלָל
25/05/2015  |  ציפי לידר  |   מאמרים
פרשת הגיורים עלתה לאחרונה לכותרות בנסיבות פוליטיות ועוררה הדים רחבים בציבור הרחב ובכלי התקשורת. אולם מעבר לכל מחלוקת אישית או פוליטית דומני כי מדובר במחלוקת עקרונית בין בית שמאי לבית הלל, בין המקילים לבין המחמירים בהלכות גיור
25/05/2015  |  ציפי לידר  |   מאמרים
"מנהיג או שלטון, הנוטל לעצמו את הרשות לקבוע, מה טוב לאזרח לדעת, סופו שהוא מנסה לקבוע מה טוב לאזרח לחשוב! ואין סתירה גדולה מדעה זו מחד-גיסא, ודמוקרטיה מאידך" - (דוד בן-גוריון).
25/05/2015  |  דביר מור  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הם יוצאים אט אט מהמאורות האפלות באקדמיה בהן הושמו ומשתפים בתחושות המחנק האקדמי, הפחד מלהתבטא נגד הזרם, החרדה מאימת הפיטורים
מיכאל מירו
מיכאל מירו
העימות הבלתי פוסק בין מעצמות יכול לעלות לנו כעת ובכלל ביוקר    אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לפעול ללא תיאום, כי אם נעשה זאת נמצא את עצמנו מדממים לבד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il