|
מרכז שירות הלקוחות של החברה [צילום: חברת החשמל]
|
|
|
|
|
כבר כתבתי בעבר על חברת החשמל שלנו וכבר למחרת הפרסום ננזפתי על-ידי דוברת החברה על כך שאני, שאינני בעל השכלה פורמלית בתחום החשמל, מבקר את החברה. אכן, חשוב להיות מהנדס חשמל, או לפחות טכנאי חשמל, על-מנת לראות מה קורה למחשב כל פעם שיש מזג אוויר סוער. אז התאפקתי מלבקר את מעללי החברה תקופה ארוכה עד עתה.
ביום רביעי לא היה גשם אבל היה חם נורא. בשעות הערב הגיעה הפסקת החשמל הראשונה. זה נכון שכנראה המזגנים בארץ עבדו שעות נוספות וחבל שספקית החשמל הכמעט יחידה שלנו לא נערכה בהתאם. הרי כולנו הופתענו ולא ידענו שיהיה חם מאוד.
עד כאן - לא נורא. במחשב השקעתי מכספי וקניתי אל-פסק שימנע נזקים במקרים של הפסקת חשמל. להספקה סדירה ורציפה כנראה שאינני זכאי וגם לעבור לספק אחר אם אינני מרוצה אני לא יכול.
אז מה עושה אזרח מן השורה המבקש לתכנן את יומו? - מתקשר למוקד 103 של חברת חשמל על-מנת לקבל הערכה מתי יוחזר החשמל. טלפון סלולרי יש, כך שאין צורך בחשמל, אז התיישבתי בחום הכבד (אתם זוכרים - אין חשמל, אז המזגן נח לו מנוחת ערבית).
לאחר המתנה ארוכה (מילא. לא היה לי מה לעשות ללא חשמל) קיבלתי הודעה מוקלטת לפיה יש עומס על המוקד ושאנסה להתקשר מאוחר יותר. "רגע!" צעקתי לתוך הטלפון "מתי זה מאוחר יותר ואולי תתקשרו אלי כאשר תתפנו", אך המענה הקולי לא ענה לי.
למה המוקד עמוס מהרגיל? הרי כולם ידעו שיום רביעי יהיה יום חם מהרגיל. הרי כולם ידעו שביום חם מן הרגיל ישנו עומס בכל הקשור לצריכת חשמל. הרי היה ברור בסבירות גבוהה שתהיינה הפסקות חשמל ומכאן גם היה ברור שאזרחינו ירצו להודיע על כך ולברר מתי יוחזר החשמל ואם הכל כל כך ברור, מדוע לא נערך המוקד בהתאם. היה זמן די והותר להתארגן.
אבל זה לא נגמר. לאחר זמן מה (אינני זוכר כמה זמן מרוב שהיה חם), חזר החשמל. "יופי" צעקתי לאשתי. אז ראיתי תופעה חדשה עבורי - חלק מהנורות האירו באור חלש; חלק מהמכשירים החשמליים פשוט לא עבדו ואפילו המאוורר הסתובב לאט מהרגיל, כאילו אין לו שום משימה דחופה לבצע.
כבר תכננתי את יום המחר - רכישת מכשירי חשמל שנפגעו, אך החלטתי לנסות שוב להתקשר לחברת חשמל - אולי התופעה מוכרת להם והזרם ישוב במלואו כך שכל המכשירים יפעלו. כמובן שאת חברת החשמל לא ניתן היה להשיג, אז התחלתי לחפש בין החברים מי אולי למד חשמל או לפחות משהו קרוב.
לבסוף קיבלתי הסברים שונים, כנראה נכונים, לפיהם הוחזר החשמל, אך לא לכל הפאזות והחזרת החשמל במלואו תגיע לבסוף. אכן כך היה ובסוף הכל חזר לקדמותו.
אז שוב - השירות לא משהו. בחשמל אין לי השכלה פורמלית אך בשירות אני כן מבין - ושוב, השירות לא משהו.