|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

עלה התאנה שכמש

לך הביתה, בני, לך הביתה, וכמה שיותר מהר. אתה לא שייך אליהם והם לא שייכים אליך. הם מבזים אותך ואתה מתבזה בקרבתם. במקרה הטוב ביותר, הם עושים בך שימוש כעלה התאנה למחדליהם ולכיסוי מבושיהם, במחילה, וגם זאת - כעלה תאנה שכמש
01/06/2015  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   ממשלה 34   |   תגובות
בגין, תגיד, לא אמרו לך שלשר בלי תיק יש בעיה מובנית? איפה הוא אמור לשים ת'סנדביצ'ים שלו, לדוגמה? הא? [צילום: פלאש 90]

"לָמוּת אוֹ לִכְבֹּשׁ אֶת הָהָר -
יוֹדֶפֶת, מַסָּדָה, בֵּיתָר".
[מתוך "שיר בית"ר" לזאב ז'בוטינסקי]

ז'בוטינסקי חבר מרכז?
מה חשבת - נאיבי שכמותך - שלאחר שלא הצלחת להיבחר לכנסת ברשימת הליכוד, בבחירות המקדימות בנובמבר 2012, מישהו בליכוד יזכור לך חסד נעורים בגלל אבא שלך? היום יש בליכוד אנשים ששואלים אם ז'בוטינסקי היה חבר מרכז. בדקת, אי-פעם, כמה מחברי המרכז יודעים מילות שיר בית"ר, בלא להביא בחשבון אלה שאפילו ניגונו של שיר זה אין הם יודעים?

   איציק וולף
השר בני בגין התפטר מהממשלה

הכבוד הפגוע של בני בגין
עמי דור-און
"אם אבי היה חי כיום הוא בוודאי היה מתמלא צער, עלבון ובושה על הדרך שבה נוהג נתניהו באנשים המאמינים ותומכים בו" - כך צריך בני בגין להגיב נוכח התרגיל של ראש הממשלה בנימין נתניהו
לרשימה המלאה

אוח אוח יא בני, אתה לא יודע שאי-אפשר לסמוך על הבטחות של פוליטיקאים? אוח אוח יא בני, מה פתאום חזרת - אחרי שסגרת מעגל פוליטי של שנים - ונחתת ברשימת חברי הכנסת של הליכוד ובמקום בולט - כדי להיות מספר 11 ברשימה זו? אוח אוח יא בני, אתה לא יודע שאין שום תועלת בלהיות שר בלי תיק? מילא, אם היית נוסע במכונית שרד בעקבות מינויך כשר, אבל אתה ממשיך לעשות שימוש בתחבורה הציבורית. לא חראם על המזכירה, מנהלת הלשכה וכל מה שמתלווה לכך, אלא אם כן, עוד לא הספקת להתארגן על התפקיד, בתקופת 15 הימים שהיית שר - ולא סתם שר, אלא אחד בלי תיק. תגיד, לא אמרו לך שלשר בלי תיק יש בעיה מובנית? איפה הוא אמור לשים ת'סנדביצ'ים שלו, לדוגמה? הא?

כלל "האצבע במים"

ב-16 בינואר 1997, בעקבות אישור הסכם חברון, פרשת מהממשלה. לאחר חיכוכים אידיאולוגיים עם ביבי באשר לתהליך המדיני עם הפלשתינים, ולאחר אישור הסכם וואי, פרשת מהליכוד והקמת סיעה חדשה בשם חרות - התנועה הלאומית יחד עם מיכאל קליינר ודוד ראם. בבחירות לכנסת ה-15 (מאי 1999) התמודדה חרות ברשימה משותפת בשם האיחוד הלאומי עם תקומה ומולדת. אז החלטת להתמודד לראשות הממשלה למרות התנגדות רחבעם זאבי ממולדת, אבל פרשת לפני הבחירות, משהסיר יצחק מרדכי מועמדותו. מספר המנדטים המצומצם שקיבלה תנועתך בבחירות הביא לפרישתך מהחיים הפוליטיים, תוך שציינת שנשארת "איש ציבור ללא ציבור". לאחר פרישתך מהחיים הפוליטיים חזרת לעסוק בגאולוגיה ואף מונית לראש המכון הגאולוגי לישראל באמצע 2005.

ב-2 בנובמבר 2008 הודעת, בגין, לשר התשתיות הלאומיות, בנימין בן-אליעזר, כי אתה מתפטר מתפקידך במכון הגאולוגי, בעקבות החלטתך לחזור לחיים הפוליטיים ולהתמודד על מקום ברשימת הליכוד, לקראת הבחירות לכנסת ה-18‏. ב-4 בנובמבר 2008 כינסת מסיבת עיתונאים משותפת עם יושב-ראש הליכוד, בנימין נתניהו, בה הודעת רשמית על התמודדותך בבחירות המקדימות לקביעת רשימת הליכוד לבחירות לכנסת ה-18. בבחירות אלו זכית ב-30,918 קולות, שהם כ-63.8% מהקולות, ומוקמת במקום ה-5 ברשימה. נבחרת לכנסת ה-18 ומונית לשר בלי תיק בממשלה ה-32, כשאתה גם חבר בקבינט הביטחוני וב"שמינייה" של ביבי.

בנובמבר 2012 התמודד בגין בבחירות המקדימות בליכוד לקראת הבחירות לכנסת ה-19, ונדחק למקום לא ריאלי. בינואר 2015 חזרת לפעילות במפלגת הליכוד, לאחר ששוריינת במקום ה-11 ברשימת הליכוד לבחירות לכנסת העשרים על-ידי ביבי, ונבחרת לכנסת, כאשר ‏עם הקמת ממשלת ישראל ה-34 מונית לשר בלי תיק. מה חשבת לעשות - לבדך - בכנסת או בכך שאתה יושב - בבדידות מזהרת - ליד שולחן הממשלה. מילא אם היו נותנים לך תפקיד ביצועי והיית יכול להזיז משהו, לשנות - להשפיע. אבל שר בלי תיק? אף אחד, בכל הכבוד הראוי, לא סופר אותך ממטר. בפוליטיקה קיים כלל אכזרי והוא כלל "האצבע במים". כל עוד האצבע במים, היא תופסת נפח והיא גם רטובה. כשמוציאים אותה מהמים היא מתייבשת ואיש לא זוכר שאי פעם אצבע זו הייתה במים. פשוט כך. וגם עצוב.

אלו שזרקו אותו מתפקידו

שים לב מי זרק אותך מתפקידך, הבלתי נלבב, כשר בלי תיק, בממשלה. לא חוק יסוד: הממשלה, המאפשר לך, אחר תיקונו - לאחרונה - לכהן כשר בלי תיק, אלא החברים שלך, אלה שישבו לידך בישיבות הממשלה. הם נופפו לפני ביבי בהסכמים הקואליציוניים וכאנשים אמינים דרשו הם לקיים חלוקת מספר תפקידי השרים, לפי הקבוע בהסכמים קואליציוניים אלה. כבר כתבנו שפוליטיקאים - מעצם ברייתם ותפקידם הציבורי - הם אנשים אמינים שמקיימים מה שהם מבטיחים ואף פעם לא מפרים חוזים שנחתמו על ידם? כבר כתבנו שבקושי - בקושי רב - תמצאו פוליטיקאים מורשעים וגם/או חלילה וחס, מרצים תקופת מאסר בכלא בשל עבירות שבוצעו על ידם? מה חשבת - נאיבי שכמותך - שלאחר שלא הצלחת להיבחר לכנסת ברשימת הליכוד, בבחירות המקדימות בנובמבר 2012, מישהו בליכוד יזכור לך חסד נעורים בגלל אבא שלך? היום יש בליכוד אנשים ששואלים אם ז'בוטינסקי היה חבר מרכז. בדקת, אי-פעם, כמה מחברי המרכז יודעים מילות שיר בית"ר, בלא להביא בחשבון אלה שאפילו ניגונו של שיר זה אין הם יודעים?

תמיד היית איש ישר, איש של אידיאולוגיה. מה לך ולהם? אתמול (31.5.15) פורסם, בצירוף מקרים מזהיר, דוח הוצאות מעון ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שפורסם ביוזמת התנועה לחופש המידע. לשכת ראש הממשלה פרסמה נתונים רק על המחצית הראשונה של שנת 2014. למה? האם יש להסתיר משהו בקשר להוצאות שהוצאו במחצית השנייה של שנת 2014? גם מה שפורסם, עד כה, מספיק להרים גבה ולעורר שאלות. מתברר שמשרד ראש הממשלה שילם 50 אלף ש"ח לרכישת 45 כסאות לחדר הקבינט, כאשר מחירו של כל כיסא מגיע לסכום של 1,111 ש"ח. למה? מדובר בכסאות מצופים בזהב? בנוסף הוצא סכום של 13.4 אלף ש"ח עבור "הופעה ייצוגית" לראש הממשלה. למה? אין לראש הממשלה משכורת מכובדת דיה שהוא יוכל לממן ממנה "הופעה ייצוגית" לעצמו, ומכספו הוא?

אוח אוח יא בני, איפה הימים התמימים ההם של דירת דמי המפתח במרתף, ברחוב רוזנבאום בתל אביב? אוח אוח יא בני, כמה קיבל אבא שלך ז"ל כספים מהמדינה כדי לממן לעצמו "הופעה מכובדת". אפס סכומים, נכון? לך הביתה, בני - לך הביתה, וכמה שיותר מהר. אתה לא שייך אליהם והם לא שייכים אליך. הם מבזים אותך ואתה מתבזה בקרבתם. במקרה הטוב ביותר, הם עושים בך שימוש כעלה התאנה למחדליהם ולכיסוי מבושיהם, במחילה וגם זאת - כעלה תאנה שכמש. הם כבר איבדו, כליל, הבושה, וכמו שאמרו אצלנו בבית: "מי שאיבד הבושה - איבד הכל". אתה לא איבדת הבושה בני, אז תתבייש - לצורך עצמך ולצורך עצמך בלבד - בעצם נוכחותך ושיוכך אליהם. לך הביתה בני, התפטר מהכנסת, ואל תיתן להם עוד שום - שום גיבוי מוסרי.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, עו"ד, יצא לחופשת שבתון ובמקומו פועלים - בתקופת השבתון שלו - עורכי-הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  01/06/2015   |   עודכן:  01/06/2015
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עלה התאנה שכמש
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמואל פישר
5/06/15 08:07
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 34
בני בגין התפטר. הוא השתחרר מן החד גדיא של הממשלה הנמהרת הזאת. בתרי זוזי הוא יכול לנסוע ברכבת הקלה וכבודו עימו. איש אינו יודע אם הוא מצטער על שנכנס. הוא לא אומר כי הוא שמח כי נגאל. אדם בשיעור קומתו יודע לשבת בצילו, ואינו צריך לצילו של אילן גדול. הציבור, החש עלבון בשמו, צריך לומר לעצמו בהשלמה פילוסופית, כי עכשיו, סוף דבר, על-פי הידוע ועל-פי הנסתר, תקלה מוסכמת ככל הנראה, תוקנה וכל מי שיפה למקומו יושב במקום שיפה לו... ככה זה בינתיים עד שאתיקה ואסתטיקה ילכו שוב שלובות יד ביד בשבילי הקריה...
01/06/2015  |  יצחק מאיר  |   מכתבים/הערות
קיימת אפשרות אחת שבה יכול שר האוצר משה כחלון לבחור כדי להיחלץ מן המשבר החמור שאל תוכו הכניס את עצמו במו ידיו, כאשר הודיע שהוא מסיר מעליו את האחריות לטיפול בנושא הגז הטבעי בגלל חברותו עם הטייקון קובי מימון: להחזיר לעצמו את הסמכות ולטפל בתחום הגז בדיוק כפי שהבטיח לפני הבחירות.
29/05/2015  |  עמי דור-און  |   מאמרים
הלהט והתשוקות יאפיינו את הימים הבאים, החולשה תהיה בכוחו של כוכב פלוטו, שנוטה לכפות את עצמו. המשיכו עם זהירות ושלבו יותר רכות ועדינות. אם מי מכם חש כעס ומאבד שליטה, ייתכן שהאיפוק הרגשי שאימצתם משתחרר בימים אלה בדרך לא נאותה.
29/05/2015  |  טובה ספרא  |   כתבות
"אני מביט בעיניים של כל אחד ואחת מכם ואומר: מעולם לא קיבלתי שוחד. מעולם לא לקחתי אגורה לכיסי". זוכרים מי אמר את זה?
29/05/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
פעם, לפני הרבה שנים, לפני שסבא נתניהו הגיע לשלטון בג'ונגל המכונה ישראל, אף פעם לא היו בה מלכים, ולא רוזנים ולא נסיכים. הייתה כזו ארץ מפגרת, עם שלטון רגיל, כזה שבוחרים אותו מדי כמה שנים, וחברי כנסת, ברובם, כאלה שעובדים למען העם, באים למקום עבודתם כדי לחוקק חוקים רבים, כי בג'ונגל, כמו בג'ונגל, לא היו רגילים לחיות לפי חוקים. פראיירים כאלה כאילו.
28/05/2015  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
מה בעומק ליבו חשב חסן נסראללה על נותן לחמו חמינאי? ומה חשב יחיא סנוואר, שכה רצה לגרור את אירן למלחמה, והנה ההר הוליד עכבר?
יוסף אליעז
יוסף אליעז
ביבי הבליג על כל הפגיעות בישראל, בחייליה ובאזרחיה    למרות דרישות שר הביטחון וצה"ל לקבוע יעדים ברורים מעבר להצהרות ריקות מתוכן, להחליט סוף-סוף מה הן מטרות המלחמה ולקבוע מתווה ליום ש...
חיים רמון
חיים רמון
נתניהו, גלנט, גנץ ובכירי המטכ"ל, הוציאו לפועל תוכנית צבאית שהביאה לגירושם של תושבי צפון הרצועה לרפיח. ועכשיו, ברפיח יש ריכוז של יותר ממיליון עקורים, מה שמונע מצה"ל לחסל את גדודי הח...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
בין אם הוא ידע ונתן את הפקודה ובין אם הוא לא ידע על הפקודה, מדובר בהוכחה נוספת לנפסדות ולסכנה הקיימת שהמשך שלטונו של בנימין נתניהו מהווה סכנה לחטופים, הנמקים בגיא ההריגה של החמאס ה...
מיכאל מירו
מיכאל מירו
העימות הבלתי פוסק בין מעצמות יכול לעלות לנו כעת ובכלל ביוקר    אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לפעול ללא תיאום, כי אם נעשה זאת נמצא את עצמנו מדממים לבד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il