|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
שי ניצן. מחפה על ברכה ומשפחתו [צילום: פלאש 90] יצחקי. חושש מברכה? [צילום: יוסי זליגר] ברכה. מחזיק את ניצן במקום רגיש? [צילום: מן הטלוויזיה]

חשיפה / החיפוי על אחיו של תנ"צ אפרים ברכה

שי ניצן ומני יצחקי נמנעים מחקירת <br>מאיר ברכה בעבירות שוחד וגניבה

לפרקליט המדינה שי ניצן ולראש אח"ק מני יצחקי הוגשה תלונה בחשד לעבירות חמורות מצד סמנכ"ל קואופרטיב דן, מאיר ברכה (אחיו של תנ"צ אפרים ברכה) למרות זאת, ניצן, יצחקי וגורמים נוספים נרתעים מלהורות על חקירה נגד תנ"צ ברכה ובני משפחתו, ומתנהלים באופן מוזר משל הם חשופים לסחיטה מצד תנ"צ ברכה החשדות כלפי ברכה: קבלת שוחד בעסקות עם קואופרטיב דן בהן מעורב מקורבו האישי ליאור גרשון, גניבה, גלגול כספים בשחור, הימורים בכספי שוחד ועוד
02/06/2015  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   פרשת ברכה   |   תגובות
1. ברכה הדליף לקבלן על המעצר שתוכנן; 2. לאחר מכן מנע מעצרו עם שובו מחו"ל; 3. נפגש עם הקבלן ותדרך לקראת החקירה
יואב יצחק
גילויים חדשים ומדאיגים בפרשת השוחד בעיריית אשדוד הנחשפים לראשונה ב-News1 מצביעים על עבירות הפשע שביצע תנ"צ אפרים ברכה * הקצין הבכיר נפגש ב-2012 עם אחד החשודים המרכזיים, קבלן בכיר ומוכר, הדליף לו על המעצרים שתוכננו ואיפשר לו להימלט לחו"ל * לאחר שחלה רגיעה חזר החשוד לישראל וזכה לשתי פגישות עם ברכה, בהן קיבל ממנו תדרוך לקראת חקירתו שלא באזהרה * פשע מאורגן בכמה שלבים
לרשימה המלאה

פרקליט המדינה שי ניצן וראש אגף החקירות במשטרה מני יצחקי נמנעים מפתיחת חקירה נגד סמנכ"ל קואופרטיב דן, מאיר ברכה, אחיו של ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב אפרים ברכה, וזאת למרות תלונה חריפה שהוגשה להם נגדו בינואר 2015 (לניצן) ובפברואר 2015 (ליצחקי). לעומת זאת, הזדרזה המשטרה לפתוח בחקירה נגד בכיר אחר, הנמנה עם יריביו של מאיר ברכה, בעקבות תלונה יזומה שהוגשה נגד אותו בכיר, כתגובת-נגד לתלונה על מאיר ברכה. ניצן, יצחקי וגורמים בכירים נוספים נרתעים מלהורות על חקירה נגד תנ"צ ברכה ובני משפחתו, ומתנהלים באופן מוזר משל הם נתונים לסחיטה מצד ברכה.

התלונה והבקשה למסור עדויות נגד מאיר ברכה, המשמש בתפקיד ראש חטיבת המשק-מוסכים, אחזקה ורכש, בחברת דן, הוגשו על-ידי כמה גורמים בכירים מחברת דן ועל-ידי ספקים, באמצעות עו"ד יוסף בנקל. אלה כוללות הפניית אצבע מאשימה כלפי מאיר ברכה בחשד לעבירות פשע חמורות, לרבות: שוחד, גניבה, קבלת דבר במרמה, שימוש בכספים שחורים להימורים ועוד. לטענתם, "בידיהם עדויות וראיות למעשים פליליים לכאורה שנעשים לאורך שנים על-ידי בכירים בחברת דן ובשיתוף עם גורמים חיצוניים לחברה, בהיקפים של מיליונים רבים של שקלים אם לא למעלה מכך". פירוט מובא בהמשך.

החיפוי על בני משפחת תנ"צ אפרים ברכה, כולל בגין התלונה המובאת בהמשך, נמשך כבר זמן רב. ב-News1 חשפנו פרשות רבות בהן מעורב תנ"צ ברכה בעבירות חמורות, לרבות: עבירות שוחד, קבלת כספים במרמה ובתחבולה, שיבוש מהלכי חקירה ומשפט ועוד. כמו-כן חשפנו כאן דבר מעורבותו של תנ"צ ברכה בחשדות לתפירת תיקים. חשפנו עוד את התחמקותה של המשטרה, שנמנעה, באישור פרקליט מלווה מטעם הפרקליטות, לחקור את החשדות החמורים לפיהם תנ"צ ברכה ביצע פעולות כספיות פליליות לכאורה בשמונה (8) חשבונות הרשומים על-שמם של אחיו, ובהם מאיר ברכה.

למרות כל זאת, שי ניצן - שהוא-הוא הגורם הדומיננטי בפניו הובאו מרבית התלונות נגד תנ"צ ברכה - נמנע מביצוע חובתו על-פי דין: להורות על חקירה נגד תנ"צ ברכה ונגד מאיר ברכה. ובמילים פשוטות: שי ניצן מבצע עבירה של הפרת אמונים כלפי הציבור. חמור מכך, וכפי שכבר חשפנו כאן: שי ניצן מנע עד כה מהמחלקה לחקירות שוטרים מלחקור עבירות פשע מצד ברכה. אופן התנהלותו של שי ניצן ורתיעתו המוזרה ממיצוי הדין עם ברכה, מעלים חשש שמא הוא נתון בעצמו לאיומים ו/או לסחיטה מצד תנ"צ ברכה.

ברשימה שלהלן נציג את עיקרי התלונה שהוגשה נגד מאיר ברכה, ככתבה וכלשונה, שאותה, כאמור, נמנעים שי ניצן ומני יצחקי מלחקור. ניצן ויצחקי אף נמנעו במשך חודשים מלזמן את מגישי התלונה למסור עדויות, וגם בעת כתיבת שורות אלה טרם זומנו המתלוננים למסור דברם על עבירות פשע בהן מעורב לכאורה מאיר ברכה.

יודגש: הפרטים המובאים בתלונה הם חלק קטן מטיעוני המתלוננים. מידע נוסף וראיות רבות טרם הוצגו וטרם שוגרו, במסגרת התלונה, על-מנת שלא ייפלו בידיו של תנ"צ ברכה. בדעת המתלוננים להביא את המידע המלא במסגרת חקירה שתבוצע, אם אכן תבוצע, חקירה שתמודר מפניו של תנ"צ ברכה.

התלונה - רקע כללי:


(הערת News1 (י.י.): התלונה מובאת להלן בשלמותה, למעט דברי הקדמה. התלונה שוגרה במלואה ביום 08.02.15 לידי ניצב מני יצחקי, ראש אגף חקירות ומודיעין)

5. חברת דן הינה חברת התחבורה הציבורית להסעת המונים השנייה בגודלה במדינה, וככזו מפעילה צי המונה כ-1,200 אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים במערך התחבורה הציבורית להסעת המונים, ובנוסף מפעילה כ-100 אוטובוסים תיירותיים, לנסיעות מוזמנות "ויזות", באמצעות חברת-בת - "יונייטד טורס".

6. למיטב ידיעת מרשינו, חברת דן קשורה בהסכמים ארוכי טווח עם ממשלת ישראל למתן סובסידיות ממשלתיות לחברה, בינם הסכם משנת 2007 הקובע כי משרד התחבורה יממן לחברה רכישת אוטובוסים חדשים (חידוש משק) בסך של 87 מיליון ש"ח מדי שנה (בערכי שנת 2005), סכום המשמש לרכישת עשרות אוטובוסים חדשים, מדי שנה.

7. בנוסף, לרשות חברת דן תקציב הצטיידות שנתי, בן עשרות מיליוני שקלים, המשמש לצרכי המשק של דן, ולרכישת חלקי חילוף, צמיגים, חומרים מתכלים המשמשים את סדנאות תיקוני האוטובוסים ומוסכי החברה וכיוצ"ב.

8. חברת דן מחדשת את צי האוטובוסים שלה מדי שנה באמצעות רכישת שלדות אוטובוסים (לרבות מנוע ומערכות תמסורת והיגוי) מחברת MAN הגרמנית המיוצגת בארץ על-ידי חברת "מכשירי תנועה", שהינה ספק שלדות האוטובוסים הבלעדי של החברה מזה למעלה מ-30 שנים. שלדות האוטובוסים המיובאות לארץ נמסרות לאחר משתי יצרניות מרכבי האוטובוסים הפועלות בארץ, חברת "מרכבים" וחברת "הארגז", ואלו בונות עבורה את האוטובוסים המוגמרים, על-פי מפרט של חברת דן.

9. למיטב ידיעת מרשינו, מזה שנים רבות, ולכל הפחות משנת 1998 ועד היום, פועלת חברת דן, כמעט בבלעדיות, למול ספק בלעדי המספק לחברה שורה ארוכה של מוצרים מתכלים ופריטים טכניים שונים, ביניהם צבעים לאוטובוסים, לכה, בדי ריפוד לכסאות נוספים ונהג, משטחי PVC לרצפת אוטובוסים, דבקים, שלטי "מספר" דיגיטליים, חלקי חילוף לשלטי מספר, מסכי LCD לאוטובוסים ועוד. כל זאת בלא לקיים כל הליך ראוי של התמחרות ובחירת הספק הזול, ו/או היעיל ביותר, אף לרוב מדובר בפריטים סטנדרטיים המיוצרים על-ידי מגוון חברות ומיובאים לארץ על-ידי מגוון רחב של יבואנים.

10. על-מנת לסבר את האוזן, נבהיר, כי למטיב ידיעת מרשינו, אותו "ספק יחיד" בשם "עדן שיווק ומסחר בע"מ, חברה המצויה בבעלות של אדם בשם ליאור גרשון ת.ז. 02355907, פועלת תחת שמות רבים ומגוונים, במספר זהויות שונות, המספקות לסירוגין, את המוצרים האמורים לחברת דן.

נציין, כי למיטב ידיעת מרשינו, חברת עדן שיווק, על שלל שמותיה, אינה משמשת כיצרנית של המוצרים האמורים, ובחלק מהמקרים אף אינה יבואן שלהם, אלא משמשת גורם "מתווך" בלבד, בין היצרן/יבואן לבין חברת דן.

למיטב ידיעת מרשינו, במקרים רבים חברת דן נאלצת לשלם ישירות ליצרן/יבואן, ובנפרד לחברת עדן שיווק על "שירותיה", אף והצורך ב"שירותיה" מעולם לא הובהר ולא נבחן.

11. נבהיר, כי למיטב ידיעת מרשינו, מר ליאור גרשון, הוא כאמור הבעלים של חברת עדן שיווק ומסחר, וחברות אחרות המספקות פריטי משק לחברת דן, הינו חבר אישי של ראש חטיבת המשק-מוסכים, אחזקה ורכש, בחברת דן, מר מאיר ברכה, שהינו כאמור אחיו של תנ"צ ברכה, ומכאן הרגישות האמורה בפנייתנו זו.

למיטב ידיעת מרשינו, מר ליאור גרשון, הינו חבר אישי של מר שלום לוי, המשמש כראש חטיבת הכספים בחברת דן, וזה נראה מבלה עם השניים, באופן קבוע, באירועים חברתיים ומשפחתיים שונים, בארץ ובחו"ל.

נבהיר עוד, כי למיטב ידיעת מרשינו, איש לא נתן מעולם גילוי נאות על הקשרים האמורים ולא החיל על עצמו הסדר כלשהו של ניגוד עניינים והימנעות מקבלת החלטות הקשורות בחברות של מר ליאור גרשון.

12. זאת ועוד, למיטב ידיעת מרשינו, במחלקת הרכש בחברת דן, הכפופה אירגונית וניהולית לראש חטיבת המשק - מר מאיר ברכה, מועסקים מספר חברי דן / עובדים שכירים כ"קניינים" האחראים לביצוע רכש מספקים, ביניהם: חבר דן בשם מר אבנר לקס שאף הוא ידוע כחבר אישי של מר ברכה.

למיטב ידיעת מרשינו, בנו של מר לקס עובד מזה מספק שנים בחברת עדן שיווק הנ"ל. נבהיר עוד, כי למיטב ידיעת מרשינו, אף בעניין זה, איש לא נתן מעולם גילוי נאות ולא החיל על עצמו הסדר כלשהו של ניגוד עניינים והימנעות מקבלת החלטות הקשורות בחברות של מר גרשון.

13. כפי שיבואר להלן, בידי מרשינו קיימות ראיות המלמדות על חשש לביצוען של שורה של עבירות חמורות, בצוותא חדה על-ידי גורמים שונים בחברת דן, ועל-ידי גורמים שונים בחברת עדן שיווק ובחברות אחרות הקשורות במר ליאון גרשון, כדלקמן:

התלונה - העדפה אסורה שלא במחירי שוק:


רכישת חומרים מתכלים ופריטים טכניים שונים מספק יחיד שלא במחירי השוק ותוך העדפה אסורה של חברת עדן שיווק על-פני מתחרים זולים, ותוך מניעת אפשרות לכניסת ספקים מתחרים וזולים.

בשנת 2008 פנה אל אחד ממרשינו גורם ששימש מפעם לפעם כספק כלי עבודה לחברת דן וטען בפניו, כי מר ליאור גרשון דרש ממנו לשלם סכום כסף כ"עמלה" בגין עסקה שביצעה חברת דן לרכישת "מעליות צבע", ישירות מאותו הספק - זאת למרות שמר גרשון ו/או חברות שבבעלותו לא היו קשורות כלל באותה העסקה (!). מיותר לומר כי אותו הספק נמנע מלשלם את הסך האמור, דרישה שעל-פניה נראית כדרישה ל"דמי חסות". מידע זה הובא לידיעתו של מר ברכה, שהתבקש לערוך בדיקה מקיפה בנושא, אך זה בחר להתעלם מהמידע הנ"ל, התעלמות שבעקבותיה הורה מנכ"ל דן למבקר הפנים של החברה, פירמת רואה החשבון שיף, הזנפלד ושות', לבצע בדיקה מקיפה של תהליכי הרכש בחברה.

14. בחודש נובמבר 2009 הגישה פירמת רואי החשבון האמורה דוח המפרט את מסקנותיה לוועדת הביקורת של חברת דן, תוך שייחדה בדוח האמור פרק נכבד להתנהלות ה"בעייתית" למול חברת עדן שווק. במסקנות הדוח נרשם, לעניין עדן שיווק, כי "בנוגע לעדן שיווק רב הנסתר על הגלוי, ובצירוף לאזהרות שקיבלנו לגבי המשך בדיקה והעמקה בבדיקה, עולה חשד לחוסר מנהל תקין ואף חמור מכך, דבר הדורש בדיקה מעמיקה" [ההדגשות אינן במקור]. עוד נרשם בדוח הביקורת הנ"ל, כי "משיחות עם עובדים, נמסר שניתן להשיג מחירים טובים באלו הקיימים, אך המחלקה אינה פועלת בנדון ואין עניין להציג מחירים זולים מהמחירים שהחברה (חברת דן - הח"מ) משלמת היום למרות ניסיונות בעבר 'היות שמעוניינים לשמור על מקום העבודה'".

15. למיטב ידיעת מרשינו, מעבר לטענות המבקר הנ"ל בדוח הביקורת עצמו, לפיהן גורמים בחברת דן הודו בפניו כי פחדו "להציף" בחברת דן את העובדה כי החברה רוכשת חומרים ומוצרים במחירים לא סבירים, מכיוון שהינו כי "הצפת" הדבר עשויה לפגוע במקום העבודה שלהם, הרי שגם המבקר עצמו שקיבל איומים אישיים ואזהרות לגבי המשך הבדיקה, אזר אומץ והמליץ לחברת דן לבצע "חקירה סמויה" שיהיה בה כדי להעמיק את הבדיקה. בסופו של יום סוקלה החקירה הסמויה שנתבקשה על-ידו ולא בוצעה.

16. למיטב ידיעת מרשינו, אף לאחר הנחת דוח משרד רואי החשבון מנובמבר 2009, על שולחן בכירי החברה, ביניהם מר ברכה, לא נעשה דבר לחקירת המחדלים עליהם הצביע הדוח, ואף לא לתיקונם.

17. לאחרונה, בעקבות קבלת טיוטת דוח מבקר המדינה, העוסק בין השאר באירועים המפורטים לעיל ולהלן, בהנהלת חברת דן, החליטה החברה להחל בתהליך של קיום מכרזים לרכישת חומרים ומוצרים על-ידי החברה. אלא שלמיטב ידיעת מרשינו, אף הליכי המעין "מכרז" שנוהלו על-ידי החברה, נוהלו למראית עין בלבד, תוך הטעיית משתתפי המכרז, ותוך מתן עדיפות ברורה לחברות שבבעלות מר ליאור גרשון.

18. כך לדוגמה, הליך מעין מכרז שפורסם לפני מספר שבועות לרכישת צבעים עבור החברה, הוכן ופורסם על-ידי הקניין אבנר לקס, שבנו כאמור עובד אצל מר ליאור גרשון. בתחילה פניית אחד ממרשינו לגורמים בהנהלת החברה, בבקשה לפסול את המכרז לאור הקשר האמור בין הקניין לקס לבין הספק ה"קבוע" שזוכה פעם אחר פעם לספק צבעים לחברת דן, אכן הביאה לפסילת המכרז. אלא שלאחר התערבותו האישית של מר ברכה ו"נטרול" מרשינו מסמכויותיו, על-ידי מר ברכה, המכרז חודש וחברה בבעלות ליאור גרשון אכן זכתה בו.

19. זה המקום לציין, בקשר לאותו מכרז, כי לאחד ממרשינו נודע, בידיעה שלמען ההגינות יאמר כי אינה ממקור ראשון, כי כשעה לאחר שאחד המתמודדים ב"מכרז הצבעים" - שאינו קשור במר ליאור גרשון - הגיש את הצעתו, ובטרם המועד הקובע ל"פתיחת" ההצעות, פנה אליו מר ליאור גרשון וטען בפניו, כי הוא "יודע שאותו מתמודד הגיש הצעה ואף יודע את גובה הצעתו" וביקש ממנו "להסיר את הצעתו ולהסתלק מהמכרז".

20. נדגיש, כי אכן, לאחר שהחלה החברה לקבל הצעות "מתחרות" לאספקת חלפים וחומרים, במסגרת מעין מכרזית כזו או אחרת, החלה החברה לקבל, ממר גרשון עצמו ו/או מחברות שבבעלותו, הצעות זולות בעד 30% מהמחיר בו אותם המוצרים והחומרים סופקו עד לאותו המועד על-ידי חברות שבבעלותו. עניין זה לכשעצמו מעלה תמיהות, אם לא למעלה מכך, על העובדה, כי בכל התקופה הארוכה בה לא היה בחברת דן כל הליך של התמחרות, זכו חברות שבבעלות מר גרשון, פעם אחר פעם ובאופן גורף, בהסכמים לאספקת חומרים, במחיר הגבוה בכ-30% מהמחיר שהוצע על-ידן, עת לא נוהל כל הליך מכרזי.

התלונה - חיוב חברות ההרכבה לרכוש מספקים ש"סומנו"


כפייה על חברות ההרכבה של האוטובוסים "מרכבים" ו"הארגז" הנרכשים כאמור בתקציב ממשלתי, לרכוש חומרי הרכבה ורכיבים שונים, בבלעדיות מספקים מסוימים, אף והדבר גרם לעלייה בת עשרות אחוזים במחיר הסופי של האוטובוסים לחברה.

21. למיטב ידיעת מרשינו, אף בנושא זה בשנת 2009 נעשתה בדיקה על-ידי מבקר הפנים של חברת דן, בה נמצא כי חברות ההרכבה לעיל, אולצו על-ידי גורמים שונים בחברה לרכוש חומרי הרכבה שונים (בהם נעשה שימוש בתהליך הרכבת האוטובוסים עבור חברת דן) בבלעדיות מחברות הקשורות במר ליאור גרשון, זאת בלא כל תלות בעלות הרכשה, המגולגלת בסופו של דבר - במלואה - אל פתחה של חברת דן, וכמובן בלא לערוך כל התמחרות בין ספקים שונים, הגם שאין כל ייחודיות בחומרים שסופקו על-ידי מר גרשון.

22. למיטב ידיעת מרשינו, אף שהדוח האמור הובא לידיעת בכירים בחברה, בפועל לא נעשה דבר על-מנת להימנע מהישנות המקרים האמורים, ונוהל זה ממשיך עד היום. חמור מכך, למיטב ידיעת מרשינו, בעקבות הדוח האמור נעשו בחברת דן מהלכים שונים בניסיון להדיח את משרד רואה החשבון ששימש כמבקר פנים, מכל תפקיד בחברה.

23. על-מנת להמחיש את הנזק שנגרם לכאורה לחברת דן כתוצאה מהאמור, מרשינו יבהירו כי למיטב ידיעתם, נכון להיום, חברת דן משלמת סך של 114,000 אירו לחברות ההרכבה, עבור הרכבה של אוטובוס בודד, בעוד שלשלם הדוגמה, חברת מרכבים, מוכנה לספק אוטובוס MAN בעל תכונות דומות, ותוך עמידה בכל הדרישות הטכניות והתקנים התחבורתיים, בעלות של 85,000 אירו בלבד, ובתנאי שתינתן לה האפשרות לבחור בעצמה את הספקים מהם תרכוש את החומרים והרכיבים המשמשים בהרכבת האוטובוס, וכמובן, תוך מתן התחייבות כי מדובר ברכיבים שאיכותם זהה לאיכות הרכיבים בהן עושה חברת מרכבים שימוש היום – בשל הנחיית חברת דן.

24. נציין, כי למיטב ידיעת מרשינו, גם בפרויקט ה"מטרונית" בעיר חיפה במסגרתו נרכש מספר לא מבוטל של אוטובוסים, בניצוחה של חברת דן ובניהולו של מר ברכה, חויבה חברת ההרכבה לעבוד עם חברות שבבעלותו של מר ליאור גרשון.

התלונה - סיכום (העבירות של ברכה):

25. כאמור לעיל, בידי מרשינו ראיות המעלות חשש ממשי, כי פעילות שנעשתה לאורך-שנים על-ידי גורמים שונים בחברת דן, בראשות מר ברכה ובהנהגתו האישית, שעיקרה בהעדפת מוצרים שסופו במחיר מופקע על-ידי חברות שבבעלות מר גרשון, בלא בחינת כדאיות ההתקשרות עימו, נעשתה בשל קשרים אישיים שנרקמו בין הגורמים המעורבים בחברת דן לבין מר גרשון, ויתכן אף תוך העברת טובות הנאה לגורמים כאלו או אחרים בחברת דן.

26. חשדות אלו עולים בראש וראשונה כלפי מר ברכה, השולט הלכה למעשה, מזה שנים, בתהליכי הרכש וקבלת ההחלטות היום-יומיומיות בענייני הרכש בחברה. זהו המקום לציין, כי למיטב ידיעת מרשינו, אורח החיים והתנהלותו הכספית של מר ברכה, אינה מקיימת כל הלימה, לשון המעטה, להכנסתו החודשית כחבר דן, הכנסה האמורה, להערכת מרשינו, להגיע לכדי-סך ממוצע שאינו עולה על כ-20,000 ש"ח נטו.

נציין כי למיטב ידיעת מרשינו, מר ברכה נצפה באופן עקבי מסתובב עם סכומי כסף מזומן גבוהים ואף מוציאם על רכישות שאינן הולמות את הכנסתו המוצהרת. כך לדוגמה, מר ברכה מבלה לעיתים מזומנות בחו"ל, בין השאר בבתי קזינו, שם נצפה מהמר בסכומים המגיעים לכדי עשרות-אלפי יורו, סכומים שאינם עשויים להיוולד לו ממשכורתו המכובדת לכשלעצמה כחבר דן, אף לא מהכנסות שקיבל כדיבידנד מהחברה.

27. כאמור לעיל, בידי מרשינו ראיות רבות העשויות ללמד על חשדותיהם, ואלו ישמחו להציגם בפני אדוני, כמו גם ליתן עדות מטעמם.

בנסיבות אלה, מרשינו מבקשים כי אדוני יורה על זימון מרשינו למסירת העדויות והראיות שבידם על-מנת לבחון אותן ולהחליט האם לפתוח חקירה פלילית בעניין.

28. לתשובת אדוני בהקדם אודה.

בכבוד רב,

יוסף בנקל, עו"ד
ראב"ד, מגריזו, בנקל ושות'
עורכי דין ונוטריונים

תגובת המשטרה



הח"מ פנה אל ניצב מני יצחקי בשאלות שלהלן:

האם הורה על פתיחת חקירה נגד מאיר ברכה. ואם לא - מדוע.

התגובה שנתקבלה:

מאשרים כי התקבלה תלונה באח"מ אשר הועברה לטיפול במחוז מרכז.

בברכה,
חטיבת דובר המשטרה


תאריך:  02/06/2015   |   עודכן:  04/06/2015
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שי ניצן ומני יצחקי נמנעים מחקירת מאיר ברכה בעבירות שוחד וגניבה
תגובות  [ 34 ] מוצגות   [ 34 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
המלט
2/06/15 20:05
 
עידןסובול
2/06/15 23:22
 
עיקר הבעיה
3/06/15 08:06
2
שמ
2/06/15 20:10
3
צורי
2/06/15 20:12
4
עוד מושחת
2/06/15 20:39
5
פשוט מאוד
2/06/15 21:22
6
זו השיטה של ניצן
2/06/15 21:31
7
אבי83
2/06/15 21:53
 
ברכה מושחת
2/06/15 22:40
8
אחמד
2/06/15 22:08
9
מש"דים
2/06/15 22:39
10
videla
2/06/15 22:51
11
חרד
2/06/15 22:56
12
סלים
2/06/15 23:07
13
נהג אוטובוס
3/06/15 00:04
14
אחמד וסלים
3/06/15 00:32
15
מיכאל וסלים
3/06/15 01:33
16
שלום סביח
3/06/15 01:40
17
מיכה ומימון
3/06/15 01:47
18
נער הייתי
3/06/15 04:43
 
תשובות
3/06/15 17:30
19
אהרון שחר
3/06/15 08:09
20
ראובן גרפיט
3/06/15 08:26
21
משה ש
3/06/15 09:06
22
אתי יהודה
3/06/15 09:29
23
הפרקליטות מטייחת
3/06/15 09:41
24
שראלין
3/06/15 09:54
25
טיל אוילנשפיגל
3/06/15 10:15
26
יש עוד פרשיות
3/06/15 14:00
27
הגלשנית משדרות
3/06/15 17:38
28
מודאג
3/06/15 19:52
29
מייק
3/06/15 20:28
30
שושפרי
4/06/15 09:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת ברכה
ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב אפרים ברכה, פעל תוך ניגוד עניינים מושחת ובלתי חוקי - בניסיון לסכל הליכי חקירה במשטרה נגד מנחם גלילי - בעליו של המגזין השבוע באשדוד. באותה עת יוצג גלילי על-ידי עו"ד רונאל פישר, בכמה עניינים. באותה תקופה ממש יוצג תת-ניצב אפרים ברכה, בעתירה שהוגשה נגדו, על-ידי עורכי הדין רונאל פישר ורות דוד.
30/05/2015  |  יואב יצחק  |   תחקירים
ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (לשעבר), תנ"צ (בגימ.) זיוה אגמי, מאשרת את החשיפה ב-News1, לפיה היא לא ידעה מאומה על פגישותיו האישיות של תנ"צ אפרים ברכה עם הקבלן-החשוד בפרשת השוחד בעיריית אשדוד. בשיחה שקיימה עם News1 אמרה אגמי, כי היא ידעה באופן כללי, מדברים שאמר לה ברכה, כי ברכה יכול להביא, באמצעות גורם שלישי, להודיתו של הקבלן-החשוד בחקירה בחשדות שיוחסו לו, אך בשום שלב, הדגישה, לא נמסר לה על פגישות שקיים ברכה, אם אכן התקיימו, כדבריה, עם הקבלן אישית (הפגישות התקיימו, י.י.).
27/05/2015  |  יואב יצחק  |   חדשות
תנ"צ אפרים ברכה הונה את ראש אגף החקירות דאז, יואב סגלוביץ', ואת ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה דאז, זיוה אגמי, ומסר להם פרטים מטעים, דבר שאפשר לו לשבש ולהתערב ב-2012, בלא שיעורר חשד, באופן דורסני ומושחת, בחקירה המסועפת בפרשת השוחד בעיריית אשדוד - חקירה שהתקיימה ביחידה הארצית לחקירות הונאה, בראשה עמדה אז זיוה אגמי. כך נודע ל-News1.
26/05/2015  |  יואב יצחק  |   חדשות
ביום 22.05.15 חשפנו ב-News1 את חלקו של תנ"צ אפרים ברכה, בעת שכיהן בתפקיד ראש חטיבת חקירות באגף החקירות והמודיעין במשטרה, בשיבוש חמור של הליכי חקירה ומשפט בחקירת פרשת השחיתות בעיריית אשדוד. ברכה הדליף לכמה גורמים מידע מוקדם על החקירה הסמויה ועל התוכנית לעצור את החשודים, דבר שאיפשר לחלק מהם להשמיד ראיות. כמו-כן חשפנו כיצד ניסו עו"ד רונאל פישר ומו"ל "השבוע באשדוד", מנחם גלילי, לתפור תיק לראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, וכיצד סייעו ברכה ואנשיו לשמור על גלילי ולהדוף ואף לגנוז תלונות שהוגשו נגדו. עתה אנו חושפים גילויים חדשים בפרשה מתגלגלת זו, ובראשם: כיצד עצרו-עיכבו את המשך החקירה בפרשה האמורה נגד בכירים בעיריית אשדוד, בהתאם לאינטרסים של רונאל פישר ומנחם גלילי.
23/05/2015  |  יואב יצחק  |   תחקירים
חשיפה ב-News1: עו"ד רונאל פישר, יחד עם שותפו לפעולות, מנחם גלילי, שהוא הבעלים של המגזין "השבוע באשדוד", ניסו לסחוט את ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, כדי למנוע את היבחרו לראשות העיר אשדוד, ובמקביל - לפגוע כמעט בכל הזדמנות בשורה של גורמים הנמנים עם יריביו של גלילי, ובראשם איש העסקים ג'קי בן-זקן. פישר שימש בחלק מהתקופה כיועץ משפטי של השבועון, וכן ייצג באופן פרטי את ראש יאח"ה תת-ניצב אפרים ברכה בענייניו הפרטיים.
22/05/2015  |  יואב יצחק  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il