"אם יבואו אומות העולם ויאמרו לישראל לסטים אתם, שכבשתם ארצות שבעת גויים", אם יאמרו לכם, לנו לבני ישראל:"שאתם כובשים" עלינו להשיב להם: "הקדוש ברוך הוא בראה ונתנה לאשר יישר בעיניו, ברצונו נטלה מהם ונתנה לנו".
"כל הארץ היא של בורא עולם, וברצונו לקח מהם ונתן לנו" מובאה זו מפירושו של רש"י לפסוק א' בפרק א' בספר בראשית הביאה סגנית שר החוץ,
ציפי חוטובלי בשיעור שנתנה לדיפלומטים הזרים.
ציפי חוטובלי היא למעשה סגנית שר החוץ במשרד המנהל את המדיניות של "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב". הם - הגויים - חייבים להבין לשיטתה של ציפי חוטובלי, שרק לסטים מפקפקים בזכות שלנו לשלוט בכל מה שקיבלנו מהקדוש ברוך הוא. הוא ברצונו נטל מגויים וברצונו נתן רק לנו, ועלינו לשמור את אשר נתן לנו.
ציפי חוטובלי שלפה את הפרשנות של רש"י כקלף מנצח, שיש בו, להבנתה, כדי לשכנע את הדיפלומטים הזרים בצדקתנו. היא משוכנעת, ששגריר זר, שיש לו תהיות וספקות בסכסוך העקוב מדם, קיבל תשובה מוסמכת ממשרד החוץ של מדינת ישראל.
הפירוש שנתן בשלהי המאה ה-11 רש"י, גדול מפרשי התנ"ך והתלמוד, לספר בראשית פרק א' פרק א' מהווה היום אצל ציפי חוטובלי בסיס להנחת עבודה מדינית והסברתית של משרד החוץ הישראלי. קשה להבין את
בנימין נתניהו, שבניגוד להנחת העבודה של סגנית השר, הוא ממנה את
סילבן שלום לנהל משא-ומתן עם הפלשתינים. כשנתניהו אומר לשר החוץ הגרמני, שהוא דבק בפתרון של שתי מדינות לשני העמים, הוא מתכחש להנחת העבודה של ציפי חוטובלי- "שאם יבואו אומות העולם לישראל" ויאשימו את ישראל: "לסטים אתם שכבשתם", הרי התשובה שחייבת להיאמר היא לא שתי מדינות לשני העמים, אלא "ברצונו הקב"ה לקח מהם ונתן לנו".
קשה להבין כיצד בנימין נתניהו פוגע ברש"י ובציפי חוטובלי ושולח את סילבן שלום לנהל שיחות מדיניות, ועוד מצהיר בפני מדינות העולם, שהוא דבק ברעיון שתי המדינות.