|   15:07:40
דלג
  דן לאופר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

מחנה צופים במחיר של מלון

חתולים שמנים וחצופים חוצצים בינינו ההורים וחבורת המדריכים המתנדבים והמופלאים, ובין החלום של "הצופים כמו פעם" במחירים "כמו פעם". מחירי המחנות בצופים כיום יקרים יותר מחופשים פרטיים
07/06/2015  |   דן לאופר   |   מאמרים   |   תגובות
תנועת הצופים. תנועה יקרה[צילום: מרים אלסטר]

כהורה ל-3 ילדים בצופים נתקלתי, לגמרי בהפתעה, בתופעה מקוממת. כבר בהתחלת השנה כמעט ולא נרשמו ילדים לשכבה של אחד הילדים והפעלתי את מיטב כושר השכנוע שלי מול ההורים להקים קבוצה יש מאין. בישוב שלנו העלות של דמי חבר 200 שקלים לשנה, ולא הבנתי מדוע ההרשמה כל כך נמוכה, עד שקיבלתי את המחירים של הפעילות עם לינה בצופים....

רובנו מכירים את הצופים ואת התפקיד של התנועה המבורכת הזו. הדעת נותנת כי תנועת הצופים מיועדת לפעול על-ידי מערך מדריכים מתנדבים, עם ליבה מקצועית רזה של מקבלי שכר שתדאג להמשכיות ולמקצועיות מול גלי העונתיות והחובבנות המאפיינת מתנדבים לשם התנדבות (בד"כ המדריכים נמצאים בצופים רק עד הצבא, בהתנדבות, מדריכים שהם "ילדים").

את המבנים של הצופים התנועה מקבלת כרגיל כהקצאה של קרקע ומבנים ביעוד ציבורי, למשל בשימוש בו זמני עם מתנ"ס או במבנה בלוקים ובטון סטנדרטי ייחודי עם חצר גדולה כמו בעיר בת ים למשל. ככל הידוע לי, לצופים מקורות תקציב כמו תמיכה ממשלתית או עירונית, תרומות וכיוצ"ב. את הפעילות השוטפת מממנים תשלומים של ההורים. בחלק מהמקומות בארץ סיפרו לי שדמי החבר לצופים יותר יקרים מחוג רגיל ופרטי למטרות רווח ובחלק מהמקומות, כאמור, רק 200 שקלים לשנה, שזה מאוד זול ויפה.

יש בצופים פעילויות לינה כאשר הרעיון הוא שהילדים מקימים אוהלים, המדריכים או ההורים המתנדבים מבשלים. הפעילות כרגיל ביער בלי מבני קבע. העלות אמורה להיות סמלית בלבד. אוטובוסים. ביטוח. תשלום מסוים לקק"ל או רשות הטבע והגנים או כל גוף אחר שמתחזק את חלקת היער למחנה ושומר עליה. השתתפות בתקורה ומשכורות של הנהלה רזה ואידיאליסטית, הלא הם "המבוגרים האחראים".

הבעיה שאני מעלה היא שהפעילות הזו הפכה יותר יקרה מחופשים פרטיים עם מכונית פרטית ועם לינה פרטית בבית ספר שדה או מאהל קבע עם שירותים מלאים כגון מקלחות חמות, שירותים בנויים המנוקים מספר פעמים רב ביום, שירותי מטבח כגון גז ומקרר, חיבורים לחשמל, תאורת חשמל וכו'.

סוף שבוע בארגון לא זול כשלעצמו, החברה להגנת הטבע, בבית ספר שדה, אומנם במיטות קומתיים, אבל חדרים מטופחים עם חצרות מטופחות, נקי, מקלחות חמות לכל חדר, מטבחון עם מיקרו וקומקום לכל חדר, סוף שבוע עם הדרכה בשישי בלילה ושבת בבוקר. הדרכה בבוקר זה אומר טיול של 5-6 שעות עם מדריך וותיק בשכר. הדרכה בערב באולם ממוזג עם שקופיות. ארוחת ערב שבת בופה, בשרית, במבחר נחמד. ארוחת בוקר בופה מלאה. כל זה בסביבות כאלף שקלים, בד"כ פחות, למבוגר ו-3 ילדים, כולל בשבת שנפלה בגשר עם ראש השנה, אחד הימים המבוקשים בשנה.

עכשיו שימו לב. עלות השתתפות של חניך אחד בלבד למחנה צופים 670 שקלים ל-3 לילות בשטח! משפחה עם 3 ילדים תחויב בכ-2,000 שקלים ותקבל כ-10% הנחה.

אמנם 3 לילות ולא שישי-שבת בלבד, בלי אוטובוס, אבל כפול לעומת החברה להגנת הטבע, ורק ל-3 ילדים בלי המבוגר!....האם זו תמונת המחיר לה ייחלנו לפעילות שטח של הילדים בצופים???

בקיץ הזה התבשרנו שהמחנה של הצופים יהיה ממש בתחילת יולי, שישי-שבת ועוד יומיים. בכל הכבוד, יש לזה משמעות כבדה על ההורים. אני מבין שיש לצופים הנהלה פקידותית העובדת במשרה מלאה, בשכר מלא, וכנראה שההנהגה בכלל לא רזה (כמו שאמורה הייתה להיות). מעבר לכך שזה משליך, בהכרח, על מחיר הפעילויות המופקעים בצופים, אני שואל בקול רם:

מה, אתם לא מכירים עדיין את הצרכים של ההורים, הקשיים שלהם, הרצונות שלהם? לא יודעים שעד 21 ליולי הרבה הורים משלמים קייטנות יקרות? לא מבינים שיכאב להם הלב שהילדים יפסידו פעילויות באותם ימים ואחר כך ישמעו מחבריהם מה הפסידו? לא מבינים שבחופש הגדול ההורים לא צריכים מחנות צופים בסופי שבוע אלא באמצע השבוע? זה לא חלק מהגדרת התפקיד???

אני לא מאמין שאני צריך להסביר את זה לפקידות המנהלת את הצופים, אבל אם אין ברירה: בסוף שבוע ההורים ממילא לא עובדים ואוהבים להיות עם הילדים. תחילת יולי רוב ההורים העובדים שמים את הילדים בקייטנות כדי שלא יסתובבו ברחובות. בשנים האחרונות הקייטנות התייקרו אך גם השתדרגו, וגם בקייטנה של מתנ"ס עירוני פעמיים בשבוע הולכים לבריכה, סרט, באולינג, פארק מים וכיוצ"ב. התוספת לקייטנה על גלגלים שבה כל יום יוצאים לפעילות חוץ שכזו הופכת יותר ויותר זניחה ובכיתות לגילאים של חניכי הצופים חלק משמעותי מהחניכים כבר "על גלגלים" בתחילת הקיץ. הפקידות המנהלת את הצופים מכירה או צריכה להכיר את ההתפתחות הזו. לכן, עד ה-21 ליולי צריך להיות מטורף או מנותק לגמרי מההורים כדי לתכנן מחנה צופים!אפילו לא פתרון של יום חול אחד עלוב לתקופה הארוכה של אחרי הקייטנה.

אני זוכר פרסום של מבקר המדינה על משכורות מופרזות לבעלי משרות בצופים. כעיתונאי מקצועי לשעבר וכבלוגר בהווה אני מריח כאן חתולים שמנים שנהנים להם על הכתפיים הצרות של ההורים והמדריכים ואני מריח ציבור טיפש שיש מי שממהרים לנצל את נטיות העדר שלו.(גם הילד שלי נרשם למחנה).

אני אוהב לינת שטח ומכיר את המחירים. אני חושב שחלק מהפקעת המחיר של הצופים היא על-רקע בורות של רוב ההורים במחירי לינות שטח, ולכן אביא בפניכם עוד המחשה מספרית מקוממת:

בפסח האחרון התארגנו כמה משפחות ויצאנו ללינה בגן הלאומי ממשית עם טיולים באזורכמו גם ביקור בשוק הנבטי הנפלא של ממשית וטיול בנחל ממשית - מהיפים בארץ ממש מתחת לגן הלאומי. לינת השטח כללה מקלחות חמות ונפרדות עם דלת לנעילה לכל מתרחץ, קולר עם פילטרים למילוי מימיות, מטבח עם מקרר וגז ללא עלות נוספת, אוהלי קבע עם מזרונים, אור ושקעי חשמל, שירותים שנוקו כל היום, וכאמור כניסה לשוק הנבאטי, אחת האטרקציות המובילות בארץ בפסח וסוכות. בתחילת הטיול, 3 לילות, הלכנו כל המשפחות לשופרסל דימונה וקנינו מצרכים במפרט לא נמוך במיוחדהכולל גם בשר אדום אדום, עופות, המבורגרים, גחלים, יין באיכות סבירה וכיוצ"ב.

טיול כזה, למבוגר ו-3 ילדים, בחול המועד וסופ"שכולל נסיעה ברכב פרטי, לינה וכניסה לאתר, שוק נבאטי ומזון, הכל ביחד ל-4 נפשות עלה כ-1,250 שקלים בסך-הכל. כיצד זה מתיישב עם עלות של 670 שקלים לחניך בודד (ילד) בצופים, ב"תנאי שטח ביער" שכמובן תורמים ל"חוויה" אך בהכרח גם זולים יותר, גם כן ל-3 לילות?

אני מרגיש שחתולים שמנים וחצופים חוצצים ביננו ההורים וחבורת המדריכים המתנדבים והמופלאים, ובין החלום של "הצופים כמו פעם" במחירים "כמו פעם". מחירי המחנות בצופים כיום מופקעים ויקרים יותר מחופשים פרטיים. הפקידות המנהלת של הצופים כה מנותקת עד כי שכחה בכלל לבדוק מראש מהם התאריכים המתאימים להורים ולמדריכים ומהם התאריכים המוקדשים כרגיל לקייטנות. לסיום אציין גם כי חלק מהמדריכים האומללים מפסידים במחנה הקייץאת מסיבת הסיום של התיכון!.

תאריך:  07/06/2015   |   עודכן:  07/06/2015
דן לאופר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחנה צופים במחיר של מלון
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירון 34
7/06/15 13:30
2
טל דבורין
7/06/15 14:02
3
קול השמיניסט
7/06/15 14:15
 
ובנוסף אתה עילג
7/06/15 18:05
 
תתייחס לנושא.
27/10/15 23:42
4
מדריכה
7/06/15 15:05
5
מדריכה בצופים
7/06/15 15:32
6
דן לאופר
7/06/15 16:45
 
מרכז בוגר
7/06/15 17:36
 
דן לאופר
7/06/15 22:29
 
דן לאופר
7/06/15 23:40
7
היה נכון
8/06/15 06:29
 
laufer6@gmail.com
8/06/15 12:53
8
אחד מהעם 9
9/06/15 08:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השיר "העיירה בוערת" שחיבר המשורר היהודי-פולני מרדכי גבירטיג לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה, כאשר השלטון הנאצי כבר החל לאיים על שלומו של העולם, הפך למעין המנון יהודי בתקופת השואה. המסר של ההמנון הזה היה פשוט וברור. הוא הזעיק את כל בני העם היהודי להתגייס יחד כדי לכבות את האש שכבר החלה לשרוף את העיירה ולא לעמוד בחיבוק ידיים ובאפס מעשה נוכח הסכנה הקיומית העלולה להתרחש.
07/06/2015  |  עמי דור-און  |   מאמרים
לאחרונה נדון תקציב הביטחון מעל גבי המדיה הטל-בזיונית (לא, זו לא טעות דפוס). שני כתבים ופרשנים חברו להם יחדיו לעת מצוא, בעודם מציגים את עצמם כמבינים יותר מאחרים כיצד צריך להראות תקציב הביטחון ויש להם טפישות עולם (ראה הערה למעלה) הבנויות כביכול על הידע שצברו במהלך השנים ככתבים (האחד צבאי והשני כלכלי).
07/06/2015  |  שמעון זיו  |   מאמרים
העיתונאי ארי שביט, האיש שהתנחל באולפן יומן השבת של הערוץ הראשון של הטלוויזיה הממלכתית (?) ומטפטף משם מדי ערב שבת את שקר "הכיבוש" ורעיונות מסוג זה, כתב ב-04.06.15 בביטאון השמאל הקיצוני מאמר שכותרתו "לגלות את אמריקה". בין השאר טען שביט שעל ישראל לשנות את השיח שלה ולעבור לשיח זכויות האדם, כי רק בסוג זה של שיח ניתן לקדם את ענייניה. לטענתו, "הכישלון העמוק של ההסברה הישראלית בדור האחרון אינו טכני או מקרי. הוא נובע מן העובדה שרוב הנלחמים בעבור ישראל אינם מדברים בשפת זכויות האדם".
07/06/2015  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
א. "והאיש משה עניו מכל אדם אשר על פני האדמה" (במדבר י"ב, ג'). הקב"ה מעיד זאת על משה רבינו. חשבנו להקשות - זה מה שיש לקב"ה להעיד על משה, הרי במשה הייתה תורה, חסד וכל מידות טובות, ומה מיוחד בעדות הזו? אלא חשבנו לפרש ולומר, בעוונותינו הרבים יש לנו ירידה גדולה בדורות, ומתי שאדם עושה דבר לא טוב במזיד הוא נשבר ועושה תשובה מיד; מתי שעושים עבירה בשוגג, אחרי יום או כמה רגעים שוכחים מכך. אדם הדליק אור בשבת בלי כוונה, במוצאי שבת הוא שוכח שהדליק אור, אבל מתי שאדם קרוב לקב"ה, השוגג יותר מפריע לו, ואם רחוק מהקב"ה פחות מפריע לו. על-פי זה חשבנו לבאר על משה רבינו - משה שהיה בשמיים להוריד את התורה וראה את הרוממות של הקב"ה, וכשירד לארץ נאמר עליו "והאיש משה עניו" - כי הוא היה בשמיים וראה את גדולתו של הקב"ה, ולא הצדיק עצמו על-אף דבר, ושקל כל דבר במשקל הגדול ביותר. ולכן זו העדות הגדולה ביותר. אדם חושב שהוא לא צריך להתמודד ולתקן את השגיאות והטעויות שלו, וטועה טעות חמורה בכך.
07/06/2015  |  יאשיהו יוסף פינטו  |   מאמרים

07/06/2015  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il