|   15:07:40
דלג
  איילת נדיב  
דיאטנית קלינית סטודיו C
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

לבחור באורח חיים בריא

כל השנה עובדים או לומדים או גם וגם, ומתכננים את החופשה, שאצל רובנו מגיעה בקיץ זוהי עונה מרובת אירועים, מסיבות, חופשות ובילויים, שאצלנו תמיד "מוזמנים" מאכלים מפתים בכמויות נדיבות מדי
06/07/2015  |   איילת נדיב   |   כתבות   |   תגובות
לשתות הרבה [צילום: AP]

לידיעתם, גם השנה הקיץ הגיע באופן רשמי, עם כל החתונות, החופשות והאירועים ומה לעשות כשרובינו נמצאים בדיאטה (או בתהליך של ירידה במשקל או בשלב של שמירה על משקל תקין) ואז מתחילים לנקר נקיפות המצפון. אז מה עושים על-מנת לרדת במשקל או לפחות לא לעלות ועדיין לאפשר לנו ליהנות מהמפגשים החברתיים, מהבילויים ומהחופשות?

סדר בבלגן

בראש ובראשונה עלינו לשמור על סדר. כשהיום מאורגן מבחינת אוכל, חופש הבחירה בידינו, אנו בוחרות לאכול את מה שאנו רוצות ולא מגיעות למצב של ברירת מחדל ואכילה של "מה שיש" ואז מה שיש זה מה שהחלטנו שיש. עלינו להימנע מלהגיע למצבי רעב קיצוניים בהם קשה לשלוט על הכמות ועל סוג המזון שאוכלים.

לעיתים בגלל עומס החום, מעדיפים פירות על-פני ארוחות מלאות, מתוך תחושת קלילות וניסיון להרוות את הצמאון. יש לזכור, שהפירות אכן בריאים ומזינים, מכילים ויטמינים ומינרלים רבים, אך הם עשירים מאוד בסוכרים פשוטים ובכמות של יותר משתי מנות ליום. הם מהווים תוספת נכבדת של קלוריות. חשוב לזכור, שהפירות אינם תחליף לארוחה המכילה את כל אבות המזון.

מים מים בששון

הקפדה על שתייה מרובה, רצוי וכדאי להרבות בשתיית מים. בקיץ הגוף מאבד הרבה נוזלים ולעיתים אנו מפרשים את תחושת הצמא כתחושת רעב. במצב כזה נמשיך לאכול ללא הגעה לתחושת שובע, כי הגוף בעצם זקוק לנוזלים.

פעילות גופנית

חשוב לשמור על פעילות גופנית קבועה במהלך השבוע. גם אם לא נמצאים במקום שבו אנו רגילים להתעמל, צריך לאמץ סדרת תרגילים מוכרים וידועים מהשיעורים הרגילים, אשר ניתן לאמץ ולבצע גם בסביבה חדשה. פעילות זו מאפשרת לאזן חריגות בלתי נמנעות מעצם השינויים של אכילה בחוץ.

את הצורך במשהו מתוק, צונן וקר, אפשר לספק בגלידות דלות שומן, גלידות סורבה, יוגורט, וקרטיבים על-פני גלידות עתירות שומן, שייקים ועוגות משמינות.

בנסיעות לחופשות

הצטיידו מבעוד מועד בחטיפים משלכם. בייגלה וחטיפי בריאות עדיפים על-פני החטיפים עתירי הקלוריות שיציעו לכם במטוס. במהלך הטיסה הקפידו לקום כל חצי שעה לשתות שתי כוסות מים.

במהלך החופשה כולה, המשיכו להקפיד על משמעת שתיית מים, בתחילת כל יום תיקחו איתכם בקבוק גדול של מים ותשתו במהלך היום. לפני כל אכילה הקפידו לבקש קודם כוס מים, ותדאגו שבחדר יהיה תמיד בקבוק שתייה בכדי שלפני יציאה ובחזרה לחדר תוכלו לשתות.

אכילה מסודרת אפשר ליישם גם כאשר אנו לא בשגרה. נכון שישנם דברים שאינם תלויים בנו כמו ארוחות הבוקר במלון, אך עדיין ניתנת בידינו אפשרות הבחירה ושליטה בכמויות. כמו-כן, להמשך היום כדאי להצטייד בכיכר לחם קל ולהכין כריכים למהלך היום ממוצרי מזון מהסופרמרקט המקומי בתוספת ירקות. כך ניתן לבחור במאכלים המייחדים את המקום ומצד שני לחסוך קלוריות.

ארוחות ביניים

רצוי להצטייד בפתרונות לארוחות הביניים כמו למשל, בקרקרים דלי שומן, פריכיות, סוכריות ומסטיקים ללא סוכר, חטיפי אנרגיה דלי קלוריות, פירות וכדומה.

הקפידו לאכול ארוחה בשרית או ארוחת דגים פעם אחת ביום. זכרו שבבית אתן לא אוכלות יותר מזה.

נשתה לחיים - קחו בחשבון כי גם באלכוהול יש קלוריות ולכן הסתפקו בכוס יין אדום יבש או 1/2 ליטר בירה. אחר-כך תמלאו את הגביע היפה או את כוס הבירה המקומית במים ושתו בשמחה עד אור הבוקר.

צמצמו קלוריות מיותרות - הימנעו ממזון מטוגן, רוטב שמנת או חמאה וכן מסלטי מיונז. בכל מקרה יש לשאול ולברר ככל שניתן מה מכילה המנה לפני הזמנתה.

הרבו בהליכה - בכדי לחוות את האווירה של המקום, טיילו הרבה ברגל, רדו תחנה אחת קודם לפני היעד, כשאתם נוסעים ברכבת קלה, באוטובוס ואפילו במונית, וצעדו את שארית הדרך. הליכה מרובה מעלה את ההוצאה האנרגטית ומאזנת מכורח הנסיבות, את האכילה הבלתי שגרתית והשונה.

עשה ואל תעשה באירועים ובמסיבות

קיימת אפשרות לייצב ולשמור על משקל הגוף, ללא כל סיבה לדאגה גם באירועים ובבילויים. זה אפשרי אם נקפיד על מספר חוקים. ראשית, בתקופה של אירועים ומסיבות, כדאי להגיע לאירוע במצב רוח טוב ובהחלטה מראש כי נפיק הנאה מהאירוע וכי האוכל לא יהווה עבורנו איום, הרי שאירועים חברתיים הם חלק בלתי נפרד מחיינו ואין סיבה שיהפכו למכשול ולקושי.

אין כל סיבה לצום במהלך כל היום שלפני האירוע, הדבר גורר רעב חריג ובעקבותיו התנפלות על כל מה שמציעים מבלי לשלוט בתוכנית ואפילו מבלי לברור את מה שבאמת שווה "לבזבז" עליו קלוריות. הרעב עלול לגרום לנו לאכילה בכמות בלתי מבוקרת.

בהגיענו לאירוע, אחרי שאמרנו שלום לכל מכירנו, כדאי לגשת ראשית לבר המשקאות ולבקש שתייה, מומלץ דיאטטית. ניגש למזנון הבופה ונסרוק את כולו בעין ללא צלחת, קודם לראות מה ההיצע שיש ורק אחר-כך נחליט ונבחר מה כדאי לקחת. המלצה קטנה היא לוותר על מזונות "רגילים" שנמצאים ביום יום, כמו לחם עם ממרחים ומאפים ולבחור מזונות מיוחדים יותר ובהם להתמקד.

וותרו על מנות שלא אהובות עליכם במיוחד, תתמקדו רק במה שטעים. ניגש עם צלחת אחת פעם אחת לבר, ונבחר כמות קטנה מכל מה שמצא חן בעינינו.

רצוי למלא את הצלחת גם בירקות טריים ומבושלים. סביב השולחן במנות הראשונות והעיקריות, מומלץ לבחור בשרים ודגים לא שמנים כגון סטייק עוף או שיפודים, עוף בגריל, עוף סיני, בקר פילה או סינטה. יש להסיר את העור והשומן הנראה לעין, ולהימנע מבשרים שמנים כגון: אווז, כבש, איברים פנימיים, כבד קצוץ וכנפיים של עוף. אפשר לאכול חצי מנה ראשונה ומנה עיקרית שלמה או להפך. בכל מקרה, כדי שהמנה הבשרית תהיה מספיקה ומשביעה, אפשר להוסיף סלטי ירקות ומעט מאוד אורז או תפוח-אדמה.

הקינוח - אפשר לטעום כפית-שתיים ממנת הקינוח, ואם מוגש סלט פירות או כדור גלידת סורבה או חצי פרוסת עוגה בחושה, זה מה שמומלץ.

כאמור, חודשי הקיץ תוססים באירועים חברתיים, חופשות ובילויים, אך בל נשכח כי לאחר הקיץ מגיעים החגים... ואחר-כך חורף... וקשיים אחרים. על כן אל תדחו את מה שצריך לדאוג לו היום, תיהנו גם מלוותר ותיקחו בחשבון כי אלו לא החגיגות האחרונות ויהיו אחריהן עוד רבות. הקיץ הזה תחגגו בריא.

הצעה למשקאות קיץ

בקיץ החם תחושת הצמא גוברת. אנו מבלים שעות רבות מחוץ לבית וצריכים לשתות יותר. חשוב לשים לב מה אנחנו שותים, כי מיצי פירות למיניהם מכילים הרבה סוכר ועל כן גם הם מכילים הרבה קלוריות, כנ"ל לגבי קפה קר וגרניטות למיניהן (מכילות כ-350 קלוריות).

לפניכם מספר הצעות למשקאות קיץ מרעננים דלי קלוריות ושומן:

  • שייק פירות על בסיס יוגורט או חלב: (אפשר לערבב סוגי פירות שונים):

  • מנת פרי (אפרסק / שני שזיפים / בננה קטנה / נקטרינה) - 60 קק"ל.

  • גביע יוגורט 1.5% שומן (במתיקות מעודנת) או 2/3 כוס חלב 1% שומן - 80-120 קק"ל.

  • מספר קוביות קרח - 0 קק"ל.

  • סך-הכל 180-140 קק"ל לכוס

  • מילקשייק: (ניתן להחליף את מנת הפרי בכדור גלידה וניל)

  • כדור גלידת וניל 8% שומן - 120 קק"ל.
  • 1/2 כוס חלב 1% שומן - 60 קק"ל.
  • קוביות קרח - 0 קק"ל.
  • סך-הכל - 180 קק"ל לכוס.

  • שייק פירות על בסיס סורבה:

  • מנת פרי (כוס קוביות מלון / אפרסק / שני שזיפים) - 60 קק"ל.

  • כדור גלידת סורבה 0% שומן - 100 קק"ל.

  • מספר קוביות קרח - 0 קק"ל.

  • סך-הכל - 160 קק"ל לכוס.

  • קפה קר בייתי.

  • כפית נס קפה / תמצית אספרסו - 5 קק"ל.
  • 2/3 כוס חלב 1% שומן - 80 קק"ל.
  • סוכרזית - 0 קק"ל.
  • קרח ומים קרים - 0 קק"ל.
  • סך-הכל - 85 קק"ל לכוס.

אופן ההכנה: ממיסים את נס הקפה עם מעט מים חמים, להוסיף 2/3כוס חלב 1%, סוכרזית (לא חובה), מעט מים קרים ומספר קוביות קרח, לערבב הכל בבלנדר, והינה לכם קפה קר עם לא יותר מ-85 קלוריות.

בנוסף, אפשר להכין משקה מלימון ונענע - לימונענע - עם / בלי ממתיק או תה צמחים קר מהצמחים האהובים עליכם עם / בלי ממתיק, ולהם כמעט שאין ערך קלורי ומאוד ירעננו אתכם.

הכותבת היא דיאטנית קלינית, M.Sc, מנהלת מקצועית ברשת סטודיו C
תאריך:  06/07/2015   |   עודכן:  06/07/2015
איילת נדיב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי מיתר היה מן היזמים הגדולים בישראל לפרויקטים חינוכיים ותרבותיים. הוא התעניין בייחוד בהעלאת הרמה של תרבות הביטחון בישראל והעריך שללא תרבות ביטחון גבוהה, מדינת ישראל לא תצליח לשרוד לאורך שנים. נושא זה הדאיג אותו מאוד ועליו פעלנו רבות בשבע השנים האחרונות לחייו. השיחות המוקלטות בינינו על הדרכים להבטיח את קיומה של מדינת ישראל, ראויות להיכתב בספר. מעטים האנשים בישראל שהקדישו לבעיות הביטחון של ישראל שעות כה רבות של חשיבה איכותית ודיונים מעמיקים, כפי שהקדיש להן צבי. היה לי הכבוד הנדיר להיות שותף לו לכך, ופרסומים רבים שלי היו תוצאה של השיחות בינינו.
06/07/2015  |  אורי מילשטיין  |   כתבות
דייגים וצוללים בים התיכון נתקלים בשנים האחרונות בדגים חדשים שלא הכירו בעבר. מדובר בדגים מהגרים מים סוף שחצו את תעלת סואץ במה שמכונה "הגירה לספסית" (הקרויה על שם האחראי לכריית תעלת סואץ, פרדיננד דה-לספס). מחקרים רבים נעשים על דגים מהגרים אלה, ותהליך ההגירה מעניין מאוד את המדע כתופעה כלל-עולמית שמשפיעה על תפוצת בעלי החיים. מינים מהגרים שמצליחים לשרוד, להתקיים ולהתרבות באזור המחיה החדש עשויים להפוך למינים פולשים, שמתחרים עם המינים המקומיים. ואכן, מינים רבים שעברו דרך תעלת סואץ התרבו בים התיכון, וחלקם אפילו הגיעו עד לצרפת ולספרד. חלק מהמינים שהתחילו כמהגרים כבר נחשבים מינים פולשים בים התיכון, והם מסכנים את האיזון האקולוגי העדין שנוצר במהלך מיליוני שנות אבולוציה.
05/07/2015  |  קרן לוי  |   כתבות
לאחרונה עוסקת התקשורת בארץ ובעולם בפרשיית הריגול והחדרת תולעי המעקב 2.0 DUKU כנגד תוכנית הגרעין האירנית בבתי מלון אירופים בהם התקיימו השיחות בין אירן למעצמות, וזאת על-רקע בדיקת חברת/מעבדת האבטחה האמריקנית - "קספרסקי". עם זאת, ראוי לציין, כי חששם של הנושאים ונותנים האירנים מפריצה שכזו למאגרי המידע ולתכני השיחות העלה דרישה מצדם להעתיק את מקומן של השיחות למקום אחר, לא כל שכן לדאוג לסידורי אבטחה של מרחב הסייבר עד כמה שניתן בהקדם האפשרי. בנוסף, הורה נשיא אירן, חסן רוחאני, על נציגי אירן למשא-ומתן לנקוט במשנה זהירות ולהימנע משימוש בטלפונים חכמים, שכן אלה ניתנים למעקב על-ידי גורמים עוינים.
05/07/2015  |  רועי כהנוביץ  |   כתבות
התאבדותו של תת-ניצב אפרים ברכה היא טרגדיה למשפחתו, לשוטרים שעבדו תחת פיקודו ולחבריו הקרובים. פעלנו וחשפנו וציפינו לחקירה מהירה וגלויה שתביא לחקר האמת. לא להתאבדות. מערכת News1 שולחת תנחומים כנים לכל המתאבלים על פטירתו.
05/07/2015  |  יואב יצחק  |   כתבות
בכל פעם אני נשאלת מחדש מיהם המזלות המתאימים זה לזה ומיהם המזלות שפחות יאהבו להיות זה במחיצת זה, ולכן, קיבצתי בפניכם את כל התשובות
05/07/2015  |  צילה שיר-אל  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il