|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
שוקן. פועל ממניעים זרים [צילום: פלאש 90] ניצן. "בדיקה חשאית" [צילום: פלאש 90] וינשטיין. חיפה במשך זמן רב [צילום: דודי ועקנין, פלאש 90]

מלוא 'הארץ' כזבים

קבוצה של עיתונאים ובראשם: רביב דרוקר, משה נוסבאום, ברוך קרא, מתי גולן, עדי מאירי וגידי וייץ, התלכדו מיד לאחר התאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה ז"ל כדי להטיל על הח"מ את האשם להתאבדות הטרגית הם לא נמנעו מסילוף העובדות ומדיווחים שיקריים לציבור העובדה שברכה בחר להתאבד, במקום להיחקר, לא הרתיעה אותם מלפרסם שקרים ולהפנות אצבע מאשימה גם כלפי ראשי מח"ש וכלפי שי ניצן ויהודה וינשטיין קבוצת שוקן ובראשה עמוס שוקן מנסה לחסל חשבונות ולפגוע ב-News1
11/07/2015  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   פרשת ברכה   |   תגובות
בחר להתאבד במקום להיחקר [צילום: מן הטלוויזיה]

דרוקר. סדרה של שקרים [צילום: יח"צ]

קרא. גונב מ-News1 [צילום: פלאש 90]

ציפינו לחקירה, לא להתאבדות
יואב יצחק
תנ"צ אפרים ברכה לא עמד בלחץ, ולא נתן לעצמו את הזכות השמורה לאלפי חשודים שהוא עצמו חקר: למסור במח"ש את גרסתו ולנהל מאבק להוכחת חפותו - אם אכן לא ביצע מעשים בלתי כשרים * הח"מ התריע מספר פעמים מפני דבריו של ברכה, שהזהיר כי הוא "עלול להתאבד אם יחקרו אותו בחשד שקיבל שוחד" (16.06.15) * למרות זאת, אקדחו לא נלקח ממנו והוא נותר ללא השגחה
לרשימה המלאה

יואב יצחק
מניפולטיבית וספסרית

העדות הדרמטית והפוליגרף שאימתו החשדות המפלילים נגד אפרים ברכה
יואב יצחק
ביום 30.06.15 הגיעו חוקרי מח"ש לפריצת דרך שאימתה את החשדות החמורים נגד תנ"צ ברכה * עדות מפורטת מפיה של עו"ד מיכל כהן, בדבר הדלפת מידע מפיו של ברכה לחשודים בפרשת עיריית אשדוד * לפי הנחייתו של וינשטיין בוצעה לעו"ד כהן בדיקת פוליגרף - שבה היא נמצאה דוברת אמת; ולאחריה היא זומנה למסור הצהרה שאותה ניסחו אישית וינשטיין ורז נזרי, ולבדיקת פוליגרף נוספת, שגם בה יצאה דוברת אמת * תוצאות הפוליגרף הדהימו את היועמ"ש
לרשימה המלאה

עיתון הארץ ודה-מארקר פועלים, בשנים האחרונות, נגד News1 בכלל ונגד הח"מ בפרט. בעיקר משיקולים עסקיים ויוקרתיים, אך גם מתוך רצון לנקום, לפגוע, להשפיל, ולהשיב לעצמם קוראים. כמוהו פעלו, ממניעים שונים, כלי תקשורת נוספים, ובהם: ידיעות אחרונות, ערוץ 2 וערוץ 10, שאת קלונם של בכירים בהם חשפנו פעמים רבות (רביב דרוקר, ברוך קרא, משה נוסבאום). גורמים אלה חברו השבוע יחדיו, יחד עם אחרים, כדי להפיל על הח"מ את האחריות להתאבדותו הטרגית והמצערת של תנ"צ אפרים ברכה.

אצבע מאשימה הם מפנים גם כלפי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ונגד פרקליט המדינה שי ניצן, בשל זאת שלא פעלו קודם להתאבדות, לפרסום הודעה, שתציג את ברכה כמי שנוקה וטוהר בבדיקה החשאית שבוצעה (וינשטיין וניצן מכירים היטב את המידע המוחזק במח"ש ומדוע נבצר מהם לפרסם הודעת טיהור וניקוי).

הדברים המובאים ברשימה זו, מודגשים, בעיתוי זה, מחמת הצורך ואף הכורח להזים מידע כוזב ופרשנות מגמתית שפורסמו בכמה כלי תקשורת גם בסוף השבוע.

עמוס שוקן, מו"ל קבוצת הארץ, שבעיתונו נתמקד להלן, נותן לכתביו רוח גבית (למרות שהוזהר על-ידי הח"מ) - לפרסם, לפגוע, לחבל ולהציג את News1 כאתר זניח הפועל בשולי העיתונות. החייל שלו הפעם הוא בעיקר העיתונאי גידי וייץ, שאינו נמנע מפרסום בדותות ומעיוות וסילוף מידע שכבר אומת והוכח על-ידי חוקרי מח"ש. גידי וייץ מסכן את יוקרתו-שלו, שהרי כתחקירן הוא אמור להבין היטב: כל השקרים לא יעזרו. תקופת האבל תחלוף. האמת לגבי אותן פרשות, כפי שזו פורסמה ב-News1, תוכח ותבצבץ רשמית מחדרי מח"ש. אולי בעוד שבוע, אולי בעוד חודש, ואולי רק בעוד שנה - אך האמת תיחשף, בסופו של דבר, היא תאיר את החושך, ותזים את כזביהם של גידי וייץ ועיתונאים אחרים, שבחרו לפרסם בדותות מתוך חשבונות אישיים עם הח"מ, או למצער, כדי לגונן על מקור מידע שלהם, שהתאבד.

(ראו בהמשך: ניתוח כזביו של גידי וייץ ברשימתו, 10.07.15)


שוקן חושש מאובדן כוחו

שוקן פועל באופן היסטרי ומטריד. העובדה ש-News1 הפך לכלי התקשורת המרכזי בישראל בתחום של סקופים ותחקירים [מבקרים ייחודיים בחודש (Unique Visitors) - כ-600 אלף באתר; כ-300 אלף בסלולר] מבהילה, כנראה, את שוקן, החושש מאובדן כוחו ועוצמתו בתקשורת. ולא בכדי: את תחום הכלכלה איבד לכלכליסט ולגלובס; את היוקרה בתחום המשפט והפלילים והחשיפות (הסקופים) איבד ל-News1; את התחום המדיני והפוליטי איבד לידיעות אחרונות. עיתונו, שבו שותפים צאצאי נאצים ומבוקש בגין מעורבות בכמה מעשי רצח ברוסיה, מאבד קוראים, שהבינו: שוקן מכר נשמתו לשטן. תרתי משמע. שוקן, שמטיף לאחרים, ומחזיק מעצמו אדם נאור וישר-דרך, מתנהל בצביעות, מטעה ומרמה באופן סדרתי את המפרסמים בעיתוניו, נהג בכמה מעובדיו באופן מביש ומטריד, ומתנהל לעיתים קרובות מדי באופן החורג מהחוק.

המתקפה נגד News1 ונגד הח"מ הגיעה לשיאה בימים שלאחר התאבדותו הטרגית של תנ"צ אפרים ברכה ז"ל, בניסיון אלים ומגושם מצד חלק ניכר מכלי התקשורת, ובהם הארץ–דה-מארקר, להטיל דופי בפרסומים שביצענו, ולהדביק לח"מ אחריות אישית למותו של ברכה. דיווחים כוזבים, השמצות, מסע דה-גליטימציה - כל אלה נועדו לשבור את רוחנו ולהרוס את News1 כמפעל עיתונאי עצמאי ומקצועי.

למרבה הפרדוקס, ברכה מוצג על-ידי אותם עיתונאים כקדוש מעונה. ואילו הרב יאשיהו פינטו מוצג כרשע ומושחת מיסודו. אגב כך, נמנעים אותם עיתונאים מלהציג הסבר פשוט: אם כך הם פני הדברים, ואם אכן בקדוש מעונה עסקינן, מדוע נצמד ברכה, יחד עם רעייתו, לרב פינטו ולרעייתו דבורה, במשך 17 שנים?

במתקפה המתוזמנת השתתפו בעיקר: עדי מאירי, עקב קשריה התמוהים והאישיים עם ברכה, שאת טיבם לא גילתה; ורביב דרוקר, משה נוסבאום, ברוך קרא, וגידי וייץ. ארבעתם פעלו כפי שפעלו במסגרת מסע נקמה ממושך שהם מנהלים נגד הח"מ - בשל זאת שחשפנו בעבר שקרים שפרסמו באופן זדוני בשורה של פרשות וכן ליקויים שונים הקשורים בהם. לא נדון בזאת כאן (הגולשים מוזמנים לאתר את אותן רשימות באמצעות מנוע החיפוש ב-News1). נציג רק זאת, כדוגמה: דרוקר נוטר לח"מ ומתנכל ל-News1, בין היתר, לאחר שחשפנו את גובה השכר המופקע שקיבל בערוץ 10 הכושל - 130 אלף ש"ח לחודש. על-חשבון הציבור, ועל-חשבון עמיתיו בערוץ, כמובן. בעקבות החשיפות והקשיים של ערוץ 10 הופחת שכרו ב–40-30 אחוזים.

השמצות מתוזמרות

העיתונאים הנ"ל התבטאו בגנותנו באופן דומה וכמעט באותן מילים ממש, כאילו שידרו מדף מסרים: יואב יצחק הוא בכלל לא עיתונאי, אמרו, הוא סתם בלוגר סהרורי ומגמתי; News1 הוא אתר זניח, הדגישו, מי קורא אותו בכלל. אמרו והדגישו, ובכל זאת - הם קפצו מאולפן לאולפן, ומתחנה לתחנה, בניסיון פוגעני להדוף ולהרוס את "העיתונאי הרשע", שבשל עוצמת פרסומיו התאבד קצין משטרה בכיר, שידע לפצח תיקי פשע מורכבים ולעמוד איתן גם בפני רוצחים. הם פעלו באופן תזזיתי כאחוזי קינאה ושינאה, בניסיון להבטיח חיסולו של הח"מ כעיתונאי בישראל.

העיתונאים הנ"ל מסתירים את האמת הפשוטה: פעם אחר פעם הצלחנו להכות בהם ולחשוף באמצעות News1 פרשות ענקיות (כמה מהן: פרשות אולמרט, פרשת הולילנד, פרשת ויצמן, פרשת השופט יצחק כהן, פרשת ברכה, פרשת רונאל פישר, פרשת רות דוד ועוד ועוד), ולהציגם כעיתונאים דלים ואפורים שלא מבצעים את תפקידם כדבעי. הצבענו על שיטתם הנלוזה: במקום לעבוד ולהשיג מידע חשוב ולהציגו בפני הצופים, ולהצדיק את השכר הפנטזיונרי שהם מקבלים מכלי התקשורת שבו הם עובדים, מקדישים העיתונאים הנ"ל את זמנם ומרצם כדי לשדר מסרים פוגעניים נגד הח"מ. דבר שלא יצלח, כמובן.

(לא נעסוק כאן בהשמצותיו של נחום ברנע, מידיעות אחרונות, שאת דמותו האמיתית גילינו לכל בפרשת אולמרט, בפרשת חיים רמון ועוד; וגם לא במתי גולן, מגלובס, שזמנו עבר, ודעתו כנראה התבלבלה, עד כדי-כך שהוא לא מבין בעצמו ו/או לא יודע לבדוק או להבחין בין עובדות אמת לבין בדותות).

בדיקה חשאית, למרות החיפוי


כלי התקשורת, ובהם עיתון הארץ, נמנעו מלהביא את המידע החשוב לציבור. חמור מכך: הם בחרו, ביודעין, לפרסם מידע כוזב:

  • העובדה שמילאנו את חובתנו ופרסמנו, בסדרה שכללה עשרות ידיעות, תחקירים וכתבות, ובה חשפנו מידע מטריד ובעייתי על עבירות שביצע תנ"צ ברכה, מידע שהסתירו מרבית כלי התקשורת משיקולים זרים, מוצגת באופן מעוות ומכוער כעדות לרדיפת ברכה;

  • העובדה שהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה שי ניצן, נאלצו להורות על חקירה סמויה ("בדיקה חשאית", כלשונם, שהגיעה לשיאה בשבוע שקדם להתאבדותו של ברכה), למרות שכמהו באופן בלתי מוסתר להמשיך בהגנה ובחיפוי על ברכה, כפי שעשו קודם לכן במשך שנים, מוצגת בכלי התקשורת באופן מעוות ושיקרי כעדות להפקרת ברכה לפרסומיו של יואב יצחק המרושע;

  • העובדה שחוקרי מח"ש, שהונחו על-ידי וינשטיין וניצן לקיים חקירה סמויה, מצאו תימוכין למידע הרב שפורסם ב-News1 (הם התמקדו באחרונה בעיקר בשתי פרשות שחשפנו: ההדלפות מצד ברכה ויחסי השוחד שקיים ב-2012 בתקופת חקירת פרשת השוחד בעיריית אשדוד; וההדלפות, חלקן מפוברקות, מתיק הבדיקה בפרשת מעונות ראש הממשלה ושרה נתניהו), מוצגת באופן מעוות ושיקרי כעדות להיגררות מיותרת ולהתעסקות שערורייתית בטענות/תלונות אנשי פינטו וכהתעמרות מתמשכת בברכה, הפעם בשיתוף כמה חוקרים רשעים במחלקה לחקירות שוטרים.

רצינו חקירה מעמיקה

הניסיון להרוס את News1 ולפגוע בח"מ, לא יצלח, כמובן. אנחנו חזקים ונחושים - מכוח זאת שאנחנו יודעים את העובדות ואת האמת, וביכולתנו לפעול גם בעתיד להוצאתה לאור. לבנו נחמץ ונעצב עקב התאבדותו הטרגית והמצערת של ברכה (רצינו מאוד שייחקר, כדי שהאמת, שאותה אנו מכירים, תצא לאור), אך לא נשתף פעולה בפרסום כזבים ובהאדרת שמו של האיש שבחר להתאבד, במקום להיחקר - בדיוק כמו שהזהיר מראש.

בכל הכבוד, ועם כל הצער, לא ניתן ידנו לעיוות האמת ולטיוח המעשים שהתגלו לנו ב-News1 ובחקירה הסמויה של מח"ש, ולא ניתן יד להאשמת חוקרים במח"ש וגורמים נוספים, בהם שי ניצן ויהודה וינשטיין, באחריות לסופו הטרגי של ברכה - בשל זאת שלא פרסמו לזכותו, קודם לכן, הודעות ניקוי וטיהור.

כדאי לאותם עיתונאים משמיצנים שלא לשגות: אל לכם לפרש לא נכון את האיפוק מצד הח"מ. לא נבליג על שקרים. הח"מ יפעל בכל דרך, חוקית, כמובן, וכמנהגנו ב-News1, כדי לחשוף מעשיהם של עיתונאים שקרנים, ובמיוחד את האינטרסים העומדים מאחוריהם: מי קיים עם נוסבאום יחסי שוחד, והאם נכון שפרסם כזבים-בזדון; מי בדיוק מפעיל את דרוקר, וממי בדיוק קיבלה זוגתו כספים; ואילו קשרים קיים ברוך קרא, ועם מי, ומה קיבל בתמורה. הח"מ יפעל, ללא לאות, להסיר את המסכות שלהם: אחד-אחד - בכלים חוקיים, כמובן, גם אם יידרשו לכך שנים רבות.

הכזבים החדשים של גידי וייץ
גידי וייץ. חייל של שוקן [צילום: מן הטלוויזיה]


העיתונאי גידי וייץ הוא אחד התחקירנים הידועים והטובים בישראל. הוא מוכשר, הוא זריז, הוא מקושר. בנסיבות רגילות, הוא היה יכול להשתלב בקלות ב-News1: כתחקירן מוביל, במקום לעסוק בפרסום "עובדות" בשירות האימפריה הדועכת של שוקן. גידי יכול היה להיחשב לתחקירן גדול יותר, אם היה דבק באמת; גידי יכול היה להיות מוערך עוד יותר, אם היה זוקף את גבו ונאבק ומפרסם את העובדות שהוא באמת מכיר; גידי יכול היה לחסוך מעצמו עוגמת נפש עתידית - הרי האמת בפרשת ברכה תתברר בסופו של דבר גם באופן רשמי - אם היה נמנע מלחבור לעדר המשמיצים והמגויסים נגד הח"מ, עדר הכולל את חברו הטוב, מרדכי גילת (ישראל היום); גידי יכול היה לשמור על עצמו אישית טוב יותר, אם היה נמנע מקשרים בעייתיים עם כמה גורמים מפוקפקים.

ברשימה שלהלן נציג חלקים קצרים מרשימתו של גידי (הארץ–דה-מארקר, 10.07.15), ואת ההערות שלנו לדברים שכתב. תחת הכותרת: "ימיו האחרונים של אפרים ברכה: תחנונים לגיבוי ובדיקה סמויה מעוררת תהיות", פרסם גידי אסופה של כזבים ואמירות שיש בהם כדי להטעות את הציבור. נבהיר זאת להלן:


1) מה אירע במכונית


1.1) כותב גידי

"באפריל 2012 הזעיק הרב יאשיהו פינטו את תנ"צ אפרים ברכה לפגישה במושב האחורי של מכונית האאודי של הרב בנמל התעופה בן-גוריון. אז שררה ביניהם מערכת יחסים הדוקה, הדוקה מדי. חודש לפני הפגישה ההיא עצרה המשטרה דמויות מפתח בצמרת עיריית אשדוד בחשד לקבלת שוחד מקבלנים. חוקרי הפרשה נדהמו לגלות שביום המעצרים נמלטו שני אנשי עסקים חשודים לחו"ל וראיות הושמדו. על התעלומה הזו בדיוק ביקש פינטו לשוחח עם ברכה. "חוקר מסוים הדליף לחשודים את דבר המעצרים", גילה פינטו את אוזנו של החוקר ונקב בשמו של השטינקר. ברכה מיהר לעדכן את צמרת המשטרה ומח"ש בפרטי המידע הנפיצים וחקירה נפתחה נגד החוקר החשוד, אך התיק נגדו נגנז".

1.2) העובדות (י.י.)

גידי טועה ומטעה. לו היה יודע את האמת לגבי אותה פגישה - העובדות הוצגו והובאו בפני חוקרי מח"ש והדהימו גם את ניצן ווינשטיין - היה מבין כי אותה שיחה נועדה, מצד ברכה, להסיט את החשד (ממנו), ולהפיל על חוקר משטרתי אחר את האשם לבריחת שני אנשי העסקים על-אודותם הוא כותב, שאת דבר בריחתם חשפנו ב-News1. כולי תקווה שבעוד זמן לא רב ניתן יהיה לחשוף מה בדיוק אירע במכונית, ואז אולי יבין גידי שטעה, בעיקר בגלל אי-ידיעת העובדות. העובדות ידועות לח"מ. פרסומן, בבוא-הזמן, יאיר באופן שונה את נסיבות אותה פגישה טעונה.

2) האם הייתה חקירה לפני מינויו לראש יאח"ה


2.1) כותב גידי

"בסיום החקירה, נוקה ברכה מכל שמץ של חשד. שתי עתירות לבג"ץ שדרשו לחקור אותו במח"ש בחשד לקבלת שוחד ולמנוע את מינויו למפקד יאח"ה נדחו".

2.2) העובדות (י.י.)

לא התקיימה חקירה נגד ברכה - לא במשטרה ולא במח"ש, ולכן לא ניתן לומר שהוא נוקה בסיום החקירה. היועמ"ש סירב להורות על חקירה. בדיוק בגלל סירובו הוגשו שתי עתירות, שאכן נדחו, לאחר שהיועמ"ש, שהתבצר בסירובו ובגיבוי לברכה, נעמד על רגליו האחוריות וטען: אין מקום לחקירה.

3) האם היו שלדים בארון


3.1) כותב גידי

"הקמפיין הכאיב לו, אך אף שלד לא הוצא מארונו. לפני כמה שבועות נשלף הקלף האחרון: למחלקה לחקירות שוטרים הגיעה עדות מפי עורכת הדין מיכל כהן, מקורבת לפינטו ועוזרת לרעייתו, שסיפרה שבמו אוזניה שמעה את ברכה מעדכן את הרב במעצרים הצפויים בפרשת השוחד בעיריית אשדוד. לדבריה, בעקבות האזהרה הזו ובידיעת ברכה נמלטו לחו"ל שניים מהחשודים, אנשי עסקים המקורבים לפינטו".

"על פניה נראתה התלונה שברירית ונסתרה על-ידי ראיות אחרות. בידי ראשי מח"ש, אורי כרמל ומשה סעדה, היו כבר אז מזכרים פרי עטו של ברכה עצמו, שנכתבו מיד אחרי הפגישה עם פינטו. ברכה מסר בהם אותו מידע בדיוק — אבל הפוך: פינטו הוא שמסר לו, חודש לאחר המעצרים, שחפרפרת במשטרה הדליפה לחשודים את דבר קיומה של החקירה הסמויה ושכמה מהם נמלטו לחו"ל".

3.2) העובדות (י.י.)

הוצאו גם הוצאו שלדים רבים מהארון, אך וינשטיין וניצן חיפו, טייחו וסירבו במשך כשלוש שנים להורות על חקירה בשורה של עניינים שהוצגו בפניהם. בחודש יוני 2015 הם נאלצו להורות, בעל כורחם, על חקירה סמויה ("בדיקה חשאית", לשיטתם), בעקבות החשיפות ב-News1 בדבר ההדלפות בפרשת חקירת השוחד בעיריית אשדוד. אותם מזכרים אליהם מתייחס גידי עוסקים בהדלפה אחרת, כנראה באותה פרשה, אך אין בהם כדי להכשיר את ההדלפות מצד ברכה. כך חשבו גם וינשטיין וניצן, שהורו, כאמור, על בדיקה חשאית נגד ברכה. במסגרת הבדיקה החשאית, זומנה עו"ד מיכל כהן למסור עדות (שנערכה ביום 30.06.15), ועברה בהצלחה שתי בדיקות פוליגרף (שנערכו בו-ביום) - השאלות הוכתבו על-ידי ניצן, וינשטיין ורז נזרי - בהן נדרשה לאשר, בין היתר: כי שמעה במו-אוזניה את ברכה, בשיחת טלפון שהתקיימה ביום 18.03.12, שבה הדליף ברכה לפני יום המעצרים (מועד ה"פרוץ") על התוכנית לעצור את הקבלן ובנו וכן חשודים נוספים. בשתיהן יצאה דוברת אמת, דבר שאימת מאוד את החשדות נגד ברכה וחייב מעבר לחקירה גלויה. בידי חוקרי מח"ש עדויות נוספות. מזאת חשש ברכה.

4) חקירה רעשנית?


4.1) כותב גידי

"ראשי מח"ש האמינו שהתסריט הפתלתל הזה מחייב בדיקה מעמיקה. הם גלגלו את הסחורה החדשה של פינטו לפרקליט המדינה שי ניצן וליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שהחליטו שאכן יש מקום להמשיך ולברר. במערכת הגדירו את הבדיקה כ"חשאית", אלא שבפועל היא הייתה רועשת מאוד. ליוו אותה פרסומים סנסציוניים שנוסחו באכזריות וקביעות דוקרניות ("פושע", "המידע מזעזע"), בעיקר מצד העיתונאי יואב יצחק, בעלי האתר News1".

4.2) העובדות (י.י.)

בדיוק הפוך: חוקרי מח"ש הונעו ונאלצו לחקור פרשות שאותן חשפנו ב-News1, לרבות זו שבה התמקדו (בפרשת ההדלפות בחקירה השוחד עיריית אשדוד). החקירה לא הייתה רועשת ופרטיה לא הודלפו, וגם אם דלפו, הם לא פורסמו. לראיה: מלבד News1, שחשף את המידע ששימש את החוקרים והוביל בפרסומיו את החקירה הסמויה, ולמעט העיתונאי ברוך קרא (שגנב סקופ זה מ-News1 והציגו כפרסום בלעדי שלו), שום עיתונאי לא טרח לחשוף ולפרסם ולהביא את האמת בפני הציבור.

5) דיווחים כוזבים


5.1) כותב גידי

"רק אחרי ההתאבדות יודיע משרד המשפטים באופן ברור ומפורש שהיו אלה דיווחים כוזבים. רק אחרי ההתאבדות יצהירו היועץ המשפטי ופרקליט המדינה שכבר בתחילת הדרך הם העריכו כי הבדיקה בעניין ברכה תסתיים כפי שהסתיימו הבדיקות הקודמות: בלא כלום. איש לא עצר את מחול השדים שנולד במח"ש בזמן. איש לא קרא את המציאות".

5.2) העובדות (י.י.)

גידי משקר במצח נחושה. משרד המשפטים לא הודיע כי דיווחיו וחשיפותיו של הח"מ, בעניינים שנחקרו במסגרת "הבדיקה החשאית", נמצאו כוזבים. נהפוך הוא: היועמ"ש הודיע לאחר ההתאבדות (בשעות אחר-הצהריים ביום 07.07.15), ובעקבות החשיפה ב-News1 (בצהרי יום 07.07.15) בדבר עדותה של עו"ד מיכל כהן ושתי בדיקות הפוליגרף אותן עברה בהצלחה כדוברת אמת, ואישר למעשה, כי הוא הורה על "בדיקה חשאית", כלשונו, וכי בדיון שהתקיים ביום 02.07.15 (שלושה ימים לפני ההתאבדות) "הוחלט אילו צעדים יינקטו להמשך הבדיקה". משמע: ערב התאבדותו של תנ"צ ברכה עמדה מעל ראשו עננה שחורה בדמות "בדיקה חשאית".

גידי וייץ, כמו גם ברוך קרא, מטעים את הציבור במצח נחושה, כאשר טענו כי בדיקת פוליגרף שנייה לא נערכה למיכל כהן (למרות שנערכה, כאמור). אין מדובר בשגגה מצידם, אלא במסירת מידע כוזב, במטרה: להמעיט בחשיבות עדותה של מיכל כהן ובדיקות הפוליגרף שנערכו לה שבהן יצאה דוברת אמת.

6) חרטה והתנצלות? על מה?


6.1) כותב גידי

"איש בצמרת התביעה הכללית ומח"ש לא ביטא השבוע ולו נימה קלה של חרטה על מה שנתפס מהצד כהיעדר גיבוי ותמיכה. גם אחרי שברכה ירה בעצמו לא חשב איש שהוא ראוי לסליחה, ולו רק בשל העובדה שלא קיבל הגנה מול מבול הפרסומים השקריים. מערכת אכיפת החוק הייתה עסוקה השבוע בעיקר בהתגוננות, הצטדקות והעברת אחריות. איש מאלה שעסקו בגורלו של ברכה לא גילה קמצוץ של נקיפת מצפון או רגש אשם גם על עצם הבדיקה בעניינו. "לא נגיד שטעינו כאשר לא טעינו", הסביר בביטחון בכיר במח"ש".

6.2) העובדות (י.י.)

וינשטיין וניצן וראשי מח"ש, עו"ד אורי כרמל ומשה סעדה, אכן לא התנצלו. ולא הביעו חרטה. מהסיבה הפשוטה: הם דווקא סייעו לברכה במשך זמן רב. הם חיפו, טייחו, מרחו ומשכו זמן, במשך שנים. למרות החשיפות ב-News1 ולמרות חובתם על-פי דין לחקור ולברר את האמת, הם לא מנעו את קידומו ולא השעו אותו מתפקידו כראש יחידה הארצית לחקירות הונאה. רק באחרונה, ולאחר שהובאו בפניהם ראיות ממשיות שהצביעו על מעשים בלתי כשרים בדרגת חומרה גבוהה בהרבה, ולאחר שראשי מח"ש כתבו והגישו להם דוחות בני מאות עמודים, נאלצו וינשטיין וניצן להורות על "בדיקה חשאית" נגד ברכה. גידי עושה עוול לניצן ולווינשטיין. גידי מעוול נגדם כשהוא מפנה את האשם כלפיהם, שעה שהוא יודע היטב: בנסיבות שנוצרו, ובמיוחד במהלך השבעה, הם נמנעים מלומר עכשיו את האמת כפי שזו נגלתה בפניהם בחקירת מח"ש.

7) העוול לשי ניצן


7.1) כותב גידי

"יום שלישי בערב הגיע פרקליט המדינה ניצן לניחום אבלים בבית האבן במודיעין שבו מתגוררת משפחת ברכה. כאשר הביע את צערו הכן בפני האלמנה, איילה ברכה, היא השיבה לו באיפוק: "אני מאוד מכבדת אותך, אבל מלה אחת שלך ואפרים היה אתנו עד היום". היא תהתה באוזני ניצן מדוע משרד המשפטים לא הבהיר שלושה ימים לפני ההתאבדות מה שמסר שעות אחריה: שהחשד שעמד בבסיס הבדיקה בעניינו של ברכה "דומה במהותו למידעים קודמים שנבדקו ולא העלו דבר".

7.2) העובדות (י.י.)

גידי יודע היטב, גם מהודעת היועמ"ש לאחר ההתאבדות, וגם מעצם ההתאבדות: הדברים שהתגלו בשבוע שקדם להתאבדות, הצביעו על עבירות שחייבו מעבר לחקירה גלויה. גידי מעוול כלפי שי ניצן, באופן אישי, כאשר הוא מציג את קובלנתה של איילה ברכה כקובלנה מוצדקת. עם כל הצער והכאב של גב' ברכה, גידי אמור לדעת: ניחום האבלים הוא כורח המציאות. אך אין הדבר מאפשר או מחייב את שי ניצן להוציא הודעות ניקוי וטיהור, ואן בידיו הסמכות המוסרית והחוקית לפעול באופן שיעמוד בסתירה לעובדות החמורות שעלו בחקירת מח"ש.

8) קובלנה נגד יואב יצחק?


8.1) כותב גידי

"שבועות ספורים לפני ששם קץ לחייו הגיע ברכה לפגישה עם ניצן. הוא ביקש שהמדינה תגיש קובלנה פלילית או תביעה אזרחית בגין לשון הרע נגד יואב יצחק. נדמה שהבקשה קיפלה בתוכה תחינה סמויה: תעמדו מאחוריי, תצהירו שמדובר במסע כזבים שיטתי ושגם בעיניכם News1 הוא מריונטה בתיאטרון הבובות שהתגייס למען רב האמן מאשדוד. ניצן העביר את בקשתו של ברכה לאנשיו וביקש מהם חוות דעת, אבל באותה נשימה המליץ לברכה לרדת מהעניין. "מאז שהמדינה תבעה את עלבונו של ישראל קסטנר והאשימה בהוצאת דיבה את מלכיאל גרינוולד לא ננקט צעד כזה", אמר ניצן לברכה, "ותראה מה קרה שם (גרינוולד זוכה מרוב האישומים, קסטנר הוקע כמי ש"מכר את נשמתו לשטן" ונרצח בעת שהעליון דן בערעורו). זה לא יהיה לטובתך, התובע הופך פעמים רבות לנתבע. מי בכלל קורא את האתר הזה?".

"ברכה קיבל את ההמלצה ונסוג מהעניין והפרסומים של יצחק המשיכו לרדוף אותו. אבל נדמה כי מה שהפריע לברכה הרבה יותר הייתה העילה שסיפקו הבוסים שלו למסע הצלב הפרוע של יצחק: הבדיקה ה"חשאית" נגדו בשירותם של פינטו וחסידיו. היה מי שהניע את הקמפיין והבטיח שיצבור תאוצה, שהכותרות של יצחק יופצו בסיטונות ברשתות החברתיות ובהודעות ווטסאפ. כמה מהן הגיעו גם לאחיו של ברכה, שחי בטנסי שבארצות הברית. מי שילדיו תיארו כאדם רגיש וכ"איש של כבוד" היה ערב התאבדותו מבודד ופגיע. הקמפיין נגדו קצר פירות ותחושת חוסר האמון כלפיו חלחלה באטיות גם לתודעת כמה מעמיתיו במשטרה ובמשרד המשפטים. במשחק הזה לקחו חלק גם כמה עיתונאים".

8.2) העובדות (י.י.)

גידי מסתיר מהקוראים את האמת הפשוטה. ניצן סירב להתגייס ולנקוט צעדים משפטיים נגד הח"מ (יואב יצחק), מכיוון שבאותה עת הוא ידע היטב, מחוקרי מח"ש שכבר היו בעיצומה של "בדיקה חשאית", בהנחייתם של ניצן ווינשטיין: הפרסומים והחשיפות ב-News1, בנוגע לכמה פרשות, נבדקו במח"ש ונמצאו נכונים. לכן, לא היה בסיס לקובלנה נגד הח"מ. ניצן, שחיפה על ברכה במשך זמן רב מאוד, ידע היטב: חובה עליו ועל מח"ש לקיים חקירה מקיפה כדי להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם החשודים, ככל שיהיו.

9) הבחירות הנכונות...


9.1) כותב גידי

"בהלוויה תיאר מפקדו הקודם יואב סגלוביץ' את הדילמה של ברכה בפרשת פינטו כבחירה בין הרב שלו לבין המדינה. "הלכת עם המדינה, הלכת עם הממלכה", ספד לו, פנה לשוטרים וקרא להם לא להרכין ראש: "עשו את הבחירות הנכונות כפי שהוא עשה".

9.2) העובדות (י.י.)

במקום לנגח את סגלוביץ', מחמת דבריו, מצטט גידי את דבריו בשבחו של ברכה, משל דרכו של ברכה, שהתאבד במקום להעמיד עצמו לחקירה, ראויה להוות מודל לחיקוי לכל שוטרי ישראל. בכל הכבוד, וגם אחרי מות - לא ולא. המידע המצוי במח"ש, שחלקים גדולים ממנו חשפנו ב-News1, מלמד כי טוב יעשו שוטרי ישראל אם יחפשו לעצמם מופת אחר.

דרושה חקירה


היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יידרש בשבועות הקרובים להחליט: האם להורות על המשך החקירה. ברי כי עתה, מחמת התאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה (ז"ל), ובהעדר שוטר אחר שמעורב, לא תוכל המחלקה לחקירות שוטרים להמשיך בעצמה בחקירה. דרוש, אפוא, פורום אחר. ועדת בדיקה, למשל, ובראשה שופט בדימוס, שתוכל להורות על פעולות בדיקה ממוקדות ולהוציא את האמת לאור.

החובה להמשיך ולחקור נובעת, בראש וראשונה, מהעובדה הפשוטה: מחמת ההדלפות, כמה חקירות - ובהן חקירת פרשת השוחד בעיריית אשדוד - זוהמו. חשודים הוזהרו מראש על-ידי ברכה, שהדליף להם במסגרת יחסי שוחד. שניים מהחשודים, לפחות, נמלטו לחו"ל. כספים שהוחבאו סולקו מכספות בטרם הגיעו החוקרים. תיקים אלה עדיין תלויים ועומדים בפני הפרקליטות, להכרעה, בשאלה: נגד מי להגיש כתבי אישום. האינטרס הציבור מחייב, אפוא, להגיע לחקר האמת.

לחקור גם את החיפוי

ודרושה חקירה נוספת, חשובה לא פחות, מכוחה יידרשו ראשי התביעה בישראל, ובראשם יהודה וינשטיין ושי ניצן, להשיב: מדוע חיפו על תנ"צ אפרים ברכה במשך זמן רב כל-כך - במיוחד בתקופה שהוא מכהן כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה; מדוע לא פעלו לקיומה של חקירה מהירה ויסודית של כל החשדות נגדו; מדוע נמנעו במשך זמן רב מהשעייתו מתפקידו, למרות החשיפות ב-News1; ומדוע לא לקחו ממנו את אקדחו האישי, למרות החשיפה ב-News1 בדבר איומיו להתאבד, אם יזומן לחקירה. חקירה רצינית ואמיתית, בלא סחבת מכוונת, יכולה הייתה אולי למנוע גם את התאבדותו של ברכה.

תאריך:  11/07/2015   |   עודכן:  12/07/2015
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מלוא 'הארץ' כזבים
תגובות  [ 114 ] מוצגות   [ 114 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יעקב עמר
11/07/15 12:41
 
טולסטוי
11/07/15 14:32
 
מי שילם על המתקפה
13/07/15 19:27
 
מצפה שיטפל בכל?
11/07/15 18:10
 
יעקב עמר
11/07/15 20:22
 
בנצי 25
11/07/15 19:04
 
אהרון שחר
11/07/15 20:27
 
יעקב עמר
11/07/15 20:48
 
גולשים מעופפים
11/07/15 21:52
 
יעקב עמר
11/07/15 23:16
 
אהוד פרלסמן
12/07/15 01:26
 
יעקב עמר
12/07/15 04:26
 
אהרון שחר
12/07/15 08:42
 
יעקב עמר
12/07/15 09:15
 
התימני
12/07/15 02:03
 
המרוקאי
12/07/15 17:36
2
א. וינשטיין
11/07/15 12:51
3
לולן
11/07/15 12:57
 
חשדנית
11/07/15 14:07
 
ראיס-פוטין-טיל400
11/07/15 16:49
4
יואב-חנן
11/07/15 13:06
5
אנא תקן
11/07/15 13:14
6
שמ
11/07/15 13:21
 
א. וינשטיין
11/07/15 13:58
7
באשר לפרקליטה
11/07/15 13:28
8
צורי
11/07/15 13:34
 
ראיס-פוטין-טיל400
11/07/15 17:07
9
חשדנית
11/07/15 13:35
 
לחשדנית - היום
11/07/15 14:16
 
עיניים פקוחות
11/07/15 16:41
 
לבעלת העיניים
11/07/15 18:10
 
חשדנית
11/07/15 21:03
 
חשדנית
11/07/15 21:47
 
אהרון שחר
11/07/15 22:23
 
לחשדנית - היום
12/07/15 14:42
 
לחשדנית -עתה
12/07/15 16:38
 
חשדנית
12/07/15 17:20
 
לחשדנית
12/07/15 21:31
 
חשדנית
12/07/15 22:48
 
אלקה
12/07/15 22:08
 
חשדנית
12/07/15 22:57
10
אנא תקן גם
11/07/15 13:38
11
דן כרמי
11/07/15 13:38
12
א.כ
11/07/15 13:39
13
אנא וגם
11/07/15 13:45
14
עידןסובול
11/07/15 13:55
 
א. וינשטיין
11/07/15 14:12
 
עידןסובול
11/07/15 17:43
 
הנ"ל
11/07/15 22:23
15
מישהו
11/07/15 14:12
16
ניוז1 מס 1
11/07/15 14:16
17
משהמוישה
11/07/15 14:36
 
אחרת-איך תדע?
11/07/15 18:25
18
מ.שלום
11/07/15 14:43
 
א. וינשטיין
11/07/15 14:56
 
ראיס-פוטין-טיל400
11/07/15 17:12
 
א. וינשטיין
11/07/15 18:55
19
רימון
11/07/15 14:58
20
יקרה לו, התאבד
11/07/15 15:08
21
חדל קשקשת
11/07/15 16:02
 
מכביסט
11/07/15 17:02
 
אהרון שחר
11/07/15 19:47
22
מכביסט
11/07/15 16:22
23
קורא קבוע ומעריך
11/07/15 16:45
 
tאיציק
11/07/15 17:42
 
אילן5
11/07/15 17:48
24
א.ל. רמת-גן
11/07/15 18:42
25
ארתור
11/07/15 19:03
26
ו.-
11/07/15 19:43
27
גבי8787
11/07/15 20:05
28
חרד
11/07/15 20:26
29
מסתערב**********
11/07/15 20:36
30
נסים גבאי
11/07/15 21:03
31
יאיר4
11/07/15 21:04
32
עיתונאים מקולקלים
11/07/15 21:23
33
גוני
11/07/15 21:23
34
הגוי..
11/07/15 21:25
35
קצר
11/07/15 21:32
36
פילורי
11/07/15 21:44
37
פצע פתוח
11/07/15 22:16
38
אשריך יואב יצחק
11/07/15 22:20
39
יוסי
11/07/15 22:28
40
יעלא
11/07/15 22:30
41
ע.ג.
11/07/15 22:45
42
אלישע האס
11/07/15 23:01
43
אלון חסן
11/07/15 23:18
 
משה מרמת גן
12/07/15 01:12
 
אלון חסן
12/07/15 07:58
44
תמיהות
11/07/15 23:33
 
תמיהות מתמיהות
12/07/15 06:29
45
מ.ל.
11/07/15 23:38
46
askzeev
11/07/15 23:59
47
ברוך מראשלצ
12/07/15 00:37
48
אמנון לביא-לוי
12/07/15 00:45
49
פוליצר
12/07/15 01:22
50
לפני השינה
12/07/15 03:59
51
יוסי 2
12/07/15 05:54
52
dudulandau1
12/07/15 06:55
53
קורןנאוה טבריה
12/07/15 07:06
54
יוסי ארגואן
12/07/15 07:38
55
פועה
12/07/15 08:05
56
נובל
12/07/15 08:07
57
ירדנה
12/07/15 08:16
 
למה העוינות ליואב
12/07/15 15:34
58
ירון ב
12/07/15 08:29
59
יעלי דינה
12/07/15 08:58
60
אורי יהודה
12/07/15 09:07
61
יחף
12/07/15 09:28
62
להאמין ליואב
12/07/15 13:43
63
אריה !
12/07/15 16:59
64
רונדה דינלה
12/07/15 17:45
65
אוריאנה
12/07/15 23:13
 
נאמנה לפינטו
13/07/15 08:36
66
אור הנר
13/07/15 10:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת ברכה
התייחסות נוספת להכפשות נגד News1 בעקבות התאבדותו של אפרים ברכה וגם: ש"ס יוצרת שקופים חדשים, ירון זליכה מטיף מוסר, מי השופטים שהקלו עם פדופיל והסוקרים שוב נכשלו
10/07/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
"מחובתנו היה להגן עליו לאורך כל הדבר וכך עשינו כנגד אותה תעשיית תלונות והשמצות וארטילריה מילולית. מצד שני, חובתנו הייתה גם כאשר מגיעים אלינו לבדוק את הדברים ולא באופן אוטומטי להגיד שאין שום דבר. נאלצנו להלך בין הטיפות בין שתי החובות הללו". המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, בהתייחסו לפרשת אפרים ברכה ז"ל (6.7.15).
09/07/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
אז מה היה בעניינו של תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל - בדיקה או חקירה? מה ההבדל ביניהן? מתי ניתן להגדיר משהו כ"חקירה"? הבלבול במונחים - שחלקו נעשה בכוונה בידי מי שרוצים לערפל את הפרשה - מצליח לבלבל רבים וטובים, והוא אף משרת את מי שמבקשים להכפיש את News1 על-רקע חשיפותיו בנושא. בשורות הבאות נעשה סדר ונעמיד דברים על דיוקם.
08/07/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
"אין לך כלים יעילים יותר מאשר משרתים מפוטרים הנוטרים טינה, ולי היה מזל למצוא אחד כזה. מזל, אני אומר, אבל מזל זה לא היה מנת חלקי אלמלא חיפשתי אותו. שיטתי שלי אפשרה לי למצוא את ג'ון וורנר, גנן לשעבר ב'קורת הגג', שפוטר ברגע של רתחה מצד מעסיקו הרודני. הוא מצידו מיודד עם משרתים אחרים בתוך הבית, כולם מאוחדים בפחדם ובשנאתם למעבידם, וכך היה בידי המפתח לסודות הטירה". דבריו של שרלוק הולמס ב"הרפתקת מעון ויסטריה".
08/07/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
משרד המשפטים: מאז שתנ"צ אפרים ברכה ז"ל מסר את המידע המפליל נגד יאשיהו פינטו, שבעקבותיו נפתחה נגד פינטו חקירה שבסופה הוא הועמד לדין, הורשע ונידון לשנת מאסר, הגיעו תלונות ומידעים רבים מצד פינטו ומקורביו, שייחסו לתנ"צ ברכה עבירות שונות. כמתחייב, נבדקו מידעים אלו לאורך כל התקופות על-פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.
07/07/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   פרשת ברכה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת שוקן  /  מי ומי  
וינשטיין נתן הנחיות בנוגע להמשך הבדיקה החשאית בעניינו של ברכה  /  איתמר לוין
גיא פלג: משרד המשפטים מונע מידע בפרשת ברכה  /  איציק וולף
מ"מ המפכ"ל: לא שמענו את מצוקתו של ברכה  /  איתמר לוין
כולנו יואב יצחק  /  אהרון שחר
החשבון והנפש  /  אריה אבנרי
המכפישים האינטרסנטים   /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il