|   15:07:40
דלג
  אלי אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
הכשרת מעוז - יצחק טישלר באמצע הלילה (עם שפם ובלורית ) גאולה טישלר מימין מחייכת [צילום: באדיבות יצחק טישלר]

סיפור חייו של העיתונאי יצחק טישלר

הוא היה איש תקשורת בולט לאורך שנים רבות. השתתף בעשרות תוכניות רדיו וכן בתוכניות טלוויזיה ובמקביל כתב בשורה של עיתונים מובילים סיפורו של העיתונאי והכלכלן יצחק טישלר
21/07/2015  |   אלי אלון   |   כתבות   |   תגובות
יצחק טישלר עם חברים מההכשרה בפלמח מימין: דוד סדן, יצחק טישלר, אברהם שלום [צילום: באדיבות יצחק טישלר]

יצחק טישלר כילד עם הוריו [צילום: באדיבות יצחק טישלר]

לאורך שנים רבות מאז שנות ה-60 של המאה הקודמת ועד סמוך לשנות ה-90 של מאה זו, היה יצחק טישלר, מאנשי התקשורת הבולטים בארץ. הוא השתתף כעורך מראיין ושדרן בעשרות תוכניות רדיו ב"קול ישראל" ובגלי צה"ל והבולטת שבהן היא תוכנית הרדיו היומית המיתולוגית - "על מספרים ואנשים".טישלר השתתף גם בתוכניות טלוויזיה כמו "מהון להון" שעסקה בענייני הבנקאות והבורסה, תוכנית "מוקד" כמראיין אורח, "כלבוטק" ועוד. במקביל לפעילותו ברדיו ובטלוויזיה כתב מאמרים וכתבות בעיקר בנושאי חברה וכלכלה בעיתונים מובילים דאז ובהם "דבר", "ידיעות אחרונות," מעריב, הארץ ונוספים.

טישלר חוגג בימים האלה 86 שנים להולדתו. הוא מתגורר עם רעייתו גאולה, אשת חינוך במקצועה בישוב מבשרת ציון . השניים נשואים מזה למעלה מ-60 שנה ולהם שלושה ילדים: בת - גוני טישלר, מורה בכירה ביחידה להוראת עברית באוניברסיטה העברית בירושלים- ושני בנים - דרור ואורי. יצחק טישלר איש צלול וחד רהוט דיבור ורחב ידע. ביקשתי לשוחח עמו ולשמוע סיפור חייו.

בנו של האדריכל יוסף טישלר

סיפור חייו של יצחק טישלר שזור בתולדות תקומת המדינה. הוא נולד בתל -אביב בצום י"ז בתמוז שנת תרפ"ט 25 ביולי 1929. אביו יוסף טישלר (1887 - 1971) אדריכל ומתכנן ערים במקצועו עלה לארץ בשנת 1920 מעיר בוצ'אץ' בגליציה התיישב בתל אביב והקים בה משרד אדריכלים ותכנון. הוא תכנן הקמתם של כשלוש מאות בתים בתל אביב, בני ברק, פתח- תקוה וכפר סבא; וכן עסק בתכנון של שכונות חדשות, ובניהן, שכונת פקידי אפ"ק, ושכונת נווה שאנן (תל אביב). אמו של יצחק טישלר חנה בת חיים ברונשטיין, היא "צברית" ילידת צפת. הזוג יוסף וחנה טישלר נישאו בשנת 1927

את לימודיו עשה יצחק טישלר בגימנסיה הריאלית בלפור בתל אביב יחד אתו בבית הספר למד באותו מחזור גם חברו הטוב אברהם שלום, לימים ראש השב"כ. בהיותו בן 17 בשנת 1946 נטש טישלר את לימודיו בגימנסיה והתגייס במסגרת הכשרת יגור/מעוז לפלמ"ח. שם שירת בפלי"ם ובפלוגה ד' של הגדוד הראשון. במלחמת העצמאות שירת בחטיבת "יפתח" כסייר וכאיש מודיעין. "הייתי עוזר בדרגת סמל לקצין המודיעין הגדודי רחבעם זאבי"- מספר טישלר.

לאחר שחרורו מצה"ל למד טישלר משפטים, כלכלה וסוציולוגיה באוניברסיטה העברית וכיהן כמזכיר תנועת אחדות העבודה- פועלי ציון בירושלים. בתחילת שנות ה-50 נישא לגאולה ז'רנובסקי בת המושב גיבתון ליד רחובות . ששירתה עימו ביחד בפלוגה ד' של הגדוד הראשון של הפלמ"ח .טישלר השתתף במבצע קדש ב-1956 ובמלחמת ששת הימים ב-1967 כקצין מודיעין.

עורך המדור הכלכלי של היומון "למרחב"

את הקריירה העיתונאית שלו החל יצחק טישלר עוד בשנות החמישים כאשר שימש עורכו הכלכלי של עיתון "למרחב" של "אחדות העבודה".בהמשך כתב בשורה של עיתונים נוספים בעיקר בנושאי חברה וכלכלה. הוא היה בעל טור בידיעות אחרונות.במוסף "דבר השבוע" של עיתון "דבר" כתב בקביעות מדור שנקרא "יד לכיס" מדור שהיה פופולרי וכלל, מאמרים ו"כתבות צבע" על הוויי החברה והכלכלה בארץ. כמו-כן כתב בעיתון הארץ ובמוסף סוף שבוע של מעריב ואף בעיתון "גלובס" בשנים מאוחרות יותר.

ממגישי ועורכי תוכנית הרדיו "על מספרים ואנשים"
קריירת הרדיו של יצחק טישלר החלה אי-שם במחצית שנות ה-60. בשנת 1965 הגיש טישלר ב"קול ישראל" בגל הקל (רשת ב') סידרת תוכניות בשם "ישראל במבט חטוף". התוכנית שודרה בשעה 5:30 בערב וסקרה הנעשה במדינה עם דגש על הצד החברתי והכלכלי. ב-1966 שודרה ברשת א' פינה שבועית בעריכת יצחק טישלר בשם "בתעשיה -כרטיס ביקור", כשמה כן הייתה -עסקה בנושא תעשיה בארץ על היבטיו השונים. בשנות ה-60 נימנה טישלר על צוות תוכנית הרדיו "זה הסוד שלי". התוכנית אירחה דמויות מתולדות הישוב ממקומות שונים בארץ ועל צוות המשתתפים היה לחשוף סיפור חייהם.

הייתה זו תוכנית שבאה להעשיר את המאזינים בידע היסטורי ובידיעת הארץ על תולדות הישוב והכרת הארץ ואתריה. לימים הפכה תוכנית הרדיו לשעשועון טלוויזיה באותו שם עם אופי קצת אחר. בנוסף לטישלר היו בצוות התוכנית משה ריבלין, אורי דביר וד"ר מרדכי נאור. את התוכנית ערכו יצחק שמעוני ודן בירון.

ב-סוף שנות ה-60 השתתף טישלר בתוכנית הרדיו של "קול ישראל" ב"חיוג ישיר-הצוות לרשותכם"- מאזינים מטלפנים לאולפן ושואלים שאלות את אנשי צוות מומחים בנושאים שונים. בנוסף לטישלר כלל צוות תוכנית רדיו זו דמיות ידועות באותה תקופה ובהם, הפסיכולוג ד"ר דוד רודי, חנה בבלי, כוהנת נימוסים והליכות, רם עברון ועוד.

בתחילת שנות ה-70 הגיש יצחק טישלר בגלי צה"ל תוכנית אקטואליה ששודרה ב-6 בערב בשם "הערב-אולפן מס' 2 עם יצחק טישלר". אחת התוכניות הבולטות בהן השתתף טישלר הייתה תוכנית הרדיו המיתולוגית "על מספרים ואנשים - מגזין המשק והחברה" אשר שודרה ברשת ב' של קול ישראל חמש פעמים בשבוע בימים א-ה, במשך יותר מעשרים שנה וזכתה להאזנה רבה. טישלר נמנה אף על צוות עורכי התוכנית. בנוסף לטישלר כלל צוות משתתפי התוכנית את יצחק טאוב ז"ל, צבי קסלר. דן הלפרין ופרשנים נוספים, אנשי כלכלה ומשק אחרים, הייתה זו תוכנית מגאזינית מעולה, שריתקה אליה רבים והייתה מקור למידע ולפרשנות כלכלית ופיננסית איכותית. ניתן לומר כי צוות התוכנית היו חלוצי יומני הכלכלה בשידור הישראלי.

במחצית שנות ה-70 הגיש טישלר בתחנת הרדיו גלי צהל את התוכנית "ברשות היחיד" - תוכנית ראיונות עם אנשים ידועים בחברה הישראלית, בן השאר, ראיין בתוכנית רדיו זו את הצלם הידוע פרג', את מפקד המשמר האזרחי מולה כהן, האלוף אברהם יפה ואישים נוספים.

בן חלוצי העיסוק העיתונאי באיכות הסביבה

בשנות ה-70 הגיש וערך טישלר בגלי צה"ל ביחד עם ענת דוידוב את התוכנית "עולם אחד לנו" -מגאזין לענייני האדם והסביבה-ראיונות וכתבות תחקיר בנושא. לא יהיה זה מוגזם לומר כי טישלר היה בן חלוצי העיסוק העיתונאי באיכות הסביבה הוא שילב נושאי איכות סביבה בכתבותיו ובמאמריו וכן העלה לסדר היום נושאים סביבתיים בתוכניות רדיו שערך והגיש ועל כך זכה בפרס מטעם "השירות לשמירת איכות הסביבה", הגוף הממשלתי שקדם למשרד לאיכות הסביבה (כיום נקרא המשרד להגנת הסביבה).

בשנת 1977 הגיש טישלר בגלי צה"ל את "פינת הצרכנות" -פינה דו שבועית ובה נושאי צרכנות, עצות והדרכה לצרכנים ועוד תוכניות רדיו נוספות שיצחק טישלר השתתף בהם: רב שיח- שליחים ועולים ששודרה ברשת א', "על אתרים ואנשים" ששודרה ברשת ב' בשנות ה-80 "אפשר גם אחרת" (גלי צה"ל) בגלי צהל ותוכניות רדיו נוספות.

הייתה תקופה שתוכניותיו של יצחק טישלר בגלי צה"ל ב"קול ישראל"שודרו במקביל באותה עת וממש באותה שעה( תוכנית מוקלטת). טישלר מספר לי, כי מאזנים שהכירו ושאהבו לשמוע את תוכניותיו ולא רצו לוותר על שמיעת תוכניות הרדיו שלו, פנו במכתבים לתחנות רדיו אלה בבקשה לא לשדר את תוכניותיו בגלי צה"ל ו"בקול ישראל" באותה עת במקביל כדי שיוכלו להאזין לשתיהן.

לא רק בתוכניות רדיו אלא גם בתוכניות טלוויזיה שונותהשתתף יצחק טישלר הוא הנחה את התוכנית השבועית "מהון להון"- מגאזין שבועי בענייני כלכלה ששודרה בשעה 11 בלילה, הוא היה מראיין אורח בתוכנית הראיונות המיתולוגית "מוקד" והשתתף גם בתוכנית מיתולוגית אחרת- "כלבוטק" בתקופה בה הגיש אותה דניאל פאר.

במקביל לפעילותו העיתונאית בעיתונות הכתובה וזו המשודרתטישלר ערך ופרסם טישלר מחקרים בענייני כלכלה, כגון השימוש בכספי השילומים, אפשרויות המלחמה בעוני, ובנייה להשכרה. כן. תרגם מאות מאמרים עיוניים בנושאי כלכלה, חברה, היסטוריה ופילוסופיה, וכן תרגם (מאנגלית) כעשרים ספרים ובכלל זה ספרו של הנרי קיסינג'ר "משבר" על מלחמת יום הכיפורים, טישלר חיבר את הרומן "אחרונים על הרכס" על חוויותיו במלחמת העצמאות, ואת הספר "הפיל הלבן - סיפורה של חברה נתמכת" בו סיכם את השקפתו על תחלואי המשק הישראלי.

בחלוף השנים דומה כי שמו של יצחק טישלר ופעלו נשכח משהו. וראוי להזכיר את פעלו ואולי אף ראוי שאגודת העיתונאים בירושלים תערוך לכבודו ולכבוד עיתונאים ותיקים נוספים ערב הוקרה והצדעה על פעלם ותרומתם בתחום העיתונות והתרבות בארץ.

יצחק טישלר ורעייתו גאולה [צילום: באדיבות יצחק טישלר]
תאריך:  21/07/2015   |   עודכן:  21/07/2015
אלי אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סיפור חייו של העיתונאי יצחק טישלר
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זוכר מ'למרחב'
21/07/15 14:42
2
בן הארץ
21/07/15 20:45
3
מאזין
24/07/15 00:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"נעצר בחצות" היא דרמה דוקומנטרית מרגשת על אירוע מראשית הנאציזם, העולה בתיאטרון הבימה ומאפשרת לגילה אלמגור להרשים את הצופים במפגן של משחק עצמתי ונוקב.
21/07/2015  |  חיים נוי  |   כתבות
סיפורו של האנס ליטן (רן דנקר),עו"ד צעיר בן לאם נוצריה ואב יהודי שהתנצר כשנישא לאשתו, הוא אמיתי. המאבק ההרואי של אמו, אירמרמגרד, להציל את בנה מצפורני הנאצים עלה בתוהו, אך היא המשיכה בו כל מהלך מלחמת העולם בשידוריה ברדיו הלונדוני, ולכן הסיפור ידוע באנגליה והמחזה הזה שעלה שם זכה להוקרה. את המחזאי בן ה 53 מארק הייהרסט פגשנו בערב ההצגה בהבימה בה נכח. הוא היה נרגש ביותר וחרד לתגובות מצד היהודים, שגורלם היה המר מכל בשואה, וכעת הוא ניצב בפני צאצאיהם שצלחו לקום מהאפר ולהקים מדינה.
21/07/2015  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
המעבר מגן הילדים לבית-הספר הוא ציון דרך משמעותי, הן עבור הילד והן עבור הוריו. הילד הצעיר עובר ממסגרת שבה הוא "רק משחק", למסגרת לימודית, שבה מצופה ממנו להפוך לבוגר ולהתמודד עם דרישות המערכת.
21/07/2015  |  יעל עמית  |   כתבות
תוכנית הפעולה המקיפה המשותפת (JCPA) אשר הושגה ב-14 ביולי, 2015 בין אירן לבין שש המעצמות והנציגה הבכירה של האיחוד האירופי, עשויה להתברר בסופו של דבר כאחד מהישגיו הגדולים ביותר של הנשיא אובמה. על-מנת שתהפוך לכזו, יהיה על התוכנית להתגבר על משוכות רציניות בקונגרס, אולם חשוב מכך, יהיה עליה לעמוד במבחן הזמן ולהוכיח, כי ביכולתה לעמוד בהצלחה בפני נחישותה של אירן להשיג יכולת גרעינית צבאית.
21/07/2015  |  עודד ערן  |   כתבות
"צורה לאהבה", העולה בתיאטרון הספרייה מיסודו של בית צבי, היא הצגה קטנה וסולידית, מרגשת ומעניינת שנוברת בקו האדום, הבלתי הגיוני, החוצץ בין אהבה לבין אמנות. המחזאי והבמאי האמריקני ניל לאביוט רקם מחזה ייחודי שרק בסיומו נחשפת בפני הצופים האמת שהייתה מוסווית כל העת סביב מערכת יחסים מוזרה ולכאורה תמימה, בין אוהבים.
20/07/2015  |  חיים נוי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il