|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

הרכבת דוהרת קדימה

נראה שדבר לא יעצור בפני מלחמת העולם השלישית, ההולכת ומתהווה ממש נגד עינינו. ההשוואות לשנות השלושים של המאה שעברה לא פוסקות
31/07/2015  |   ארי בוסל   |   מאמרים   |   תגובות
אובמה. סכנה [צילום: AP/Manuel Balce Ceneta]

נראה שדבר לא יעצור בפני מלחמת העולם השלישית, ההולכת ומתהווה ממש נגד עינינו. ההשוואות לשנות השלושים של המאה שעברה לא פוסקות. להפך, ניתן לשמוע אותן מכל עבר. חלק נאמר ביאוש. חלק מתוך דרבון לעשיה.

נראה לי שעדיין לא למדנו דבר. שבע שנים כמעט הנשיא אובמה אוחז בשרביט ההנהגה, והוא נחוש בדעתו להשיג את מטרותיו.

תוכנית בריאות ממלכתית

ראו לדוגמה את תוכנית הבריאות הממלכתית. הנשיא דאג לקבץ סביבו את כל הגורמים הרלוונטיים, אלו שעבורם מדובר במילארדים (לדוגמה, חברות הביטוח ויצרניות התרופות). אם אלו תומכים בתוכנית, קל להבין שהתוכנית אינה טובה עבור המבוטחים.

שמענו מבית המשפט העליון בפסיקתו הראשונה, זו שהצילה את התוכנית מטביעה מיידית ומוחלטת, שכיון שהתוכנית אינה "מיסוי" חדש, הרי שיש לאפשר לה לצאת לדרכה. מנותקים הם מהעולם, כמו בדיוק כל העסקנים הפוליטיים בוושינגטון הבירה. לחברי הקונגרס תוכנית רפואית רק עבורם, וכך מבודדים הם מהמציאות.

לנו, האנשים העובדים המסבסדים את התוכנית עבור כל השאר, ברור שזהו מיסוי ישיר. כל שצריך לעשות הוא להסתכל באחד החשבונות החודשיים ולראות את כל השורות החדשות שנוספו, שאינן קשורות אלינו בכלל.

הנשיא וחבר מרעיו מראשי המפלגה הדמוקרטית נקטו בבליץ שאין כמוהו: "אנחנו דוגלים לחלוטין בשקיפות מוחלטת!" כך טענו, ונעלו את הדלתות בפני חברי הקונגרס הרלוונטיים (מהמפלגה העוינת כמובן).

ננסי פלוסי יצאה בהצהרה קבל עם ועדה: "ראשית תחתמו. יהיה לכם מספיק זמן לקרוא את הפרטים." (עשרות אלפי דפים, שלקח לחברות הביטוח ויצרניות התרופות חודשים ארוכים וצבא שלם של עורכי דין ורואי חשבון לפרש לעצמן ולקהל.)

אך גולת הכותרת הייתה חתימה מיוחדת שמשאיר הנשיא - ושצריכים היינו לשים לב אליה במיוחד: ברור היה לנשיא שבנקודה כלשהי ינסו אויביו (חברי המפלגה הרפובליקנית ואמריקנים פטריוטים) לבטל את התוכנית. כל נסיונות הטרפוד עלו בתוהו, אך ביטול עתידי הוא סיכון שצריך להתייחס אליו בכובד ראש.

מה עשה הנשיא? דאג להבטיח שבכדי להביא לידי ביטול התוכנית חייבים רוב גדול שכמעט בלתי אפשרי להשיג. כך למעשה, הוא וידא שהתוכנית שיצאה לדרך תשאר עמנו עד כלות כל הקיצים.

תוכנית נהדרת זו, רק תשאלו ידידה שלי שלא הייתה מבוטחת כל השנים כיון שלא הייתה יכולה להרשות זאת לעצמה. עכשיו היא מבוטחת (אנחנו, האנשים העובדים ומשתכרים משלמים עבורה), והיא הייתה שבעת רצון לחלוטין. היא אפילו הודיעה לי שיש לה עכשיו רופא בבורלי הילס! הללויה!

אלא שאז היא הצטננה, והחיידק סרב לעזוב, טוב היה לו אצלה, ארוח מושלם הוא קיבל. במשרד הרופא לא ענו. אחרי מספר ימים התקשרו חזרה ואמרו לה שהתור הראשון האפשרי הוא שבוע אחר כך. במילה, היא מצאה עצמה תקועה. עם ביטוח רפואי, אך ללא יכולת לעבור מרופא לרופא או לקבל טיפול בסיסי בזמן אמת.

ישנם סיפורים טובים יותר. רבות שמענו על כל המצטרפים החדשים לתוכנית, דבר שהוא קריטי להצלחתה. ובכן, גם בכך צריך להזהר, כי לא כל מה שנראה על פני השטח, כדמותו הוא. כל האסירים וזכאי מדיק-אייד או מדיק-קל הלא היו מבוטחים גם לפני כן, ולכן כל המיליונים שהועברו מתוכנית לתוכנית אינם תורמים ולו כהוא זה (למעט מסע יחסי ציבור מטעה במכוון).

את מי שהתוכנית הייתה זקוקה שיצטרפו, כל אותם בני העשרים והשלושים המעדיפים לא להיות מבוטחים (למה לשלם, אנחנו בריאים בכל מקרה), אלו ברובם לא הצטרפו. את ההכנסה מתשלומי הפרמיה שלהם צריך היה, אך זו מבוששת לבוא.

כך אנחנו תקועים עם תוכנית לא נחוצה, הרסנית, בונה-ביורוקרטיות-יתר והמביאה תועלת אך ורק לחברות הביטוח, יצרניות התרופות ולנשיא שהעביר מיליוני או עשרות מיליוני אנשים לתוכנית והם עכשיו אסירי תודה לו, תלויים במשק פיו.

מדוע הרחבתי על תוכנית הבריאות הממלכתית בית היוצר של אובמה הנשיא והמפלגה הדמוקרטית? כמובן שאיני שבע רצון מהתוכנית. אנחנו משלמים הרבה יותר ומקבלים הרבה פחות (ויש להדגיש את ה"הרבה" בשני המקרים). רופאים מסרבים לקבל פציינטים אלא אם כן אלו משלמים באופן פרטי או משלמים תוספת (שנעה בין $600 לבין $6,000 בשנה, "השלמת הכנסה לרופא").

ככלל, אני חסיד של כוחות השוק החופשי. הייתה בעיה, והיא עמדת חברות הביטוח שלא לבטח חולים עם בעיות קודמות (מה שנקרא pre-existing conditions), אך ניתן היה בקלות לתקן חסר זה ע"י חיוב החברות שלא לדחות אף אחד. האם החברות היו פושטות את הרגל? מסתבר שלא. הן מרוויחות מילארדים וניצלו פירצה שהממשלה הייתה יכולה לסגור. אך לא זו אידיאולוגית המפלגה הדמוקרטית, הדוגלת בממשלה רחבה ככל הניתן. מערך שלם של אוספי מיסים. מערך נוסף של עשרות אלפי "מאבטחים" בשדות התעופה שלא יודעים מה שהם עושים ותועלתם שולית או אפסית.

אלו רק שתי דוגמאות ברשימה ארוכה כאורך הגלות, של אנשים המאמללים לנו את החיים, חיים על חשבוננו, והגרוע מכל - ימשיכו להשתכר עד סוף ימי חייהם פנסיות שלנו אין וגם לא יהיו.

הכל אחיזת עינים

נזכר אני בביקור בחברה בסנטה מוניקה. החברה ייצרה סרטים מצוירים משולבים עם דמויות חיות, ומשרדיה היו פרוסים בכמה בניינים בני קומה אחת. כאן סטודיו בו צילמו את הפרקים לסדרה. שם משרדים להנהלה. כאן סטודיו למתכנתים - עשרות מהם ישבו לפני מסכי ענק ועסקו כל אחד ואחת בשלהם. וכמובן כמה חדרי פגישות.

הרגשתי כאילו נכנסתי לעולם אחר, כמו אליס בעולם הפלאות. הכשרונות, היכולות, המוצרים הסופיים, כל אלו הלהיבו את דמיוני.

פעמיים הוזמנתי לשם כאורח כבוד. עד שסופר לי שכל המשרדים נסגרו, ומכל עשרות האנשים שהועסקו רק קומץ קטן הושאר, ואלו עוברים למשרד קטן, זמני. למראה הבעת הפליאה על פני, נאמר לי שמרבית האנשים שעבדו לא ממש עבדו, ואני לא הבנתי. משכורות עתק הם קיבלו. בכל ביקור שלי הם הצליחו ליצור אשליה של עבודה מסביב לשעון, יצירה בלתי פוסקת.

כל זמן שהכסף הוזרם, העבודה (בעינים) המשיכה. עד שיום אחד המשקיע אמר "די," והכל התקפל.

כך גם עם אובמה. הוא מחזיק בשרביט הקסמים ומנצח על פעילות רבה ומגוונת, שעל כולה אנחנו משלמים ועוד נשלם יקרות בעשורים הבאים. "פתאום" הכל יתפוצץ, וכמו שהיה בזמן כהונתו כך גם יהיה אחר כך: הוא לא אשם בשום דבר, ושום דבר לא נדבק אליו.

הנה, מראש אני אומר - בודאות מוחלטת - "אשמים הרפובליקנים!"

בנוסף לחוב שלא נוכל לעמוד בו, נשאר תקועים עם עוד שני דברים: תוכנית הבטוח הרפואי ואירן גרעינית.

ההסכם עם אירן

בדומה להתנהלות עם תוכנית הבריאות הממלכתית (זו שגרמה לנו לשקוע בבוץ עמוק ממנו כנראה לא נצא במאה הנוכחית), כך גם עם אירן.

לא אנסה להסביר את מניעיו של הנשיא אובמה, אך ברור שהוא חותר נחרצות להביא את ארה"ב לעמדת כניעה מוחלטת בפני העולם המוסלמי. (הגדרת העולם המוסלמי גם היא משתנה. פעם היה זה העולם בראשות ערב הסעודית, ואלו זכו בהשתחוות עמוקה כלפיהם. אך מאז סר חינם, ועתה אלו הם אסד הטבח מסוריה ואירן בעלת הברית החדשה שלנו. האם אלו יחזיקו מעמד, או שבקרוב נתקרב מרצון או שלא מרצון לאומה האיסלאמית הידועה גם בשם דאעש?)

בתחילה, ראש ממשלת ישראל היה אבן הנגף, אבן פעילה מאד. בחוצפה ללא גבול (שכח לו "ביבי" מי הוא ועד כמה הוא תלוי בנשיא, והעז לעשות את שעשה), הוא הגיע לבית הנבחרים, וכאן, במגרש המקומי, הוא זכה לקבלת פנים חמה ואוהדת יותר מזו שלה זוכה הנשיא.

גם לא נשכח מאיש אותו פלקט שהביא איתו לבנין האומות המאוחדות, עם הרימון שעומד להתפוצץ והקו האדום.

אך גם על זה התגבר הנשיא, ולמרות התמרון הנוסף, גם פעילות חתרנית עוינת זו נשכחה מהעין ומהלב. מה עושים עם אבן נגף, בועטים בה הצידה.

גם כאן, כמו במהפך הבריאות, את הפרטים לא מדליפים. קודם מאשרים, ואח"כ אם רוצים טורחים לקרוא את הפרטים. עד אז, הם לא נגישים.

וכמו קודם, כך גם עכשיו, וידא הנשיא שאת שהחליט לא יוכל בשר ודם לשנות, ודאי לא הקונגרס השנוא עליו. רץ והגיש - בערמומיות רבה - את הסכם ה-5+1 לאישור האו"ם, ומשם לא ישנה מה יחליט הקונגרס, הם יצטרכו להסתגל לעובדות בשטח.

כמובן שלא עוזר כשסין ורוסיה עומדות להרוויח מיליארדים - ממערכות נשק מתקדמות שהן מוכרות - ונהנות מכל הנפט לו הן זקוקות כלאוויר לנשימה. מזכירות לי אלו את יצרניות התרופות וחברות הביטוח.

וכך, מגיעים אנו לנקודה בה פתחתי: אין חדש תחת השמש, ולמי שלא הבין לאן מועדות פנינו, הריני ואבהיר: ההסכם עם אירן הוא מציאות חדשה, וכבר אין דרך חזרה.

לכן ארועים בשמש הקיץ, בניו-יורק, סן דייגו או לוס אנג'לס אינם יעילים. גם עשרים עד שלושים מיליון דולר שאייפ"ק מוציאים (לפי הדיווחים בעיתונות) לגייס את חברי הקונגרס הם כמוץ ברוח. הכל דיבורים. הנה מולם ג'יי סטריט שמוציאים שנים עד שלושה מיליוני דולרים, ואלו מוכפלים פי עשרה שכן עוזרים הם לנשיא. וכך אייפ"ק וג'יי סטריט מוחקים זה את זה.

לא ארד לפרוטרוט, שכן רשימה ארוכה של ארגונים "הנלחמים" בנושא מציפה את כולנו בבקשה לתרומות. עד לפני מספר שבועות הם כולם נלחמו בתופעת ה-BDS, עכשיו הנושא התורן הוא אירן. נשכחה תופעת האנטישמיות לטובת דבר מניב פרות יותר.

המאבק על דעת הקהל כאן בארה"ב חסר תועלת, שכן הדברים נכתבו מראש, והנשיא חתם עליהם. לשנות לא ניתן יותר, ולהילחם אין אנו יכולים, שכן חצי מהמדינה הולכת כסומא אחרי אובמה.

ואולי טוב שכך. צריך שיהיה ברור לכולם שהמאבק הוא לא למען ישראל, אלא על גורלה של ארה"ב והעולם החופשי כולו.

ישראל ידעה מראש שהיא יכולה לסמוך אך ורק על עצמה. את שצריך יהיה לעשות, ישראל תעשה לבדה. ארה"ב היא כבר לא ידידה וודאי שלא בת ברית.

עוד ילמדו בספרי ההיסטוריה על ההסכם עם אירן, פרי בית היוצר של הנשיא האמריקני אובמה. קודמו היה זה שהביא לנפילתו של השאה האירני ועלייתו של אייטולה חומייני לשלטון בשנת 1979, ושלושים וחמש שנים אח"כ, נשיא אמריקני אחר ביסס את מעמדה של הרפובליקה האיסלאמית כמעמצת נשק גרעיני התומכת הגדולה ביותר בטרור בעולם.

כך נשארים אנו עומדים בפתח מלחמת העולם השלישית, ורק איני יודע אם אנחנו עכשיו ב-1938 או ב-1939.

תאריך:  31/07/2015   |   עודכן:  31/07/2015
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרכבת דוהרת קדימה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
31/07/15 16:16
2
מסעודה משדרות
2/08/15 10:19
3
שמ
2/08/15 15:36
4
אבי כהן
2/08/15 19:07
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במערכת התעמולה שמנהלת חברת "נובל אנרג'י" על דעת הקהל בישראל בסוגיית הגז, מופיעה בפרסומת בטלוויזיה, ילידת קיבוץ ואומרת משהו כמו שפעם הקיבוץ היה עתיד. כיום זה הגז. מעבר לאותה יוצאת קיבוץ מדושנת עונג, בשרות הפלוטוקרטיה הישראלית, אני חושב שאין דבר מופרך יותר מאמירה זאת. שכן מי שחושב שעתידה של מדינת ישראל, מצוי בשדות הגז של "נובל אנרגי", או במתחמים הסולאריים העתידיים ובמערכות להמתקת מי ים, שלא לדבר על הבורסה לניירות ערך - טועה ומטעה. וזה כולל את הממסד, שהוא מצטיין בהטעיה ובשקרים. פעם זה לא היה הקיבוץ- חָבֵרָה. אלה היו החלוצים, ההורים או הסבים שלך, שהקימו אותו ואת המפעלים האחרים של היישוב בארץ ישראל . כיום אלה לא שדות הגז, או מרבצי האשלג. אם רצונכם לדעת היכן מצויים שורשי העתיד שלנו, של מדינת ישראל - לכו לתערוכות סיום של המכללות השונות לאמנות ולאומנות, שמוציאים אלפי בוגרים והם מראים לנו מה הם המשאבים הראשיים שלנו והיכן נמצא עתיד טוב יותר. חודש יולי הוא החודש שבהם מציגים בוגרי המכללות לאומנות את היבול שלהם. אני הלכתי לתערוכה של מכללת שנקר מכיוון ששניים מנכדיי סיימו זה עתה את לימודיהם במכללה זאת. להערכתי "שנקר" הגיע למעמד הצמרת בשקלול התחומים שבהם הוא מצטיין. נכדה סיימה במחלקה לעיצוב טקסטיל ואופנה, ונכד בעיצוב תעשייתי,
31/07/2015  |  צבי גיל  |   מאמרים
באופן בולט, הרעיון הכללי של פרשת השבוע, וָאֶתְחַנַּן, הוא הדבקות בה' יתברך, שהרי משה רבנו אומר לנו כי (דברים ד): [ד] וְאַתֶּם, הַדְּבֵקִים, בַּה', אֱלֹקֵיכֶם--חַיִּים כֻּלְּכֶם, הַיּוֹם. הפסוק פותח באות ו' שהיא ו' ההיפוך, שכן בפסוק הקודם כתוב: [ג] עֵינֵיכֶם, הָרֹאוֹת, אֵת אֲשֶׁר-עָשָׂה ה', בְּבַעַל פְּעוֹר: כִּי כָל-הָאִישׁ, אֲשֶׁר הָלַךְ אַחֲרֵי בַעַל-פְּעוֹר--הִשְׁמִידוֹ ה' אֱלֹקֶיךָ, מִקִּרְבֶּךָ. ואתם שחיים היום, זה מכיוון שנשארתם דבקים בה' אלקיכם. כאמור, הרעיון המרכזי של פרשת השבוע שלנו הוא הדבקות בה' והדרכה מפורטת כיצד לשמור על הדבקות הזאת. יש גם קצת תוכחות על אירועים מן העבר שבהם לא שמרו על דבקות, כמו בפסוק שציטטנו לעיל בנוגע לחטא בעל פעור, אבל הכיוון הכללי הוא הדבקות, כנ"ל. נתבונן מעט בהדרכות של פרשת השבוע בניסיון להבין מהי הדבקות הנדרשת ואיך זה נוגע לנו היום.
31/07/2015  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
המשנה לנשיאת ביהמ"ש העליון, השופט אליקים רובינשטיין, שהיה בעברו היועץ המשפטי לממשלה וכל חייו שימש תמיד כעו"ד ויועץ בשירות המדינה (בלי שום רגע של נסיון חיים אמיתיים מחוץ למסגרת הציבורית המרופדת והמפנקת) מתנגד לביקורת על הפרקליטות. בעצם הוא מסכים שצריך ביקורת, אבל רק על הפרקליטות באופן תיאורטי ואמורפי, ולא על הפרקליטים שעובדים בה. בערך כמו לפתוח בחקירה תיאורטית על משפחות הפשע, אבל בלי לחקור את ראשיהן ואת האנשים הפעילים בהן.
31/07/2015  |  אברהם פריד (פריצי)  |   מאמרים
כמי שמתגורר בסמוך לכיכר רבין בתל אביב, יוצא לי לחזות לעיתים קרובות בהיערכות המשטרה לאירועים המוניים. התחושה המתקבלת היא, שמשטרת ישראל יודעת להילחם בפשע - בתנאי שהוא עלול להתבצע במקומות בהם היא נערכת; הבעיה שלה היא עם פושעים שמעזים - למרבה ההפתעה - לפעול הרחק מעיניהם של השוטרים.
31/07/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
היכן החלה אלימות השוטרים נגד מתנחלים האוצר שוב פועל בשיטת "מצליח" סעודיה מצטרפת למרוץ החימוש הגרעיני בתי המשפט כבר נדרשים לסוגיית הרכבת הקלה חודשיים ראשוניים בעייתיים לממשלת ה-61 לאן יגיע נער שכבר בגיל 16 הוא עבריין כבד
31/07/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il