התירוץ של חברת נת"ע, כאילו בפינוי ההריסות בשבת הועסקו רק לא-יהודים, הוא כוזב ואינו מחזיק מים: ההלכה אוסרת המפורש על לא-יהודים לעשות מלאכה בשבת בעבור יהודים. הדבר כתוב בצורה ברורה בכמה סעיפים בשולחן ערוך, אורח חיים.
למשל, בתחילת סימן רמ"ג, הדן בעבודות שנעשות על-ידי לא-יהודי בעבור ישראל, כותב המחבר, מרן הרב יוסף קארו, כי "אסור למי שאינו יהודי לעשות מלאכה בשליחותו של ישראל". על כך כותב כותב ה"משנה ברורה" (גדול הפוסקים בדורות האחרונים, שהכל הולכים לפיו, הלא הוא ה"חפץ חיים"), כי אם זו עבודה בקבלנות, שהרווחים הם ליהודי, והלא-יהודי מקבל שכר עבור פעולתו "זה ודאי אסור".
הרב קארו, רבן של כל בני הגולה, מדגיש בסעיף רמ"ד, שאם בכלל מותר לגוי לעשות עבודה בשביל יהודי - זה בצנעה.
אחרי כמה שורות, באותו סימן, הוא כותב: "אם לא-יהודי בנה בית בעבור יהודי בשבת - נכון להחמיר שלא ייכנסו בו". וכך הלאה והלאה.
בקיצור: אם
לב לבייב, איש עסקים דתי-חרדי, רוצה למצוא הסבר כלשהוא לכך שדניה-סיבוס בשליטתו הייתה שותפה בחילול שבת לעיני הציבור - שימצא תירוץ אחר.
ואולי לבייב לא אשם? אולי הוא באמת האמין שלא יהיה חילול שבת, ועובדיו, או שותפיו הסינים, הוליכו אותו שולל?
הרב הראשי לתל אביב, ישראל מאיר לאו, העלה (מוצאי שבת, 22.8.15) נקודה נוספת בשיעור שמסר: הלא על העבודות פיקחו שוטרים, והם מן הסתם יהודים. מה לגביהם? ומה לגבי נציגי החברה ומפקחים שונים מטעמה, שגם הם נכחו במקום?