|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
אולמרט. בלי פסק דין חלוט [צילום: היידי לוין/AP]

המעוכבים

אולמרט - נקט בתחבולות שונות ובתרגילים מתוחכמים כדי להיחלץ מעונש; כמה חבל שאין אפשרות לערער על סחבת בביהמ"ש העליון פינטו - עסקת הטיעון אושרה; ערעור תלוי ועומד; מועד תחילת ביצוע פסק הדין לוט בערפל רונאל פישר – המשטרה ממשיכה לחקור את מעורבותה של דוד-בלום בתיקים שונים; במקביל הוגש כתב אישום חמור נגד יאיר ביטון
11/09/2015  |   אריה אבנרי   |   יומני בלוגרים   |   פרשת אולמרט   |   תגובות


אולמרט
אהוד אולמרט [צילום: אייל ועקנין/פלאש 90]

חלפה שנה מאז ששופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, הציב תמרור "עצור" בפני פעילותו הבלתי פוסקת של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נגד מערכת אכיפת החוק. השופט רוזן קבע בצורה נחרצת שאולמרט קיבל שוחד בפרשת הולילנד וגזר עליו עונש מאסר חמור של שש שנים. הייתה זו הפעם הראשונה בתולדות המדינה שראש ממשלה נשלח אל מאחורי סורג ובריח.

השופט דחה את ביצוע גזר הדין של אולמרט ושל הנאשמים האחרים לחודש ספטמבר 2014, אחרי ראש השנה שעבר עלינו לרעה. שירות בתי הסוהר עשה אומנם הכנות מעשיות לקלוט את האסיר אולמרט באגף חדש מאובטח, אבל בשלב זה המתקן ריק. מתברר שמול עינינו מתחולל מחזה תעתועים של המערכת המשפטית. אולמרט נשאר אדם חופשי, ממשיך לנהל את עסקיו כראש קבוצת לבנת, וכשותף בחברות יחד עם ראש המוסד לשעבר מאיר דגן והרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ.

אולמרט מתגורר כיום בדירה מפוארת במרכז תל אביב, נוסע במכונית יוקרתית וזוכה לאבטחה צמודה. קומתו זקופה ויהירותו זוכה לעדנה מחודשת. הוא זוכה עדיין ליחס מיוחד מצד רבים, שעומדים גם עתה לצדו.

במלוא הצניעות אני חייב לציין, שתנועת אומ"ץ ואני באורח אישי ומקצועי לא נכללים בקטגוריה זו. תעיד על-כך פעילותנו המסועפת לאורך שנים להסרת המסכה מעל פניו של אולמרט, שלצערנו לא נשאה פרי בגלל מחדליה של מערכת אכיפת החוק וחומת המגן של תקשורת חנפנית ומגמתית שהפכה אותו לאתרוג בדומה למורו ורבו המושחת אריאל שרון המנוח.

מדוע לא נכלא עד כה אולמרט מאחורי סורג ובריח כפי שהיו נוהגים לגבי אישי ציבור אחרים שסרחו?

השתלשלות העניינים מאז גזר הדין שנפסק לו, זועקת. למרבה הצער, אי-אפשר להתעלם מתופעה מאלפת: חלק ניכר מקרב שופטי בית המשפט העליון, לרבות הנשיאה מרים נאור, פסלו את עצמם מלדון בערעור של אולמרט בנימוק שהייתה להם היכרות מוקדמת איתו. לטעמם קיים חשש לניגוד עניינים.

בשלב ראשון קבע בית המשפט העליון, שאין מקום לקיים את החלטת השופט בנושא מועד כליאתו של אולמרט ולדחות את מועד הביצוע עד להכרעה בערעור. בחודש דצמבר 2014 החלה שמיעת הערעור בפני הרכב של חמישה שופטים בראשותו של השופט סלים ג'ובראן. בשלב השני חלה הפסקה בדיונים בערעור מאחר שהשופט ג'ובראן כיהן בתפקיד יו"ר ועדת הבחירות לכנסת הנוכחית. מאז סיום הבחירות חלפה כבר תקופה נכבד,ה אבל הערעור עדיין תקוע, דבר שעורר ביקורת בתקשורת והרמת גבות בקרב משפטנים בכירים.

לפני זמן קצר פנתה אומ"ץ אל נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, וביקשה לברר מתי תינתן ההכרעה הסופית בערעור. התשובה שקיבלנו מעוזרת הנשיאה הייתה מעורפלת: "התיק קשה ומורכב מצוי עדיין בעבודה". משום מה נדמה לי שיש לשופטי בית המשפט העליון קושי נפשי לשלוח את אולמרט למאסר, גם לתקופה פחותה משש שנים אם יחליטו לקצר בעונשו.

כזכור, זוכה אולמרט בנסיבות תמוהות בסיבוב הראשון של משפט טלנסקי ע"י שופטי בבית המשפט המחוזי בירושלים, שהתייחסו משום מה לכספי השוחד שהוא קיבל כאל תרומות פוליטיות. אחרי ששולה זקן חשפה את הקלטות המרשיעות נגד אולמרט הוחזר התיק שוב לבית המשפט המחוזי, לדיון חוזר בפרשת טלנסקי. בדיון זה נטלו חלק שני שופטי ההרכב הראשון, שהפעם לא היססו ושלחו אותו לכלא לתקופת מאסר נוספת של שמונה חודשים שאינה חופפת את תקופת המאסר של פרשת הולילנד. אולמרט ערער על הרשעתו ועל גזר הדין. ערעור זה קבוע לדיון בינואר הבא.

אגב, זקן לא סגרה עדיין את החשבון שיש לה עם אולמרט. בהרצאות שהיא מופיעה בימים אלה ברחבי המדינה תמורת 5,000 שקל להרצאה, היא משיבה על שאלות של מאזיניה ואינה חוסכת מידע חדש על מעלליו של הבוס שלה לשעבר. אולמרט היה לאורך שנים טפלון שהצליח לשרוד מחוץ לחומות הכלא חרף העבירות הפליליות הרבות שביצע בשרשרת בתפקידיו הציבוריים השונים. אולמרט שיקר בחקירותיו באזהרה לחוקרי המשטרה ורשות המיסים ועסק בשיבוש ראיות ובקניית עדים.

אחד התחמונים של אולמרט המגה-מושחת היה בשעתו כלפי שלושת השופטים המחוזיים בירושלים, שהרשיעו אותו בפרשת מרכז ההשקעות שבמסגרתה הוא דאג להזרים כספי מדינה לשותפו לדברי עבירה לשעבר, עורך הדין אוריאל מסר. מאחר שמסר החזיק בכספת של משרדו כספי שוחד שקיבל אולמרט בפרשת טלנסקי, לא מן הנמנע שכספי שוחד נוספים שהיו שייכים לאולמרט היו טמונים בקופה זו.

כבר בראשית דרכו הציבורית החל אולמרט לשאוב מהקופה הציבורית באמצעות פעולות תיווך רבות, אותן עשה מקיצורי דרך שהעניק בזכות קרבתו למערכות השלטון. התעשרותו הגדולה של אולמרט היא מקבלת שוחד שיטתי מאילי הון ומגופים כלכליים שסייע להם בדרך זו או אחרת. חלק מכספי השוחד שהועברו אליו נעשו על-פי החשד בעזרתה הפעילה של שולה זקן, המנהלת המיתולוגית של כל לשכותיו. כספי שוחד אחרים שולמו במזומנים בארץ או בחו"ל, באמצעות העברות כספים בהיקפים בלתי ידועים, ששימשו כביכול רק למטרת בחירות, אך הועברו בדרכים מתוחכמות גם לכיסו הפרטי.

מסע ההשחתה הארוך של אולמרט, שהיה מלווה כל העת בחשדות לקבלת שוחד, שרובם לא נחקרו עד היום, קיבל תאוצה כאשר הוא כיהן כראש עיריית ירושלים ומאוחר יותר כשעמד בראש כמה משרדים ממשלתיים: תקשורת, אוצר ותמ"ת. עבירת השוחד הייתה לחם חוקו של העבריין הסדרתי אולמרט מאז שמילא תפקידים אופרטיביים של ראש עירייה ושר, שאפשרו לו להעניק הטבות שונות, לתפור מכרזים ולבצע עבירות מגוונות, גלויות וסמויות.

אולמרט הנהנתן מצא כמה דרכים בדוקות לקבל את השוחד. את ה"כסף הקטן", שהסתכם בכמה אלפי דולרים, הוא קיבל לרוב בצורת עטים נובעים יקרים. את הכסף הגדול שהסתכם במאות אלפי דולרים נטל באמצעות הלוואות כספיות שהוא ביקש וקיבל בכסף זר, במזומן, מבלי שטרח לתת כתמורה מסמך כלשהו או המחאה דחויה.

את כספי ההלוואות לא טרח אולמרט להחזיר, בידיעה מראש שהוא מכוסה מפני חשיפה פומבית או חקירה משטרתית. ואמנם, נותני ההלוואות היו לרוב אנשי עסקים שנהנו משירותיו הממלכתיים של אולמרט, בניגוד לכללי המינהל התקין ולעיתים גם בניגוד לחוק. הרמיזות שלהם לאולמרט לא הועילו והם נאלצים להבליג עד היום מחשש שיפלילו את עצמם.

מסתבר שאולמרט המשיך במעלליו הפליליים גם אחרי שפרש בבושת פנים מתפקיד ראש הממשלה. אומ"ץ המשיכה לפעול עם יד על הדופק של העבריין הסדרתי. בשעתו הגשנו תלונה נגד אולמרט בחשד לכאורה לקבלת שוחד וטובות הנאה מקבוצת לבנת, בעלת מפעל נשר לייצור מלט. טענו שכאשר אולמרט כיהן כשר התמ"ת בשנת 2003 פעל להגבלת ייבוא המלט לישראל על-מנת לאפשר לקבוצת נשר להמשיך ולהחזיק במונופול לייצור ושיווק מלט בארץ. שבע שנים לאחר מכן, בשנת 2010, אחרי שאולמרט נאלץ להתפטר מתפקידו כרה"מ, הוא נתמנה כיו"ר קבוצת לבנת תמורת שכר חודשי גבוה והוצאות נלוות אטרקטיביות.

בשלב זה כל הסימנים מעידים על-כך שאולמרט ינקוט בתחבולות שונות ובתרגילים מתוחכמים כדי להיחלץ מעונשי המאסר שנפסקו לו. כמה חבל שאין אפשרות לערער על סחבת בבית המשפט העליון.

הרב פינטו
הרב יאשיהו פינטו [צילום: שאול גולן/פלאש 90]

ההתרוצצות סביב הרב יאשיהו פינטו נמשכת בעקבות החלטה של שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון, להעניק לו היתר יציאה מהארץ לפרק זמן קצוב לצורך קבלת ניתוח מציל חיים וטיפולים רפואיים בארה"ב במחלת הסרטן שממנה הוא סובל. ההחלטה התקבלה על-אף עמדת הפרקליטות, בין היתר בעקבות חוות דעת של רופאו של הרב, שלפיה כל עיכוב בביצוע הניתוח מהווה איום מידי ומוחשי לחייו של הרב.

הרב חויב להפקיד ערבות בנקאית בסך מיליון שקל, כתנאי ליציאתו לחו"ל: "ערבות זו תבוא בנוסף לערבויות קודמות שכבר הופקדו בקופת בית משפט בהליכים קודמים", הדגישה השופטת. הרב שוחרר לחו"ל לאחר שהערבות ניתנה.

ואכן, הרב יצא לניתוח שהוגדר קריטי. בעיצומם של הטיפולים ולאחר הסרת הערמונית הוברר, בימים אלה, כי חלה הרעה משמעותית נוספת במצבו הרפואי של הרב - הגרורות התפשטו גם לכבד וגם לכליות ולאיברים נוספים. ההרעה חלה נוכח הזמן שנדרש להליכים המשפטיים, שגרמו לעיכוב ביציאתו של פינטו לטיפולים רפואיים אצל רופאיו בארה"ב. המסמכים הוגשו לבית המשפט העליון ונוכח ההחמרה במצבו הרפואי הותר המשך הטיפול בחו"ל.

בידו של הרב עלה לתקוע יתדות מוצקים במרבית מגזרי המשק, החברה והממשל באמצעות עשרות אלפי חסידיו. חלקם אישים ידועים ומוערכים. אזרחי המדינה שוחרי הצדק המשפטי היו מודעים היטב להתנהלות של מערכת אכיפת החוק, שהגיעה בשיאה בעסקת הטיעון. העסקה נחתמה אחרי שמפקד יחידת להב 433 ניצב בדימוס, מנשה ארביב, נאלץ לפרוש מתפקידו לאחר שהרב פינטו נאלץ להתגונן ולחשוף את מעשיו של ארביב; ולפני שראש יאח"ה, תת-ניצב אפרים ברכה, שהסתבך גם הוא עם הרב, שלח יד בנפשו - עוד בטרם הוכרעו כל העובדות שפורסמו ב-News1 על מעשיו הבעייתית של ברכה. הרב פינטו הציע בחקירתו במשטרה, וגם לאחר מכן בשיחות שהתקיימו עם מח"ש, להדוף את טיעוניו של ברכה ולמסור את כל הידוע לו על מעשיו הפליליים של ברכה. על-כך אף התנהלה השנה חקירה סמויה במחלקה לחקירות שוטרים, אך היועמ"ש פעל לעכב בירור מעמיק בנושא, מסיבות הידועות לו היטב.

עד היום מצויים רבים וטובים שסבורים, כי היועץ המשפטי, יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה, שי ניצן, לא גילו להיטות יתר לקיום הליך משפטי רגיל שבמסגרתו היו נחשפים קשרים ומעשים חמורים מצד בכירים במערכת אכיפת החוק.

בהקשר לכך כדאי לציין שעוד בטרם נחתמה העסקה עם הרב, פתחה אומ"ץ מערכה משפטית וציבורית בהנהגתו של חבר הצוות המשפטי, עו"ד שמואל שנהר, שזיהה עוולה גדולה שנגרמה לחוק בעצם חתימת העסקה. פנינו בשעתו אל היועץ המשפטי לממשלה ואל פרקליט המדינה וכתבנו לו: "אנו מתנגדים בכל תוקף להסדר טיעון ההולך ומתגבש בין פרקליטו של הרב פינטו לבין פרקליטות המדינה... הנימוק להסדר הטיעון הוא החומר שנתן ושעתיד לתת הרב פינטו למשטרת ישראל בעניין ניצב ארביב, ששילם את מחיר כישלונו הגדול בהתפטרותו ממשטרת ישראל... מעבר לכך, מתגנב החשד שכל הרעיון ל'הסדר הטיעון' לא בא לעולם אלא כדי למנוע קיומו של משפט, שבו יתגלו הקשרים המדויקים בין קציני משטרה לבין פוליטיקאים ואנשי עסקים והכל בחסות הרב פינטו ועוזריו הקרובים". אומ"ץ עתרה לבית המשפט העליון בדרישה להעמיד לדין, במקביל, גם את תנ"צ ברכה. העתירה נדחתה. הסדר הטיעון אושר על-ידי בית המשפט העליון.

בינתיים אושרה גם ע"י בית המשפט המחוזי עסקת הטעון עם הרב פינטו. השופט עודד מודריק גזר עליו שנת מאסר. הרב פינטו הגיש ערעור לבית המשפט העליון וערעור זה תלוי ועומד. הרב פינטו חזר מנסיעתו הקודמת לחו"ל לפני שנגזר דינו. הוא שוחרר כאמור לששה שבועות לטיפול שהוגדר מציל חיים ואחרי חג הסוכות הוא אמור לשוב לישראל.

רונאל פישר
רונאל פישר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

השבוע נצפה רונאל פישר, גיבורה של אחת מפרשות השחיתות הגדולות במדינה, בעת ביקור רפואי בבית החולים "איכילוב" בתל אביב. קודם לכן טענו פרקליטיו של פישר שחלה החמרה במצב בריאותו והוא זקוק בדחיפות לצנתור.

איני מתיימר להכיר מקרוב את הגיליון הרפואי של רונאל פישר, ובוודאי שאין לי עניין לפגוע בצנעת הפרט שלו ואני מאחל לו בריאות מלאה ומהירה. אבל מתוך היכרות קרובה של האיש ומעקב של שנים אחר מעלליו הרבים שנתגלה לי כשנחשף כתחמן, קומבינטור, מניפולטור, שקרן, ערמומי וגם שחקן, אין לי ספק שימצא דרכים להציג את מצבו הרפואי חמור מכפי שהוא באמת. אין לי ספק שפישר ינקוט בכל האמצעים כדי להימנע מלהיכנס לכלא.

פישר הושעה בימים האחרונים ע"י לשכת עורכי הדין מעיסוקו בעריכת דין בעקבות ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום פלילי חמור. אומ"ץ פנתה בעבר ללשכה וביקשה להשעותו לאלתר, אחרי שהתברר לנו שלמרות שהוא הכריז בפומבי על סגירת משרדו המפואר בתל אביב, הוא ממשיך להעניק שירותים משפטיים מאחורי הקלעים באמצעות משרד פרסום רמת-גני שהיה מחובר אליו. הלשכה הודיעה לנו בתגובה שכל עוד אין החלטה להעמידו לדין, אין מקום להשעותו.

תרגיל נוסף נערך באחרונה ע"י רעייתו של פישר, שהגישה בקשה לפסיקת מזונות במטרה לעקוף את החילוט והעיקול על נכסי המשפחה. אין ספק שהציר המרכזי במערכת פשעיו של פישר קשור בפרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, רות דוד-בלום, שהוא הצליח להפיל בפח במתק לשונו.

הנורה האדומה הראשונה בנושא טעון זה נדלקה באומ"ץ לפני תשע שנים בעקבות חקירת משטרה שנפתחה נגד שוקי משעול, עובד בכיר במע"מ שנחשב בעת ובעונה אחת כחושף שחיתויות ברשות המיסים, וכמי שנחשד שעבר על החוק בכך שהואשם בפגיעה בסודיות ע"י מסירת מידע פנימי. משעול סיפר לי, כי באחד הימים פנה אליו פישר והציע להעניק לו שירותי הגנה משפטיים והוסיף שהוא יכול להסדיר הסכמים נוחים של עד מדינה, בזכות קשריו המיוחדים עם דוד-בלום, שכיהנה אז כפרקליטת מחוז תל אביב.

שיחתו של פישר עם משעול הוקלטה. התמלול הועבר אל אומ"ץ שפנתה ליועץ המשפטי לממשלה, אך משום מה החליטה הפרקליטות שלא לנקוט באמצעים נגד פישר. רק כעבור שנים, כאשר החלה באיחור רב חקירת המשטרה בפרשות השחיתות של פישר, עלה נושא זה מחדש ומשעול נתבקש לתת עדות. פישר השתמש בשמה של דוד פעמים נוספות כדי לגייס לקוחות בעלי יכולת. בשלב זה לא ברור אם דבר זה נעשה בידיעתה של דוד או ללא ידיעתה.

אחרי שדוד נפלה ברשת של פישר ויחסיה עימו התהדקו, הגיע עידן המתנות ובהקשר לכך מן הראוי לציין את הגילוי הבלעדי של יואב יצחק באתר News1: "עורכת הדין רות דוד קיבלה מעורך הדין רונאל פישר מתנות בשווי עשרות אלפי שקלים, בתקופה שכיהנה בתפקיד פרקליטת מחוז תל אביב. המתנות ניתנו באופן הנוגד את החוק, האוסר על עובדי ציבור ועל עובדי מדינה לקבל מתנות, למעט מתנות סמליות בערך של עד 100 שקל.

"המתנות ניתנו לדוד כאשר במקביל הסתייע בה פישר לקידום ענייני לקוחותיו בפרקליטות ובקרב גורמי אכיפה נוספים. עולה חשש סביר לפיו פישר ציפה ואף קיבל יחס מיוחד מרות דוד. המדובר בשוחד לכל דבר ועניין, שניתן אגב קשריו האישיים עמה ונוכח רצונו וכוונתו לנצל לרעה את מעמדה ותפקידה".

גילוי מדהים זה, שלא הוכחש על-ידי דוד, הוביל את אומ"ץ לפנייה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה שיורה על חקירה פלילית בנושא רגיש זה. ואמנם, נושא המתנות הפך להיות מרכז החקירה אחרי שהתברר שדוד קיבלה מתנות גם מיאיר ביטון, בעליה של חברת ב.יאיר ואחד הלקוחות הטובים של פישר.

ביטון נחשד בקשרים עם יצחק אברג'יל, אחד מראשי משפחות הפשע, ובביצוע שורה של עבירות פליליות חמורות. אחרי שדוד פרשה מהפרקליטות היא הצטרפה כשותפה למשרד הפרקליטים של פישר. זה מצידו המשיך במסע ההשחתה של הפרקליטה ונטל אותה עימו לחו"ל, כדי לפגוש שם בחשאיות את ביטון ולנסות לשבש את החקירה שלו.

אומ"ץ פנתה בשעתו אל השופטת בדימוס הילה גרסטל, נציבת הביקורת על מערך התביעה, בבקשה לחקור חשד להיבטים פלילים חמורים שנבעו ממערכת היחסים של פישר ודוד. בפנייה נאמר: ידוע, שלאחרונה סיימה מח"ש חקירת חשדות פליליים נגד פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי) לשעבר, רות דוד-בלום, בפרשת חברת ב. יאיר.

"על-פי כתב האישום פעלה עו"ד דוד-בלום לשבש את החקירה של יאיר ביטון, בעליה של החברה, כאשר נפגשה אתו ברומניה יחד עם עו"ד רונאל פישר, שותפה למשרד הפרקליטים. בעקבות פרסומים בימים האחרונים באתר 'פוסטה' ובכלי תקשורת נוספים נראה לנו שיש צורך דחוף שמשרדך יבדוק אספקטים נוספים של הפרשה שקשורים בהתנהלותה של דוד-בלום בעת שכיהנה כפרקליטת מחוז תל אביב.

"בעת שרות דוד כיהנה כפרקליטת מחוז תל אביב, היא הייתה אחראית בלעדית לתיק הבנק למסחר. בנושא זה הייתה אחראית להוצאת צווי מעצר בינלאומיים נגד החשוד המרכזי בפרשה – גדי בן-הרוש שנמלט מהארץ, במטרה לחקור אותו בנושא של קריסת הבנק בקשריו עם עולם הפשע. ראוי לציין שבן-הרוש היה באותה תקופה שותפו לעסקי הבנייה של יאיר ביטון, בעליה של ב. יאיר.

"לימים נודע כי ביטון יזם פרויקטים לבנייה יחד עם עו"ד רונאל פישר, ידידה של רות דוד. לאחר פרישתה של דוד-בלום מהפרקליטות, מונתה לדירקטורית בחברת ב. יאיר. בהקשר לכך, יש לציין שחקירת המשטרה חשפה חשדות שלבן-הרוש ולביטון היו עסקים סמויים עם ראש משפחת הפשע יצחק אברג'יל. בין השאר עלו חשדות שהועברו סכומים של למעלה מ-40 מיליון שקל מחברת ב.יאיר לאברג'יל בתקופה שרות דוד שימשה דירקטורית בחברה.

"בעקבות זאת הוזמנו לשימוע אברג'יל ויאיר ביטון טרם הגשת כתב אישום, לעומת זאת, לא נחקרה רות דוד בנושא טעון זה ולא נתבקשה לענות על שאלות כלשהן. זאת ועוד, בשנת 2014 ייצגה רות דוד בבית המשפט את יאיר ביטון בחשדות שונות שהועלו נגדו, הרעיפה עליו ועל חברת הבנייה ב. יאיר מחמאות למכביר וטענה שהמדובר הוא באדם נורמטיבי. חשיפת נתונים מתוך מכשיר הטלפון המסווג של עו"ד רונאל פישר העלתה מאוחר יותר את הפגישה של דוד-בלום עם ביטון ברומניה, שהולידה כתב אישום. למרות אי-שיתוף הפעולה של פרקליטי המחוז התקדמה הבדיקה של הנציבות לגבי כמה תיקים שעדיין לא הסתימה".

השבוע הודיעה לנו הנציבה שהמשטרה ממשיכה לחקור את נושא מעורבותה של דוד בתיק הבנק למסחר, ומאחר שמסמך העקרונות להקמת הנציבות אוסר עריכת בדיקה בתיק המצוי בחקירה משטרתית, הועברה הפנייה של אומ"ץ לצוות המשטרתי. במקביל הוגש כתב אישום פלילי חמור נגד ביטון בשל קשריו עם אברג'יל.

בסופו של ההליך כולם ישלמו את המחיר. רונאל פישר מנסה לחמוק מעונשו אבל אומ"ץ לא תניח לו.

תאריך:  11/09/2015   |   עודכן:  11/09/2015
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי כרמל / Uri Carmel   אורי מסר   אורי קורב   אורי שטרית / Uri Shitrit   איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky   אילה חסון-נשר   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אלי אברבנאל   אסף גולן / Assaf Golan   אפרים ברכה   אריאל שרון / Ariel Sharon   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דבורה פינטו   דוד רוזן / David Rozen   דן חלוץ   הילה גרסטל / Hila Gerstel   הלל צ'רני   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   זכות השמיעה   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יאשיהו יוסף פינטו   יהודה וינשטיין   יואב יצחק / Yoav Yitzhak   יוחנן דנינו   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   מאיר דגן   מיכה פטמן   מני מזוז / Meni Mazuz   מנשה ארביב   מרים נאור / Miriam Naor   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נוית נגב   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   ניגוד עניינים   נסים מרום / Nissim Marom   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עודד מודריק / Oded Mudrik   עופר ברטל / Ofer Bartal   ענת ברון / Anat Baron   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בלכר   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רייצ'ל רז-ריסבי   רמי דואני / Rami Douani   שולה זקן / Shula Zaken   שי ברס / Shay Baras   שי ניצן / Shai Nitzan    שלומי אילון   ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המעוכבים
תגובות  [ 25 ] מוצגות   [ 25 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א. וינשטיין
11/09/15 12:29
2
עובר ושב
11/09/15 17:42
 
קוזניצקי "עד 120"
14/09/15 09:20
3
שמעון אמסלם
11/09/15 22:03
4
על הכותב
11/09/15 22:31
 
חבר הנהלת אומ"ץ
12/09/15 06:24
 
ל'חבר' ההנהלה
12/09/15 14:35
 
א. וינשטיין
12/09/15 10:06
5
התגובה שנמחקה
11/09/15 23:39
 
תיקון מילה
12/09/15 15:37
6
סיבות המחיקות
12/09/15 00:01
7
הניה
12/09/15 09:45
8
חפש אהבת חינם
12/09/15 11:38
 
א. וינשטיין
12/09/15 12:10
 
זרובבל ק
12/09/15 13:20
 
לזרובבל
12/09/15 16:48
 
לחבר הנהלת אומ"ץ
12/09/15 17:12
 
ליוסי ווינשטין
12/09/15 14:46
9
ע. בן-יוסף
12/09/15 16:52
10
דגדג
12/09/15 19:18
11
חיים שחם
12/09/15 21:33
12
החמור שעושה מו
12/09/15 22:18
13
שושפרי
13/09/15 01:08
14
ברונובסקי
15/09/15 17:52
15
צורי
1/10/15 22:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת אולמרט
אחרי כל מה שאנחנו יודעים על אולמרט, נראה קצת מיותר לעסוק בפרשת ראשונטורס. אלא שהמאמר הנוכחי כלל אינו מתמקד באולמרט, אלא בשופטים שזיכו אותו וקבעו (בסעיף 38 להכרעת הדין) כי "לא הוכחה קיומה של שיטה ליצירת כספים עודפים". לאחר שחיפוש בגוגל לא העלה כל תוצאות המזכירות אפילו ברמז את המידע המוצג להלן, ניתן לקוות שהקורא יסיים את קריאת המאמר כשחיוך מריר על פניו.
31/08/2015  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
למרות הביקורת החריפה שנמתחה על ההיערכות הכושלת של משרד התחבורה לקראת תחילת העבודות על הרכבת הקלה בת"א, היחיד שלא גילה התרגשות היה השר ישראל כ"ץ העובדה שאיתן כבל הוא האיש האחרון שמתאים לתפקיד יו"ר דירקטורון קק"ל לא מזיזה לו והוא סומך על הכוחניות שלו ועל פיו הגדול שמעולם לא הפיק מרגליות רפי גינת ניסה לעזור לאולמרט באמצעות תוכניתו "כלבוטק" שבה השחיר את עד המדינה המנוח שמואל דכנר. מתברר כי חלק מהמרואיינות בתוכנית הינן בעלות קשר ישיר לתיק הולילנד
24/07/2015  |  אריה אבנרי  |   יומני בלוגרים
בעוד חודשים אחדים, אם לא יידחה, כמשוער, מועד תחילת ריצוי עונש המאסר שהושת עליו, ייכלא אהוד אולמרט, לשעבר ראש ממשלת ישראל, מאחורי סורג ובריח. חרותו תישלל. רגע כניסתו לכלא יהיה הביטוי המוחשי החריף ביותר למושג "מאיגרא רמא לבירא עמיקתא". האם העונש מוצדק? האם הוא סביר? האם הוא מידתי?
21/04/2015  |  אברהם שרון  |   מאמרים
אם יש דבר שמקשה על אולמרט להרהר באפשרות ללכת לעסקה עם הפרקליטות, זו הטלוויזיה הארורה.
09/04/2015  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מוכה ומובס. אחרי מערכה בת תשע שנים, שהחלה בסוף 2005 עם סדרת החשיפות ב-News1 (שנמשכו כשלוש שנים), נתון אולמרט במצב משפטי קשה. בלא מוצא מהכלא. זה בדיוק הזמן להסדר טיעון כולל ומקיף, שיכלול את שלושת כתבי האישום (כולל שיבוש הליכי חקירה ומשפט והדחת שולה זקן לעדות שקר), שיאפשר הקלה משמעותית בעונשו תמורת הודאה מצד אולמרט בעבירות החמורות המיוחסות לו. להודאה מפיו של נאשם בכלל ושל אולמרט בפרט יש ערך ציבורי ומשפטי ניכר.
04/04/2015  |  יואב יצחק  |   כתבות
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת פינטו  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת רונאל פישר  /  מי ומי  
הפרקליטות לא תפתח את תיק אולמרט-לאומי  /  איתמר לוין
ראש יאח"ה דרש לחקור הדלפות מחקירות אולמרט - ולא נענה  /  יואב יצחק
שולה זקן: אולמרט שיבש הליכי החקירה  /  יואב יצחק
החרות אפשרית כשהחוק שולט  /  שי ניצן
יושבים בפנים ונמצאים בחוץ  /  פסח רויטמן
חג החרות - לא לאולמרט  /  בעז שפירא
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il