|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

תעתועי שוקן

עמוס שוקן, בעל השליטה בקבוצת הארץ, בוחר להסתתר ולהרחיק עדות בדבר מעורבותו ואחריותו לעשייה העיתונאית, בדיוק כפי שהוא נוהג בחייו האישיים, הפרטיים, גם בכאלה שיש להם נגיעה בעייתית כלפי עובדיו זה האיש - פחדן, שמציג חזות של ליברל נאור, אך בפועל בוחר לבלף, להסתתר ולגלגל עיניים יותר ויותר בכירים בישראל שנחשפים לאמת מבינים כי עמוס שוקן ועיתוניו גורמים נזקים עצומים לישראל
12/09/2015  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   פרשת שוקן   |   תגובות
שוקן. מסתתר [צילום: תמר מצפי/באדיבות גלובס]

"אם זו העמדה שלנו אני לא יכול לאזן אותה"
דניאל פלורנטין
ההחלטה הראשונה של עמוס שוקן, לו היה ראש ממשלה, תהיה להקים מדינה פלשתינית והשנייה להעלות את רמת החיים של הערבים בישראל. למתנחלים הוא מעדיף למצוא פתרון בו יוכלו להישאר בבתיהם כמו שערביי אום אל-פחם חיים במדינת ישראל * "אני לוקח חלק מהקרדיט לעיתון הארץ על כך שפרידמן נכשל בסוף כמעט בכל היוזמות שלו" * "המקום היחידי שבו אני שותף לתהליך העיתונאי זה כתיבת מאמר המערכת"
לרשימה המלאה

מלוא 'הארץ' כזבים
יואב יצחק
קבוצה של עיתונאים ובראשם: רביב דרוקר, משה נוסבאום, ברוך קרא, מתי גולן, עדי מאירי וגידי וייץ, התלכדו מיד לאחר התאבדותו של תנ"צ אפרים ברכה ז"ל כדי להטיל על הח"מ את האשם להתאבדות הטרגית * הם לא נמנעו מסילוף העובדות ומדיווחים שיקריים לציבור * העובדה שברכה בחר להתאבד, במקום להיחקר, לא הרתיעה אותם מלפרסם שקרים ולהפנות אצבע מאשימה גם כלפי ראשי מח"ש וכלפי שי ניצן ויהודה וינשטיין * קבוצת שוקן ובראשה עמוס שוקן מנסה לחסל חשבונות ולפגוע ב-News1
לרשימה המלאה

צנעת שוקן
יואב יצחק
עמוס שוקן מנסה להוליך שולל את הציבור ואת בית המשפט * שוקן מנסה לכפות צנזורה והפסקת החשיפות על מעלליו בתואנה שמדובר בצנעת הפרט * האמת הפשוטה: שוקן ביצע במשך שנים מעשים חמורים הטעונים בדיקה ו/או חקירה פלילית * שוקן חייב הסבר: על מעשיו עם כמה עיתונאים שהיו כפופים למרותו; על אמצעי הסחיטה שהפעיל נגד כמה גורמים עסקיים; וכן על השאלה האם הוא סחיט בגלל סרטון המוחזק בידי כמה גורמים
לרשימה המלאה

שוקן: יואב יצחק עלול לפגוע בפרטיותי
איתמר לוין
מו"ל הארץ מבקש לאסור זמנית את פרסום כתב ההגנה של News1 ויואב יצחק בתביעת הדיבה שהגיש נגדם, בטענה שהם עלולים להעלות בו השמצות נוספות שיפגעו בו
לרשימה המלאה

סמי השקר של גידי וייץ
יואב יצחק
העיתונאי גידי וייץ, שיודע להבחין היטב בין אמת לשקר, ובין סיגריות לבין סמים בהם השתמש, בחר שוב לפרסם כזבים בפרשת המנוח אפרים ברכה ולהכפיש את News1 * עמוס שוקן - הוא שנותן גיבוי לפרסום הכזבים, במיוחד לאחר שחשפנו ב-News1 חשדות לפיהם ביצע מעשים בעייתיים בכמה מעובדיו-בחוריו
לרשימה המלאה

יו"ר קבוצת הארץ, עמוס שוקן, התראיין לד"ר דניאל פלורנטין, עבור המרכז למחקר ולמידע במשרד החינוך בתל אביב. ראיון מקיף ומקצועי - שנועד להביא בפני הציבור מקצת מדעותיו של שוקן, ולשמוע ממנו, כמי שנחשב לאחד המו"לים הגדולים בישראל, בדבר אופן התנהלותו ומדיניותו בשורה של עניינים. בשל חשיבות הראיון פרסמנו אותו במלואו ב-News1. בכזביו של שוקן, כולל במדיניות ההסתתרות שלו, אנו דנים ברשימה זו.

בראיון המקיף התייחס שוקן לשורה של נושאים, לרבות: מקומו של עיתון הארץ ובידולו ביחס לכלי תקשורת אחרים; מדיניות הכיסוי העיתונאי שאותה צרב אביו, גרשון שוקן, לפיה "עיתון הארץ הוא עיתון עצמאי לקורא החושב מחשבה עצמאית", וכו' וכו'.

שוקן נשאל על-ידי ד"ר פלורנטין בדבר מעורבותו בעיתון והתפקידים שהוא ממלא. שוקן, כמו שוקן, בחר לשקר, כפי שנבהיר בהמשך, בניסיון מגמתי להטעות את הציבור. להלן השאלות שנשאל, תשובותיו לשאלות (שוקן), והערת News1 (האמת):

אתה כמעט לא כותב בעיתון, מדוע?

שוקן: המקום היחידי שבו אני שותף לתהליך העיתונאי זה כתיבת מאמר המערכת.

האמת: שקר וכזב. שוקן מקיים עם בכירי העיתון קשר שוטף. לעיתים קרובות הוא מקבל דיווחים, ומראש, על תחקירים וחשיפות וכתבות, במיוחד כאלה שיש להם נגיעה בו ו/או בעסקיו ו/או במתחריו ו/או באישים בהם יש לו עניין אידיאולוגי ו/או ערכי או חברתי. באותן שיחות הוא מעיר, "מציע" כיצד לנהוג, וגם פועל לקידום אג'נדות אישיות שלו. את האמת הפשוטה הזו יודע כמעט כל עורך או עיתונאי בכיר בקבוצת הארץ. אופן מעורבותו של שוקן אינו שונה בהרבה מזה של מו"לים אחרים, כמו ארנון מוזס (ידיעות אחרונות) ואלי עזור (מעריב, ג'רוזלם פוסט), למעט העדפתו: להמשיך ולהסתתר מאחורי סייענים, עורכים ועיתונאים הסרים למרותו, במטרה ליצור מצג מטעה בפני הציבור כאילו הוא אינו מעורב בעשייה העיתונאית ועל-כן אינו אחראי לה, גם לא אחריות משפטית לעבירות לשון הרע ו/או הפרת צווי איסור פרסום ו/או עבירות על ביטחון המדינה.

האם אתה מקבל החלטות מערכתיות? שותף להחלטות המערכת?

שוקן: אני לא מעורב בהחלטות מערכתיות, אני לא מקבל פניות מתוך המערכת. באופן נדיר מאוד פונה אלי העורך בעניין כזה או אחר.

האמת: שקר וכזב. סוד גלוי הוא: שוקן משתתף בישיבות המערכת המתקיימות בצהרי כל יום. בישיבות אלה בהן משתתפים חברי המערכת, כולל העורך, בכירי העיתון ועורכי המדורים, דנים המשתתפים בענייני האתמול ובענייני היום, שוקלים ומחליטים לגבי הגיליונות הבאים: באילו נושאים ו/או אישים יש "לטפל"; אילו תחקירים ו/או כתבות עומדים על הפרק ו/או מצויים בהכנה; אילו עיתונאים או עורכים יש לטפח; אילו יוזמות יש לנקוט כדי להעצים את מעמדו העסקי והעיתונאי של העיתון וכו' וכו'. עמוס שוקן, המו"ל, בעל השליטה, יושב-הראש, חבר המערכת, הוא-הוא שבכוחו להכריע, מכוח כובעיו הרבים: אם ב"הצעה", אם בהבעת "דעה", ואם בתכתיב מפורש כלפי עובדיו.

אתה חושב שהמערכת מנסה לקלוע לדעתך גם אם אתה לא מביע דעה באופן ברור?

שוקן: הדעות שלי די ברורות ומוכרות. אני לא מנסה להסתיר אותן וגם לא מכתיב אותן.

האמת: שוקן מנסה להטעות. כמעט כרגיל. שכן ברי: בעצם זאת שהוא מביע את עמדותיו והצעותיו, כמעט מדי יום, בישיבות מערכת, ומכוח מעמדו בקבוצה, ברור שהוא "מכתיב אותן" באופן המחייב את העורכים והעיתונאים הסרים למרותו.

איך נולד מאמר המערכת בעיתון הארץ?

שוקן: זה התחיל אצל אבא שלי, שכל יום בשעה 12 בצהריים הייתה אצלו ישיבה עם בכירי המערכת. בישיבה דנו על נושאים שאפשר לכתוב עליהם מאמר מערכת. היו בוחרים נושא, היה דיון וסוכמה עמדה לגביו. אבי בחר מהנוכחים מישהו וביקש ממנו לכתוב את מאמר המערכת. ככה זה המשיך גם אצל חנוך מרמרי ואצל דייויד לנדאו.

האמת: נכון. כך זה התחיל. וכך זה נמשך גם היום, וביתר עוצמה. שוקן הוא בפועל העורך האחראי. הוא האיש שקובע, מכוח היותו בעל השליטה, מי ישתתף (או לא) בישיבות המערכת. הוא האיש שבכוחו לתגמל ולשבח עורכים ועיתונאים על "התנהגות טובה", והוא האיש שיכול להזיז ולמנות או לפטר עורכים או עיתונאים הסוטים מדרכו האישית.

מדוע שוקן מסתתר

ובכל זאת: מדוע שוקן עושה מאמץ, במשך שנים, להסתיר את דבר מעורבותו הפעילה בעשייה העיתונאית? מדוע הוא מסתכן באמירת שקרים שדינם להיחשף? התשובה לכך מורכבת: ראשית - שוקן, כמו שוקן, בוחר להסתתר ולהרחיק עדות בדבר מעורבותו ואחריותו לעשייה העיתונאית, בדיוק כפי שהוא נוהג בחייו האישיים, הפרטיים, גם בכאלה שיש להם נגיעה בעייתית כלפי עובדיו. זה האיש - פחדן, שמציג חזות של ליברל נאור, אך בפועל בוחר לבלף, להסתתר ולגלגל עיניים, ולמזער את הסיכון שהוא יוזמן לבית המשפט, בתביעות לשון הרע נגד עיתוניו, כדי למסור דין וחשבון; שנית - שוקן, כמו שוקן, בוחר להסתתר כדי לשמור לעצמו מרחב פעולה מול מפרסמים וגורמים בעלי הון - שכן באופן זה, מחד-גיסא, הוא תמיד יכול להשפיע, מאחורי הקלעים, לטובת גורמים שביקרם או בכספם הוא חפץ, מכוח היותו בעל השליטה. ומאידך-גיסא, באופן זה הוא שומר לעצמו את האפשרות לדחות פניות המגיעות לפתחו, גם מוצדקות שאין לו בהן עניין עסקי או אישי, בתואנה שהוא אינו יכול ו/או אינו מתערב בענייני המערכת; שלישית - ההסתתרות, וזה אולי אחד העיקרים, איפשרה לשוקן להתנהל באופן מקומם ומכוער עם כמה מעובדיו, שהיו עמו ביחסי מרות, למנות ו/או לפטר עובדים, וזאת אף תוך הפעלת שיקולים אישיים וזיהום תכני העיתון מחמת אותם יחסים אישיים.

נזקו של שוקן


שוקן, כמו שוקן, בחר לחשב מסלול מחדש רק בתקופה האחרונה, כשהאש החלה ללחך את אצבעותיו. וגם זאת, רק לאחר שהתרענו כאן, שוב ושוב, על מעשיו המכוערים. שוקן ממשיך לשקר גם בראיון למוסד ממלכתי, מפני שהוא חושש מהאמת המתועדת, העלולה לחשוף את התנהגותו. מצער להיווכח כי בכירי עיתון הארץ, שיודעים היטב להטיף לכל העולם, ממשיכים להחריש, במקום להעמיד את שוקן במקומו ולהוקיע אותו על מעלליו.

כך או כך, יותר ויותר בכירים ומפרסמים בישראל שלומדים את האמת, כפי שהיא נחשפת ב-News1, מבינים היום, יותר מתמיד, כי עסקינן באדם מתנשא שהתנהל באופן סחטני ובעייתי גם בענייני כספים-מפרסמים וגם מול כמה מעובדיו. יותר ויותר גורמים פונים באחרונה אל הח"מ בתלונות על צביעותו של שוקן ועל כזביו הרבים, בעניינים רבים הטעונים בדיקה ו/או חקירה משטרתית, על נזקו הרב למערכת הפוליטית והעסקית בישראל, ועל דיבת הארץ שהוא מוציא, באמצעות עיתוניו, בישראל ובתפוצות.

תאריך:  12/09/2015   |   עודכן:  12/09/2015
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תעתועי שוקן
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ABA
12/09/15 11:54
 
ל-ABA
13/09/15 08:40
2
מעורבת
12/09/15 12:13
3
מספיק ודי
12/09/15 12:16
 
תסכול שמביא לבלע,
12/09/15 13:06
 
שדגכר
12/09/15 13:42
4
כבש 44
12/09/15 14:17
5
הבנת הנקרא
12/09/15 15:44
6
קפיצי
12/09/15 21:30
7
סניל
13/09/15 10:13
 
ללא לאות חותר לשם
13/09/15 22:51
8
חוסיין אובמה
13/09/15 12:41
9
רון5
13/09/15 13:16
10
פועה
13/09/15 13:22
 
ל-פועה
14/09/15 02:28
11
ל- ABA
14/09/15 06:58
12
ל-ABA
14/09/15 10:24
13
ל-ללא לאות לשם
14/09/15 11:29
14
ל-ABA
14/09/15 13:23
15
ל-פועה
14/09/15 14:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת שוקן
עמוס שוקן, מו"ל עיתון הארץ, אומר בראיון לערוץ 7 כי הוא מבין את החרם על ישראל שמקדם ארגון BDS בעולם, כיוון שהוא עצמו מוצא קווי דמיון בין מדיניות ישראל בשטחים לבין מדיניות משטר האפרטהייד בדרום אפריקה.
14/07/2015  |  שירות גלובס  |   חדשות
על-פי הפרסומים ב-News1 ועל-פי הפרסומים של התחקירן אמיר זוהר, מסתבר שמזה למעלה משש שנים יש בידי מערכת הארץ כתבת תחקיר על מעלליו לכאורה של רונאל פישר והתחקיר הזה נגנז.
11/07/2015  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
מו"ל הארץ, עמוס שוקן, תובע 500,000 שקל מיואב יצחק ומחברת עיתונות זהב, מו"ל News1, בטענה ללשון הרע. התביעה הוגשה (יום ה', 7.7.15) לבית משפט השלום בתל אביב.
09/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
ביום 20.06.15 דיווחנו כאן על דבריו של עו"ד רונאל פישר, שמסר לגורם מקורב: "סחטתי את עמוס שוקן". כתבנו: "עו"ד רונאל פישר מסר לגורם מקורב, כי הוא כפה גניזת התחקיר נגדו שהוכן בעיתון הארץ לאחר שאיים על בכיר בקבוצת שוקן: אם תפרסמו נגדי את התחקיר, אדאג לפרסם בתקשורת מידע שיפיל את עמוס שוקן" (התחקיר נגנז). כתבנו עוד, כי "בידי News1 מידע חמור ומטריד בעניינו של שוקן" ולכך נתייחס, ככל שנידרש.
27/06/2015  |  יואב יצחק  |   כתבות
ביום 04.07.14 חשפנו ב-News1, כי עו"ד רונאל פישר נפגש עם עורכים בעיתון הארץ ועם עורכי הדין של העיתון, ובעקבות לחציו, איומיו ותחנוניו נגנז ב-2008 תחקיר סנסציוני שהוכן נגדו על-ידי העיתונאי אמיר זוהר, תחקיר שכלל עדויות וראיות לעבירות פליליות חמורות מצד פישר (חלק ניכר מהמידע הבעייתי נחשף בלעדית, בסופו של דבר, ב-News1).
20/06/2015  |  יואב יצחק  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il