|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

אדם לאדם

ראש המועצה סינן תושבים ב'רשימה שחורה'

המשך מעללי ראש המועצה המקומית תל מונד הפעם - רוני גולן, המונע מתושבים להשתתף בישיבות מועצה - הכתיב למאבטחים פרטיים שהציב בכניסה לבניין המועצה רשימת תושבים שיש למנוע מהם את הכניסה משרד הפנים נמנע מלהתערב בנעשה בתל מונד למרות תלונות רבות שהועברו אליו
16/10/2015  |   איציק וולף   |   כתבות   |   תגובות
הרשימה השחורה של רוני גולן

איציק וולף
ראש המועצה הצהיר על תארים ב-NYU; לא נמצא לכך תיעוד

איציק וולף
ראש המועצה דיווח על הוצאות פרטיות כעל הוצאות בחירות

איציק וולף
המרצה של ראש המועצה זכה במכרז הניהול

איציק וולף
מונה לדיין למרות שביצע עבירות בנייה

שמו של רוני גולן, ראש המועצה המקומית תל מונד, מוכר היטב לגולשי אתר News1. מדובר במי שעלה לשלטון כראש מועצה תוך שהוא משקר על קורות חייו, מנצל כספית את הפעילים שהריצו אותו ותוך שהוא מציג הוצאות אישיות בעשרות אלפי שקלים כהוצאות שעליהן יש לקבל החזר מימון מפלגות.

מאז התגלה גולן כמי שאינו מסוגל לנהל את המועצה המקומית שעליה הוא מופקד. מצב התחזוקה של מוסדות החינוך בכי רע ובשל כך נפתחה שנת הלימודים הנוכחית בשביתה. רובם המוחלט של גני המשחקים בתחומי המועצה אינם ראויים לשימוש ומסוכנים. מפעם לפעם מדווחים תושבים על ילדים שנפצעים ממתקנים שבורים ומתשתית לקויה. ניסיון של חברי מועצה לקיים במהלך חופשת הקיץ ישיבה מיוחדת לצורך אישור תקציב לשיקום מוסדות החינוך וגני המשחקים נדחתה בשל היעדרות מפתיעה של ראש המועצה שהעדיף נסיעה לכנס בארצות הברית.

לאחרונה מנסה גולן לפטר את גזברית המועצה, שרה חיים. הוא אף מנע ממנה כניסה למשרדה. בשל כך לא קיבלו עובדי המועצה את שכרם בזמן בחודש האחרון. רק לאחר יומיים עיכוב וחוסר ודאות - הועברו אליהם משכורותיהם. גם אז, כך נודע לנו, נעשו טעויות בחישובי השכר.

בשנה וחצי האחרונות, שבהן אנחנו מלווים את מעלליו של גולן, ראינו מקרים רבים של תושבים בתל מונד שחרדים לגורל היישוב שלהם ומנסים להביע את דעתם בביקורת על מעשיו ועל מחדליו של ראש המועצה. אם העזו אותם תושבים להביע דעה שאינה מלטפת את האגו של גולן בדף הפייסבוק של המועצה - הודעתם נמחקה בתוך זמן קצר. במקרים של מותחי ביקורת עקביים - נחסמו התושבים מיכולת להמשיך ולהביע את דעתם בדף המועצה. כאשר נאלץ גולן בעל כורחו להתייחס אל הטענות נגדו הוא נוקט באסטרטגיה אחת בייחוד - הוא טוען שכל התלונות שנשמעות על תפקודו הן מזימה פוליטית של האופוזיציה נגדו. את הנהי הזה השמיע גולן גם בפני אנשי משרד הפנים כשנדרש לתת הסברים על הטענות לחוסר תפקודו.

השבוע עלה גולן מדרגה והתחיל למנוע מתושבי המועצה לממש את זכותם לנוכחות בישיבות המועצה תוך שהוא מודה בפה מלא שהטעם לכך הוא שמדובר ב"אנשים פוליטיים". כבר זמן רב מציב גולן גברתנים מחברת אבטחה פרטית לצורך סינון הנכנסים לישיבות המועצה.

"קודם כל, הם פעילים פוליטיים", אמר גולן בישיבת המועצה כשחברי האופוזיציה טענו שמדובר בסינון לא תקין הפוגע בדמוקרטיה, בפומביות הדיון ובחופש התנועה של תושבי המועצה. עוד הוסיף כי מדובר באנשים שהפריעו בעבר למהלך התקין של ישיבות המועצה ועל כן אינם מורשים להיכנס עוד לישיבות המועצה.

כמובן שלא הוצא כל צו שמתיר סינון מראש של אותם תושבים. אפילו במקומות כמו מליאת הכנסת והוועדות השונות של הכנסת, כאשר משתתף מורחק מישיבה מסוימת מכיוון שהפריע בה - הוא יכול להשתתף בכל הישיבות הבאות ואיש אינו מונע ממנו לממש את זכותו זו. אך את רוני גולן כל זה לא מעניין. בינתיים, הייעוץ המשפטי של המועצה שותק ומעניק כך גיבוי למהלך הלא-תקין והשלטון המרכזי - שר הפנים סילבן שלום - אינו עושה דבר ומאפשר לגולן להמשיך את שלטון ההפחדה והפגיעה בדמוקרטיה, ההזנחה, והאימפוטנציה הניהולית שלו בתל מונד.

אחד מן המסוננים, איתמר מרקוביץ', סיפר לנו כי בכלל לא השתתף בישיבות המועצה האחרונות משום ששהה בחו"ל. לדבריו, הביע דעתו נגד מעשיו של גולן בפייסבוק ועל כן סומן על ידו. מרקוביץ' טען עוד כי המאבטח שמנע ממנו את הכניסה לישיבת המועצה ניסה להתחזות בפניו לשוטר המשרת במרחב ירקון. לדבריו, כשביקש מן המאבטח לראות את תעודת השוטר טען המאבטח כי הוא אינו סוחב אותה איתו כל העת. בשל כך, הגיש מרקוביץ' תלונה במשטרה נגד המאבטח על התחזות לשוטר.

בהקלטה שהגיעה לידינו ניתן לשמוע את המאבטחת שהוצבה במקום מסבירה למרקוביץ' כי קיבלה הנחיה מראש המועצה, רוני גולן שלא להכניס אותו לישיבת המועצה. "יש לי רשימה של מוזמנים ולא מוזמנים לישיבת המועצה... מעבר לזה יש רשימה של בקשה של ראש המועצה לא לתת לאנשים להיכנס", אמרה המאבטחת.

חברת האופוזיציה בתל מונד, לין קפלן, אמרה בתגובה כי חסימת כניסת תושבים המתנגדים לראש המועצה על-פי רשימה שחורה שהוכנה מראש על-ידי ראש המועצה היא צעד לא-חוקי ואנטי דמוקרטי. "ראש המועצה עולה מדרגה נוספת בזלזול בחוק וזה מראה על איבוד עשתונות מצידו", טענה והוסיפה כי היא אינה מבינה איפה משרד הפנים והיכן האחריות של המשרד, המודע לנעשה בתל מונד אך אינו מתערב.

עיוורים אל מול השוחד
[צילום: פלאש 90]

אם נתעלם מכל השטויות הזניחות הללו ונהיה קצת סרקסטיים, יכול להיות שההשתתפות של מצגר במעמד זכר להקהל רק הרבתה כבוד לעם ישראל. שמעתי שהיו כמה בקהל ששאלו את עצמם מי זה הרב הזה, המרהיב ביופיו.

אם מישהו רוצה דוגמה לסיבה שבגללה איש אינו "סופר ממטר" את אנשי הרבנות הראשית לישראל, כל שהוא צריך לעשות זה להתבונן על תמונה אחת ממעמד 'זכר להקהל' שהתקיים בירושלים בחודש האחרון.

חכמינו זכרונם לברכה דנים בשאלה מה הסיבה לציווי להביא את הילדים הקטנים, את הטף, למעמד הקהל. התשובה לכך פשוטה מאוד. מעמד הקהל נועד לאפשר להנחיל לעם חוויה של קשר ממלכתי לתורה. על-פי התורה, מלך ישראל בכבודו ובעצמו אמור להראות במעמד כמה התורה חשובה לו אל מול עיניהם של אנשים נשים וטף שהצטוו להגיע.

אל המעמד הוזמנו השנה נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נכבדים רבים והרבנים הראשיים לישראל לדורותיהם. בין אותם רבנים ראשיים לישראל היה אחד, גבה קומה, יונה מצגר שמו. הוא הוזמן על-ידי מארגני הטקס ועלה כאחד המכובדים על הבמה.

כתב האישום שהוגש השבוע נגד אותו יונה מצגר, שלא הפתיע איש, הצביע על אחד מהאנשים המסתמנים כתאבי הבצע והמושחתים ביותר שידעה מדינת ישראל. על-פי אותו כתב אישום שלשל מצגר לכיסו כעשרה מיליון(!!!) שקלים שקיבל תמורת פעולות דתיות כביכול שביצע בעת שהיה רב ראשי לישראל.

בעת שליחת ההזמנות למעמד הקהל ידעו כולם במה נחשד מצגר ועד כמה חמורות העבירות שלכאורה עבר ושכל העבירות נעשו תוך ניצול של המשרה הרבנית הרמה שאליה הגיע. למרות זאת, התעלמו מארגני הטקס מעובדה פעוטה זו ואיפשרו לו לעמוד על הבמה כאחד המכובדים. בכך, גילו דעתם שהם אינם מבינים בכלל את מהותו של מעמד הקהל.

זו התורה שהם רוצים להנחיל? הזמנת מצגר הייתה היצמדות לכללי הטקס החיצוניים והתעלמות מהממד המהותי של הטקס. כנראה כשנכתב בתורה ש"שוחד יעוור עיני חכמים", הייתה הכוונה גם לעצימת העיניים של כל המכובדים - הנשיא ריבלין, ניר ברקת ושאר הרבנים הראשיים - שלא מחו על הימצאות מצגר ולא מנעו ממנו מלעלות על במת המכובדים.

טלו קורה מבין עיניכם
[צילום: מארק ניימן/לע"מ]

לא סביר שימנו לשופט מי שבנה את ביתו בניגוד לחוק ושביקש בדיעבד אישור מהמועצה המקומית - בעת שהיה חבר מועצה - לתת לו אישור פיקטיבי לבניה. באותה מידה אמור היה להיות לחלוטין לא סביר למנות את אבי זרביב לדיין - משרה ממלכתית מקבילה לשופט. הוא בנה ביתו מחוץ לתב"ע של היישוב שבו הוא גר ובעת שהיה חבר המועצה המקומית הגיש בקשה (ליתר דיוק שלוש בקשות ששתי הראשונות מהן נדחו בידי היועץ המשפטי דאז של המועצה) לאישור בדיעבד של הבנייה. ממסמכי אותה ישיבה עולה חשד כי הוא אפילו לא טרח לצאת מהישיבה בזמן שדנו בבקשה שלו.

למרות שמעשיו של זרביב הובאו בפני הוועדה למינוי דיינים, היא התעלמה מהן. בתחילת השבוע הוא הצטלם ברוב רושם, הדר ועם מגבעת חדשה אצל נשיא המדינה (אותו נשיא שעמד על במה אחת עם יונה מצגר מהקטע הקודם ולא אמר מילה על כך). אז מה אם האיש הוכיח במעשיו שמניעת ניגוד עניינים וששמירה על החוק הם אופציה בלבד כשזה נוגע לרכוש הפרטי שלו?

אם אלה הדיינים במדינת ישראל, המסקנה היא אחת בלבד: אם יש לכם ברירה - אל תלכו לבתי הדין הרבניים.

תאריך:  16/10/2015   |   עודכן:  17/10/2015
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ראש המועצה סינן תושבים ב'רשימה שחורה'
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף (יוסי) טל, שיחגוג בעוד שבועיים את יום הולדתו ה-64, הוא קודם כל אדריכל, שסיים ב-1978 לימודי אדריכלות ובניין ערים בטכניון בחיפה. שמונה שנים עבד במשרד האדריכלים מ.ש.ב, ולאחר מכן פתח משרד עצמאי בזכרון יעקב, המעסיק 11 עובדים. אבל, לא כמו רוב האדריכלים, טל הוא גם יזם, שותף לקידום פרויקטים, בעיקר בתחום המגורים, בין היתר עם כמה יזמים מובילים. השבוע סיפר, בהרצאה בכינוס מקצועי, ובשיחה עם News1, על פעילותו.
16/10/2015  |  אלעזר לוין  |   כתבות
האנרגיות גבוהות בסוף-השבוע ומי מכם שיתכנן בקפדנות את התוכנית שלו, יופתע לטובה. כוכב מרקורי חזר לתנועה קדימה. הכל חוזר ומתבהר, אפשר שוב לסדר את המחשבות ולקדם את התוכניות, בעיקר אחרי אי-הסדר האינטנסיבי שחווינו בחודשיים האחרונים.
16/10/2015  |  טובה ספרא  |   כתבות
כנראה שאין גבול לבושה; מאחורי הקלעים רקחו בימים האחרונים כמה מראשי המחנה הציוני - מנהיג המפלגה, יצחק (בוז'י) הרצוג, חברי הכנסת איתן כבל ועמיר פרץ, בשיתוף עם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, תרגיל פוליטי מסריח. הם החליטו להמליץ על בחירתו של חבר הכנסת דני עטר כמועמד המפלגה לתפקיד יו"ר קק"ל במקומו של היו"ר הנוכחי אפי שטנצלר, פעיל ותיק במפלגה, שכיהן בעבר מטעמה כראש עיריית גבעתיים.
16/10/2015  |  אריה אבנרי  |   כתבות
בימים האחרונים, כמעט מבלי ששמנו לב, התרחשה מהפכה כלכלית. בהצהרה שפורסמה ביום שני, 28 בספטמבר, דרשו ששת הבנקים הגדולים בארצות הברית בריש גלי שיושג הסכם אקלים משמעותי בפריז בדצמבר הקרוב, ויותר מכך, אף דרשו ליצור מנגנונים ל"תמחור פחמן" - מנגנונים שיגלמו במחירי הסחורות את עלות הנזקים שגרמו פליטות גזי החממה בייצור אותן סחורות.
15/10/2015  |  ד"ר דניאל מדר  |   כתבות
הכל כבר ערוך ומוכן לקראת פתיחתם של אתרי הסקי באירופה בחודש נובמבר הקרוב. כמו בכל שנה אמורים להסתער עליהם גם הפעם ישראלים רבים, המשוגעים לספורט החורפי הלבן, שאינם מוכנים לוותר על קסמיו ועל כל מה שנלווה לצידו. פסגות-הרריהן של שווייץ, איטליה, צרפת ואוסטריה יהיו יעדי הגלישה המרכזיים שלהם.
15/10/2015  |  ראובן לייב  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il