|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

להתבונן בפיכחון בתמונת ממשלת רבין

מחשבות נוגות על התקשורת הישראלית "האוביקטיבית" לאור יחסה ליצחק רבין לעומת יחסה לראש ממשלה אחר
25/10/2015  |   מאיר רבינוביץ   |   מאמרים   |   פרשת רצח רבין   |   תגובות
שמעון פרס, יאסר ערפאת, יצחק רבין [צילום: יעקב סער/לע"מ]

ב-24.06.1994 הודיע ראש-הממשלה בנימין נתניהו בכינוס כלכלי בקיסריה שלא יוטל מס על הבורסה. נתניהו אף הוציא הודעה רשמית לתקשורת ובה נאמר "כי כל עוד נתניהו ראש-ממשלה,ל א יהיה מס על הבורסה". כעבור חדש וחצי בלבד, שר-האוצר ופקידיו שיכנעו את ראש הממשלה לחוקק הצעת חוק שתטיל מס על הרווחים בבורסה ללא קיזוז ההפסדים שנגרמו, אם נגרמו למשקיעים -"הצעה חסרת תקדים במדינה דמוקרטית" כפח שקבע הפרשן הכלכלי הבכיר של ידיעות אחרונות סבר פלוצקר.

כעבור מספר חדשים פורסמה הצעת החוק בפומבי וקמה סערה ציבורית גדולה. בדצמבר 1994 בעיצומה של הסערה, טס ראש-הממשלה נתניהו לסיור שתוכנן מראש ברום-קוריאה. בפמלייתו של ראש-הממשלה היו גם אנשי עסקים מהמובילים במשק ובמהלך הטיסה הארוכה היה להם הרבה זמן לשוחח עם נתניהו ולנסות לשכנע אותו לבטל את הצעד הדרמטי של הטלת מס על הבורסה או לחלופין להטיל מס שיקח בחשבון ויקזז את ההפסדים. ראש-הממשלה פרסם עוד בהיותו בדרום-קוריאה כי החליט לשנות במהותו את הצעת החוק ולהתחשב בהפסדים בחישוב המס ולמעשה עיקר את הצעת החוק. שר-האוצר הועמד בפני עובדה מוגמרת ובסופו של דבר, כל חוק המס על הבורסה ירד מהפרק.

בתקשורת התעוררה סערה-"ראש-הממשלה זיגזג, למרות הצהרה מפורשת שלו נגד מס על הבורסה, חדשים ספורים אחרי הוא שינה את עמדתו מן הקצה, ללא התייעצויות מסודרות. חמור מכך, אחרי פגישות צפופות עם אנשי העסקים הגדולים במשק בזמן הטיסה למזרח-הרחוק הוא עוד פעם שינה את דעתו, וקבע עובדה מוגמרת גם לשר-האוצר שלו ולמעשה הוא השפיל את שר-האוצר שלו בפומבי. בכל מקרה איך אפשר לזגזג בהחלטות כלכליות מרכזיות כל-כך? זוהי גישה רצינית או חובבנית לעילא ולעילא? ראש-הממשלה מעדיף את האינטרסים הצרים של אנשי עסקים על פני האינטרס של כלל הציבור? אם בצורה כל-כך לא רצינית וזגזגנית מתקבלות החלטות כלכליות חשובות בלי בדיקה מעמיקה,בלי עבודת מטה ובחינת כל החלופות מה עם ישראל צריך לחשוב על קבלת ההחלטות של ראש-הממשלה נתניהו בנושאים הביטחוניים הרגישים ביותר הנוגעים לחיים ומוות של אזרחי המדינה זעקה התקשורת ב-1994.

הסיפור שלעיל הוא מדויק והתרחש במציאות רק שני פרטים לא נכונים. ראש-הממשלה היה יצחק רבין המנוח, שר-האוצר שרבין עשה ממנו צחוק היה מקורבו הפוליטי - אברהם בייגה שוחט והתקשורת לא בדיוק הייתה נסערת וכינתה את רבין "זגזגן", "מעדיף את האינטרסים הצרים של קבוצה מסוימת, במקרה זה אנשי עסקים על פני האינטרסים של כלל הציבור " והזהירה את הציבור מ"התנהלותו של מי שמחזיק את הגה המדינה בידיים". למה? כי "רבין היה רבין" כפי שכתב לימים סבר פלוצקר. ההליכה שלו לאוסלו הקנתה לו חסינות תקשורתית מלאה ואחרי הטרגדיה הנוראית של הרצח הביקורת על רבין, מעשיו החלטותיו ודרך התנהלות בכל התחומים נהפכו כמעט לעניין שהוא מחוץ לחוק!.

השבוע התכנסו ב"מוזאון רבין" בת"א שרי ממשלתו והתמוגגו בעיקר מעצמם ומראש-ממשלתם - "איזו מנהיגות ואיזה דרך קבלת החלטות היו בתקופת רבין", נאנחו החברים "ואילו עתה? - חסרה לנו מנהיגות אמיתית ואמיצה!". אגב, האם שריו של ראש-הממשלה המנוח התכוונו ב"מנהיגות אמיצה וישרה" ליצחק רבין שחדשים ספורים לפני בחירות 1992, בהיותו מועמד לראש-ממשלה עלה לרמת-הגולן ובפנים סמוקות ובאינטונציה חד-משמעית הכריז באופן ברור באוזני תושבי רמת-הגולן כי "מי שירד מרמת-הגולן, יפקיר את ביטחון מדינת-ישראל" וכעבור שנה, כשהיה ראש-ממשלה העביר הצעה / הבטחה "חשאית" לארה"ב וסוריה לרדת מרמת-הגולן! – איזו עיקביות!.

רבין לא בא ללשכת ראש-הממשלה בפעם הראשונה והוא לא היה בדיוק טירון מדיני / ביטחוני שיכול לומר ש"דברים שרואים משם" וכו'. זגזגן? עיוור ביטחוני ומדיני? כפי שכתב בשבוע שעבר ארי שביט - "אם ישראל הייתה יורדת מרמת-הגולן לוחמי החיזבאלה ו"אל-קאעידה" היו משתוללים על שפת-הכינרת כפי שהם נלחמים ומפעילים טרור מסיני ומעזה נגד ישראל. אז צדק יצחק רבין כראש האופוזיציה שקבע פומבית ובנחרצות שירידה מרמת-הגולן פירושה הוא הפקרת ביטחון מדינת-ישראל. חבל מאוד שכראש-ממשלה הוא ניסה (ונכשל למזלנו!) לבצע את ההפך! זוהי מנהיגות? זוהי אמינות?

אורח הכבוד באתר הצילומים היה ממלא מקומו של רבין בממשלתו ושר-החוץ שלו, נשיא המדינה דהיום שמעון פרס. "ממשלת רבין" ליהג פרס כדרכו בנאום מפולפל "הובילה ולא הובלה" וכו' וכו'. לא צריך להיות גאון כדי להבין את שתשבוחות פרס הן ביקורת על הממשלה הנוכחית ושפרס משבח את ממשלת רבין הוא מתכוון בעיקר, כרגיל קודם כל לעצמו!.אז ההובלה של פרס את רבין עד לאוסלו היא שגיאה קולוסאלית של רבין, קשה וחמורה יותר מדרך קבלת ההחלטה שלו על הטלת מס על הבורסה, החלטה שלא יצאה בסופו של דבר אל הפועל. חבל ש"אוסלו" הצליח לו יותר! פרס ורבין הובילו את האויב הגרוע ביותר של מדינת ישראל בעשרות השנים האחרונות, האיש שלא בחל בשום דרך ובשום אמצעי לחבל, לפוצץ ולרצוח גם שקיבל את פרס נובל לשלום, אחת הבדיחות הגרועות בהיסטוריה המודרנית וחבל ש"הבדיחה" הזו הייתה על חשבוננו תרתי משמע!.

חתן פרס נובל לשלום לא חדל ולו לשנייה אחת ממלחמתו עקובת הדם במדינת ישראל, ופרס שהכריז חגיגית ופסקנית בכנסת אחרי החתימה ב"אוסלו" ש"תמו מאה שנות טרור" לא הסיק מסקנות מכישלונו שלו ושל רבין ולא ירד מבימת ההיסטוריה הציבורית הישראלית, להפךהוא נאחז בציפורניו בגלגל, והטיף לכולם איך ללכת בדרך המדינית שהוא היתווה באישור יצחק רבין באוסלו-דרך שהובילה את מדינת-ישראל מאסון לאסון!.

רבין ופרס כמעט לבדם ובחשאיות מוחלטת החליטו על מהפך אסטרטגי מדהים במדיניות הביטחון של ישראל כפי שעיצב מורו ורבו של פרס, מקים מדינת ישראל דוד בן-גוריון. לא צה"ל ומדינת ישראל הם האחראיםלביטחון ישראל - כי מעתה נשים את מבטחנו בגדול אויבינו שילחם באויבו "בלי בג"ץ ובלי בצלם". אין ספק שלרבין ולפרס הגיע פרס נובל, לא על שלום אלא פרס נובל באל-כימיה - הראש יהודי ממציא לנו פטנטים אוי לפטנטים כאלו!.

פרס רצה להיכנס להיסטוריה גדול כמו מורו ורבו ולגרוף עוד ועוד מדליות עולמיות בקצב שמותיר מאחור את מייקל פלפס ויוג'ין בולט, ורבין רצה לסגור חשבון פתוח עם המתנחלים שהיה לו עוד מימי ממשלתו הראשונה ("פרשת סבסטיה"). אך אחרי עוד פיגוע טרור נוראי כשהוא התחיל אולי להבין ש"אוסלו" מתפוצץ לו ולנו בפרצוף אמר - "אני אחראי לביטחון תשעים ושמונה אחוז של אזרחי מדינת –ישראל", דהיינו "המתנחלים מחוץ לתחום אחריותי" - איזו מנהיגות!.

יוסי ביילין שהבין את המהפך האסטרטגי העצום של "אוסלו" כתב באחד מספריו שנדהם שישיבת הממשלה שדנה באישור הסכם אוסלו "לא ערכה יותר משעתיים בודדות ובמהלכה אף שר לא השמיע הסתייגויות מהותיות מהשינוי הדרמטי בדרך המדינית החדשה של ישראל" - אז פלא שהניצבים של ממשלת רבין שהצביעו פה אחד ונתנו אור ירוק לכניסתו של יאסר עראפת כמנצח גדול למרחק יריקה מלב בירת ישראל, מתמוגגים עד היום מעצמם ומראש-ממשלתם ללא שמץ של הירהור או עירעור על דרכה של ממשלתם?. "רבין טעה" כתב פעם הפרשן נחום ברנע איש השמאל המזועזע יממה אחרי הלינץ ברמאלה בפתח האינתיפאדה השנייה, אבל אחר-כך חזר אל עצמו ואל שמאלניותו ונרגע וחבל עליו ועל יושרו המקצועי!.

עמוס עוז וחבריו הרימו את רבין ופרס על כפיים בהתלהבות ובאקסטזה עצומה אחרי לחיצת היד עם ראש הטרור בבית-הלבן כאילו המשיח הגיע. הם לא תבעו אז דיון מקיף והצבעה מסודרת במליאת הממשלה על "אוסלו", לא שממשלת החבובות של רבין הייתה מנהלת דיון רציני כפי שיוסי ביילין העיד (בניגוד לדיונים הסוערים בממשלת שרון בתקופת ההינתקות למשל מה שמעיד למי יש יותר חוט שידרה אידיאולוגי), כמו שעוז וחבריו רוצים היום דיון מעמיק במליאת הממשלה בנושא האירני, אבל זוהי תביעה לגיטימית כחלק מהמאבק הפוליטי נגד ראש-הממשלה ולא חס וחלילה הסתה נגדו.

לשמעון שבס מנכל"ו של רבין שהורשע בבית המשפט העליון בעבירת שחיתות וניצול מעמדו בזמן ממשלת רבין לעשיית רווחים אישיים מותר לכנות את נתניהו וברק "שני מופרעים שמנהלים את המדינה"- זה לא הסתה, זאת התבטאות דמוקרטית לגיטימית. הסתה או ביקורת מוצדקת ? תלוי באוזנו של השומע ובמיקומה הפוליטי!.

בקיצור באנו למוזאולום רבין בצפון ת"א, התרפקנו על העבר הנהדר, הצטלמנו למזכרת והשמצנו את מנהיגות ההווה, ושאיש לא יעז לחלוק על דרכנו המדינית בהובלת רבין כי הוא "מסית" ואולי תומך עקיף ברצח ראש-הממשלה.

הפרובוקטורים המופרעים הקבועים מימין בן-גביר, מרזל וחבריהם ידאגו לעשות פרובוקציות מכוערות וסופר טיפשיות שמשחקות ישר לידי מעריצי רבין שבורחים כמו מאש מדיון אמיתי על דרכו של רבין. המהפך האסטרטגי שביצע בתפיסת הביטחון של ישראל והאם באמת התכוון למה שאמר שבועיים לפני הירצחו ש"ירושלים תישאר לנצח מאוחדת ושלמה בריבונות ישראל" -האם זוהי מורשתו או האם מורשתו היא להצהיר כי "מי שירד יפקיר,יפקיר" ולבצע את ההפך!. בכל מקרה אם בן-גביר ומרזל לא היו קיימים מעריצי רבין והתקשורת היו צריכים להמציא אותם, טיפשים שכמותם כי הם הגב הרחב שמאחוריו מסתתרים כל אנשי "דרך אוסלו" שמסרבים לדון ברצינות בדרך ההיא שסללו רבין ופרס, דרך שלא "סיימה מאה שנות טרור", אלא העצימה את הטרור לממדים שהפכו לאיום אסטרטגי על מדינת ישראל. אבל את זה לא רואים בצילומים החגיגיים!

מי הוזמן ולא הגיע ? אהוד ברק שהודיע מראש שלא יוכל להגיע (חשש להתעמת עם חבריו לשעבר/עסוק עד מעל לראש בעניינים שהשתיקה יפה להם למרות שהם נידונים בכל שנייה בתקשורת?), אמנון רובינשטיין שנמצא בחו"ל וגם הרב אריה דרעי שנמצא בחו"ל. חבל שעם ישראל לא היה יכול לראות את המטיף האנטי חרדי והצדקן הידוע, יוסי שריד שכן התייצב שברגע האמת למען כיסא בממשלה זרק את כל המאמרים הנפלאים שלו וישב עם הצדיק הגדול אריה דרעי באותה ממשלה כי אין גבול לצביעות ולהתחסדות גם של "פוליטיקאים ישרים" כמו יוסי שריד, ואולי כמו שאמר בזמנו הנשיא המנוח עזר ויצמן – "למען השלום אהיה מוכן להסתובב עם שטריימל ולגדל פאות". "איזה פוליטיקה אחרת נקייה וטובה הייתה לעומת הגועל נפש של היום" התמוגגו החבובות והסתירו מן התמונה את עבריין הסמים שערק ממפלגתו של רפול, ד"ר גונן שגב והסאנצ'ו פאנצו' שלו על המיצובישי אלכס גולדפרב.

ניסינו גם להתעלם מאחד מגדולי מבשלי התרגילים הפוליטיים כולל כמה מהיותר "מסריחים" בהיסטוריה של מדינת ישראל, חיים רמון אבל לא הצלחנו. גם רמון היה חבר בממשלת "הפוליטיקה האחרת" של יצחק רבין? וגם חבר קרוב של יצחק המנוח!, אבל בכל זאת איזה זמנים יפים היו אז בתקופת ממשלת רבין-חייכו למצלמה חבובות חייכו החיים יפים!.

ולסיום הערה על ראש-ממשלה אחר. השבוע הופיע אהוד אולמרט באיזה כנס ותקף את ממשלת נתניהו והתנהלותה בנושא האירני: "גם אני סבור שאסור שלאירן תהיה פצצה גרעינית" אמר הראש לשעבר, האיש שקבע בנאום דרמטי בפתיחת מלחמת לבנון השנייה ש"אחד משלושת המטרות העיקריות שלה היא להחזיר הביתה בשלום את שני החיילים החטופים שלנו", ולפני כמה שבועות התוודה באופן מדהים ש"ידעתי שהם לא בחיים אבל הייתי מוכרח לומר אז את מה שאמרתי". במילים אחרות "שיקרתי במצח נחושה / לא התכוונתי למה שאמרתי", ועל האיש הזה אפשר לסמוך שהוא היה דואג שאירן לא תהיה גרעינית?

אבל לשיא הצביעות הגיע אולמרט בהתבטאותו בנושא שוויון השירות לחרדים: "אני תומך בעמדת קדימה בנושא החרדים. הם צריכים לשרת כמו כולם "וכו' וכו'!. אדון אולמרט שהיה עשרות שנים בפוליטיקה הישראלית ובממשלות ישראל כשר, האיש שנבחר בקולות החרדים לראשות עיריית ירושלים, ממלא-מקום ראש-ממשלה במשך שלוש שנים ואח"כ ראש-ממשלה במשך עוד שלוש שנים, שבמהלכם הקים מחדש את משרד הדתות שפורק בזמנו בלחצו של טומי לפיד, הפוליטיקאי הזה שלא נקט שום יוזמה למען שירות החרדים בצבא או בשירות לאומי מקביל - האיש הזה מטיף מוסר לממשלה הנוכחית? האין גבול לצביעות?

לא הכל היה שחור ולבן בתקופת רבין, אם כי לדעתי "אוסלו" השחיר מאוד את שנות ממשלת רבין, והטרגדיה הנוראית של רצח רבין הייתה אסון של ממש .לא הכל היה שחור בתקופת ממשלת אולמרט כמו שהיום לא הכל שחור ולא הכל לבן בתקופת ממשלת נתניהו. את הסיכומים האמיתיים נעשה בראש פתוח ולא ע"פ תכתיבי פראבדה משמאל "ידיעות-אחרונות" ופראבדה מימין ישראל היום!.

צריך להזכיר גם לחבובות של ממשלת רבין כי העם אמר את דברו על ממשלת רבין ודרכה המדינית כאשר חצי שנה בלבד אחרי טראומת רצח ראש-ממשלה בישראל, למרות הכל, הוא הביע בדרך דמוקרטית אי-אמון בממשלת ההמשך של רבין ודרכה המדינית ("אוסלו") הפעם בראשות שמעון פרס והוריד אותה מהשלטון. גם את זה לא רואים בצילום החביב, ואני מניח שלא מזכירים במהלך הסיור במוזיליאום רבין בצפון ת"א.

תאריך:  25/10/2015   |   עודכן:  25/10/2015
מאיר רבינוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 יגאל עמיר 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
להתבונן בפיכחון בתמונת ממשלת רבין
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רצח רבין
מבין שלושה מנהיגים שנרצחו במאה ה-20, הנשיא קנדי, מרטין לוטר קינג ויצחק רבין, רק מרטין לוטר קינג השאיר אחריו מורשת:i have a dream- יש לי חלום. והחלום שלו במידה רבה התגשם. לא צריך תזכורת הולמת יותר מאשר בחירתו של אובמה לנשיא ארה"ב. חייהם של שני האחרים נקטעו בידי רוצחים בעודנו תוהים מה היה קורה אילו חיו. זה נשאר בגדר תעלומה, או ניחושים ותרחישים, ולא הרצח עצמו. אבל מה קרה לנו מאז-זה סימן קריאה ולא סימן שאלה.
25/10/2015  |  צבי גיל  |   מאמרים
אם לא די בשורת התגובות הקרירות והעוינות מצד ממשל אובמה בשבועות האחרונים בנוגע לפרוץ גל הסכינאות, כהוכחה לעוינות הטבועה עמוקות בגישתו של ממשל זה כלפי ישראל, ללא קשר למשקעים האישיים, כביכול, בין הנשיא אובמה לבין ראש הממשלה, בא הראיון שהעניק שגריר ארה"ב בישראל לשעבר מרטין אינדיק לאתר nrg לרגל 20 שנה לרצח רבין ז"ל והגדיש את הסאה.
25/10/2015  |  יראון פסטינגר  |   מאמרים
כאיש ימין חובש כיפה סרוגה, אני אשם ברצח רבין כמו שתושבי דאלאס אשמים ברצח קנדי וכמו שתושבי תל אביב אשמים באונס באלנבי 40. כל טענה אחרת מבוססת על האשמות פרועות חסרות היגיון ונעדרות בסיס
25/10/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
עשרים שנה אינן מספיקות כדי לשחרר את רצח רבין מן הכלא של השיפוט הייצרי, העתי, הריגשי, האידיאולוגי ולהוציאו לחופשי למרחב של ההיסטוריה. לא בתא אחד כלוא הרצח גם אחרי עשרים שנה. בתאים הרבה. הוא אסיר הזיקות הפוליטיות המסרבות להיכנע להתבוננות מאוזנת, אסיר ההשקפות שאינן יותר מסיסמאות, אסיר המאבקים על העכשיו הנזקקים לעבר כדי להתחמש בו כנשק.
25/10/2015  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
שלוש יריות בגב שינו את ההיסטוריה. נבל, פחדן ופונדמנטליסט מן הסוג האירני המצוי, שימש כזרוע ארוכה של משלחיו הפנטיים שבינם לבין משטר דמוקרטי אין ולא כלום. בעוד כמה ימים יערכו טקסים לציון יום השנה ה-20 לרצח המתועב, ושוב נשמע נאומים חוצבי להבות ופתטיים באותה המידה, נאומים מן השפה אל החוץ, נאומים המהווים מס שפתיים ותו לא. אחרי 20 שנה מצבה של ישראל גרוע יותר, משוסעת יותר, אלימה יותר, גסה כלפי השונה, האחר, בצורה מעוררת סלידה.
24/10/2015  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   פרשת רצח רבין  /  מי ומי  
69% מהקבלנים: הדירות יתייקרו בשנה הבאה   /  אלעזר לוין
נתניהו: המאבק על י-ם יכול להיות ממושך  /  עידן יוסף
אותר סרטון נדיר של רבין נואם  /  עידן יוסף
אינתיפאדה - כך צריכים לקרוא לזה?  /  יאיר דקל
מורשת רבין  /  איתמר לוין
מורשת רבין  /  ד"ר חיים משגב
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il