|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

חזון המקדש = אפוקליפסה דיסטופית

קירוב הקץ האסכטולוגי ("אחרית הימים") בעקבות הגשמת הקמת "בית המקדש השלישי" בהר-הבית במקום המסגדים יביא למלחמת "גוג ומגוג" ולשיבתו של ישו הנוצרי המשיח הגואל כך מאמינים בחזונם המיסטי האוונגלים הנוצרים המשיחיים, המכנים עצמם "ציונים נוצרים"
25/10/2015  |   דויד סנדובסקי   |   מאמרים   |   תגובות
רעיונות משיחיים [צילום: סלימאן חאדר/פלאש 90]

שיבת ישו
כיום מתרקם שת"פ מסוכן (מודע או בלתי-מודע) בין האוונגלים הנוצרים המשיחייםלבין ישראלים-יהודים משיחיים שפועלים לפי מורשת חב"ד-קוק. אלה חפצים בהגשמת נבואת הקמת "המקדש השלישי" והקרבת קורבנות בעלי-חיים בהר-הבית בירושלים. אנשים אלה לא מודעים לכך, שלפי הנרטיב התיאולוגי שעומד בבסיס חזונם של האוונגלים התומכים בהם: זוהי תחנה בדרך להגשמת נבואת "שיבת ישו".

המרה לנצרות
התהליך כולל כמקשה אחת גם המרת אמונתם לנצרות של שליש היהודים שישרדו את מוראות "גוג ומגוג". הדבר נחוץ לשיטתם כי רק דבקות היהודים בישו והכרה בהתגלותו המשיחית המחודשת - תסגור את מעגל ההיסטוריה.

בתקופתנו שולט בפלנטת ארץ הקפיטליזם החומרני הרציונאלי לכאורה. קפיטליזם זה נתון למשברים מחזוריים וכיום גוברת בו הדיפלציה הסטגנטית. מדובר בקפיטליזם ליברטני-נאו-ליברלי. הוא פועל בעוז נגד גילויי "הצדק החברתי" ותנועות המחאה החברתיות. מקור הקפיטליזם הוא בפרוטסטנטיות הנוצרית. זאת, לפי ניתוחו של הסוציולוג הנודע מקס וובר. לשיטתם, החזקים מתעצמים והאחרים שורדים בקושי הולך וגדל, הכל לפי רצון האל.

הקפיטליזם הופך לברוטאלי ומתוחכם יותר ויותר והוא נשלט כיום על-ידי "תאגידים גלובליים", ללא פנים אנושיות. התאגידים קוראים תיגר על ממשלים דמוקרטיים במדינות הפלנטה. מאחורי חלק מ"התאגידים הגלובליים" מסתתרות משפחות "אנונימיות" רב-דוריות מסוימות. המערכות המשפטיות הכשירו את הדרך ליצירת "יצורי-התאגידים", שמאחוריהם מסתתרים אלה שמתיימרים "לנהל" את הפלנטה בשיטותיהם הברוטאליות שיעצימו את שליטתם ורווחיהם גם במחיר היווצרות תיסכול שמביא לקטסטרופות קשות.

האמור לעיל יוצר ניכור הולך וגדל בין בני האדם, בעולם המבוסס על צריכה מאסיבית. שלטון התאגידים הגלובלי מעודד את הצריכה. מאחר שלרוב בני האדם אין מספיק משאבים כספיים לצרוך את שפע המוצרים והשירותים המוצעים להם, נוצרים ניכור ותסכול הולכים וגוברים. גם התפתחות הרשתות החברתיות, המרחב הקיברנטי והמולטי מדיה תורמים לכך. כמו במהלך ההיסטוריה יוצרות המצוקות הכלכליות החברתיות הגוברות ביקושים גוברים וכמיהות קמאיות לתנועות פונדמנטליסטיות. תנועות אלה באות למלא חורים שחורים ובולעניים של ריקנויות נפשיות, אישיות וקולקטיביות. תהליכים אלה מועצמים באמצעות הרשתות החברתיות בסייבר.

תנועות אלה מסיחות את דעת ההמונים מתלאות חייהם והן בבחינת "אופיום להמונים" לפי ניתוחו של קארל מארכס. התנועות הדתיות הפונדמנטליסטיות פונות לרגשות המאמינים, אשר מחפשים מענה מלהיב וחיזוק אמוני.

תנועות אלה פונות לבני האדם בכל רחבי הפלנטה ובכל הדתות הממוסדות: הנוצרית, היהודית והמוסלמית (ואף לבודהיסטים, הינדים ופגאנים). כל זאת, תוך יצירת מיתוסים ואתוסים אפוקליפטיים שליליים של: "עמים נבחרים", "אחרית הימים", "התגלות משיחית", "מלחמת יום הדין", "מלחמות בני אור בבני חושך". מדובר בחזיונות פסימיים, ודיסטופיים ולא בגישות אוטופיות חיוביות.

כמובן, שיכולים להיווצר גם תרחישים חיוביים, של תנועה גלובלית למען הרמוניה ואוניברסליזם, שתקדם את המין האנושי לחזון משותף. דוגמאות לאוטופיות כאלה הן תנועות סינקרטיות חיוביות כמו: האחמדיה, הבהאיות, הסוּפיות באיסלאם הנאור. אלה אמונות ותפיסות אוניברסאליות הרמוניות המשותפות לבני כל הדתות והאמונות. למרבה הצער עדיין לא בשל הזמן ואין לכך ביקוש. "התאגידים" לא יתרמו לכך, והסייבר שבשליטתם לא יתמוך בכך. במקום זאת חוזרות וצצות אמונות משיחיות של עמים ודתות נבחרים על-ידי האל, שמדירות את השאר. ז'אנרים כאלה מלווים את המין האנושי מקדמת דנא ואין חדש תחת השמש, כדברי קוהלת.

האמונות האוונג'ליסטיות המשיחיות הפונדמנטליסטיות הן קטסטרופליות. אלה מבוססות על חורבנות, פורענויות והרס-יוצר בדמות "גוג ומגוג" (שבו אמורים להישמד שני שלישים מיושבי כדור-הארץ, כדי ש"המשיח" יחזור). זה משרת את האינטרסים של חלק מה"תאגידים הגלובליים" ושל המסתתרים מאחוריהם.

התופעות הפונדמנטליסטיות המשיחיות אופפות את שלוש הדתות הגדולות, ותסמיניהן יתוארו להלן:

א. ביהדות - היהודים נטו למשיחיות הרסנית ושקרית עוד בתקופת המרד הגדול חסר הסיכוי שהובילו בר כוכבא ורבי עקיבא נגד הרומאים. מרד זה הביא לקטסטרופה היסטורית שהתבטאה בחורבן, אובדן עצמאות וגזרות שמד והשמדה המוניים לעם היהודי. יוכי ברנדס עוסקת בכך בספרה החשוב "פרדסו של עקיבא".

התופעה של ציפיה להופעת משיח בן דוד חזרה במאה ה-17. הייתה זו תנועת משיחיות השקר השבתאית וספיחיה בהנהגת שבתאי צבי ונתן העזתי באימפריה העות'מאנית. זה הסתיים באיסלום המוני. שרידי האיסלום הם בני ה"דינמה" בעיקר בטורקיה.

התופעה חזרה פעם נוספת במאה ה-18 עם תופעת יעקב פרנק (פרנקיזם) בפולין. זה הסתיים בניצור כ-2,000 בני הקבוצה והשתלבותם בנישואין באצולה הפולנית הקתולית.

1. התופעה חוזרת על עצמה בימינו עם התחזקות הזרמים המשיחיים החב"דיים-קוּקיסטיים, המעודדים כיסופים קמאיים להופעת משיח בן דוד בימינו, תוך "דחיקת הקץ" והבאת "גאולה עכשיו". אלה רוצים בהקמת מלכות בית דוד היהודית, שהיא אנטי-דמוקרטית במהותה במקום מדינת ישראל. לפי אמונתם

כל זה צריך לקום בגבולות ההבטחה התנ"כיים, ובמרכז ההוויה הישותית החדשה צריך להיות מוקם בית המקדש השלישי בהר-הבית, שבו יוקרבו קורבנות בעלי חיים.

2. כאן נוצרת זהות אינטרסים ושיתוף פעולה עם "האוונגליסטים הנוצרים הציוניים", שתומכים ברעיונות הנ"ל ושרואים בהם תחנה בנתיב שמוביל ל"גוג ומגוג" ול"שיבתו של ישו". לפי אמונתם יביא הדבר לניצור היהודים שישרדו את החורבנות האפוקליפטיים.

3. מרעיונות עיוועים אלה צריכה להישמר מדינת ישראל מכל משמר, כדי להישרד ולהיות בת קיימא. המנהיגות הישראלית חייבת להפנים את האמור במאמר זה, כדי לדעת איך להתגונן בפעולות מנע מקדימות שימנעו פסיכוזות המוניות של יהודים וערבים. כל זאת צריך להעשות באמצעות גופי הביטחון העומדים לרשותה, שיש לשכללם באופן מתמיד.

4. רק דמוקרטיה ישראלית מתגוננת ומודעת בין השאר להיבטים התיאולוגיים המתוארים במאמר זה, תעמוד באתגר מסובך זה. על מדינת ישראל לרסן בטרם פורענות המובלת בידי אנשים כדוגמת יהודה גליק.

5. הרבנים הראשיים הנוכחיים שנבחרו ב-2013 - דוד לאו ויצחק יוסף, כמו הרבנים "גדולי הדור": אליעזר ש"ך, שלום אליישיב ועובדיה יוסף ז"ל לפניהם, יצאו חוצץ נגד סכנת האוונגליזם הנוצרי בישראל, שלשיטתם הוא חלק ממיסיונריות נוצרית במדינת ישראל. זה כולל, לדעת הרבנות האורתודוקסית, בין היתר את "השגרירות הנוצרית", את "קרן הידידות" ועוד מגוון אירגונים. פרופ' חביבה פדיה תורמת רבות בכתביה לתובנה המובעת במאמר זה.

ב. באיסלאם - תופעת "אחרית הימים" והופעת המשיח המוגדר כ"מהדי" ו/או "האימאם הנעלם" בסונה ובשיעה המוסלמית בוואריאציות שונות, קיימת גם היא. זה המנוע שמאחורי התנועות האיסכמיות הסוניות הפונדמנטליסטיות. אלה כוללות את: הסלאפיות, הווהביות, הג'יהדיסטיות, הדיאבנדיות, "האחים המוסלמים" ואחרים.

רעיונות משיחיים בווריאציות שונות עומדים גם מאחורי תופעת "החליפות האיסלאמית הרביעית" הרצחנית והדמונית בסוריה, בעירק ובלוב. הגעת כ-30,000

"מתנדבים ומתנדבות" מכ-80 מדינות להילחם בשורות ISIS - דאעש מאירופה וממדינות העולם - היא הוכחה למשבר הנפשי-מנטלי בעולם החומרי הקפיטליסטי.

ג. בנצרות - התופעה המיסטית החשובה ביותר בהקשר זה מתקיימת כיום בזרמי הנצרות האוונגלית של "הנוצרים הציוניים", המתפשטים בעולם בקצב מהיר ומדהים. אלה מונעים מאמונה מיסטית שעליהם לפעול לשובו של ישו בימינו, תוך "זירוז הקץ". אוונג'ליזם "ציוני-נוצרי" זה קורא תיגר על הנצרות הפרוטסטנטית שממנה יצא, וכן על הכנסיות הקתולית והאורתודוכסית המזרחית. הכנסיה הקתולית בראשות האפיפיור הנוכחי פרנסיסקוס מבצעת פעולות בלימה ומנע נגד התפשטותה המהירה.

1. תופעת האוונג'ליזם האמורה, החלה עם המטיפים ב"חגורת התנ"ך" במדינות דרום ארה"ב. מאז 1980 שבה הוקמה "השגרירות הנוצרית" בירושלים היא צוברת תאוצה ומתפשטת "כאש בשדה קוצים". זה קורה סימולטנית במדינות דרום אמריקה הקתוליות, בדרום הסהרה במדינות אפריקה הנוצריות ו/או המוסלמיות ו/או הפגאניות. זה קורה גם בדרום-מזרח אסיה במדינות מוסלמיות, בודהיסטיות והינדיות.

2. בבסיס האמונה של ה"ציונים הנוצרים" עומדת אמונת חזון "אחרית הימים" בדבר שיבתו של ישו המשיח הנוצרי (שמוצאו יהודי). לצורך הגשמת החזון, יש צורך בקידום של צעדים מקדימים לפי אמונתם וחזונם המשיחי. זה כולל: חזרתו של עם ישראל לארץ ישראל לפי ההבטחה בתנ"ך שהוא "הברית הישנה" אשר יחד עם "הברית החדשה" עומדים בבסיס אמונתם.

3. לאור האמור נוצרה זהות אינטרסים לפי אמונתם, בינם לבין הציונות. בהמשך ארץ ישראל (שתהפוך ל"מדינת יהודה"), צריכה להתקיים בשלמותה בגבולות המקראיים של שלמה המלך ולהיות מדינה חזקה ומבוססת. זה כרוך בהקמת בית מקדש שלישי בהר-הבית בירושלים, שבו יוקרבו קורבנות בעלי חיים. כל זה יכשיר לשיטתם ואמונתם, את התנאים להתגלות ישו המשיח הנוצרי.

4. בשלב הבא, כדי להשלים את הגאולה, ב"אחרית הימים", עם שיבתו של ישו - יצטרכו היהודים להמיר את אמונתם ודתם ולדבוק בישו ולהכיר בהתגלותו המשיחית. על-פי החזון האוונגלי, שני שלישים מהיהודים יעדיפו לדבוק בדתם וימותו, ורק שליש, אלה שיתנצרו, ישרדו את "גוג ומגוג" ב"אחרית הימים".

מדי שנה בחג הסוכות, מתקיים בישראל כנס עולמי של האוונגליסטים מכל העולם. בסוכות 2015 התקיים כנס זה ב"אָרִינָה" החדשה במלחה שבירושלים. הכנס התקיים בנוכחות רובי ריבלין נשיא המדינה וכן 5,000 נוצרים מייצגים מכל העולם. כמו-כן נכחו ישראלים רבים שהוזמנו.

השנה עמד הכנס בסימן "התרגשות גדולה" עקב התגשמות נבואת "ירח הדם", שאותה קידם בשנים האחרונות המטיף האוונגליסטי ג'ון הייגי שספרו Four Blood Moons היה לרב מכר בארה"ב. הוא טוען בספר כי ליקויי הירח מסוג זה, התרחשו בתחנות מעבר היסטוריות של היהודים בשנים 1492, 1948, 1967 ובסוכות 2015. זה מביא לשיטתו להגשמת נבואות אפוקליפטיות בדבר "אחרית הימים" לפי הגישות האוונגליות שתוארו במאמר זה.

מהאמור לעיל עולה, שקיים הכרח להיזהר מהחיבור המודע או הבלתי מודע בין הישראליות-היהודית לבין האוונגליזם "הציוני-נוצרי" לצורך הקמת בית המקדש בימינו אלה. זה מתכון לאסון גדול לעם ישראל. גם הוותיקן הקתולי וגם הרבנות הראשית הממלכתית בישראל מאוחדים בהתנגדות תיאולוגית עמוקה לאמונות האוונגליזם האמור וליישומן בפועל.

ולסיום

בסוכות 2015 במקביל לכנס האוונגליסטים, שארגנה "השגרירות הנוצרית" ב"ארינה" בירושלים, התקיים בשכונה החופית החיפאית "בת גלים" פסטיבל בית גלים השישי (בתחומי שכונה זו ממוקמת מושבת הפניקים הפגאנית הפרה-היסטורית "שיקמונה" בת גילה של ירושלים, בת כ-3,500 שנה).

במסגרת הפסטיבל התקיים ב"בית סקנדינוויה" דיון מרתק על ספרות האפוקליפסה והדיסטופיה בישראל. ספרות זו מתפתחת בשנים האחרונות בישראל כפועל יוצא מתהליכים ומנסיבות היסטוריות, תיאולוגיות ותרבותיות עמוקות המגבירות תחושות פסימיות בקרב המתנגדים לתהליכי המשיחיות שתוארו במאמר זה.

דוגמה מצוינת לספר כזה הוא הספר "השלישי" שכתב ישי שריד (בנו של יוסי שריד), על הקמת בית המקדש השלישי. מדובר בספר אפוקליפטי-דיסטופי שבא להזהיר את כולנו מקטסטרופה פוטנציאלית הממשמשת ובאה עלינו. יש לפעול בנחישות לסיכול ולמניעת תרחיש אימים זה.

תאריך:  25/10/2015   |   עודכן:  25/10/2015
דוד סנדובסקי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חזון המקדש = אפוקליפסה דיסטופית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כאיש ימין חובש כיפה סרוגה, אני אשם ברצח רבין כמו שתושבי דאלאס אשמים ברצח קנדי וכמו שתושבי תל אביב אשמים באונס באלנבי 40. כל טענה אחרת מבוססת על האשמות פרועות חסרות היגיון ונעדרות בסיס
25/10/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
ההינתקות מהזהות הישנה כוללת את שני מרכיבי ההתנהגות, המעצבים את אישיותו של האדם: תכונות מוּלָדוֹת -ממולדתך, ותכונות נרכשות מבית אביך. אברהם נפרד אפוא מזהותו הישנה, הגנטית מבית תרח אביו, והנלמדת מחרן, ומאַמץ זהות חדשה "אל הארץ אשר אראך" - של ארציוּת, או חיי גשמיות, המונחית על-ידי אלוקים. זו היא הבשורה החדשה שהביאה היהדות לעולם
25/10/2015  |  ציפי לידר  |   מאמרים
עשרים שנה אינן מספיקות כדי לשחרר את רצח רבין מן הכלא של השיפוט הייצרי, העתי, הריגשי, האידיאולוגי ולהוציאו לחופשי למרחב של ההיסטוריה. לא בתא אחד כלוא הרצח גם אחרי עשרים שנה. בתאים הרבה. הוא אסיר הזיקות הפוליטיות המסרבות להיכנע להתבוננות מאוזנת, אסיר ההשקפות שאינן יותר מסיסמאות, אסיר המאבקים על העכשיו הנזקקים לעבר כדי להתחמש בו כנשק.
25/10/2015  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
פרשת השבוע מספרת על לידתו של ישמעאל לאברהם אבינו, מֵהָגָר שפחתו (בראשית טז): [טו] וַתֵּלֶד הָגָר לְאַבְרָם, בֵּן; וַיִּקְרָא אַבְרָם שֶׁם-בְּנוֹ אֲשֶׁר-יָלְדָה הָגָר, יִשְׁמָעֵאל. ברקע הדברים עמדה הצעתה של שרי לאברם: [ב] וַתֹּאמֶר שָׂרַי אֶל-אַבְרָם, הִנֵּה-נָא עֲצָרַנִי ה' מִלֶּדֶת-בֹּא-נָא אֶל-שִׁפְחָתִי, אוּלַי אִבָּנֶה מִמֶּנָּה; וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, לְקוֹל שָׂרָי.
25/10/2015  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
החכם באדם אמר: "העולם הוא מקום מסוכן לחיות בו, לא בגלל האנשים הרעים, אלא בגלל אלו שאינם עושים מאום כנגדם". אוי כמה שהוא צדק. מי הם אלו שאינם עושים מאום כנגדם? אלו המנהיגים ששתקו בשואה, ואלו ששותקים היום בנוגע למתרחש בקוריאה הצפונית, אירן, דאעש, הטרור האיסלאמי, והאיסלאם בכלל.
25/10/2015  |  אהרון שחר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il