|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?

המדענית המצרית שנמלטה לישראל:

"לפי הקוראן, ארץ ישראל שייכת ליהודים"

נוהא חאשד הייתה מדענית מצרית בכירה שגילתה אמיתות לא נוחות על יחס הקוראן ליהודים ולארץ ישראל התוצאה: היא נרדפה עד חורמה, ונמלטה לישראל בעור שיניה
27/10/2015  |   מגזין הידברות   |   כתבות   |   הידברות   |   תגובות
כן, ישראל שייכת ליהודים [צילום: AP/Frank Augstein]

א"י - של עם משה
חאשד החלה לערוך מחקר אינטרנטי על ירושלים, וכשגילתה טענות מוסלמיות על כך שירושלים מעולם לא הייתה של היהודים, משהו ניצת בה. "למדתי לימודי איסלאם לעומק בערב הסעודית ואני מכירה את הקוראן היטב. קראתי אותו שוב ושוב וגיליתי שאכן, לפי הקוראן ארץ ישראל שייכת ל'עם משה'. מיהם עם משה אם לא בני ישראל?"

פשוטי העם לא יודעים
המוסלמים ברחבי העולם סובלים משטיפת מוח, אומרת חסיד, שטיפת מוח שמשכנעת אותם שהיהודים הם אויבים, ושמצווה גדולה להרוג אותם. "הם לא יודעים את האמת. הם לא יודעים מה הקוראן באמת אומר על היהודים ועל ארץ ישראל. המנהיגים, השייכים, יודעים. אבל לא פשוטי העם. צריך לספר להם"

   רשימות קודמות
  האם הנשיא האמריקני הבא יתמוך בישראל?
  השיטפון שמטהר את העולם
  "מכפרים אלו על אלו"
  רחם מלאכותי 'תמים' או דור הפלגה של ימינו?
  חתונת בר רפאלי: לא הגזמנו?

"ארץ ישראל שייכת לעם ישראל": זו אחת האמונות החשובות ביותר בחייה של נוהא חאשד, מדענית מצרית בת 51, שמתגוררת בימים אלה בישראל. חאשד היא אחת המוסלמיות המאוימות ביותר בעולם: היא סבלה עינויים ומאסר ארוך במצרים, ונמלטה לישראל בעור שיניה אחרי פרוץ האביב הערבי וחילופי השלטון במצרים.

חאשד – או 'חסיד', כפי שהיא קוראת לעצמה היום – עלתה על הכוונת של בכירי הממשל המצרי כשהחלה לחקור ברצינות את זכותם של היהודים על ארץ הקודש. העניין שלה בישראל, עם זאת, התחיל מתחום העיסוק שלה, פיזיקה גרעינית. "ב-1999 ערכתי מחקר שתוצאותיו לא התאימו לנוסחה הפיזיקלית המקובלת. כשנברתי בספרייה גיליתי שפרופסור יגאל שלום הורוביץ מאוניברסיטת בן-גוריון עסק רבות בנושא. שלחתי לו מייל, והוא בתגובה שלח לי הזמנה לוועידה מדעית בישראל".

חאשד סברה לתומה שאין מניעה שתיסע לוועידה – הרי למצרים יש הסכם שלום עם ישראל. כדי לנסוע לישראל, עם זאת, יש להגיש בקשה דרך שירותי המודיעין של מצרים. התגובה לבקשה שהגישה חאשד הייתה חד-משמעית: איסור לנסוע לוועידה בירושלים, ואיסור על כל אינטראקציה עם ישראל מלבד שאלות מקצועיות הכרחיות לחלוטין.

ההתנגדות העזה לנסיעתה לישראל יצרה אצל חאשד עניין. מה המסתורין הגדול סביב ישראל? היא תהתה. היא החלה לערוך מחקר אינטרנטי על ירושלים, וכשגילתה טענות מוסלמיות על כך שירושלים מעולם לא הייתה של היהודים, משהו ניצת בה. "למדתי לימודי איסלאם לעומק בערב הסעודית ואני מכירה את הקוראן היטב. קראתי אותו שוב ושוב וגיליתי שאכן, לפי הקוראן ארץ ישראל שייכת ל'עם משה'. מיהם עם משה אם לא בני ישראל?"

חסיד נסעה לאקדמיה המוסלמית החשובה ביותר במצרים 'אל זאהר', וחיפשה את פירושי הקוראן העתיקים, לפני תקופת הקיצוניות המוסלמית והג'יהאד. השערתה התגלתה כנכונה: בטרם הפכה ארץ ישראל לעניין פוליטי בעולם המוסלמי, הפרשנות המקובלת לאיסלאם תמכה בעובדה שארץ ישראל שייכת ליהודים. "הלכתי לשייח' הבכיר ביותר באקדמיה ושאלתי אותו: 'זה נכון שלפי הקוראן ארץ ישראל שייכת ליהודים'? הוא אמר 'כן'. שאלתי אותו: 'אם כך, למה כל הסכסוך במזרח התיכון עם ישראל'? הוא לא הסכים לענות לי על זה".

אנשי האקדמיה הלשינו על חסיד לשירות החשאי, וזה אסר עליה לשוב ולהיכנס לספריית המוסד. היא נעצרה, ובדוח המעצר פורט הפשע שלה: "גברת חאשד מבקשת להוכיח שהאדמה שייכת לישראל". נאסר עליה לעזוב את מצרים – גם לא לרוסיה, לשם הוזמנה לצרכי מחקר. הנימוק הרשמי לאיסור: 'חשש שתיסע לישראל'.

ב-2002 פנתה חסיד למרכז האו"ם לפליטים בקהיר, בבקשה שיסייעו לה לצאת מהמדינה. כשיצאה משם המתין לה שוטר, היכה אותה נמרצות ועצר אותה. היא סבלה במעצר עינויים קשים. בשנתיים הבאות נעצרה עוד חמש פעמים. גופה כולו מכוסה צלקות מהתעללות החוקרים והאסירות האחרות, שקראו לה 'יהודייה' ונהנו לכלות בה את זעמן.

ב-2011, ניצלה חסיד את התמוטטות שלטון מובארק וביקשה לצאת לירדן לטיפולים רפואיים. כשהגיעה לרבת-עמון, התייצבה בשגרירות הישראלית וביקשה מקלט מדיני. כך הגיעה, סוף-סוף, לישראל.

בעזרת מספר מצומצם של תומכים ובלי שום מימון רשמי, חסיד הקימה את 'מרכז נוהא חסיד לשלום במזרח התיכון', שסיסמתו הרשמית היא: 'שלום הוא תרבות, לא הסכם'. "צריך לשנות את התרבות הערבית", היא אומרת, "שינוי כזה הוא הפתרון היחיד לסכסוך. הסכמים לא יעזרו: לישראל יש הסכם שלום עם מצרים ועדיין המצרים שונאים את ישראל. מבחינתם, ההסכם הוא לא שלום: הוא רק הפסקת אש שמאפשרת להם להתחמש ולרגל אחרי ישראל ביתר נוחות עד המלחמה הבאה. כשערבים חותמים על הסכם שלום עם ישראל, צריך לשים לב למה שהם אומרים בערבית, לא מה שהם אומרים באנגלית".

המוסלמים ברחבי העולם סובלים משטיפת מוח, אומרת חסיד, שטיפת מוח שמשכנעת אותם שהיהודים הם אויבים, ושמצווה גדולה להרוג אותם. "הם לא יודעים את האמת. הם לא יודעים מה הקוראן באמת אומר על היהודים ועל ארץ ישראל. המנהיגים, השייכים, יודעים. אבל לא פשוטי העם. צריך לספר להם".

האם יש עם מי לדבר? חסיד טוענת שכן. "ראיתי את זה גם בקרב הסטודנטים שלי במצרים. אלה שיש להם יותר ידע והם חכמים ומשכילים יותר, הם קוראים את הקוראן ומקבלים את הטענה שארץ ישראל שייכת ליהודים. בהחלט אפשר לדבר אליהם. גם אל הפלשתינים אפשר. חלקם מוכנים להקשיב".

חסיד עוסקת היום בין השאר בתרגום ספר של אבו מאזן שבו הוא מבטא את עמדותיו האמיתיות כלפי ישראל. "אבל זה לא משנה אם המנהיג הוא אבו מאזן או מישהו אחר. זו הדוקטרינה האיסלאמית, שרווחת גם אצל הפלשתינים וגם במצרים. המצרים עד היום חולמים להשתלט על כל מדינת ישראל. לא מזמן התקיימה ועידה אקדמית בנושא במצרים – שהיא דיקטטורה הנשלטת על-ידי סיסי, ושום מילה לא נאמרת בציבור בלי האישור שלו".

לטענתה, ישראל לא הייתה צריכה להסכים לנוכחות צבא מצרים במדבר סיני. "זו טעות איומה. אין היום טרוריסטים בסיני. הצבא המצרי נמצא שם כדי להיות קרוב לגבול עם ישראל, זה הכל".

איך הסכמת לשלם מחיר גבוה כל כך למען התמיכה בישראל?

"בהתחלה לא ידעתי כמובן שאשלם מחיר כזה נורא", היא מסבירה בעצב. "חשבתי שיש שלום בין ישראל ומצרים והכל בסדר. הרי הכל התחיל כשהייתי בטוחה שיאשרו לי לנסוע לוועידה המדעית של ירושלים. החשש של גופי הביטחון מהנסיעה שלי היה מאוד מוזר לי. אז התחלתי לפקוח עיניים. ראיתי מה היחס לישראל. ראיתי איך מצרים רוצה בכל דבר להיות טובה יותר מישראל – בחיל היבשה, בחיל-האוויר, הם משווים את עצמם לישראל בכל דבר. הבנתי ששלום לא משיגים על-ידי הסכמים. הסכם לא יוצר שלום. ההסכם עם מצרים פוגע בישראל, אבל לא במצרים: החברה המצרית נשארה סגורה ומפוקחת וישראלים לא יכולים להשתלב בתוכה וללמוד אותה. אבל ישראל היא חברה חופשית ודמוקרטית, וסוכני מודיעין מצרים חודרים אליה בקלות יתרה מאז הסכם השלום".

לא מעט גורמים הציעו לממן את 'מרכז נוהא חסיד לשלום במזרח התיכון' – תמורת קידום של דעותיהם הפוליטיות. אולם נוהא נשארה נאמנה לחזון שלה. "ישראל לא רוצה להודות בזה, אבל צריך להגיד את זה. לא סבלתי את כל מה שסבלתי כדי לשחק משחקים. אני אומרת את האמת על מצרים וההסכם עם מצרים, ואומרת את האמת על היחס המוסלמי הראוי לישראל. השקר שחיים בו היום בעולם המוסלמי לא יכול להימשך. אסור לתת לאנשים האלה, אויבי ישראל, לנצח. הנושא הישראלי – התמיכה בישראל – זו הדרך היחידה לחיים של אמת".

פורסם במקור: הידברות - אתר היהדות הגדול בעולם
תאריך:  27/10/2015   |   עודכן:  27/10/2015
מעיין כפיר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"לפי הקוראן, ארץ ישראל שייכת ליהודים"
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
28/10/15 01:01
 
שוחר-שלום
28/10/15 10:24
 
ע_הראל
28/10/15 11:21
2
יוסי ארגואן
29/10/15 06:32
3
שאול אבידור
29/10/15 16:40
4
דניאל32
22/02/21 14:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-ערבי
רוח הקרב בחצי-האי סיני השתנתה במהלך 2015, בעקבות ההחלטה של הארגון הג'יהאדיסטי המרכזי שפועל באזור להישבע אמונים לארגון 'המדינה האיסלאמית' (דאעש). התפתחות זו מעמידה אתגרים בפני מצרים ובפני ישראל, שהיא מטרה פחות מיידית, אולם במקביל, היא מייצרת פתח להחלשת התבצרותו של הארגון בסיני.
27/10/2015  |  זאק גולד  |   כתבות
1. שום תירוץ לא מתקבל לרצח יהודים. שבענו די אידיוטים שימושיים המחפשים הסברים ל"גל" הרציחות התורן המכה בנו. הסופר סלמאן רושדי כינה זאת פעם "בריגדות ה'אֲבָל'". תראו, זה לא בסדר שהם רוצחים, "אבל" יש לכך סיבות (התנחלויות, עוני וכו'). מי שעוד לא עמד על עוצמת המהפכה התודעתית שביצע ברק אובמה בארה"ב, יחזור לביקורת האמריקנית האטומה על "שימוש מופרז בכוח" מצד ישראל כלפי רוצחי יהודים; לקריאת הבית הלבן "לשני הצדדים" להימנע מאלימות; וכן להסבר המכני שסיפק ג'ון קרי לעלייה באלימות הפלשתינית - "התסכול ההולך וגובר" בשל "גידול מאסיבי של ההתנחלויות". כמובן.
25/10/2015  |  דרור אידר  |   מאמרים
גל האירועים האלימים שפקד את השכונות הערביות של מזרח ירושלים וגלש למדינת ישראל לא פסח גם על המיעוט הערבי בישראל. בגליל, ב'משולש' ואף ביישובים הנחשבים מעוזי הדו-קיום היהודי-ערבי, כמו יפו, נרשמו הפגנות, בחלקן התרחשו תקריות אלימות. על כך יש להוסיף מקרים בודדים של דקירה, שבוצעו על-ידי אזרחים ערבים. אלה תרמו לפחד ולזעם בקרב הציבור היהודי, שלעתים אף נשא אופי אלים, וזה מצדו הגביר את החשש בקרב הציבור הערבי מפני מעשי נקם ואת המתח בינו לבין הציבור היהודי.
ערבי ישראלי בן 23 תושב ג'לג'וליה חצה בשבת אחר-הצהריים את הגבול שבין ישראל לסוריה. כך הותר לפרסום (יום א', 25.10.15) לאחר איפול של שעות ארוכות. על-פי ההערכות של גורמי המודיעין ומערכת הביטחון, מדובר במהלך שבוצע באופן מתוכנן ואשר תואם, ככל הנראה, עם גורמים הנמצאים בסוריה.
מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, יפגש ברבת-עמון עם נציגי הרשות הפלשתינית ונציגי הממלכה האשמית לדון בהסדר קבע על הר-הבית, אשר לדרישתם חייב להיות בשליטה מוחלטת של הווקף, ורק בהחלטה שלהם לגבי גישת היהודים למקום. אינני יודע אם נציג רשמי ישראלי הוזמן, או אם כמנהג ממשל אובמה יוצג לישראל "פתרון" מוסכם שעליה לקבלו.
24/10/2015  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
השמות הפופולריים בניו-יורק - שמות יהודיים  /  שיפי חריטן
האם הנשיא האמריקני הבא יתמוך בישראל?  /  מעיין כפיר
השיטפון שמטהר את העולם  /  רועי סמאי
"מכפרים אלו על אלו"  /  מעיין כפיר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
ישראל טרם הפנימה את מלוא הערך של דיפלומטיה דינמית ציבורית ולוחמה פסיכולוגית מתוחכמת    גופי הסברה המבוזרים בין מסגרות וגופים מיניסטריאליים וביטחוניים שונים אינם מתפקדים כראוי ונראה ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ברט סטיבנס, מכותבי הטורים המרכזיים בניו-יורק טיימס, ציין כי ניר ברקת לא הצליח להשיב כראוי לשאלות על מדיניותו של בנימין נתניהו, בכל תחום, בכל חזית
צבי גיל
צבי גיל
מערכה על אופי המדינה שלנו שהיא לא פחות חשובה מאשר מערכה צבאית וממערכה לא בורחים    בתולדות כל מדינה, וישראל אינה יוצאת דופן, ישנן עליות ומורדות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il