|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

אדם לאדם

נותנים לחתול לשמור על השמנת

המועצה המקומית חריש, שסומנה כיעד נדל"ני על-ידי ראש הממשלה, מינתה בשנה האחרונה לתפקיד הגזבר את המנכ"ל המודח של חברת חלמיש דוחות ביקורת חקירתית שבוצעו על תקופת כהונתו בחלמיש חשפו שלכאורה התנהל בניגוד לכללי המינהל התקין, העסיק עובד בעבודות אישיות והסווה באופן מלאכותי תשלומים גבוהים לנותני שירותים
20/11/2015  |   איציק וולף   |   כתבות   |   תגובות
ראש מועצת חריש, יצחק קשת

המועצה המקומית חריש הוגדרה על-ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כאחד מיעדי הפיתוח והבנייה העתידיים של ישראל. אולם ממידע שהגיע לידי News1 עולים חששות כבדים לכך שעל ההתנהלות הכספית של המועצה, שכאמור הוגדרה כיעד נדל"ני מן המדרגה הראשונה, הופקד אדם שהודח בבושת פנים מן החברה הציבורית שניהל לאחר שהתגלה כי פעל בניגוד לחוק ובניגוד לכללי המינהל התקין.

סער נבחר כממלא-מקום הגזבר של המועצה המקומית חריש. לאחר כחצי שנה בעבודה נבחר כגזבר הקבוע של המועצה. הוא גבר על 15 מועמדים אחרים. חמישה מהם - מלבדו - נמצאו כשירים לתפקיד הגזבר. מועמדות שניים מהם לא נפסלה על-הסף.

מסמך בדיקת תנאי-סף לתפקיד גזבר, שנוסח על-ידי עו"ד עודד פלוס ב-19 בינואר 2015, פרט את כישוריו של כל אחד מן המועמדים וציין בין כישוריו של סער את העובדה ששימש כמנהל כספים בחברת חלמיש במשך 4 שנים, ומנכ"ל החברה. אולם הנסיבות שבהן נאלץ סער לעזוב את תפקידו בחלמיש באופן מיידי בשנת 2012 מעוררות תמיהה האם הוא ראוי לכהן בתפקיד הגזבר, הנחשב לאחד מעמדות שומר הסף בשלטון המקומי.

ביקורת חקירתית שנערכה בשנת 2012 בחברת חלמיש על-ידי משרד רואי החשבון ברלב ושות' חשפה אי-סדרים חמורים בהתנהלותו של גיל סער.

בפברואר 2011 קבע דירקטוריון חלמיש הגבלה על זכויות החתימה של מנכ"ל החברה ושל החשבת. עד לאותה עת החזיקו השניים ביכולת לחתום על מסמכים המחייבים את החברה עד לסכום של 250 אלף שקל. מאותה החלטה ואילך הוגבלה סמכותם לחתימה על התחייבויות של 20 אלף שקל בלבד, תוך חיוב להשיג חתימות של חברי דירקטוריון בהתחייבויות גדולות מסכום זה.

במסגרת הביקורת החקירתית סיפרו עובדי חלמיש כי התבצעו פעולות חריגות וכי בוצעו שינויים ותיקונים שתכליתם הסוואת תשלומים גבוהים ליועצים משפטיים של חלמיש, שהועברו על-ידי בעלי זכות חתימה בחברה.

מסמכי הביקורת החקירתית חושפים עוד כיצד עשה סער שימוש פרטי באחד מעובדי החברה. מדובר בדורון קלים שהועסק כמאבטח בחברת חלמיש בשנים 2001-2011. העסקתו בוצעה באמצעות חברת כוח אדם והופסקה כאשר גיל סער החליט להפסיק את ההתקשרות עם אותה חברת כוח אדם. קלים העיד בפני עורכי הביקורת החקירתית כי במהלך עבודתו הועסק על-ידי שלוש עובדות של החברה בעבודות שיפוצים, על חשבון זמן העבודה שבו היה אמור לאבטח בחברת חלמיש. עוד ציין שנדרש על-ידי גיל סער, מפעם לפעם, לנייד את רכבו של סער אל ביתו שבראש העין ובחזרה למשרדי החברה ושלעתים נדרש להסיע את אשתו של סער, לבצע שטיפה לרכבו של סער או לרכב החברה ולרכוש אוכל וארוחות עבור סער. לטענתו, בשל הצורך לאייש את עמדת השומר בחברת חלמיש, נדרש להזמין מחברת כוח האדם ממלא-מקום להחליפו.

בביקורת נמצא כי התשלום לקלים עבור עבודות התחזוקה נעשה מתוך קופה קטנה מבלי שהופקו בגין אותם תשלומים תלושי שכר כנדרש בחוק ומבלי שהועברו עליהם דיווחים לרשויות המס. חשבת חברת חלמיש הודיעה כבר באפריל 2009 שהיא מתנגדת לתשלומים מתוך הקופה הקטנה, אך למרות זאת המשיכו סער ועובדים אחרים בחברה לשלם במזומן על עבודות תחזוקה גם בשנים 2010 ו-2011.

"מהבדיקה החקירתית שנערכה בחברה נמצא כי החברה העסיקה עובד אבטחה באמצעות חברת כוח אדם אשר בפועל ביצע עבודות כלליות, בתוך כך שליחויות, עבודות סריקה, סבלות, תיקונים, צביעה ואף עבודות שיפוצים נרחבות. בתקופה שקדמה לשנת 2009, התשלום השוטף עבור העבודות הכלליות הועבר למר קלים ולאחרים במזומן, מתוך כספי המחזור של הקופה הקטנה, ובהיקפים מהותיים יחסית. התשלום במזומן בוצע בניגוד להנחיית חשבת החברה בנושא, כאשר לאחר הנחייה זו צומצמה מהותית התופעה", כתבו רואי החשבון ממשרד ברלב ושות' שערכו את הבדיקה. לדבריהם, מנהלי החברה העסיקו את קלים לביצוע עבודות שיפוצים ביודעין, באמצעות צדדים שלישיים, תוך שהתשלום עבור העבודה מועבר בפועל לקבלן ואילו העבודה מתבצעת על-ידי קלים עצמו.

המועצה המקומית חריש אישרה כי המידע על-אודות דוחות הביקורת החקירתית הנוגעים לגיל סער לא הובאו לידיעת ועדת המכרזים שבחרה בגזבר.

לטענת המועצה, שמסרה את תגובתה באמצעות משרד יחסי הציבור ארד תקשורת, טען גיל סער שהטענות שעלו בדוח הן טענות שקריות והכפשת שמו הטוב וכי הדברים יוכחו בדוח מבקר המדינה שעתיד להתפרסם בקרוב. ככל הידוע לנו, מסתמכת המועצה המקומית בתגובתה על גרסתו של סער בלבד.

עוד נמסר מן המועצה כי רו"ח גיל סער נבחר לתפקיד גזבר המועצה במסגרת הליך מכרז תקין על-פי חוק, בהתבסס על כישוריו הרבים וניסיונו העשיר. "במהלך השנה וחצי האחרונות בהן מכהן רו"ח סער כגזבר המועצה אנו רואים את תרומתו הרבה לתפקודה של המועצה ולהקמת העיר החדשה. אנו בטוחים כי ימשיך בתפקודו התקין ללא דופי גם בהמשך", לשון התגובה.

נתניהו הצהיר: חריש תהיה עיר


שונא מתנות יחיה
[צילום: בועז גנות]

סגן ניצב משה פינצ'י הוא מפקד תחנת שדות שבשרון מאז שנת 2014. לתפקידו זה הגיע לאחר שנים ארוכות כדובר משמר הגבול ובמסגרתו הוא נמצא בקשרי עבודה עם כל ראשי הרשויות המקומיות שבשטח השיפוט של תחנת המשטרה שעליה הוא מפקד.

ביום ראשון השבוע חגג סנ"צ פינצ'י בר מצווה לבנו. אל מסיבת בר המצווה הגיע גם ראש מועצת תל מונד, רוני גולן, שנחקר לפני כשבועיים בחשד לעבירות חמורות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, של רישום כוזב במסמכי תאגיד ושל מרמה והפרת אמונים.

פנינו אל המשטרה ושאלנו האם אין טעם לפגם בכך שחשוד בפלילים משתתף באירוע פרטי של קצין משטרה בכיר. עוד שאלנו האם העניק גולן מתנה למשפחתו של סנ"צ פינצ'י ואם כן - מה נעשה באותה מתנה.

מן המשטרה נמסר כי גולן לא הוזמן באופן אישי על-ידי מפקד תחנת המשטרה אלא כחלק מקבוצת ראשי הרשויות. "לאירוע הוזמנו באופן גורף ובהודעת וואטסאפ קבוצתית כלל ראשי הרשויות וקציני הביטחון שבהן בגזרת התחנה", נמסר מדוברות המשטרה. עוד ציינו כי הודעת הוואטסאפ שוגרה טרם נודע על חקירתו של גולן.
"למותר לציין כי קשרי העבודה והשגרה בין הרשות המקומית לתחנה נמשכים וכמקובל בחקירות הנוגעות בנבחרי ציבור, גם במקרה זה התיק מתנהל במנותק ביחידה ארצית ולא בתחנה המקומית", לשון תגובת המשטרה.

במשטרה סירבו להשיב לשאלתנו מה נעשה במתנה שניתנה, אם ניתנה, על-ידי גולן.

ורדה אלשיך ופאנל האתיקה
[צילום: מן הטלוויזיה]

מכללת ספיר צפויה לקיים בשבוע הבא, כמדי שנה, את כנס שדרות לחברה. השנה, כך הודיעו יח"צני הכנס, יתקיים משפט מבוים בחסות בית הספר למשפטים במכללה האקדמית ספיר, שיעסוק ב"דילמת הרופא: האם לטפל קודם במחבל או בקורבן?"

המשתתפים במשפט המבויים יהיו עורכי הדין אלי זהר וציון אמיר ויו"ר ועדת האתיקה של ההסתדרות, פרופ' אבינעם רכס. מלבדם, צפויה להשתתף בדיון - ככל הנראה בתפקיד השופטת - השופטת בדימוס ורדה אלשיך.

קצת תמוה שמי שזייפה פרוטוקול, או כפי שכתב נציב תלונות הציבור על השופטים, אליעזר גולדברג, בלשון מכובסת "ביצעה תיקונים טכניים ומהותיים בפרוטוקול הדיון, שלא כדין", תשתתף בפאנל ותכריע בסוגיות הנוגעות לאתיקה.

כשחכמינו זכרונם לברכה ביקשו לתאר מציאות שבה אין כל תוקף ציבורי לקביעות שיפוטיות הם מתארים מציאות שבה שופט מצווה על אדם שהובא בפניו - טול קיסם מבין שיניך ומקבל תשובה מיידית - טול קורה מבין עיניך. קביעות אתיות של מי שכשלה בשמירה על האתיקה בהיותה שופטת הן חסרות כל תוקף. מוזר שבמכללת ספיר לא ראו את הקורה שנמצאת בין עיניה של אלשיך.

תאריך:  20/11/2015   |   עודכן:  20/11/2015
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נותנים לחתול לשמור על השמנת
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נמרוד 12
22/11/15 12:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלה ימים של חשיבה, יהיו כאלה שירגישו שהם מעודדים, שמחים עם תקווה, ואחרים יציגו את חצי הכוס הריקה. הכוכבים סאטורן-נפטון בפעולה, גורמים לראייה חדה וברורה יותר. חלק מכם ירגישו שהם "יורדים" למטה, אבל אל תתנו לאלה לגרום לכם דפרסיה. זה הזמן לבחון דברים בדקדקנות, ולאפשר לחלומות להיות מעשיים יותר. כדאי לבדוק את הניירת שאתם אמורים להגיש, ייתכנו טעויות או חוסר הבנה. מומלץ להמתין אחרי 26.11. כך גם עם תוכניות לנסיעה. שווה בדיקה נוספת.
20/11/2015  |  טובה ספרא  |   כתבות
הגשמים העזים של הימים האחרונים יכולים להיות מטעים. בישראל אין עודפי מים, בעיקר בגלל מגמה של ירידה בכמויות המשקעים השנתית והעלייה המתמדת בביקוש למים. בלית ברירה, המוח הישראלי מוצא פתרונות יצירתיים לחסוך במים (טפטפות), למחזר מים לחקלאות (מכוני טיהור שפכים) ולייצר מי שתייה (שילוב מים מותפלים למוביל הארצי) וכך מעמיד את ישראל כמעצמת טכנולוגיות מים.
19/11/2015  |  יונתן קישקה  |   כתבות
ערב הסעודית נמצאת, כך נראה, באחת מנקודות הזמן הרגישות ביותר שידעה מזה עשרות שנים. השילוב בין תהליכים היסטוריים המשנים את פני האזור ומאתגרים את הסדר הפוליטי המוכר, לבין הירידה החדה במחירי הנפט בשנה האחרונה והתהליך הרגיש של חילופי דורות בהנהגתה, יוצרים מארג אתגרים יוצא דופן ליציבותה של הממלכה.
בקרב ובשבי הוא פרויקט ייחודי ולמיטב ידיעתי גם חלוץ מסוגו. המחבר והמאייר חברו יחד להביא את סיפורו של יצחק נגרקר, טנקיסט שמצא מחסה במהלך קרבות מלחמת יום הכיפורים בתל סקי שבדרום רמת הגולן והצטרף לכוח של חיילי נח"ל מגדוד 50 שתפסו את התל לפני פרוץ המלחמה.
18/11/2015  |  עפר דרורי  |   כתבות
חברת ESET, מפתחת האנטי וירוס NOD32, מזהירה את משתמשי אפל מפני הונאת פישינג חדשה המופצת בימים האחרונים באמצעות הדואר האלקטרוני. ב-ESET מזהירים שבניגוד למתקפות פישינג קודמות, ההודעה הנשלחת לגולשים משתמשת בשפה רהוטה ובתמונות באיכות גבוהה, שעלולות לגרום למשתמשים להאמין שאכן אפל היא זו ששלחה את ההודעה.
18/11/2015  |  גיל נוילנדר  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il