|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

נעם בנימיני - עדיפות לתמ"א 38/2

מנכ"ל חברת התמ"א של אפריקה-מגורים, הגדולה ביותר בענף, הוא כלכלן ושמאי מקרקעין מנצח על בניית 17 בניינים, 555 דירות, רק בתמא 38/2 ורק באזורי הביקוש המובילים סיפורו של פרויקט גדול ברמת גן הדיירים מקבלים ביד רחבה, והחברה גם מקווה להרוויח
20/11/2015  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
בנימיני. התחלה בפינוי-בינוי [צילום: תמר מצפי]

"אנחנו נבנה רק לפי תמ"א 38/2, כלומר הריסת הבניין הישן ובניית חדש תחתיו, ולא נבנה לפי תמ"א 38/1, שיפוץ הבניין הישן והוספת דירות". כך אומר בהחלטיות נעם בנימיני. בנימיני בן ה-44 הוא מנכ"ל "אפריקה 38", היזם הגדול ביותר בתמ"א 38, שהוא הנושא הלוהט של הנדל"ן. בנימיני גם חבר בוועדת התמ"א 38 של התאחדות בוני הארץ, עם ניסיון של שנים בתחום זה.

בנימיני, ל-News1: "כשהורסים בניין ישן ובונים חדש, אפשר לתכנן את הבניין באופן הטוב ביותר, עם מרתף, חניה צמודה, וכל החידושים הטכנולוגיים. שיפוץ בניין ישן והוספת דירות אינם יכולים להגיע לרמה כזו". הוא אומר זאת לא רק לנו, אלא גם בישיבות הנהלת החברה-האם, אפריקה-ישראל מגורים של לב לבייב.

ההתחלה הייתה בפינוי-בינוי

הוא סיים תואר שני במינהל עסקים, ואחר כך לימודי שמאות מקרקעין. כיום הוא חבר בלשכת שמאי מקרקעין. ב-2001 למינהל מקרקעי ישראל, והחיה פעיל בין היתר בפינוי-בינוי, האח הגדול של תמא 38/2. לפני כשש שנים הצטרף לדניה-סיבוס, חברת הבנייה של אפריקה-ישראל-מגורים, וניהל את "דניה 38", שעסקה בתמ"א 38 בקנה-מידה קטן. במאי 2013 אישרה האסיפה הכללית של אפריקה-מגורים את רכישת תמ"א 38 ב-4.7 מיליון שקל, בנימיני עבר עם החברה לבית החדש.

כאן החלה התנופה הגדולה. "אפריקה 38" - השם החדש של, "דניה 38" - החלה לחתום בזה אחר זה על חוזים עם דיירים בבניינים ישנים, להריסת הבניין ולבניית חדש במקומו.

כמה בניינים יש לכם?

בנימיני: "אנחנו מתרכזים באזור הביקוש העיקרי, תל אביב והסביבה. יש לנו כיום 17 בניינים ישנים - 10 ברמת גן, 6 בגבעתיים, אחד בתל אביב".

למה דווקא בשלוש הערים הללו?

בנימיני: "אנשים רוצים לדור במרכזי הערים. זו המגמה לא רק בישראל, אלא בערים רבות בעולם. זה נוח מאוד, אם יש לך די כסף.".

בכמה דירות מדובר?

בנימיני: "בכל הבניינים יחד יש כיום 212 דירות. לאחר שנהרוס אותם, נבנה 555 דירות. הדיירים יקבלו דירה תמורת דירה, ואנחנו נמכור את 345 הדירות האחרות, הבניין הנוכחי הגדול ביותר הוא בתל אביב, כיום בן 40 דירות".

היכן?

בנימיני: "מצטער, איננו יכול לתת כתובות".

כאן ייבנו שבעת הבניינים הראשונים

אבל, להלן רשימה של שבעת הבניינים המובילים של החברה, שקיבלו או עומדים לקבל היתר בנייה, ושיווקם יתחיל בקרוב, במשרד המכירות ברחוב הרואה 22 פינת האשל 2 בר"ג: 2, רמת גן, שבה יבנו חמשת בניינים ראשונים: שני בניינים בני 8 קומות ברחוב עוזיאל 128 ו-133; בניין בן 9 קומות ברחוב רוקח 116, בניין בן 9 קומות, 28 דירות, ברחוב יכין 1; והפרויקט הגדול ביותר כיום - שני בניינים תאומים, ברחוב חרות 19-17, ובהם יחד 37 דירות, כאשר דניה-סיבוס תהיה הקבלן הראשי.

החברה גם משווקת שני בניינים, קטנים יחסית, בני 7 קומות, בגבעתיים: 22 דירות ברחוב גורדון 29, ומספר דומה ברחוב טייבר 48 נזכור, כי בכל בניין, משווקת החברה רק כ-60% מהדירות, והדירות הנותרות ינתנו חינם לדיירים הנוכחיים, תמורת המגרש.

בנימיני: "אנחנו מביאים לתמ"א 38/2 את האיכות הגבוהה של אפריקה-ישראל, את השם הטוב של החברה, את הביטחון הכלכלי מאחוריה. הצוות שלי קטן, אך מקצועי מאוד: מהנדס, שני מנהלי פרויקטים (אחד מהם עורך דין) ואדריכלית".

תן דוגמה לפרויקט.

בנימיני: "בבקשה. מגרש בן 1.6 דונם, שעליו עומדים שני בניינים קטנים, ובהם 24 דירות, כ-60 מ"ר לדירה. נהרוס את הבניינים, ונבנה על המגרש בניין רב-קומות בן 71 דירות. הדיירים יקבלו בחינם 24 דירות בנות 80 מ"ר בממוצע. בבעלותנו ישארו 47 דירות, בשטח ממוצע של כ-100 מ"ר, נמכור אותן ונרוויח. אנחנו מקווים לסיים את הבנייה תוך 28 חודש מקבלת היתר הבנייה".

בנימיני לא אמר היכן הבניין, אך מבדיקת News1 עולה שהמדובר ככל הנראה בבניין ברמת גן, משך הבנייה שלו, כמו של כל הבניינים האחרים של "אפריקה 38", נקבע,במסמך פנימי, לשלוש שנים, מטעמי זהירות.

הכל על חשבון הברון


מהן הבעיות?


בנימיני: "אחרי שחתמנו עם כל הדיירים, ואחרי שיש תוכניות מאושרות והיתר בנייה, מגיעות הבעיות המיוחדות לתמ"א 38. אנחנו פותרים אותן מתוך הכלל של "ואהבת לרעך כמוך". הדיירים מתפנים, אחרי שקיבלו הודעה של 90 יום מראש. הם שוכרים דירות כרצונם. אנחנו מחזירים להם את כ דמי השכירות, וגם משלמים בעד הובלת הרהיטים. ההוצאה הכוללת בסעיף זה - 3.3 מיליון שקל. הדיירים מוזמנים למנות מפקח ועורך דין מטעמם, ואנחנו משלמים את שכרם. עורך-הדין מקבל 10-13 אלף שקל לדירה. המפקח ועורך הדין מעירים הערותיהם, ואנחנו פתוחים לשמוע ולתקן, אם צריך". במלים אחרות, הכל (כמעט) על חשבון הברון.

האם הדיירים חייבים לשלם מיסים? האם הם מקבלים ערבויות?

בנימיני: "על-פי החוק, פטורים הדיירים ממס שבח ומס רכישה. ליתר ביטחון, אנחנו מבקשים מכל דייר למלא שאלון מפורט. הדיירים מקבלים מאתנו ערבות חוק מכר, לפי החוק, ואנחנו משלמים את העמלה לבנק, עד 1% מגובה הערבות. כל דייר מקבל כמובן מקום חניה, בחינם".

זה עולה לכם הרבה כסף.

בנימיני: "נכון. האדריכלים שאנחנו שוכרים, ברמה גבוהה, גובים מאתנו 7,500 עד 12,000 שקל לדירה. "אפריקה 38" גם שוכרת חברת ניהול לתקפת הבנייה,והוא גובה 14,000 שקל ויותר לדירה. גם הבנק המממן שוכר מפקח מטעמו - על חשבוננו. וכמובן, עלות הבנייה, כמקובל בשוק, ועלות החניות, ועוד ערבויות וכדומה".

אפשר עוד להרוויח?

נעם בנימיני סבור שכן. הוא לא מפרט, אך מבדיקת News1 עולה, שההשקעה בבניין האמור תהיה כ-71 מיליון שקל, כולל הכול. זוהי השקעה נמוכה, כי המגרש לא עולה דבר במזומן. הרווח הגולמי (לפני הוצאות מימון) יהיה 22%. בנימיני: "אנחנו לא נכנסים לשום פרויקט, אם לא מובטח לנו רווח של 20%".

2.5 מיליון שקל לדירה

אפריקה 38 תשקיע בשנים הבאות, בכל 17 הפרויקטים, 570 מיליון שקל, ההשקעה נמוכה יחסית, כי לא משלמים בעד המגרש, וחלק מהדירות ינתנו לדיירים, כך שגם הוצאות השיווק נמוכות. 345 הדירות שלה ימכרו - זו התחזית - בכ-740 מיליון שקל, לא כולל מע"מ, שהם כ-.2.5 מיליון שקל בממוצע לדירה, כולל מע"מ.

הפנטהאוזים יעלו כמובן הרבה יותר. אלו מחירים סבירים, אם נזכור את המיקומים הטובים של הבניינים.. הרווח הגולמי הצפוי יגיע ל-23%.

אמנם, החברה הפסידה אשתקד 3.5 מיליון שקל, אבל זה משום שעד עתה היו לה רק הוצאות. עוד מעט, מקוים בנימיני וחבריו, תתחיל מכירת הדירות, והקופה תתמלא. כרגע היא נעזרת בהלוואה בת 21 מיליון שקל שקיבלה מהחברה-האם, בתנאים טובים, רבית 3.2%, ללא הצמדה וללא מועד פרעון.

השכר: 48,000 שקל לחודש, ועוד מענקים

נעם בנימיני משתכר לא רע. שכרו החודשי ברוטו היה אשתקד 48,000 שקל. יחד עם תנאים סוציאליים מלאים, והוחזר הוצאות רכב וטלפונים, קיבל אשתקד 68,000 שקל ברוטו לחודש. כן קיבל מענק של 157 אלף שקל (קצת יותר משתי משכורות) אחרי שעמד ב-97% מהיעדים בקידום הבנייה, כמו פתיחת תיקים בועדות וקבלת התרי בניה.

השנה הוא צפוי, אם הכול יהיה כשורה, לקבל מענק של 2.25 עד 4.5 משכורות, וב-2017 יקבל, כך הוא מקווה, מענק של 3 משכורות חודשיות. נעם בנימיני יכול לחזור בשקט, אחרי יום העבודה, לדירתו החדשה ברחוב נסים אלוני, פארק צמרת בתל אביב, לאשתו שרון ושני ילדיו.

תאריך:  20/11/2015   |   עודכן:  20/11/2015
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נעם בנימיני - עדיפות לתמ"א 38/2
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המועצה המקומית חריש הוגדרה על-ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כאחד מיעדי הפיתוח והבנייה העתידיים של ישראל. אולם ממידע שהגיע לידי News1 עולים חששות כבדים לכך שעל ההתנהלות הכספית של המועצה, שכאמור הוגדרה כיעד נדל"ני מן המדרגה הראשונה, הופקד אדם שהודח בבושת פנים מן החברה הציבורית שניהל לאחר שהתגלה כי פעל בניגוד לחוק ובניגוד לכללי המינהל התקין.
20/11/2015  |  איציק וולף  |   כתבות
אלה ימים של חשיבה, יהיו כאלה שירגישו שהם מעודדים, שמחים עם תקווה, ואחרים יציגו את חצי הכוס הריקה. הכוכבים סאטורן-נפטון בפעולה, גורמים לראייה חדה וברורה יותר. חלק מכם ירגישו שהם "יורדים" למטה, אבל אל תתנו לאלה לגרום לכם דפרסיה. זה הזמן לבחון דברים בדקדקנות, ולאפשר לחלומות להיות מעשיים יותר. כדאי לבדוק את הניירת שאתם אמורים להגיש, ייתכנו טעויות או חוסר הבנה. מומלץ להמתין אחרי 26.11. כך גם עם תוכניות לנסיעה. שווה בדיקה נוספת.
20/11/2015  |  טובה ספרא  |   כתבות
הגשמים העזים של הימים האחרונים יכולים להיות מטעים. בישראל אין עודפי מים, בעיקר בגלל מגמה של ירידה בכמויות המשקעים השנתית והעלייה המתמדת בביקוש למים. בלית ברירה, המוח הישראלי מוצא פתרונות יצירתיים לחסוך במים (טפטפות), למחזר מים לחקלאות (מכוני טיהור שפכים) ולייצר מי שתייה (שילוב מים מותפלים למוביל הארצי) וכך מעמיד את ישראל כמעצמת טכנולוגיות מים.
19/11/2015  |  יונתן קישקה  |   כתבות
ערב הסעודית נמצאת, כך נראה, באחת מנקודות הזמן הרגישות ביותר שידעה מזה עשרות שנים. השילוב בין תהליכים היסטוריים המשנים את פני האזור ומאתגרים את הסדר הפוליטי המוכר, לבין הירידה החדה במחירי הנפט בשנה האחרונה והתהליך הרגיש של חילופי דורות בהנהגתה, יוצרים מארג אתגרים יוצא דופן ליציבותה של הממלכה.
בקרב ובשבי הוא פרויקט ייחודי ולמיטב ידיעתי גם חלוץ מסוגו. המחבר והמאייר חברו יחד להביא את סיפורו של יצחק נגרקר, טנקיסט שמצא מחסה במהלך קרבות מלחמת יום הכיפורים בתל סקי שבדרום רמת הגולן והצטרף לכוח של חיילי נח"ל מגדוד 50 שתפסו את התל לפני פרוץ המלחמה.
18/11/2015  |  עפר דרורי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
שמחה רוטמן
שמחה רוטמן
הציבור בישראל התעורר בשבעה באוקטובר. הוא לא מוכן שימכרו לו לוקשים בסגנון "החמאס מורתע" או יפקירו את הביטחון שלו בידי רוצחים מיומנים של הרשות הפלשתינית
ראובן דינור
ראובן דינור
חדר בבית מלון, ממומן בידי המדינה, או דירת מגורים זמנית אינה מענה הולם אלא אקט רנדומלי שמעצב ביתר שאת את הגלות בתוך הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il