|
מה הם מוכרים? [צילום: משה שי/פלאש 90]
|
|
|
|
|
אחד המדדים המידיים לבחינת חברה קמעונאית, הרבה לפני פרסום הדוחות הרבעוניים והשנתיים, הם הפרסומים והמבצעים של החברה, אשר לא אחת מהווים את "חלון הראווה" של הרשת.
חדי העין שביננו לבטח לא יכולים להתעלם בימים אלו משיתוף הפעולה בין קבוצת המשביר לצרכן וניו פארם לבין קבוצת יוניליוור.
יוניליוור, אשר עד לאחרונה הייתה בסכסוך עסקי עם שופרסל, מנסה להחזיר לעצמה מכירות ורווח ונענית לכל דכפין.
מנגד המשביר לצרכן יוצא בפרסום באמצעי תקשורת בולטים על מבצעים "שווים" של קורנפלקס ב-10 שקלים וכן קופונים בניו פארם על ריבות, סירופים שוקולדים וחטיפי בריאות - נו באמת, לאן הגענו!! האם כדי לקדם מכירות בית מרקחת בתקופת הצינון, השיעול והשפעת - אלה המוצרים המתאימים??!!
מוצרים "בריאים"
האם פרנסי הרשת אכן חושבים שמוצרים אלה אכן ימצבו נכונה את האסטרטגיה הפרסומית והמיצובית של ניו פארם??!!
אין כל פסול במכירת מוצרי מזון ברשת פארם, ובתנאי שזה נעשה בזהירות, במינון הנכון, תוך הקפדה על מוצרי מזון "בריאים" - במילים אחרות - במידה.
ישנן חברות קמעונאיות, אשר נמצאות במצוקה תזרימית, שחושבות שאם יעשו מבצעים על מוצרי מזון (או מוצרים הליכים שאינו בתמהילן השוטף) ישפר המצב את מצבן - זה לא טעות, אלא טעות גדולה וחמורה, שהרי בעצם מעשה זה הן הופכות עצמן לא רק לכל בו - אלא לכלבוניקיות ובתור שכאלו, מרחקן מהתהום רק הולך ומצטמצם.
האם זה יראה לכם טוב שרשת כמו מחסני תאורה, תציע ללקוחות שלה דגני בוקר במבצע?
או האם תחושו בנוח אם רשת צומת ספרים תציע ללקוחותיה מוצרי חשמל, כמו מכונות ומייבשי כביסה? מובן שלא - שהרי התנהלות שכזו אינה מקצועית ומעידה על בעיות וקשיים.
הפרסום, אופן התדירות שלו, מיקומו בעיתון, סוג ערוצי התקשורת, סוג המוצרים ועוצמת ההנחה, הן לעיתים המחושים המהירים, והזמינים ביותר, למדידת חוסנה הכספי והניהולי של הרשת הקמעונאית ולא פחות טובים מהבורסה ואו מהדוחות הכספיים שלה.