|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

אדם לאדם

הגזבר קיבל שכר בכירים ללא אישור

הגזבר של המועצה המקומית חריש, גיל סער, קיבל שכר בכירים למרות שלא ניתן לכך אישור של משרד הפנים מסמך רשמי קבע: אם לא יתקבל אישור בדיעבד - עליו להחזיר את הכסף
27/11/2015  |   איציק וולף   |   כתבות   |   סדום ועמורה   |   תגובות
מועצת חריש אישרה. משרד הפנים לא

נותנים לחתול לשמור על השמנת
איציק וולף
המועצה המקומית חריש, שסומנה כיעד נדל"ני על-ידי ראש הממשלה, מינתה בשנה האחרונה לתפקיד הגזבר את המנכ"ל המודח של חברת חלמיש * דוחות ביקורת חקירתית שבוצעו על תקופת כהונתו בחלמיש חשפו שלכאורה התנהל בניגוד לכללי המינהל התקין, העסיק עובד בעבודות אישיות והסווה באופן מלאכותי תשלומים גבוהים לנותני שירותים
לרשימה המלאה

איתמר לוין
רווחים גבוהים מדי לחברה למשק וכלכלה

בשבוע שעבר פרסמנו כי הגזבר של המועצה המקומית חריש, גיל סער, שאמור להיות שומר הסף של המועצה בכל הנוגע להתנהלות חוקית ותקינה בענייני כספי הציבור של המועצה, הודח מתפקידו בחברת חלמיש לאחר שהתגלו התנהלויות בעיייתיות מאוד שלו בתחומים הללו בדיוק.

במהלך השבוע הגיע לידינו מסמך שמעיד, לכאורה, על התנהלות לא תקינה של סער גם במועצה המקומית חריש. במסמך, שכתב סגן הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים, רו"ח פאיז חנא, יש אישור כי סער והרשות המקומית חריש עקפו את החלטת החשב המלווה של המועצה לפחות בשני מקרים. באחד מן המקרים החליט החשב המלווה שלא לאשר את הוצאת סער לקורס גזברים, אך בניגוד לחוות דעתו שאמורה להיות הקובעת - הוציאו הוועדה המיוחדת לתכנון ולבניה בחריש את סער לקורס הגזברים.

"לאחר עיון בטענות ובתגובת הרשות עולה כי ישנה בעיה מהותית של עקיפת החלטת החשב המלווה, דבר שאינו מקובל וזאת בין היתר לאור חזרתה של התופעה (הזמנה להעסקת יועץ לקישור תוכנית עבודה ותקציב)", כתב במכתב שנשלח לממונה על המחוז, יוסף משלב, למנכ"ל דאז של משרד הפנים, למנהל המינהל לשלטון מקומי במשרד הפנים ולמכותבים נוספים. לדבריו, כלל לא ברור האם העובדה שסער כיהן אז כגזבר הוועדה המיוחדת לתכנון ולבניה חריש במקביל לעבודתו כגזבר המועצה המקומית היא תואמת לחוק או שאסורה על-פי החוק.

עקיפת החשב המלווה באה לידי ביטוי באותו מסמך גם בהזמנה כפולה של סופגניות ביום 31 בדצמבר 2014. הזמנה אחת הייתה על סופגניות בעלות של 1,261 שקלים והשנייה - באותו יום ממש - של סופגניות בעלות של 1,500 שקלים. בשני המקרים היו דברים של סגן הממונה על המחוז זהים: "לאחר בירור עובדתי עולה כי ההזמנה לא נחתמה על-ידי החשב המלווה, מר יוסי כהן. כנ"ל על-ידי קודמו בתפקיד, מר דני אורן ומשכך, ההזמנה לא נחתמה כדין - הממונה על המחוז לא מאשר" [ההדגשה במקור, א.ו.].

הסעיף הבא באותו מסמך כבר נוגע להטבה כספית שקיבל סער במשך חודשים רבים בדמות שכר בכירים שכלל לא אושר לו על-ידי משרד הפנים. בין החודשים יולי 2014 לינואר 2015 קיבל סער שכר בכירים מבלי שהתקבל לכך אישור. אישור זה לא ניתן עד למועד כתיבת המסמך, ארבעה חודשים לאחר מכן. בשל כך ציין רו"ח חנא כי על הרשות המקומית בחריש להגיש בקשה לאישור השכר בדיעבד ו/או להאיץ את הטיפול בבקשה שכזו אם הוגשה מול אגף השכר.
עוד דרש "החתמת הגזבר על התחייבות כספית של החזר כספים במידה ולא יאושר לו שיעור חוזה בכירים ששולם לאותה תקופה רלוונטית". "יש לבחון משפטית את הליך קיזוז השכר לגזבר", הוסיף. את האחריות לטיפול בעניין הטיל על ראש אגף כוח אדם ושכר ברשויות המקומיות במשרד הפנים.

"יש לציין שהגזבר הינו שומר סף ומשכך, נדרש ליותר ערנות ורגישות לגבי סעיפים 15 ו-16 [הנוגעים לעקיפת החשב המלווה ולקבלת שכר בכירים ללא אישור, א.ו.]
התנהלות החשב המלווה במועצה מקומית חריש / סיכום הממונה על המחוז
סגן הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים מסכם דיונים ותכתובות הנוגעים לטענות שהעלה החשב המלווה של המועצה המקומית חריש ובהם טענות לשכר בכירים לא מאושר שניתן לגזבר ולחשש לניגוד עניינים בפעולות הגזבר המכהן גם בהתנדבות כגזבר הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה בחריש

המועצה טוענת: היה אישור לשכר

ממשרד יחסי הציבור של המועצה המקומית חריש נמסר כי כפל התפקידים בין תפקיד גזבר המועצה וגזבר הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה נהוג מאז הקמת הוועדה בשנת 2008, הרבה טרם מינויו של רו"ח גיל סער לתפקיד. "חוות דעת מחודש מרס 2015, של עו"ד עודד פלוס, מי שכיהן כיועץ המשפטי של המועצה המקומית, קבעה כי אין ניגוד עניינים במינויו של רו"ח סער לתפקידים אלו, וכך נאמר בה: "ועדה מיוחדת קרובה הן עניינית והן חוקית לוועדה מקומית לפי סעיף 18 וכפי שבוועדה מקומית אין ולא עולה שאלה של ניגוד עניינים בהקשר של הגזבר, כך גם בוועדה מיוחדת, השאלה עולה וראוי שתענה בשלילה, היינו לא מתקיים ניגוד עניינים שמונע את הכהונה בשני התפקידים", טענו.

עם זאת, טענה זו נדחתה לכאורה - או לכל הפחות לא התקבלה על-ידי הממונה על המחוז במשרד הפנים שדרש לקבל את חוות הדעת של הלשכה המשפטית של משרד הפנים בנושא.

עוד אמרו אנשי יחסי הציבור של המועצה המקומית חריש כי רו"ח סער מקבל את שכרו מהמועצה המקומית ואינו נהנה מתוספת שכר בגין כפל התפקידים. "לפיכך, ברור מאליו כי המינוי נעשה כדין ובהתאם לחוק והטענות העולות מפנייתך בעניין זה אין להן בסיס וכל תכליתן הוא נסיון לפגיעה אישית, מקוממת ובלתי מוצדקת", טענו. עובדה זו - אודות עבודתו בהתנדבות כגזבר עבור הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה הייתה ידועה גם למשרד הממונה על המחוז במשרד הפנים והוא אף ציין שסער מתפקד כגזבר הוועדה בהתנדבות. למרות זאת הוא הביע את תמיהתו.

"באשר לקורס הגזברות, הרי שהוא נעשה במימון של הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה, בהתאם לכל דין, ובניגוד לטענתך לא נדרש לכך אישור של החשב הכללי", ציינו. עם זאת, לא מדובר בטענה של News1 אלא בטענה שיוצאת ממסמך רשמי של משרד הפנים שלא קיבל את החלטת הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה.

"באשר לשכרו של הגזבר הרי שהוא נקבע ונחתם על-ידי מר אריק מויאל, מי שכיהן באותה עת כמנכ"ל המועצה וסיים את תפקידו מאז", טענו. "יודגש כי שכר הגזבר אושר כמקובל במליאת המועצה המקומית וקיבל גם את אישור משרד הפנים כנדרש". טענה אחרונה זו כלל אינה מובנת לנוכח המילים הברורות מאוד שבהן משתמש סגן הממונה על המחוז במשרד הפנים - "תשלום שכר בכירים לגזבר הרשות ללא אישור משרד הפנים" [ההדגשה שלי. א.ו.]

ממשרד הפנים נמסר כי תגובת המשרד תימסר ביום ראשון.

במה דומה המשכ"ל לדג?

דוח מבקר המדינה על השלטון המקומי שפורסם השבוע כלל פרק שלא הפתיע את מי שבקיאים בנבכי הרשויות המקומיות והליכי המכרזים שלהן. המבקר, יוסף שפירא, גילה כי החברה למשק וכלכלה השייכת למרכז השלטון המקומי גובה עמלות גבוהות מדי מן הרשויות המקומיות.

בביקורת נמצא כי החברה למשק וכלכלה אינה מעניקה בעצמה את כל שירותי הניהול והפיקוח לרשויות המקומיות, אלא מתקשרת, ללא מכרז או הליך תחרותי אחר, עם חברות ניהול ופיקוח, והן אלה שמספקות בפועל חלק מהשירותים לרשויות המקומיות. לפיכך, כאשר רוכשת רשות מקומית ממשכ"ל את שירותי הניהול, למעשה היא מעבירה כספי ציבור רבים שמגיעים, כולם או חלקם, לגורם שלישי - חברת הניהול, שנבחרה ללא מכרז - וזאת בניגוד לנורמות החלות על הרשויות המקומיות.

פה, ב-News1 הצגנו כבר לפני שנה - בדצמבר 2012 - כיצד ניתן לחסוך כסף רב לרשויות מקומיות אם רק יימנעו מהתקשרות עם ספקים באמצעות החברה למשק ולכלכלה. כך היה במועצה המקומית תל מונד, שם עמד ראש המועצה על כך שההתקשרויות תתבצענה באמצעות החברה למשק וכלכלה, שגבתה עמלה של 9%, ושלא יהיה מכרז פתוח שהיה יכול להוזיל את העלויות. הוא עשה זאת בסיוע היועצת המשפטית של המועצה דאז, נועה בן אריה, שהייתה גם לוביסטית רשומה של מרכז השלטון המקומי. במקרה של תל מונד, אותם 9% עמלה שהחברה למשק וכלכלה אמורה הייתה לגזור היו אמורים להגיע לסכום של מיליונים רבים משום שמדובר היה בעסקות שהיקפן הגיע לעשרות מיליוני שקלים.

האמת היא, שכאשר מתבוננים ורואים שיו"ר החברה למשק וכלכלה כבר כל כך הרבה שנים הוא שאול מזרחי, שנחשד בעבר בעבירות שחיתות חמורות ושנעצר גם במסגרת חקירת פרשת ישראל ביתנו, לא היה צריך את דוח מבקר המדינה כדי להבין שמשהו שם מסריח. היה צריך רק להבין שכדאי לפתוח עיניים טוב טוב ולעשות את החשבון לבד.

מה הם חשבו לעצמם?

מה חשבו לעצמם 1,689 האנשים שתוך שעה סימנו 'לייק' על ההתנצלות הלכאורית שפרסם ינון מגל? תמיהה זאת גרמה לי לצלם את צג המחשב שלי ולהעלות את הצילום אל הפייסבוק.

ינסה המסנגר לומר שמביעי האהדה הביעו את שביעות רצונם מן העובדה שמגל לא ניסה להתחמק מן האחריות והודה על האמת. הבעיה היחידה עם הטענה הזאת היא שאמנם נהוג להוסיף את המילה 'לכאורה' ביחס להאשמות על הטרדה מינית, אבל במקרה הספציפי של מגל נראה שמתאים יותר להוסיף אותה לתיאור הודעת ההתנצלות של מגל. אותה הודעה, שהייתה למעשה הודאה מוחלטת בהאשמות נגדו, אומנם כללה מילות התנצלות, אך אפילו בה לא הצליח מגל להביא את עצמו לכתוב את ההתנצלות לנפגעות, בלשון נקבה.

אבל האמת, לפחות הוא הודה וניסה להתנצל. הרב מוטי אלון, שהורשע בבית המשפט, מעולם לא עשה את זה. לפחות בהיבט הזה, יש לינון מגל מקום בבית היהודי הרבה יותר מלזקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, שממשיך לתמוך ברב אלון, עבריין המין המורשע, ושלא נראה שבכלל מבין מה הבעייתיות בכך.

שניים ממסמני הלייק ששמותיהם הופיעו בצילום המסך שהעליתי לפייסבוק הסירו את הלייק. לפחות אחד מהם טען שהבין את הבעייתיות רק בדיעבד. האם גם הרב דרוקמן יבין את הבעייתיות שבתמיכה באלון בעקבות הפרסומים השבוע בנושא? אהיה מופתע מאוד אם זה יקרה.

תאריך:  27/11/2015   |   עודכן:  27/11/2015
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הגזבר קיבל שכר בכירים ללא אישור
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
7 שחור
27/11/15 16:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סדום ועמורה
עורכת הדין נועה בן-אריה, המשמשת יועצת משפטית של המועצה המקומית תל מונד ואשר מועסקת גם על-ידי מרכז השלטון המקומי כיועצת משפטית וכשדלנית (לוביסטית) בכנסת, פעלה לכאורה בניגוד עניינים מוסדי כשפסלה לדיון הצעות של חברי מועצה להוצאת מכרזי בנייה פומביים. פסילת ההצעות נעשו, לכאורה, באופן שהיטיב עם החברה למשק ולכלכלה שהיא חברת-בת של המרכז לשלטון מקומי ובניגוד לאינטרס הציבורי של המועצה המקומית תל מונד.
27/12/2014  |  איציק וולף  |  כתבות
בית המשפט המחוזי בבאר שבע החמיר (25.11.15) בעונשו של דניאל טרם, שקיבל שוחד בתפקידו כמנהל מחלקת התחבורה במועצה האיזורית חוף אשקלון. השופט יואל עדן קבע, כי טרם ירצה תשעה חודשי מאסר בפועל, ולא שישה חודשי עבודות שירות כפי שקבע בית משפט השלום.
26/11/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
מנהל מחלקת המשק במשרד החוץ, אבשלום אשורי, ומי שהיה סגן חשב המשרד, יהושע גבאי, מואשמים בקבלת שוחד וגניבה בידי עובד ציבור. כתבי האישום נגד השניים הוגשו (יום ד', 25.11.15) לבית המשפט המחוזי בירושלים.
25/11/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
המשטרה קובעת (יום א', 22.11.15) כי יש בידיה תשתית ראייתית לפיה ראש מועצת עספיא, ווג'יה כיוף, ביצע עבירות של הטרדה מינית ומעשה מגונה כלפי עובדת מועצה לשעבר, בעת שעבדה תחת מרותו בשנים 2012-2010.
22/11/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
שופט בית המשפט העליון, מני מזוז, מביע צער על כך שלא התקדמה הצעת החוק שקידם משרד המשפטים בשנת 2009 לשינוי עבירת המרמה והפרת האמונים. הדברים נאמרים (יום ג', 17.11.16) בשולי דחיית בקשתו של ראש עיריית בת ים לשעבר, שלומי לחיאני, לערער על חומרת עונשו בעבירה זו - שמונה חודשי מאסר בפועל.
17/11/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
היחידה הארצית לחקירות הונאה חקרה (יום ב', 16.11.15) באזהרה תושבת שהם ומקורב לה בחשד לכך שבעת ששימשה בתפקיד בעל אופי ציבורי בשירות עיריית ראשון לציון, קידמה את עינייניהן של חברות פרטיות ובהן חברה בבעלותו של המקורב בהקשר למיזם בעיר, זאת על-פי החשד בתמורה לשוחד.
16/11/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   סדום ועמורה  /  מי ומי  
ברס התמנה וגמל לוויז'ניצר  /  איתמר לוין
בנו של אלכס ויז'ניצר נעצר  /  איתמר לוין
המשטרה החרימה מסמכים בעיריית ראשל"צ  /  איציק וולף
הכלימה והתקווה  /  אריה אבנרי
אנטומיה של שחיתות  /  עמוס אריכא
אריה שאג, מי לא יִירָא  /  עמי דור-און
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il