|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

תמליל – שיחה בין דובי שרצר למנחם פינטו (6)

פרשת פינטו-ברכה: דובי שרצר, ראש זרוע החקירות במחלקה לחקירות שוטרים; מנחם פינטו, אחיו של הרב יאשיהו פינטו
01/12/2015  |   יואב יצחק   |   מקורות   |   פרשת ברכה   |   תגובות

מנחם: הלו,
דובי: רבי מנחם שכחת אותי?
מנחם: הייתי בישיבה צוות בישיבה, אני גר בירושלים. עד שהגעתי לאשדוד הם תקעו אותי.
דובי: אה, לא ידעתי שאתה גר בירושלים.
מנחם: אני גר בירושלים.
דובי: קרוב אלינו, לא היה לי מושג.
מנחם: כן אני גר בשערי חסד. אז עד שהגעתי לאשדוד הם תפשו אותי יצאתי ממש כרגע מהישיבה. מה שלומך?
דובי: בסדר גמור ואתה?
מנחם: ברוך השם בסדר ברוך השם.
דובי: טוב מיכל קצת כעסה תאמין לי אני ניסיתי להסביר לה את המצב, לאשורו,
מנחם: עזוב, כל החבר'ה שלנו כעוסים אתה יודע את זה דובי.
דובי: אני יודע,
מנחם: שחטו אותנו, ואתה יודע, אנחנו יודעים את האמת. עכשיו כולם שוחטים אותנו ואומרים לנו מה הבעיה, בואו תגידו את האמת. אמיר שוהן רץ אחרי, בואו תגידו את האמת. רק תגידו את האמת.
דובי: תקשיב רבי מנחם, אני אמרתי למיכל תעלי את ברוך קרא על הקו. היא סיפרה לך?
מנחם: כן, כן היא אמרה לי את זה.
דובי: אתה חושב שמישהו ממח"ש אמר.
מנחם: אבל עזוב, רז נזרי תדרך עיתונאים אישית הם אמרו לי. אמרו לי עיתונאים. כולם תדרכו אותם אישית, אמרו הכל היה סיפורי בדים. זה מעליב אותנו, זה מעליב את האנשים שהיו שם. אתה יודע איזה מבול של קללות חטפתי מ---, לא קללות, אבל אתה יודע, לא יפה מה שעשיתם לי, יצאתם איתי לא בסדר, עם בן כהן. עזוב זה לא דברים שיצאו מאיתנו. אני אומר לך את זה בצורה ברורה. זה לא יצא מאיתנו.
דובי: תראה אמרתי לך, אני לגבי התנהלות של עיתונאים אני בטח לא יכול לחכות וזה, להיות ערב. אני יכול לומר לך שכשֶפּנו למח"ש ונשאלו השאלות, רק האמת הובהרה. אני לא סתם אמרתי למיכל תעלי אותו על הקו. תעלי אותו על הקו, אני רוצה שיגיד, אני בחיים, תקשיב אני מעולם אני 18 שנה בשורות אכיפת החוק, מעולם לא החלפתי מילה עם עיתונאי, אתה יכול לשאול את כל העיתונאים. את השם שלי הם בקושי יודעים, למרות שטיפלתי בעשרות אם לא מאות תיקים רגישים במדינה. מעולם לא החלפתי מילה עם עיתונאים. אז פה שמיכל אמרתי לה עכשיו תעלי אותו על הקו, אני רוצה לשמוע, אני רוצה לשמוע אותו אומר שמישהו ממח"ש אמר לו שזה לא היה אמת.
מנחם: אבל עזוב, אני רוצה להגיד לך דובי דבר אחר. עומד היועץ ואומר הכפישו אותך עשו לך כך, כך, זה הכפשות מה שהיה, בוא ביננו דובי זה הכפשות?
דובי: מנחם, אני אמרתי לך אתה יודע, המציאות היא מציאות סופר מורכבת. ועובדה שהמדינה בשלב הזה מח"ש ייצגה את האינטרס של המדינה, כמו שהמדינה הסכימה והתקדמה והלכה לכיוון של בדיקת פוליגרף, לא כיסתחה את זה, אתה יודע בדיוק שהכי קל היה להגיד תודה רבה לא מעניין, נגמר. עבר זמנו בטל קורבנו. והראיה, שזה לא היה ככה.
מנחם: דובי, אבל הסיתו את האש לא לכיוון מח"ש.
דובי: מנחם תשמע רגע, קרה מה שקרה, קרה המקרה, אתה יודע, משהו שלא היה צפוי, לא על ידכם, לא על-ידי אף אחד אחר, ואתה יודע קלפים נטרפו, אז מה זה רלוונטי עכשיו. אבל במבחן הראייה עובדה שבזמן אמת המדינה,
מנחם: אבל אני רוצה לשאול אותך שאלה דובי בינינו. עולה רז נזרי לקול ישראל, ומתראיין שם.
דובי: תשמע רבי מנחם,
מנחם: תן לי רק דקה אחת, דקה אחת. הוא עומד ומתראיין שם, והוא אומר שהרב בדרך כלל משקר, ומדי פעם גם אצל שקרן יש מדי פעם כמה מילים נכונות. הרב עד שלכם, כל החצר שקרנים, מיכל עדה שלכם. כאילו רבאק מה אתם עושים פה. מה אתם עושים פה?
דובי: אמרתי לך, אני לא יודע בדיוק מה אמר מישהו אחד,
מנחם: אני יעביר לך, כי אנחנו מתכננים לפעול משפטית בעניין שלו, זה אני אומר לך דובי גילוי נאות.
דובי: רבי מנחם, אני יכול להגיד לך, שכל מקום שאליו אני יבוא אני אומר רק את האמת. כל מקום, לכל בית משפט שאני אגיע אני אומר רק את האמת נקודה. היה וישאלו אותי, מה היה, אני אספר בדיוק. בדיקה תוצאה, אני מבטיח לך לא אני ולא משה אף אחד מאיתנו לא הוציא דבר שקר מפיו. אני מבטיח לך את זה כמו שעד היום, וראית שעד היום במבחן המציאות כל פעם שאתה יודע היה עניינים בלגן, לקח קצת זמן, הייתה התנהלות, בסופו של יום הדברים התקדמו. עובדה שמיכל נקראה לפוליגרף ולעוד פוליגרף הראיה הטובה ביותר, זה שאפרים בחר לשים בסופו של דבר קץ לחייו וטרף את כל הקלפים, בסדר, אתה מבין.
מנחם: תראה, בעיני כולם זה אומר דרשני אני אומר לך. אבל זה אומר דרשני זה שהוא הלך והם הבינו שהוא הבין שנסגר עליו. זה מה שכל העולם מבין. העולם מבין ש---,
דובי: אבל רבי מנחם, אני לא אחראי למה שהעולם מבין, ולא אחראי למה שעיתונים מפרשים, אני ממש לא, אני אחראי להתפקיד שאותו אני ממלא, ואני עשיתי כמיטב הבנתנו המקצועית מה שהיה צריך לעשות.
מנחם: דובי היקר, אין לנו אף טענה כלפיך. אתה יודע הטענות שלנו מאוד, אנחנו מפנים אצבע מאוד ברורה. דובי לא כלפיך.
דובי: זה לא אני דובי שרצר, אני מח"ש שולח את זה בסוף
מנחם: לא, גם כלפי מח"ש אני אומר לך אין לנו אף טענה כלפי מח"ש.
דובי: לא, אני מדבר אנחנו בסוף זה מדינת ישראל אתה מבין? אתה מבין שהמצב הוא מורכב מאוד באמת ויש כל מיני עניינים, וכל מיני התנהלויות, ועיתונאים עם כל מיני אינטרסים מפה ומשם, וזה לא רלוונטי מי זה. אותי זה לא מעניין, אני עושה, תקשיב כמו שעשיתי, אז גם עכשיו אני עושה בעניין של אדון ארביב. אתה מבין,
מנחם: אנחנו לרשותך בכל, תדע שהיה לי שיחות קשות עם מיכל בעניין.
דובי: תקשיב אני אמרתי למיכל, אני הנחתי שמיכל כבר לא תבוא, אמרתי בסדר, אגב זה מה שהבנתי שהיא לא מעוניינת לשתף פעולה ובזה נגמר. נגמר העניין, זה לא,
מנחם: לא, לא יש פה מילה של הרב אתה יודע, אנחנו תפקידנו ליישר את ההדורים האלה, ומיכל תבוא, אני אפילו אמרתי לה שאני אצטרף איתה זה לא יקרה, אני לא מתכנן להצטרף, זה אני אומר לך ביננו. כדי לתת לה ביטחון. אמרתי לה אני גם אבוא אני גם ככה,
דובי: אני רוצה להתייעץ איתך בעניין הזה. תראה אנחנו רוצים לעשות משהו יותר מורכב, אני מבין שזה גם עלויות כבדות וזה מורכב. השאלה כזאתי, תגיד לי, תראה היחיד שיש לנו כרגע עדות על מנשה על, שהיה בקשר עם צחי ונתן לו כסף ביד, זה גיל מנשה. עכשיו גיל מנשה זה בן אדם שלכם נכון?
מנחם: כן,
דובי: יהיה יותר פשוט להביא את גיל מנשה מאשר את מיכל?
מנחם: יהיה הכי פשוט להביא את מיכל. כי גיל מנשה הוא בניו-יורק, והוא בניו-יורק, אני לא יודע אם הוא ירצה לצאת לאוסטרליה. יהיה מורכב יותר. אתה יודע הוא בן אדם עם עשרה ילדים, להזיז אותו, הוא לישראל הוא בקושי בא. אני לא חושב שהוא היה בישראל בשנים האחרונות. הוא אדם אם אתה פגשת אותו הוא אדם של פעם קצת, זה לא, זה לא אדם שאתה מעלה אותו על מטוס, אתה מבין?
דובי: אני אגיד לך, כי גיל מנשה נתן לצחי כסף ביד, הוא יבוא יגיד לו אני נתתי לך כסף ביד. מיכל הרי בשום שלב לא נתנה לו כסף ביד.
מנחם: אבל מיכל מצד שני טיפלה לו בכל הוויזה, והיא ארגנה שייתנו לו, היא נתנה הוראה שייתנו לו.
דובי: תראה, אבל בוויזה יש את העדות של עורך דין, שאישרה את כל הדברים האלה, ויש לנו תכתובות מיילים ממיכל. אני רוצה שיבוא ויגיד נתתי לו כסף. אתה מבין? השאלה אם זה אפשרי. אם זה אפשרי אני אומר לך זה הכי טוב. זה הכי טוב שיכול להיות לתיק החקירה.
מנחם: אני אגיד לך אבל מבחינה מקצועית דובי, אני חושב שמיכל מבחינת האישיות שלה היא יכולה לערער לך את צחי בצורה הכי קלה שיש. מיכל היא, גיל הוא אדם ישנוני. מיכל היא חיית טרף.
דובי: אני ראיתי את זה, אתה יודע היה לי התנהלות מול מיכל בחודשים האחרונים.
מנחם: לא, מיכל היא ישרה היא הגונה, אני אגיד לך, היא אדם הכי ישר בעולם, אבל היא---,
דובי: רבי מנחם אם מיכל לא הייתה ישרה, אני לא הייתי שולח אותה לפוליגרף. הסיבה היחידה אמרתי לך שהתקדמנו הלאה זה כי אני האמנתי לה. ולא סתם אני גביתי ממנה את העדות, אני רציתי להתרשם ממקור ראשון בתיק הזה ולא שמתי אחד החוקרים שיגבה ממנה עדות.
מנחם: מיכל אתה יכול להיות איתה בעיניים עצומות כי היא הולכת עם האמת מאה אחוז, והיא גם חיה והיא מבינה עניין. אל תשכח שהיא עורכת דין פלילית, שבעבר היא הייתה עוזרת של שופט מחוזי בבאר שבע, אחד החשובים, והיא חיה והיא מבינה עניין,
דובי: אני יודע מנחם, אין לי ספק בכלל, אמרתי לך אם לא הייתי מאמין למיכל לא הייתי מתקדם לשום מקום.
מנחם: היא בעימות אוכלת כל אדם שעומד לידה בלי מלח. אני אומר לך את זה.
דובי: אני אגיד לך מה הבעיה. הבעיה היא שמיכל לא נתנה לו כסף ביד לצחי, זאת הבעיה. אתה מבין? מיכל יכולה להגיד אני אמרתי, אני פה אני שם, הוא יגיד תחפשו. בסדר תשמע,
מנחם: אבל היא תיאמה איתו שייתנו לו. אם אני זוכר נכון, היא תיאמה איתו שייתנו לו, תראה היה הרבה פעמים שאני הייתי עושה בקרה על מיכל, ומיכל אמרה לי אני דאגתי שזה ייתנו לצחי, אני ככה היא עשתה את התיאומים היא עשתה את הכל.
דובי: תגיד לי, טלפונית נוכל לדבר עם גיל מנשה נכון?
מנחם: בהחלט, אני עכשיו נוסע לניו-יורק, אני אסגור. תסגור איתי שעה תסגור איתי, אני ממריא הלילה לניו-יורק. תסגור איתי שעה שאתה צריך אותו, תסגור איתי הכל, אני אדאג שהוא יהיה מאה אחוז. אני גם יעשה איתו שיחה מקדימה הוא יהיה מאה אחוז.
דובי: טוב בסדר, תבדוק איתו, אם הוא יהיה מוכן לבוא זה יהיה הכי קלאסי בעולם. הכי קל, מה עם מיכל, תגיד לי היא בסוף היא עושה את זה בנפש חפצה או שהיא רק בגלל שהרב אמר לה.
מנחם: היא עושה את זה בנפש חפצה. תראה תרגיעו אותה, תדברו איתה היא צריכה קצת, אני מבין את העניין, קצת יותר ממנה. אני אומר לך את האמת, אני מבין את העניין קצת יותר ממנה. אני אומר לך את האמת, קצת יותר ממנה.
דובי: רבי מנחם תאמין לי אני דיברתי איתה.
מנחם: אבל מצד שני היא חטפה אישית מנחם גלילי באשדוד בשבוע באשדוד, החטיף לה. אבו באשדוד החטיפו לה, כולם החטיפו לה,
דובי: מי זה מנחם גלילי?
מנחם: זה חבר של אבו שיש לו מקומון באשדוד, והוא קצת טיגן אותה, אז היא חטפה אישית. כל עוד שהיא לא חטפה אישית אתה יודע, אז היא מסתכלת כקבוצה היא יכולה לשאת את זה. אבל כשהיא מתחילה לחטוף אישית אז היא כבר לא כקבוצה, היא תוקפים אותה אישית. אתה מבין? ברוך קרא סיים את התוכנית שלו, הרימה אליו טלפון קיללה וגידפה אותו. היא קראה לו חמור, קראה לו כך, צעקה צרחה עליו, והיא מכירה אותו שנים. היא רבה איתי, הגיעה איתו לצרחות לא יודע מה. כי זה כאב לה, היא אמרה אני הלכתי עם האמת שלי, ומה עושים אותי שקרנית? כל מה שקשור אליכם היא עושה בנפש חפצה. אבל תרגיעו אותה קצת מהעניין, אין, תרגיעו אותה, זה לא, זה דברים שבשיחה יירגעו. אני הרגעתי אותה, אני אמרתי לה הרב אמר אנחנו צריכים לעמוד אחרי הדברים שלנו עד הסוף, זה אמינות שלנו פה, אמרתי לה מיכל את עושה פה בעיה יותר גדולה, זה שאת עומדת על שלך את צודקת, אבל מה זה אומר על האמינות שלנו?
דובי: אבל תקשיב רבי מנחם, אני אמרתי למיכל אני לא מנסה להכריח אותך, ממש לא.
מנחם: לא, לא, לא, אם מיכל בעניין היא בעניין. זה וויכוחים שקודם לעניין. אם היא בעניין היא בעניין. זהו סיכמנו את זה, אנחנו סיכמנו את זה, היא אמרה לי מה דעת הרב, היא אמרה לי דעתי שלא צריך לעשות כך ולא צריך לעשות כך, ולא צריך לעשות כך. אנחנו לא שם. אנחנו לא שם בדעה שלה, והיא קיבלה את דעתי בסופו של יום, אז זה בסדר. אני אפילו קצת אמרתי לה, את רוצה אני אבוא, אני גם אבוא ואני גם כך, אני לא מתכנון לעשות את זה, אבל כדי לתת לה הרגשה טובה סיימתי איתה את השיחה היא הייתה בהרגשה של 100 אחוז. אני אדבר איתה היום שוב אבל היא אמרה לי אני נוסעת נקודה. אני אעביר את הדברים לוויזה, אני נוסעת. אנחנו נסדר לה את הכרטיס, אנחנו נסדר לה הכל.
דובי: תראה אני אגיד לך, לגבי גיל מנשה אם אתה נוסע לאמריקה אם נוכל להביא אותו, זה יהיה קלאס של הקלסי. אם, מבחינתי האופציה של הטלפון זה ברירת מחדל, תראה אנחנו מתכננים ברביעי, אמרתי לך ברביעי לספטמבר, בסביבות תשע שעון אוסטרליה, לעשות את הדברים האלה.
מנחם: בסדר גמור.
דובי: בסדר, אני באמריקה יכול לסמס איתך בווטסאפ?
מנחם: כן אתה יכול בווטסאף, אתה יכול להתקשר אלי, הטלפון שלי פתוח וזמין.
דובי: זה הטלפון?
מנחם: הטלפון הזה כן.
דובי: טוב בסדר מאה אחוז.
מנחם: אני מגיע ואני משם אשוחח איתך. אני אתפוס את גיל מיד שאני מגיע לשיחה, נסגור לך את זה, והכל יהיה בסדר. אני אנסה להביא לך אותו גם, שיבואו שניהם מבחינתי, אין לי בעיה. אנחנו נסדר את זה. זה לא הבעיה.
דובי: מאה אחוז. אז אנחנו נהיה בקשר?
מנחם: כן אנחנו נהיה בקשר, נתעדכן כבר מחר. אני ממריא הלילה, מחר ב-10 בבוקר של ניו-יורק אני כבר אעדכן אותך שגיל סגור והכל בסדר. אני אנסה גם להטיס לך אותו, אתה יודע אני טס לניתוח. הניתוח של הרב ביום רביעי.
דובי: אני יודע, אני יודע. בגלל זה רציתי לדבר איתך לפני. כי אמרתי אני לא,
מנחם: הניתוח של הרב ביום רביעי, אבל נשאר לי שלישי פנוי. אני אהיה שם שלישי יום מלא. אז בעזרת השם אני ביום שלישי אסגור את כל הדברים.
דובי: בסדר, אז אנחנו נהיה בקשר.
מנחם: בעזרת השם.
דובי: טיסה טובה.
מנחם: כל טוב דובי. שלום ביי.

תאריך:  01/12/2015   |   עודכן:  01/12/2015
מחלקה ראשונה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il