|   15:07:40
דלג
  בנימין נתניהו  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

תודה רבה למשטרת ישראל <br>

נאום ראש הממשלה בטקס מינוי והענקת דרגה למפכ"ל הנכנס רב-ניצב רוני אלשיך [כ"א בכסלו תשע"ו, 12.2015. 03]
06/12/2015  |   בנימין נתניהו   |   נאומים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  "באסטה" לחרמות
  המטרה האמיתית של נוני
  אין להסיר את המגבלות
  לעולם לא ינצחו אותנו
  ברוכים הבאים למועדון

לך, בנצי, תודה, תכף ארחיב בה, ולך רוני ברכתי המסורתית לכל מי שעומס על כתפיו את תפקידי הציבור - ברכותיי ותנחומיי. במקרה זה איחוליי להחלמתך. אתה עומד נטוע איתן עם שתי רגליך על הקרקע, פחות או יותר, ועם חזון לעתיד שדיברנו רבות אודותיו.

משטרת ישראל היא אבן יסוד בחומת הביטחון הלאומי שלנו - אין משטר בלי משטרה, בלי משטרה שאוכפת את החוק והסדר, משטרה יעילה, נחושה, מקצועית ומסורה. משטרה עברית הייתה משאת הנפש של הדורות שקדמו להכרזת עצמאותנו. המשטרה העותומאנית והמשטרה הבריטית נתפסו כגורמים עוינים, בדרך כלל בצדק, גורמים ששמו מכשולים על דרכו של המפעל הציוני. לעומתם נתפס השוטר העברי כסמל הקוממיות. הוא ייצג את החזון הממלכתי של מדינה מתוקנת, יציבה, בעלת חוסן פנימי - מדינת הלאום של העם היהודי, מושתתת על העבר אבל חובקת את ההווה ואת העתיד המודרני.

ובאמת, כשהוקמה המשטרה ב-1948 גאווה גדולה מילאה את הלב. יש לנו סוף-סוף, כך אמרו אזרחי ישראל, שוטרים שאינם זרוע של שלטון זר. הם מרכיב יסוד בחידוש הקוממיות של עמנו; הם משרתים את הקהילה במקום לתקוף אותה; הם פועלים מטעם הציבור ולמענו; הם פועלים לביצור כוחנו, קודם כל במילוי המשימות של העבודה הקלאסית של המשטרה: שמירת הסדר הציבורי, מלחמה בפשיעה, אכיפת חוקי התנועה, שירות לאזרח.

אבל אנחנו יודעים שלא רק זאת עושה המשטרה. אני מבקר בשטח, בחודשים האחרונים במיוחד, ואני נפעם מההתגייסות של השוטרים והשוטרות בישראל, של לוחמי המג"ב, של יחידת היס"מ, שוטרים ושוטרות שעוסקים בסיכול פעילות עוינת ובמלחמה בטרור. המשימות שמוטלות עליהם, אין להן אח ורע במדינות אחרות.

כשאני מדבר עם השוטרים ועם השוטרות אני מתרשם מהמקצועיות שלהם. אנחנו מדברים על כלי הנשק, על הפק"לים, על זמן הגעה ליעד, על תגובה מול סיכון, על אופנועים - על הכל, אבל מה שאני באמת חש שם זו מחויבות עמוקה להגן על חייהם ועל ביטחונם של אזרחי ישראל, ועל כך אני אומר בשם העם כולו: תודה רבה למשטרת ישראל.

מחבלים מוסתים מבקשים לשבש את חיינו, לגדוע חיים - והשוטרים והשוטרות ניצבים מולם כחומה בצורה. במקרים לא מעטים הדבר הזה עולה לנו במחיר בנפש, בפציעות, ולבנו עם כל מי שנפגע בעומדם על משמרתם.

אני רוצה לומר בהקשר הזה כמה מלים לממלא-מקום המפכ"ל בחודשים האחרונים, ניצב בנצי סאו. בנצי, אתה משרת שנים רבות במשטרה, מילאת מגוון תפקידים, באחריות, במסירות, במקצועיות, ואני יכול להגיד עד השעות האחרונות ממש, כולל אתמול, ואני מודה לך מקרב לב.

הזרמנו כוחות רבים לשטח כדי להחזיר את הביטחון. נכנסנו למקומות שלא נכנסנו קודם לכן, והשוטרים קיבלו רוח גבית לא רק מהמדיניות שלנו, שלי, של השר לביטחון פנים, של הממשלה, אלא גם מהנוכחות שלך, ההימצאות שלך לידם, בראשם, בזירת האירועים. העבודה היסודית, השקטה והמקצועית שלך ראויה לכל שבח. אתה תרמת תרומה משמעותית למשטרת ישראל, ובשם כל אזרחי המדינה, תודה לך מקרב לב.

רוני, מהיום אתה השוטר מספר אחד, ואני יודע שאתה יודע עד כמה זה מחייב. אתה מקבל היום את הפיקוד על המשטרה. גם בצד העבודה החשובה בשטח, שנגעתי בה רק בקצה המזלג, אפילו זה לא, יש צורך ברפורמות כדי להצעיד את המשטרה קדימה.

אני רוצה להגיד לכם מה זה גוף בריא: גוף בריא זה לא גוף שאין בו מחלות מעת לעת - גוף בריא זה גוף שיודע לרפא את המחלות. ואני משוכנע שאת הבעיות והליקויים שישנם, וישנם במשטרת ישראל, אתה תדע לרפא, ואנחנו נעזור לך לעשות זאת.

אני מאמין שתעשה עבודה גדולה גם בערכים, גם בטכנולוגיה וגם בסייבר, שהולך ונעשה גורם חשוב בכל פעולה של מדינה ובכל פעולה נגד מדינה. יש צורך ברפורמות שלוקחות בחשבון את כל הגורמים שאמרתי, ועל כן, על הבסיס הקיים, שהוא ביסודו מוצק מאוד, יש הרבה מה לעשות, יש הרבה לאן להתקדם.

מלאכת הביטחון מוכרת לך היטב, רוני. השגת הישגים רבים מאוד בשירות הביטחון הכללי, לא כולם ניתנים לפרסום, בעצם כמעט אף אחד מהם לא ניתן לפרסום, אבל קנית לך שם של מפקד יצירתי, מקורי, נחוש, שלא חושש ליזום ולשנות.

לצד אותן רפורמות אני מצפה לשני שינויים גדולים מאוד. קודם כל, עבודת המשטרה, כפי שאמר בצדק השר לביטחון פנים, חייבת לכלול את כל אזרחי מדינת ישראל. אין כאן שתי מדינות - מדינה אחת שאוכפת את החוק והביטחון לכל אזרחי אותה מדינה, ומדינת אחרת שאינה אוכפת, שאינה שומרת על הביטחון ואינה אוכפת את החוקים במגזר מסוים. זה לא יכול להימשך.

אני שומע את האזרחים הערבים. אני ישבתי בישיבה מיוחדת בכנסת, ישבה לידי אישה ערבייה מוסלמית, רועדת מפחד - בני בלייעל רצחו את בעלה, ואם אינני טועה את אחד או שניים מילדיה - יושבת ורועדת, ומסננת ככה, בשקט: תעזור לי. חיים תחת משטר של חבורות פשע. מגיע להם חיים. חיים של חוק וסדר, חיים של ביטחון. ומגיע לכולנו שהחוקים יאכפו גם בצורה שווה. חוקי הבנייה, חוקי הרעש, המס - זה סממן של מדינה מתוקנת. וכשאין תיקון כזה, כשלא דואגים לביטחון ולא דואגים לאכיפת החוקים, יש קשר ישיר בין עליית האנרכיה והתפתחות של אידיאולוגיות קיצוניות, לאומניות או דתיות, קשר ישיר.

ועל כן זה חשוב לנו כמדינת ישראל, וזה חשוב וראוי לכל אזרח ואזרחית בישראל, שתהיה אכיפת חוק והגברת הביטחון בכל חלקי המדינה, לרבות במגזר הערבי. זו משימה ראשונה, וכל מי שעוסק בנושא במהלך השנים יודע איזו חשיבות אני מייחס לנושא. ואני חושב, רוני, שאתה יודע שהשר ארדן ואנוכי מצפים ממך וממשטרת ישראל לסגור את הפער הזה.

ואילו הדבר השני קשור בטכנולוגיה. אתם נוסעים בכבישים וכשאתם רוצים לקצר טווחים, לייעל את הנסיעה שלכם, אתם משתמשים ב"ווייז". "ווייז" זה לא שירות רדיו, "ווייז" זה שירות שמסתייע בטכנולוגיה של שיתופיות המונים, וכתוצאה מהשיתופיות הזאת אתם בעצם נהנים בנסיעה שלכם בכבישים מהיתרון של ידע של רבים. אותו הדבר בדיוק ניתן לעשות במשטרת ישראל, כדי לתת את מה שהשר ארדן דיבר עליו: שיטור עירוני מוגבר, וגם שיטור בינעירוני מוגבר. משום שיש לנו עשרות אלפי שוטרים, אבל יש לנו מיליוני אזרחים שיכולים לסייע בעדם ולסייע לעצמם. אני מדבר על אותה אפליקציה או אפליקציות שיכולות להגיע בקישוריות לחמ"לים מרכזיים ולסייע למשטרה, להיות העיניים והאוזניים של משטרת ישראל, בעצם של מדינת ישראל בתוך תוכה.

ולכן אני מצפה, רוני, שתפעיל את הטכנולוגיות הללו. אנחנו מדינה כל כך מתקדמת, יש לנו יכולות כל כך גדולות, שמגיעות לידי ביטוי בביטחון החיצוני ובמאבק בגורמי הטרור גם בתוכנו, אבל עלינו לקפוץ מדרגה ולהשתמש בטכנולוגיות החדשות גם לצורך עבודת השיטור, גם לצורך ההגנה היומיומית של האזרח ואכיפת החוק.

אני רוצה לציין בהקשר הזה נקודה אחת: עבודה משטרתית שאני מכוון אליה מחייבת שימוש מושכל בטכנולוגיות החדישות, במערכות המתוחכמות של הצלבת מידע וביכולות הסייבר שאני מצפה שייושמו בעבודתכם. אני מדגיש, מושכל, משום שבמשטר דמוקרטי חובה לשמור על איזון אופטימלי בין זכויות הפרט לאבטחת שלום הציבור. זו דילמה נוקבת. מצד אחד, החדירה לפרטיות מתחייבת במקרה של עבריינים, ארגוני פשע ומרצחים, אבל בלי זה קשה לפעמים לפענח פשעים.

חזרתי עכשיו מפריז, שוחחתי שם עם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד. צרפת מקדשת את חירויות הפרט, אבל היא מבינה שלאחר התקפת הטרור האחרונה לעתים אין ברירה אלא להגביר את כוחה של המדינה. מצד שני, לכל אחד הזכות לפרטיות, אם עוד נשאר בכלל דבר כזה. זו זכות מוקנית שמגדירה אותנו כבני אדם, מאחרון האזרחים עד ראשון השופטים. זוהי זכות יסוד במדינות חופשיות, והיא תובעת מאיתנו שלא לנצל לרעה את העוצמה הטכנולוגית שמסורה לידי זרועות הביטחון. הנושא הזה ימשיך ללוות אותנו, כי אני אמשיך ללחוץ עליכם להשתמש בטכנולוגיות, ומנגד צריך לדעת את הגבולות כדי שלא נחצה את הקו של האיזון הנדרש בין הצרכים הסותרים.

אני מוסיף, רוני, את המובן מאליו: אתה בא לתפקיד הזה ממקום של תודעת שירות עמוקה לכלל. מה שמעניין אותך - נתת לזה ביטוי עכשיו בצורה ברורה ומרגשת, אבל נתת לזה ביטוי במהלך שנות שירותך - זה אהבת המדינה, ציונות, פטריוטיות. כאיש יודע תנ"ך - אגב, גם אתה בא מאנשים יודעי תנ"ך, המבוגרים זוכרים את יחיא אלשיך, בן המשפחה הידוע, חתן התנ"ך המיתולוגי - אז מאיש יודע תנ"ך לאיש יודע תנ"ך אני אומר לך שאני מאחל לך שתגשים את מה שכתוב בספר איוב: "לאחוז בכנפות הארץ, וינערו רשעים ממנה".

אני משוכנע שתנווט את דרכה של משטרת ישראל לעתיד מוצלח, תוך מתן דוגמה אישית לאחריות מפקדים. הגוף איתן מיסודותיו והוא ימריא מעלה מעלה בהנהגתך. עלה מעלה מעלה, שא ברכה והצלחה בשליחותך החשובה.

תאריך:  06/12/2015   |   עודכן:  07/12/2015
בנימין נתניהו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חייו של השופט עדי אזר נגדעו ביד זדונית ביום 19.7.2004. הוא נרצח בפתח ביתו רק מפני שהיה שופט. מותו הוא, כמובן, אבידה קשה לבני משפחתו שאיבדו את היקר להם מכל. מותו הוא גם אבידה למערכת המשפט שאיבדה שופט צעיר, מוכשר ומצליח שעמד על סף קידום. רצח השופט עדי אזר היכה את מערכת המשפט בהלם, זעזוע ותדהמה. המחשבה שניתן בארץ לרצוח שופט הייתה בלתי נתפסת. זו הייתה בפירוש חציית קווים אדומים.
29/11/2015  |  מרים נאור  |   נאומים
מכובדיי
15/11/2015  |  עמיר פרץ  |   נאומים
נשיא המדינה, שרת המשפטים, מנהל בתי המשפט, חברי הוועדה לבחירת שופטים, נשיאים, שופטות ושופטים בני משפחותיהם של השופטים שהתמנו מכובדי כולם.
15/10/2015  |  מרים נאור  |   נאומים
בתריסר שנות קיומה של תנועת אומ"ץ, נאבקנו ללא לאות בשחיתות השלטונית שפשטה במדינה כמחלה ממארת ששלחה את גרורותיה כמעט לכל כל מגזרי הממשל, החברה והמשק ופגעה בחלקות טובות. למרבה הצער, לא עלה בידי אומ"ץ להדביר את מחלת השחיתות, אבל עובדה מצערת זו לא נזקפת לחובתנו. אנחנו תנועה של מאות אזרחים מתנדבים מכל גווני הקשת הפוליטית, בעלי רצון טוב, נחישות והתמדה, אבל חסרי סמכויות ונעדרי אמצעי אכיפה חיוניים.
14/10/2015  |  אריה אבנרי  |   נאומים
אציג בדבריי את התפיסה של בנק ישראל לגבי השוק הפיננסי לנוכח האתגרים שעומדים בפניו והרפורמות המתוכננות, תוך התייחסות לתנאים הנדרשים להגברת התחרות, ניתוח של מאפייני המערכת הבנקאית והמערכת המוסדית, והשוואה בינלאומית של מאפייני המערכת הבנקאית בארץ ובעולם.
13/10/2015  |  נתן זוסמן  |   נאומים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il