|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

איילת שקד, מגיעה לך התנצלות

עכשיו מתברר, כי שרת המשפטים, איילת שקד, מתכוונת גם מתכוונת, להתערב בעניין הקמת גוף ביקורת על הפרקליטות וקביעת סמכויותיו של גוף ביקורת זה, בחוק ולא בהסדר הקיים כיום, שיסודו בהסכמה שהושגה בין שרת המשפטים דאז, ציפי לבני לבין היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין
16/12/2015  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
איילת שקד [צילום: תומר נויברג / פלאש 90]

לפני יומיים פרסמתי, בבלוג שלי, רשימה שכותרתה הייתה: "מישהו ראה את שרת המשפטים?". ברשימה זו כתבתי, בין היתר, כי:
"כל יום העובר וחולף מבלי ששרת המשפטים, איילת שקד, תיטוש לרגע כסא "המיניסטר שלה", תרד אל העם ותיטול חלק פעיל ומכריע במאבק ההישרדות הכוחני, המכוער והמביש, בכל הכבוד הראוי, שמנהלים היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בצוותא-חדא עם פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן אל מול ונגד סמכויות הביקורת הפרטנית והאישית על פרקליטים ופרקליטות, בשירות המדינה, שיש לנציבות ולנציבת הביקורת על הפרקליטות, השופטת בדימוס, הילה גרסטל, מחליש באופן חד-משמעי מעמדה כשרת משפטים ומחריף השאלה, מי הוא בעל סמכויות ההחלטה האמיתית, במאבק המתנהל בין בעלי תפקידים בכירים אלה, בצמרת המשפט בישראל?"
הנה, עכשיו מתברר, כי שרת המשפטים, איילת שקד, מתכוונת גם מתכוונת, להתערב בעניין הקמת גוף ביקורת על הפרקליטות וקביעת סמכויותיו של גוף ביקורת זה, בחוק ולא בהסדר הקיים כיום, שיסודו בהסכמה שהושגה בין שרת המשפטים דאז, ציפי לבני לבין היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין.

שרת המשפטים אמרה היום (יום ד; 16.12.2015), בכנס התנועה לאיכות השלטון, כי בדעתה לפצל נציבות הביקורת על הפרקליטות. לדבריה, הביקורת הפרטנית על פרקליטים תישאר בידי הנציבות ואילו הביקורת המערכתית תיעשה בידי גוף ביקורת פנימי חדש שיוקם במשרד המשפטים. שמחים אנו, גם שמחים, לגלות כי טעינו ושרת המשפטים, רואה לנכון להתערב בסכסוך היצרי, המתוקשר והמכוער, שבין פרקליט המדינה והיועץ המשפטי, מחד-גיסא, לבין נציבות הביקורת על הפרקליטות, מאידך-גיסא. כל הכבוד לך, שרת המשפטים, שירדת אל הזירה והתערבת בסכסוך המתוקשר ואפילו באיחור מה. סוף-סוף, יבינו כלל הצדדים - בקרב בלתי מכובד זה, בכל הכבוד הראוי, כי יש בעל בית ויש מפקח עליהם.

אין ספק, כי, בהתאם למצב העובדתי, הקיים כיום - הרי החלק העיקרי של עבודת הנציבות הינה הביקורת המערכתית, כאשר במסגרתה פורסמו על-ידה, שני דוחות. האחד - שעניינו הטיפול בתיקים שהוחלט לסגור אותם והשני - בדבר יידוע נפגעי עבירה, אודות ההחלטות שנתקבלו בעניינם של מי שעוולו כלפיהם. כפי שכותבים, העיתונאים, איציק וולף ואיתמר לוין, ב"מחלקה ראשונה", בפרסום, מהיום, הרי התלונות הפרטניות המוצדקות, מהוות חלק קטן מעבודת הנציבות. לכן, פיצול הביקורת כמוצע בידי שרת המשפטים - יביא, כמעט, לחיסולה של נציבות הביקורת על הפרקליטות, מה-גם שלא ברור האם ניתן יהיה להפריד, מבחינה מעשית הביקורות השונות, שכן כל ביקורת מערכתית בנויה - מעצם טיבה וטבעה - מביקורות פרטניות.

שרת המשפטים מסרה עוד, כי בתוך שבועיים ימים, יוגש תזכיר החוק להקמת הנציבות, אשר יסתמך על דוח השופט בדימוס, אליעזר גולדברג והמלצותיו. עוד ציינה שקד, כי בימים אלה ממשיכה העבודה השוטפת על תזכיר הצעת חוק נציבות הביקורת על הפרקליטות ולהערכתה, תאשר הכנסת, הצעת חוק זו, כאשר החוק יתקבל, תוך כמה חודשים.

"הגעתי עם הנציבות ועם הפרקליטות להבנות והסתיימה השביתה. מיניתי את השופט גולדברג לסוג של בורר ולהעניק חוות דעת האם צריך ביקורת פרטנית, לנוכח טענות הפרקליטים שאין צורך בביקורת הפרטנית. גולדברג שמע את כל הצדדים ועשה עבודה רצינית והוציא דוח מסכם שאומר שהביקורות המערכתית צריכה להיות ביקורת פנימית. ביקורת כזאת היא תחקיר פנימי שלא מתפרסם. עוד קבע שהביקורת הפרטנית צריכה להיות חיצונית, תוך קביעת מנגנוני הגנה וסינון", אמרה שרת המשפטים, היום (יום ד'), בכינוס של התנועה לאיכות השלטון. עם זאת, הודתה שקד - בתשובה לשאלת News1 - כי ביקורת פנימית שתתבצע על הפרקליטות, תהיה אפקטיבית פחות מביקורת חיצונית.

עוד הוסיפה שרת המשפטים ואמרה, כי דוח גולדברג קבע שמוסד היועץ המשפטי לממשלה, יהיה כפוף למוסד נציבות הביקורת על הפרקליטות. אם יאומץ דוח גולדברג, בתזכיר החוק, הוא יקבע - בין היתר - כי גם היועץ המשפטי לממשלה ומשניו יהיו נתונים לביקורת הנציבות - בניגוד להחרגתם ממנה כיום. מצב דברים זה, יאפשר - אחת ולתמיד - לנציבות הביקורת על הפרקליטות, לבקר מעשיהם וגם/או מחדליהם, ככל שיהיו, של פרקליט המדינה ושל היועץ המשפטי לממשלה, תוך שהחוק יקנה, ככל הנראה, "שיניים", לצורך מימוש החלטות והמלצות נציבות הביקורת, בעניינם של פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. זו היא בשורה מרנינה ומשמחת, למי הדוגלים בביקורת של נציבות הביקורת על השופטים, גם על היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, הרואים עצמם - נכון למועד כתיבת דברים אלה - כמי שאינם נתונים לביקורתה של נציבות הביקורת על הפרקליטות, כלל וכלל.

שרת המשפטים סירבה להשיב מה עמדתה, ביחס לחוות הדעת שהעניק היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפרקליטות המדינה בדבר יכולתם של פרקליטים לשנות תצהירי עדים, בטענה שהנושא מצוי בבדיקה. עוד אמרה שרת המשפטים, כי "בגלל שהתהליך הזה בעיצומו - בין הנציבה, ליועץ המשפטי ולפרקליטות אני לא רוצה להתייחס".

דומה, כי החלטתה של שרת המשפטים לעגן סמכויותיה של נציבות הביקורת על הפרקליטות, בחוק מדינה, מהווה ניצחון על ארגון הפרקליטים, שלא חסך מאמצים, למנוע עיגונה של ביקורת שכזו על פרקליטי המדינה, בחוק מדינה. אמירתה של יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד לימור פלד, לפיה אם תזכיר החוק יאמץ את דוח גולדברג באופן מלא - כולל פיצול הביקורת והכפפת היועץ המשפטי לממשלה לביקורת - לא יילחמו בו הפרקליטים, מקוממת, במיוחד לאור העובדה שלא ברור כיצד פרקליטי המדינה, האמונים על קיום ושמירת חוק, מוכנים ומעוניינים להילחם בחוק מדינה, המחייב גם אותם - ואפילו שאין הוא תואם האינטרס הכלכלי וגם/או המערכתי וגם/או אינטרס אחר שלהם.

דבריה של יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד לימור פלד, בתגובה להחלטת שרת המשפטים לעגן סמכויות נציבות הביקורת על הפרקליטות בחוק - שפורסמו, זה עתה, לפיהם: "מלכתחילה חשבנו שאין צורך בגוף ביקורת נוסף אבל למדנו מהשופט גולדברג שיש אינטרס של ביקורת ושל שמירה על הפרקליטים. גולדברג עשה איזון מאוד נכון. אם לוקחים את דוח גולדברג כחבילה אחת שנותנת את כל האיזונים הנכונים - אנחנו מוצאים וחושבים שיש לזה מקום. לא נתנגד לתזכיר ונברך תזכיר שיאמץ אחד לאחד את מה שאמר השופט גולדברג", נראים כרצון להתחבב על הקהל, בכל הכבוד הראוי, לאחר שגם פרקליטי המדינה הבינו, שמלחמתם בנציבות הביקורת על הפרקליטות, נמאסה על הציבור.

כמי שליוו, משך חודשים הרבה, ההתנהלות סביב מלחמתם של ארגון פרקליטי המדינה בנציבות הביקורת על הפרקליטות וקראו באופן עקבי ושוטף - לעיגון סמכויותיה של נציבות הביקורת על הפרקליטות, בחוק, ממשיכים אנו וקוראים לשרת המשפטים, שלא להפריד בין הביקורת הפרטנית על פרקליטים, שתישאר בידי הנציבות, לבין ביקורת מערכתית, שתיעשה בידי גוף ביקורת פנימי חדש, שיוקם במשרד המשפטים. לדעתנו אנו, הדרך הנכונה הינה לעגן - בחקיקה - מלוא סמכויותיה של נציבות הביקורת על השופטים, לרבות ובכלל זה ביקורת מערכתית, שתיעשה גם היא, בידי נציבות הביקורת על השופטים ולא בידי גוף ביקורת פנימי חדש, שיוקם במשרד המשפטים.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  16/12/2015   |   עודכן:  16/12/2015
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איילת שקד, מגיעה לך התנצלות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
על-רקע ההליכים המתקדמים המתקיימים, בימים אלה, בפני וועדת האיתור למינוי היועץ המשפטי המיועד הבא לממשלה, הרי מן הראוי לבחון ולבדוק דרכי וסוגיית מינויים הצפוי של בכירים, בשירות המדינה. בעיקרון המועמדים למשרות בשירות המדינה, מתמנים בדרך של מכרז פומבי, לאחר שנציב שירות המדינה הכריז על קיומה והצורך בה, בפומבי, כאשר איושן של רוב המשרות, בשירות המדינה, נעשה בדרך של פרסום מכרז ובחירת הזוכים, למשרות בשירות המדינה, בעקבות הצגת מועמדותם של מועמדים, למכרזים הפומביים שמפרסמת, לצורך כך, המדינה.
15/12/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
כל יום העובר וחולף מבלי ששרת המשפטים, איילת שקד, תיטוש לרגע כסא "המיניסטר שלה", תרד אל העם ותיטול חלק פעיל ומכריע במאבק ההישרדות הכוחני, המכוער והמביש, בכל הכבוד הראוי שמנהלים היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בצוותא-חדא עם פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן אל מול ונגד סמכויות הביקורת הפרטנית והאישית על פרקליטים ופרקליטות, בשירות המדינה, שיש לנציבות ולנציבת הביקורת על הפרקליטות, השופטת בדימוס, הילה גרסטל, מחליש באופן חד-משמעי מעמדה כשרת משפטים ומחריף השאלה, מי הוא בעל סמכויות ההחלטה האמיתית, במאבק המתנהל בין בעלי תפקידים בכירים אלה, בצמרת המשפט בישראל?
14/12/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
כמו בשעון שוויצרי מסדרת ייצור ותיקה וממוסדת עובדת השיטה. תחילה נוצר תקדים משפטי מחייב, מרענן, עד מדהים, בערכאה הראשונה ולאחר מכן נמוג תקדים משפטי מחייב, מרענן, עד מדהים זה, בקול ענות חלושה, מכוח הסדר דיוני אליו הגיעו הצדדים, במסגרת ערכאת הערעור. קביעותיה העובדתיות ומסקנותיה המשפטית של הערכאה השיפוטית הקודמת - שיצרה התקדים המשפטי, המחייב, המרענן, עד מדהים - מבוטלות, בהסכמת הצדדים, במסגרת פסק-הדין שניתן בערעור ואינן מחייבות עוד. הצדדים מסכימים במצב דברים זה על הסדר שיחליף התקדים, באופן שהתקדים מתמוסס עד מתבטל, כליל. לאחרונה, "שוכללה" השיטה ובמסגרת ערכאת הערעור ניתן תוקף להסדרי פשרה, ההופכים להיות חסויים וסמויים מן העין הציבורית, עד שהמתבונן מן הצד, הזר להליך המשפטי עצמו, אינו יודע, כלל וכלל ולעתים, אף לא ידע, לעולם מה הוחלט בערכאת הערעור, במתן תוקף מחייב של פסק-דין להסדר דיוני זה וגם/או אחר.
13/12/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
הכריכונים החמודים הקטנטנים והסקסיים האלה, המוגשים לכם בחלק ממסיבות העיתונאים והתקשורת של מפלגת ת "הבית היהודי" הם כשרים לחלוטין. אם אתם - במקרה שומרי כשרות ואפילו שאין כיפה סרוגה ענקית (של נוער הגבעות) או כיפת סרוגה פריזבי שטוחה (של צעירי הישיבות התיכונות ונפתלי בנט) או כיפה סרוגה "בעלבתית" עם נוכחות בורגנית מרגיעה (של הרב אליהו מיכאל בן דהאן, מוטי יוגב ו"יוגבים" אחרים שכמותו) מכסה על שערותיהם וגם/או על מה שנותר משערותיכם, נא לא לדאוג. הכשרות הינה - עדיין - אחד מהעקרונות הבולטים, שניתן לקרוא עליהם - ובהרחבה - במצע של תנועת: "הבית היהודי - מפד"ל החדשה לכנסת ה-18".
09/12/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
חוק פיקוח אלקטרוני על עצור ועל משוחרר על תנאי (תיקוני חקיקה), התשע"ה - 2015, אשר נכנס לתוקפו, זה לא מכבר, בתאריך 16.6.2015 ונוסף - כסימן ג1 - לחוק המעצרים, שינה, לחלוטין, מהותו המשפטי של השימוש באיזוק האלקטרוני. חוק זה שינה גם הכללים החלים, בחובו ובגדרו של איזוק אלקטרוני זה. כך חוזר וקובע פעם נוספת בית משפט העליון (כב' השופט, ד"ר יורם דנציגר), בהחלטה שניתנה בערר שהוגש על-ידי המדינה להותיר עצור, בשם מנחם סעדון, כשהוא אזוק באיזוק אלקטרוני, הגם שלא ניתן לפקח - פיקוח מלא - על תנאי מעצרו של העצור, מנחם סעדון, באיזוק אלקטרוני זה.
07/12/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il