|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

איש הנדל"ן של השבוע

אחרי שבע שנים - אסייג מתחיל לבנות

סאגה של שנים הסתיימה, כשחברת NSA של אל"ם (מיל.) ניסים אסייג ושותפו אדי אביטן חתמה על הסכם שותפות וקבלנות עם תדהר, לבניית 1,750 דירות באור עקיבא המחיר ההתחלתי לדירת 4 חדרים - 1.3 מיליון שקל צופים תמורה של עד 1.8 מיליארד שקל, גם מול התחרות
15/01/2016  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
ניסים אסייג. התחלות בנייה

עסקי אדי אביטן ודורון רובין
אדי אביטן (50) הוא לא רק שותף שקט בחברת נ.ס.א, אלא גם יזם נדל"ן בזכות עצמו, הוא בעליה של חברת כרם בית יוסף, שזה עתה רכשה, עם שותפים, מגרש יקר ברחוב עמוס, בצפון תל אביב, בכ-40 מיליון שקל. אביטן עלה לארץ מצרפת לפני 10 שנים, ומאז הוא פעיל ביזום בנייה למגורים. "כרם בית יוסף", בבעלותו, הייתה במשך שנים בעלת 42% בחברת "רביעית פלורנטין", שבנתה ומכרה 250 דירות בדרום תל אביב. בעל השליטה, 58%, היה יעקב גורסד, אף הוא עולה מצרפת, לאחר מחלוקת בין השנים, מכר אביטן את חלקו בחברה לגורסד.
"כרם בית יוסף" בנתה בשנים האחרונות, בין היתר, בנייני מגורים לא גדולים, אך יוקרתיים, בכרם התימנים בתל אביב. בנוסף, יוזם אביטן בניית מגדל מגורים בן 13 קומות, 38 דירות, בנתניה, ומגדל מגורים בן 15 קומות, עם קומה מסחרית, בשכונת נווה עוז, פתח תקוה. גם אשתו ובתו פעילות בחברה.
אביטן שותף, כנראה ב-50% (באמצעות כרם בית יוסף) בחברת פארק'ס. השותף השני היא חברת נחלת אבות. פארק'ס משקיעה בשינוי יעוד של קרקע בחקלאית במושבים, כדי לבנות על המגרשים בנייני משרדים ומסחר ותחנות דלק. כדי להצליח, יש לנווט בין ההוראות הלא-פשוטות של רשות מקרקעי ישראל, ומערך התשלומים והדרישות שלה.
השותפה, נחלת אבות מעניינת במיוחד, אחד מבעליה הוא אלוף (מיל.) דורון רובין (71). שנים רבות היה רובין ידוע כקצין קרבי מוכשר, שעמד בראש מבצעים חשובים של צה"ל. לפני כ-20 שנה הודח מצה"ל, בעקבות תקרית הקשורה במלחמת לבנון. ב-1998 היה מועמד לראשות עיריית תל, אביב, קיבל 25% מהקולות אך הפסיד לרון חולדאי. מערכת הבחירות עלתה לו כסף רב והכניסה אותו לבעיות. במשך שנים לאחר מכן, פעל בעיקר בהונדורס בשנים האחרונות הוא פעיל, כאמור, בהשבחת קרקעות חקלאיות, ממשרד במושב פדיה. מספר הטלפון שלו - חסוי.

אחרי שבע שנים של משא-ומתן, נחתמה לפני שבוע וחצי (יום ג', 4.1.16) עסקת הפינוי-בינוי הגדולה ביותר של ישראל עד היום: חברת הבנייה תדהר נכנסת כשותפה לחברת נ.ס.א (NSA), לפינוי ולהריסת 355 דירות ישנות במערב אור עקיבא. על הקרקע המתפנית, 118 דונם, ייבנו 1,750 דירות, מבני ציבור ומרכז מסחרי, נ.ס.א נמצאת בבעלות ניסים אסייג (53) ועוד שטצף (שעליו נפרט בהמשך) עורכי הדין גיל הירשמן ושמואל לכנר ייצגו אותו במו"מ. עכשיו יכול אסייג לנשום לרווחה: "תדהר חברה בעלת מוניטין, ותהיה גם הקבלן הראשי.

איך זה התחיל?

אסייג: "בינואר 2008 השתחררתי מצה"ל, בדרגת אלוף משנה. התחלתי לחפש עסקים. נסעתי לבקר בעיר הולדתי, אור עקיבא, והגעתי לשכונת שז"ר, שבה גדלתי. ראיתי את הבניינים הישנים ואת המגרשים הפנויים, ואז עלה בדעתי הרעיון לקדם עסקת פינוי-בינוי גדולה. הרגשתי שבתור בן המקום, המכיר את התושבים ויכול לדבר בשפתם, יש לי יתרון". רבים מכירים אותי ואת משפחתי. האמון הוא הדבר החשוב ביותר בעסקות פינוי-בינוי: אתה מודיע לתושבים שתהרוס את בתיהם, ובעוד שנתיים-שלוש תיתן להם דירה חדשה. אם לא מכירים ואם יש חששות, הפרויקט לא יתקדם".

רצו 2,000 דירות, קיבלו 1,750

אז למה נמשך ההליך 7 שנים?

אסייג: "אחי אליאס, מנהל הפרויקט, הלך מבית לבית ודיבר עם הדיירים. זה לא ביום אחד. למזלנו, ראש העיר החדש, יעקב אדרי. עוזר ומקדם. באור עקיבא, שהדירות בה זולות (הכל יחסי, כפי שנראה), יש צורך ביחס גבוה בין מספר הדירות החדשות לדירות הקיימות, כדי להבטיח רווח. סביר. ביקשנו לבנות 2,000 דירות, אך הוועדה המחוזית אישרה רק 1,750, כי התנגדה לצפיפות-יתר. גם כך, זהו יחס טוב של 5 ל-1. היה עיכוב בגלל הצורך לבנות מחלף, שיחבר את השכונה החדשה לכביש ת"א-חיפה. ראש העירייה לחץ, ולבסוף השיג את התקציב הדרוש. היה דרוש זמ ן נוסף כדי לאשר בניית מרכז מסחרי בן 5,000 מ"ר, במקום 5 מרכזים קטנים".

אסייג אינו טייקון או בעל הון, ומטבע הדברים נזקק לשותף. בעבר, החזיקה חברת נווה גד, מקבוצת נכסים ובנין, 50% בחברת נ.ס.א אחרי שנווה גד פרשה, ב-2012, נכנס כשותף היזם אלתר, קרוב משפחה של הרבי מגור. גם שותפות זו לא החזיקה מעמד. היום יש לנ.ס.א שותף חדש, שקט, אדי אביטן. ראו פרטים עליו במשמאל.

האם גם תדהר תהיה שותפה בחברתך?

אסייג: "לא. היא תהיה שותפה בפרויקט, ולצורך כך נקים חברה נפרדת. היא לא תהיה שותפה בנ.ס.א".

איך נוצר הקשר?

אסייג: "היוזמה הייתה של תדהר, אולי מוטב לומר משותפת. המו"מ נמשך שלושה חודשים. בראש החברה עומדים אנשי מקצוע, שתענוג לעבוד אתם.

כל הדיירים חתמו?

אסייג: "כמעט כולם, נשארו כ-20 דיירים. גם הם רוצים להיכנס לפרויקט, אבל יש עיכובים בגלל חובות לעירייה וסיבות אחרות".

"זה יהיה בינוי-פינוי-בינוי"

מתי מתחילים לבנות? באיזו שיטה, באיזה קצב?

אסייג: "בעוד כשנה יתחיל השלב הראשון. דרוש זמן כדי לחתום על חוזים עם בנק מלווה, חברת ביטוח, ספקים ואחרים. שלא כמקובל, זה יהיה פרויקט בשיטת בינוי-פינוי-בינוי. העירייה העמידה לרשות הפרויקט מגרש נוסף. לכן, בשלב ראשון נבנה על המגרש החדש כ-400 דירות, ונעביר אליהן את הדיירים. אחר כך נוכל להרוס את הבניינים הישנים, ולבנות את השלבים הבאים, בהדרגה. שיטה זו, שמותנית כמובן בכך שיהיה מגרש נוסף וצמוד, מקטינה מאוד את החששות של הדיירים".

איך תראה השכונה החדשה? כמה תעלה דירה?

אסייג: "התוכנית היא לבנות 16 מגדלים בני 22 קומות כל אחד. ובכל מגדל כ-100 דירות. אנחנו ותדהר נמכור בשוק החופשי את 1,395 הדירות שלא ימסרו לדיירים. דירת 4 חדרים בקומה ראשונה תעלה כ-1.3 מיליון שקל, ותהיה תוספת קומות כמקובל. בכל מגדל יהיו שני פנטהאוזים, שימכרו בכ-2.5 מיליון כל אחד"

מי יהיו, להערכתך, הקונים?

אסייג: "מקומיים משפרי דיור, משרתי קבע מבסיסי צה"ל באזור, תושבי חיפה שירצו להתקרב לתל אביב, שחקני גולף שרוצים דירה ליד המגרשים של קיסריה, וכמובן גם משקיעי נדל"ן".

על-פי 1.3 מיליון שקל (כולל מע"מ) לדירה בקומה ראשונה, ותוספת 5,000 שקל לקומה, תגיע תמורת המכירות (לא כולל 355 הדירות שיינתנו בחינם) לכ-1.95 מיליארד שקל, כולל מע"מ, שהם 1.67 מיליארד שקל ללא מע"מ. אם התוספת לקומה תהיה גדולה יותר, תגדל התמורה ממכירת הדירות לכ-1.7 מיליארד שקל, אולי קצת יותר. המרכז מסחרי, בן 5,000 מ"ר, אמור להימכר בכ-15,000 שקל למ"ר (לא כולל מע"מ). בסך-הכל, תנוע ההכנסה הכוללת של היזמים בין 1.75 ל-8 מיליארד שקל. אם דירות גדולות יעלו יותר, תגדל גם התמורה הכוללת.

האם יהיה די בכך כדי להרוויח? הרי יש לכם מתחרים חזקים באיזור!

אסייג: "נכון. ארבע חברות בנייה גדולות לפחות בונות כיום, בשלבים שונים, 3,000 דירות באור עקיבא: אאורה, אפי קפיטל, וילאר, שכטר. כיום הדירות שלהם קצת יותר זולות. מונה אור עקיבא 23,000 תושבים. תוכנית האב היא להכפיל את מספרם בתוך 15 שנה, כך שיהיה ביקוש, להערכתנו, לדירות של כולם". אבל ייתכן, שבניה בו-זמנית של שניים-שלושה פרויקטים תיצור תחרות, שתדחוף את המחירים כלפי מטה, לשמחתם של הקונים".

מקדמים עוד חמשה פרויקטים
אליאס אסייג [צילום: יח"צ]

זהו הפרויקט הגדול הראשון של נ.ס.א שמגיע לבנייה של ממש. החברה מקדמת, בשלבים שונים, חמישה פרויקטים נוספים לפחות, שלושה מהם בתל אביב: 645 דירות ברחוב יצחק שדה פינת דיין, 250 בפלורנטין, 255 בנווה שרת. בנוסף, מקדמים תוכניות ל-1,260 דירות בשכונה ד' בבאר שבע, ו-200 דירות ועוד מלון ברחוב גד מכנס, נתניה.

מי שפעיל בנ.ס.א, מכל מקום, הוא משפחת אסייג: האח הבכור אליאס (57) מנהל את הפרויקט באור עקיבא ואחראי להקשר עם הדיירים. גם האחות קלרה פעילה באור עקיבא. הבת שרון היא מנהלת הכספים של החברה. שני הבנים האחרים, שי ושובל, אינם פעילים, אבל הם נרמזים בשמה של החברה. "אתה יודע למה קוראים לחברה NSA - שואל אסייג, ומשיב: "אלו ראשי התיבות של שמות כל בני המשפחה - נסים, אליאס ושלושת הילדים".

תאריך:  15/01/2016   |   עודכן:  15/01/2016
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אחרי שבע שנים - אסייג מתחיל לבנות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרקליט המדינה העביר לטיפול אגף החקירות במשטרת ישראל חשד לכך שגורמים בעיריית נתניה איימו על מודד שהועסק על-ידי העירייה כמודד חיצוני שיעיד לטובת העירייה בהליך משפטי הנוגע למקרקעין.
15/01/2016  |  איציק וולף  |   כתבות
בהרצאה השביעית שלי במרכז מורשת בגין בירושלים, על מלחמת האיסלאם נגד המערב, ניתחתי את מלחמת לבנון השנייה ואת השלכותיה, בעשר השנים, מאז ועד היום. בעקבות מאו צה טונג, מכונן סין הקומוניסטית, טענתי, שאם ארגון טרור אינו מובס על-ידי צבא סדיר, הוא יוצא מנצח. חיזבאללה לא הובס, המלחמה הסתיימה בהסכם הפסקת אש, ומכאן שחיזבאללה ניצח בה. יצא כשידו על העליונה.
15/01/2016  |  ד"ר אורי מילשטיין  |   כתבות
אנחנו ממשיכים לגלוש ברצועת זמן שבה כוכב מרקורי בנסיגה. אחד המאפיינים בעת הזו הוא ה"ברברת", אנשים מפטפטים עצמם לדעת, ומי שסובל מהקושי הם, לדוגמה, המורים העומדים מול כיתה שיש בה 40-35 ילדים כשכל התלמידים עונים ומגיבים במקהלה, ואי השקט והזמזומים מהספסלים האחוריים מקשים לנהל שיעור כהלכה. גם ישיבות המיועדות לסיכומים או לסיעור מוחות בחברות, יתקשו לסכם את הישיבה עם החלטות.
15/01/2016  |  טובה ספרא  |   כתבות
הבריאות מעסיקה את כולנו וזה טבעי, במיוחד שתוחלת החיים שלנו עולה ועולה.
14/01/2016  |  יובל לובנשטיין  |   כתבות
סנט לוסיה הוא אי-קאריבי קטן, שבנסיבות רגילות עולה לכותרות רק כאשר ידוענים פוקדים אותו לחופשה יוקרתית. בוועידת פריז לשינוי אקלים שמעו עליו בהקשר אחר: לאחר שיחות מרתוניות, הצליח השר להגנת הסביבה של האי הקטן (164 אלף תושבים) להכניע את השליח האוסטרלי ולחייב אותו לתמוך בצמצום היעד העולמי של שינוי האקלים לעלייה של 1.5 מעלות צלסיוס בלבד עד סוף המאה, ולא שתי מעלות. חצי המעלה הזאת יכולה להיות קריטית לחייהם של תושבי האי הקטן: היא יכולה לקבוע אם עליית פני הים, כתוצאה מההתחממות הגלובלית, תטביע את חופי האי ותהרוס את תעשיית התיירות המשגשגת - או לא.
14/01/2016  |  מערכת זווית  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il