|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

שישה בשישי

הטפלונים

אולמרט לא ייענש על ההדחה והשיבוש יעלון ואיזנקוט לא סופגים ביקורת על הטרור זליכה לא נושא באחריות לקריסת מגה בכירי משרד המשפטים עושים ככל העולה על רוחם
22/01/2016  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   טרור בערי ישראל   |   תגובות
[צילום: וינסנט יו/AP]


אהוד אולמרט
היה יושב שמונה-עשר שנים [גלי תיבון, AP]

נכון, הוא הולך לכלא ללא-מעט זמן, אבל עדיין – הכל יחסי. אהוד אולמרט הצליח לצאת ללא כל עונש (למעט קנס של 50,000 שקל) מהתיק החמור ביותר נגדו – תיק ההדחה והשיבוש של שני המשפטים בהם הורשע. ולמה אני אומר "החמור ביותר"? משתי סיבות. הראשונה: העונשים המצטברים על העבירות שביצע (הדחה בעדות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט) מגיעים ל-34 שנות מאסר. השנייה: עזות המצח שהפגין אולמרט, כאשר הוא מבצע עבירות פליליות חמורות בעיצומם של משפטים על עבירות פליליות חמורות, היא כמעט עוצרת נשימה.

אלמלא השיבוש, היה אולמרט יושב שמונה-עשר שנים: שש שנים בתיק הולילנד (שולה זקן הייתה מוסרת עדות מרשיעה בנושא יוסי אולמרט), שנה-שנתיים בתיק ראשונטורס (כנ"ל) ושנה-שנתיים בתיקי טלנסקי ומרכז ההשקעות (אם היה מורשע בראשונטורס, עונשו בפרשות אלו היה חמור יותר). הייתי מצפה שעונשו על השיבוש יביא לידי ביטוי לכל הפחות את השנים הרבות שהעבירות הללו חסכו לו. בהשאלה מתחום אחר, היה מקום שלכל הפחות הפרקליטות "תוציאו בִּלְעוֹ של גזלן מפיו". במקום זה, הוא יישב 26 חודשים ברוטו (אני לא מאמין שיהיה שינוי בגזר הדין בפרשת טלנסקי).

עמדתי כאן השבוע על הכשלים הרבים בהסדר הטיעון שנחתם עם אולמרט בתיק זה. אין לי הסבר משכנע מדוע שי ניצן הסכים לתת לאולמרט את המתנה הזאת, למרות שאותם כשלים ודאי ידועים גם לו. עייפות של הפרקליטות? הכריזמה של אולמרט? הכשרון של פרקליטיו? ואולי משום שניצן נותן גיבוי לעבירות דומות של בכירות בפרקליטות בפרשת ד"ר מאיה פורמן-רזניק? לא יודע, ובעצם זה גם לא משנה. שלטון החוק והשוויון בפניו ספגו השבוע מכה קשה.

יעלון ואיזנקוט
הם אחראים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

גל הטרור בערי ישראל גבה השבוע את קורבנו ה-29, למחרת כמעט שנרצחה בביתה אישה נוספת, והסוף אינו נראה באופק. בנימין נתניהו סופג ביקורת רבה על המצב הביטחוני, והוא אכן הנושא הראשי באחריות. אבל יש עוד לפחות שני בכירים, שאחריותם אינה פחותה משל נתניהו, ובכל זאת – כלפיהם לא באים בטענות: משה יעלון וגדי איזנקוט. יעלון הוא שר פופולרי, מקצועי ורציני. על הרמטכ"ל מקובל שלא למתוח ביקורת, ואיזנקוט אישית בהחלט ראוי להערכה רבה. ובכל זאת, הייתי מצפה שהם יסבירו לנו – לא ברמת הססמאות – מה הם עושים, מדוע הם נכשלים וכיצד בכוונתם להבטיח את שלומנו ובטחוננו. ההתחמקות שלהם, ובעיקר של יעלון, מלעשות זאת היא צורמת ובלתי ראויה.

ירון זליכה
סגן יו"ר מטעם העובדים [צילום: קובי קנטור]

עם קריסתה של רשת מגה, הופנו – ובצדק – אצבעות מאשימות כלפי היו"ר אביגדור קפלן. אבל לקפלן היה גם סגן, אשר מונה כנציג העובדים ולא הצליח להבטיח את 3,500 מקומות העבודה שלהם, ועליו איש אינו מדבר. הוא אפילו הופיע בהפגנה של העובדים מול משרדו של שרגא בירן, ואף הוצע על ידם כנאמן לתקופת ההקפאה, כאילו בחצי השנה האחרונה היה משקיף חיצוני ולא נושא משרה בכירה. שמו: ירון זליכה.

זליכה יצר לעצמו, בתפקידו כחשב הכללי, שם של אביר הנלחם לבדו בכוחות האופל של השחיתות הציבורית – שם שלא נפגע גם כאשר רבות מטענותיו לא הוכחו. הוא מגיש תוכנית טלוויזיה היוצאת בשצף קצף נגד ריכוזיות העושר – מה שלא הפריע לו לדרוש מאפריקה-ישראל, בעילות מופרכות, לא פחות מ-11.6 מיליון שקל בטענה (שנדחתה במחוזי ובעליון) שתיווך במכירת מניותיה בחברת דרך ארץ. זליכה גם לא נפגע כהוא-זה מקביעות קשות של בית המשפט המחוזי על חוסר מקצועיות, חוסר רצינות וכמעט שרלטנות בחוות דעת שהגיש לבית המשפט בעניין קרן הע"ל. עכשיו הוא שותף בכיר לקריסת מגה, ותהיו בטוחים שגם זה לא ימנע ממנו את הדרך לג'וב הבא.

בכירי משרד המשפטים
מתעלמת מהחלטת ממשלה [צילום: איציק וולף]

שי ניצן יכול לשקר בריש גלי – ולא יקרה לו כלום. הוא יכול להעלים מבית המשפט עובדות מהותיות – גם בתיק פינטו וגם בתיק השיבוש של אולמרט – ולא יקרה לו כלום. אורית קורן, דליה זילבר ורחל שילנסקי יכולות להדיח עד – ולא יקרה להן כלום. אמי פלמור יכולה להתעלם מהחלטת ממשלה בנוגע לשכר הפרקליטים בזמן עיצומיהן – ולא יקרה לה כלום. דווקא מי שמופקדים על שמירת החוק ואמורים להוות אות ומופת להקפדה על כל תג, יוצאים נקיים ממעשים שהיו עלולים להביא אתכם ואותי לספסל הנאשמים. ואחר כך עוד מתווכחים אם צריך את נציבות הביקורת על הפרקליטות.

עורכי דין
תביעת סרק נגד המלון

ישבתי השבוע בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים ושמעתי עורכת דין מייצגת עובד לשעבר שתובע את מלון המלך דוד. מהר מאוד התברר, שלתביעה הזאת אין שום יסוד, שעורכת הדין לא הבינה את המסמכים עליהם הסתמכה ושלא קראה מסמכים חשובים אחרים. יתרה מזאת: מדובר בתביעה חמישית מאותו סוג של אותו משרד עורכי דין, שכולן הוגשו באותה צורה רשלנית, שלא לומר סחטנית.

זוהי רק דוגמה אחת מני רבות, אולי מאות ביום, בהן עורכי דין נושאים באחריות המלאה להגשת תביעות סרק. כאשר התביעות הללו נדחות, סופגים בדרך כלל התובעים את חובת תשלום ההוצאות. ואני שואל: למה? מדוע הגנת הטפלון הזאת כאשר ברור לחלוטין באחריות מלאה של עורכי הדין? מדוע שבמקרים הברורים הללו, לא יוטלו ההוצאות על עורכי הדין?

נכון, מדובר בשינוי מהפכני – אבל חיוני. אין שום סיבה שלקוחות הדיוטות ישלמו תמורת מחדלים מקצועיים מובהקים של עורכי דינם. ואז אולי האחרונים יחשבו פעמיים ושלוש לפני הגשת תביעות סרק בכלל ולפני העלאת טענות מופרכות בכלל, ומזה כולנו נצא נשכרים.

מזרחי ופדרמן
רק כלפיהם אין טענות [צילום: תומר גבאי]

לא שהיה צורך בכך, אבל העונה הקטסטרופלית של מכבי תל אביב בכדורסל קיבלה השבוע עוד חותמות עם ההפסד למכבי אשדוד באר טוביה – הפעם השנייה שהאלופה במיל' מפסידה לקבוצה שאינה מאריות הליגה – וההפסד הביתי לקאזאן ביורוקאפ (להזכירכם: המפעל השני בחשיבותו ביבשת). במכבי הפנו אצבע מאשימה לשחקנים אלו ואחרים, קיטרו קצת על המאמן ז'אן טבק שהשתולל והורחק בהפסד הראשון והתלונן על הפציעות אחרי השני, אבל שניים יוצאים תמיד נקיים: הבעלים שמעון מזרחי ודייוויד פדרמן.

אם בכלל מדברים על חלקם של הבעלים וההנהלה בעונה הבזיונית הנוכחית, מפנים את האצבע כלפי הדור הצעיר – בניהם של שני אלו ושל אודי רקנאטי. כאילו שההורים הפכו להיות צופים מן המניין, ולא אלו שיושבים – בצורה שאין לה אח ורע בספורט המקצועני – צמוד לספסל ומחמיצים פנים לטלוויזיה מאחורי גבו של הצוות המקצועי. שלא לדבר על כך שבעסקיו הפרטיים, פדרמן כושל לא פחות ואולי יותר מאשר במכבי – אבל על זה לא תשמעו מילה. בחיי שאני לא מבין מדוע.

תאריך:  22/01/2016   |   עודכן:  22/01/2016
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור קפלן / Avigdor Kaplan   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אודי רקנאטי   אורי מסר   אורי קורב   אורי שורק   אייל בן-זקן   איל בן-זקן   איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky   אילן  שילה   אלון הורנשטיין   אלי אברבנאל   אלי זהר /  Zohar Eli"   אמיר ברטוב / Amir Bartov   אשר גרוניס / Asher Grunis   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי טרבלסי /  Trabelsi Gabriel"   גלילה הורנשטיין   דוד פורר / David Forer   דודי ויסמן   הלל צ'רני   יוסי אולמרט   יוסי ביתן   יורם דנציגר / Yoram Danziger   יעקב צבן   ירון זליכה   ליאת ארזי   ליאת צרפתי-שלום   מאיה פורמן-רזניק / Maya Furman   מוטי בן-משה / Moti Ben-Moshe   מוסיה ארד   מכבי תל אביב   ממשלת ישראל / Israel Government   מני מזוז / Meni Mazuz   משה טלנסקי   משה לדור   משה סובל / Moshe Sobel   נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   נוית נגב   נורית ביתן   נחום ביתן   ניל הנדל / Neal Hendel   נעמי גרנות   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רועי בלכר   רחל שילנסקי   רמי  לוי / Rami Levi   שולה זקן / Shula Zaken   שי ניצן / Shai Nitzan    שיראל גוטמן-עמירה   שלום שמחון   שמעון מזרחי   שרגא בירן / Shraga Biran 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטפלונים
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אקטואלי
22/01/16 10:01
2
עובדה
22/01/16 10:24
3
מכביסט ותיק
22/01/16 12:34
4
ישראלי ישראל
22/01/16 19:16
5
יהודי מפוכח
22/01/16 23:21
6
7 שחור
23/01/16 11:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגה - המשבר
יושב-ראש מגה, אביגדור קפלן, החליט (יום ה', 21.1.16) להחזיר את המענק שקיבל מהחברה על סך יותר מחצי מיליון שקל בשל הביקורת הציבורית החריפה. קפלו הודיע כי יעביר את הכסף להסתדרות, שתחליט כיצד להשתמש בו למען העובדים.
21/01/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
כמה עשרות מעובדי רשת מגה מבקשים (יום ה', 21.1.16) מבית המשפט המחוזי מרכז למנות את רו"ח יהודה ברלב כמנהל מיוחד לרשת, כדי לחקור את סיבות קריסתה והאם יש להטיל אחריות אישית על בעליה - שרגא בירן ודודי ויסמן.
21/01/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
שוויה של חברת "רבוע כחול נדל"ן", העומדת למכירה, זינק בתוך שבוע ב-200 מיליון שקל, שהם 13%. לפני שבוע בדיוק, ב-14 בינואר, הציעו ביג מרכזי מסחר (67% )ומגה-אור (33%) לרכוש את מניותיה של אלון בחברה לפי שווי חברה של 1.6 מיליארד שקל.
21/01/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
מנכ"ל חברת ביטוח האשראי ב.ס.ס.ח., דוד מילגרום, הציע (יום ב', 18.1.16) לאיש העסקים גיל שרון להתמנות מטעם החברה למנכ"ל מגה, לאחר הנאמנים או לעוזר מיוחד לנאמנים. שרון הסכים להצעה, אך בית המשפט המחוזי מרכז התעלם ממנה, כך ששרון לא יוכל, נכון להיום, לסייע במאום להבראת החברה.
19/01/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
שרגא בירן שכח את השנים הרבות, בהן היה חבר במפלגה הקומוניסטית בישראל, ובתרמילו תמיד הקפיטל של קארל מארכס, כשהוא תמיד נהנה לצלול לנבכיו. בכישרון רב שרגא הצעיר הצליח להפוך מלים יבשושיות של ספר כלכלה ללהט חברתי, שהתניע את הטורבו שרגא בירן הסטודנט הצעיר.
19/01/2016  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   מגה - המשבר  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט אולמרט  /  מי ומי    / 
דרעי ביטל תושבות לארבעה מחבלים מירושלים  /  עידן יוסף
דפנה, לפני הרצח: "תחושה של רולטה רוסית"  /  עידן יוסף
מחבל רצח בדקירות אישה בעתניאל  /  עידן יוסף
הכרזת מצב חרום  /  שמעון גרובר
החקיינים  /  אריאל י. לוין
לא שמאל ישראלי, אלא לאומנים פלשתינים  /  דרור אידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il