|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

הכותל, אנחת רווחה

נראה שעתה, כשהסוף המיוחל והנכסף קרב והופך לממש, בו נשים תוכלנה להתפלל בכותל כ"שוות מן המנין," ראויה להשאל אותה שאלה מחדש. עכשיו כשהמטרה הושגה, האם ניתן לפרק את הארגון? הלא מן הראוי לעשות זאת?
01/02/2016  |   ארי בוסל   |   מאמרים   |   תגובות
נשי הכותל. המאבק תם? [צילום: פלאש 90]

סוף לכל

פעם שאלתי לתומי פעילת שמאל שעוד דיברה איתי באותם ימים, אם פעילותה תפסק כשיפסק הכיבוש.

כמובן שהייתי צריך להזהר מאוד בשאלה ולדייק במידת האפשר, שכן פעילות השמאל היא לא להפסיק את הכיבוש כי אם לעזוב שטחים ניכרים בהם מדינת ישראל נמצאת היום - חיה, נושמת וקיימת - ולהעבירם לידי אויבינו.

השמאל מדויק מאוד במעשיו ובמטרותיו. "שתי מדינות לשני עמים" אין פרושן מדינת ישראל ליהודים ומדינת ירדן לערבים (חלוקה של שתי גדות הירדן). כך גם סיפוח חוקי של יהודה ושומרון (לדוגמה כתוצאה ממשאל עם) אינו דבר המתקבל על הדעת עבורם. "סיום הכיבוש" הוא חזרה לגבולות '67, והמהדרים דורשים חזרה לגבולות 48'.

פלא שערביי ישראל שרואים את היהודים הדורשים "החזרת" שטחים לגבולות קום המדינה מהדרים ודורשים החזרת המצב לקדמותו טרם-קום המדינה, ולפי בית מדרשם רק גבולות 47' יהיו מקובלים?

אך לא להתפלפל היה רצוני. שאלתי שאלה פשוטה, רצינית, וחיכיתי לתשובה תואמת. כשהתשובה בוששה לבוא, הבנתי שהשאלה כלל וכלל לא פשוטה, והיא מגלה וחושפת את טבעו האמיתי של השמאל.

לא יהיה "כיבוש," תהיה סיבה אחרת לעסוק בכל העוולות שמדינת ישראל מבצעת, שכן בעצם קיומה היא פושעת, וכך ברור שהשמאל לא יזנח את מעשיו עד שמדינת היהודים לא תהיה.

רק שההיסטוריה מלמדת אותנו לקח חשוב, שמסתבר שרבים שכחו. ה"שמאל" של פעם, באקדמיה, באומנות, בפוליטיקה ובשאר המקצועות החופשיים, קידם את הקומוניזם והביא לעלייתו. למי שלא יודע, צאו לברר מי היה הראשון שהוצא להורג, נרצח או נשחט עם עליית הקומונסטים לשלטון? על כך נאמר "חלומות בהקיץ."

ענת הקוסמטיקאית

שאלה דומה שאלתי לפני מספר שנים בכובד ראש ובכבוד הראוי את ענת הופמן העומדת בראש הארגון "נשות הכותל." נראה שעתה, כשהסוף המיוחל והנכסף קרב והופך לממש, בו נשים תוכלנה להתפלל בכותל כ"שוות מן המנין," ראויה להשאל אותה שאלה מחדש.

עכשיו כשהמטרה הושגה, האם ניתן לפרק את הארגון? הלא מן הראוי לעשות זאת?

אך ענת תענה, והמסרים שהיא שולחת דרך קבע לתומכיה בחו"ל מעידים, שהמלאכה עוד מרובה. המלאכה, מלאכת קודש היא לה ולאנשיה, שכן כל כך הרבה דברים בארץ דורשים תיקון, שהיא עד סוף ימיה תהיה עסוקה (ומועסקת בתשלום ממקורות זרים) לשנות, לחפור, לדוש וללוש והעיקר - ליצור מחדש.

ניחא, טוב שיש לענת ולשכמוה מדינת ישראל, בה היא זכאית ויכולה לעשות כאוות נפשה. עם כל הרע והמכוער, מסתבר שיש גם טוב שם בארץ היהודים, שאחרת, איך תוכל ענת לפעול, לשאת דבריה, להופיע בפני בית המשפט העליון, להלחם במשטרה ובכוחות הביטחון, ולנער את הממסד (זה הפוליטי וזה הדתי) טלטלה כה עזה, שאיש לא ישאר שווה נפש?

ענת ו"נשות הכותל" הן רק דוגמה אחת, ודוקא היא קשובה מאוד לשטח. באותה ארוחת צהריים כאן בבורלי הילס הערתי לה שבכל הופעותיה, עם כל הביקורת שהיא מעבירה בחו"ל על מדינת ישראל, נשכחה הנחת היסוד שמן הסתם מנחה אותה: טוב לה במדינת ישראל ואכפת לה ממדינת ישראל, שכן אם לא, מדוע הקדישה למעלה מעשרים וחמש שנה להגיע ליום בו היא תוכל, אישה כשווה מן המנין, להתפלל כרצונה ברחבת הכותל?

מגיעה היא לחו"ל ונואמת במבטא זר אך מוכר בפני קהלים יהודים ואחרים שפשוט מחפשים דבר להתלות בו ולהאשים את ישראל. וכשהיא מתחילה את הרצאתה ומהרגע הראשון עד האחרון מתנגחת בארץ, הרי היא משרתת מטרות זרות. הנחת הבסיס שלה אינה כשלהם. היא אוהבת את המדינה, ולכן היא רוצה לשנות את הקיים, וזה לגיטימי לחלוטין, הלא אנחנו בני שבעה עשורים כמדינה מודרנית, ועוד היד נטויה.

ענת הקשיבה ושיפרה את המצגת, ועכשיו ישראל אינה שד כל כך נורא, כי אם נער שפניו מלאים פצעונים, וענת עוסקת באחד מהם, שכבר העלה מוגלה. האם ענת אוהבת את אותו הנער, כאהוב אם את בנה? אין לי ספק בכך.

רוז הלוחמת האמיצה

בארגון Stand With Us, מדי שנה חוזרת מקימת ומנהיגת הארגון, רוז רוזסטין, על שאלה דומה: מתי נוכל כבר להכריז שמלאכתנו תמה ואנחנו יכולים לחזור לחיינו הרגילים? בכליון עיניים מצפה היא לאותו היום, ומזה שלוש עשרה שנים היא מקדישה את זמנה ומרצה לפעילות חינוך ויידוע, הסברה והפצת מידע.

כשאיש לא היה, היא התייצבה עם קומץ פעילים. כשאיש לא העז להגיב, שם היא היתה, ואפילו כשאמה חלתה והייתה בימיה האחרונים, היא חילקה את שעות היום והלילה בין מיטתה של אמה לבין מחויבויותיה.

כמוה כך גם החברים בארגון, כמהים לזמן בו יוכלו לארוז את חפציהם ולעזוב, לחזור לשפיות היום-יום הפרטית, אך המציאות טופחת על פניהם ולא מאפשרת להם לזנוח את מגדלי השמירה אותם הקימו, החומות הבצורות או הפרוצות עליהן הם שומרים והפתחים הקריטיים בהם הם ניצבים. פה אינתיפאדה חדשה, שם גל טרור, כאן פלוטילת טרור בים או באויר, ואפילו תנועת חרם שהולכת וצוברת תאוצה לא מפסיקה להלום.

הם עושים את הפעילות בשטח, ללא צורך במשרדי יחצ"נות והצהרות חסרות שחר. הם עמלים, מנסים לא להתייאש מגודל המלאכה, מהמראה המפחיד של גל ענק אחר גל גובר של שנאה נגדנו, ומבטיחים קבל עם ועדה - "לו רק ניתן יהיה להגיע ליום בו לא יהיה בנו צורך!".

למי דומים הם? לֹצבא ההגנה לישראל.

תזרים מזומנים

אלו הראשונים? ה"שמאל" של ימינו, למי הוא דומה?

הרשו לי לגחך לפני שאני עונה לשאלה זו. מיד יטענו שאני מעליב את השמאל, פוגע בהם ללא סיבה, פשוט לא מבין את מניעיהם ואת מעשיהם. רגשות כה עדינים להם, ואנחנו צריכים להתחשב.

ובכן, לשמאל של ימינו אין מצפון, וגם את הצפון הם איבדו מזמן. הרשו לי לספר על ארגון מפתח, הקרן לישראל החדשה.

לא, איני הולך להצטרף ל"עליהום" על הקרן. את זה עושים מזה חודשים ואולי אף יותר איש פרסומת בניו-יורק ותנועת אם תרצו בארץ, כשמאחוריהם גוף סודי ביותר המשופע בכספים והדואג להזין אותם בנתונים.

בארץ ניסו להעביר חוק, הצליחו להעביר חוק אחר, נכשלו, ניסו פעם נוספת, והנה - שערורייה בהא הידיעה - מדינת ישראל עלולה לפגוע ברגשותיהם הכה עדינים של הפעילים, שיאלצו לענוג תג מיוחד בכנסת (דוגמאת כל לובייסט מצוי) ולידע את העולם ושכנתו שהם מקבלים כספים ממדינות זרות.

כשמדינת ישראל תחליט שהקרן פוגעת במדינת ישראל, בעקיפין או במישרין, תדע מדינת ישראל איך לנהוג. אך אליה וקוץ בה - אם יפסיקו את זרימת הכסף הזר לארגון המזוהה עם ה"שמאל," שוד ושבר, צריך יהיה לעשות את אותו הדבר גם לארגוני ה"ימין!" וכך, בודאות כמעט מוחלטת, תמשך זרימת הכספים לארץ.

אין מסנוור יותר מכסף. אתרחק לדקה מפוליטיקה ואפנה לדת. מהפח אל הפחת!

לאחרונה בארץ קם קול צעקה - הברית החדשה חדרה לבסיסי צה"ל בדרום הארץ. הנוצרים תורמים, ולהם חשוב שהברית החדשה תופץ בכל מקום. אך הכסף של הנוצרים כה מסנוור, כדרך כל כסף, שצה"ל מעלים עין. הדובר כבר ענה בעבר שקיימות פקודות מדויקות בנושא, אך פקודות לחוד ומציאות לחוד. ירצה צה"ל להלחם בתופעה, יצטרך פשוט ליישם את הפקודות שנזנחו לקרן פינה, שכן ישנה קרן-כסף והיא כה קורנת.

לא רק בבסיסי צה"ל. גם בעירית ירושלים הבירה שקלו האם להשתמש בכסף שמקורו נוצרים משיחיים. קמה מהומה קטנה, ששככה עד מהרה ונשכחה. כסף חשוב בהרבה מעקרונות, ואת אלו ניתן להזיז לפינה נשכחת.

בירושלים הנושא היה כסף מהקרן לידידות בראשותו של הרב יחיאל אקשטיין. מזה שנים הוא מגייס ומעביר למעלה ממאה מיליון דולר לשנה למטרות שונות בארץ, ואיש אינו עומד בפני הפיתוי.

בדיוק כמו העמותות המנסות בכל כורחן להפוך אותנו לחברה טובה יותר (קרי חברה דומה לרעיונות שלהם, כמו גם דאעש המנסה להמיר את העולם כולו לשיטה טובה יותר, הפרשנות שלהם של האיסלאם). אם יוחלט שגדול הנזק מהתועלת וצריך להפסיק את הפעילות, יש לסגור את ברז זרימת הכספים, ואז נראה איזה פלא, "אידיאולוגיה" ללא תזרים מזומנים מחווירה ונובלת, כלא היתה.

פתחתי בשאלה למי דומה ה"שמאל" של ימינו, וקשה לי לענות. זה לא ה"שמאל" של פעם, עם ערכים ואידיאולוגיה, עם "קבלות" של עשיה ואכפתיות. זה לא ה"שמאל" שהקים את המדינה. היום השמאל המדלדל הוא שופרו של אויבינו, ואוי שכך.

שאלון הקרן

נחזור לענייננו: הקרן לישראל החדשה. בדיוק בימים אלו, הארגון שלח שאלון אלקטרוני לתומכיו. הובטח שיקח כרבע שעה לענות לשאלות, וההשקעה - עבורי - הייתה כדאית לחלוטין.

הקרן מנסה להתוות דרך חדשה, ראויה לסלילה, לחדד את מטרת עצם קיומה. מה שראיתי הפחיד אותי, שכן ללא הכסות של "ארגון הלוחם לזכויות אדם," באותו רובד אמיתי שבינה לביני, התגלה שד משחת, רשע ועקבי, שמטרתו אחת: להציק ולהזיק למדינת ישראל ולפרוע בה פרעות.

הקרן מציירת את מדינת ישראל כימנית קיצונית המובלת על-ידי ממשלה קיצונית לא פחות בראשותו של נתניהו. הערבים בארץ סובלים קשות (ואני מיד חושב על העברים תחת המצרים במצרים, כל כך מסכנים הם אזרחי ישראל), וארגוני זכויות האזרח נרדפים רדיפה של ממש.

פעם אחר פעם נשאלתי אלו דברים ספציפיים יגרמו לי להגביר את תמיכתי. השאלות מגמתיות, מכוונות, והייתי צריך לחשוב פעמים רבות על כל תשובה ותשובה. "האם עלינו לתמוך בגופים המנסים לשנות את הפוליטיקה בארץ (קרי להסיר את נתניהו)?" הם שואלים, אך זה כבר נעשה ללא הצלחה בבחירות האחרונות.

"האם עלינו להיות מעורבים יותר בפוליטיקה בארה"ב על-מנת להכריח את ישראל לעשות את הנדרש?" (דבר זה, לפי ידיעתי, אסור מעצם הפטור ממס שהארגון זוכה לו, אך תחת אובמה קל להתעלם מהחוק - והחוקה - אם המדובר בנושאים הקרובים אל ליבו.)

ניסיתי למצוא נקודת אור אחת שתצדיק את עצם קיום הקרן הפועלת לצדק חברתי. "צדק צדק תרדוף," כך נאמר, אך צדק תקף במידה שווה לכולם, לא רק למגזר זה או אחר. אצל הקרן, השנאה למדינת ישראל כפי שהיא כל כך גדולה, שנראה שעצם מטרתה היא לשנות את ישראל, לצור "ישראל חדשה."

רוצים יהודים אמריקנים לשנות את ישראל, אדרבה ואדרבה: יעלו ארצה, וינסו לשנות את השיטה מבפנים. אך לא את זאת הם רוצים. הם בכפיה ישיגו את מטרותיהם, ואלו אפלות ביותר.

תומכים הם בכל פעילות שהיא אנטי ישראלית במסווה או בגלוי, וזוהי גולת הכותרת של העשיה. היכן שאפשר לדקור, להרוס, לזרוע שטנה, להשמיד ולהשמיץ, שם הקרן והגופים בהם היא תומכת פורחים ומשגשגים.

איסור גורף

טוב תעשה כנסת ישראל, כשהיא דנה במימון זר המגיע לארץ, אם תלמד בפרוטרוט את שאלון הקרן לתומכיה ותשאל את השאלה הבאה: מדוע אנחנו מאפשרים הזרמת כספים זו והתערבות כה בוטה בהתנהלותנו? האם אנחנו לא מדינה ריבונית? האם אנחנו כל כך נואשים לתזרים מזומנים שאנחנו מוכנים למכור את נשמתנו לשטן?

בצה"ל הכסף כה מסנוור שהכל פרוץ ופתוח, ודור חדש של קצינים זוטרים גדל על תורת "חסר לי" ופשיטת יד לנדבות. אז מדוע בא אני בטענות לגוף כמו הקרן לישראל החדשה? כאמור אני דוגל באיסור גורף, החל על כולם שווה בשווה.

הגיע הזמן להפסיק את תזרים המזומנים, בין אם הוא מממשלות זרות, גופים זרים, קרנות דתיות וכו'. לשמאל. לימין. לכולם שווה בשווה. תהיה זו טלטלה חזקה, זבנג וגמרנו, שכן מדובר במילארדים, אך אולי נתעשת ונתעורר, שכן התלות הזו ויחסי הגומלין אינם בריאים כלל ועיקר.

תאריך:  01/02/2016   |   עודכן:  01/02/2016
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נודה כולנו וגם נבוש: אך מעטים מקרבנו יודעים מיהו שמואל זיגלבוים. אילו ידענו לא היה עובר לו "יום הזיכרון הבינלאומי לשואה" שצוין בשבוע שעבר מבלי שנזכיר לעולם הצבוע סביבנו את שמו.
01/02/2016  |  יעקב עמר  |   מאמרים
בהתמודדות הצפויה לקראת הפריימריז על ראשות מפלגת העבודה לא נשקפות בינתיים פנים חדשות במראה הפוליטית. ממש כפי שהיה בעבר - יתחולל הקרב העתידי בין היו"ר הנוכחי, בוז'י הרצוג, לבין היו"ר הקודמת, שלי יחימוביץ'.
01/02/2016  |  ראובן לייב  |   מאמרים
תסלחנה לי משפחות הנרצחים על עיסוק בזוטות לכאורה אל מול כאבם הנורא.
01/02/2016  |  רותי איזיקוביץ  |   מאמרים
ה-24 באוגוסט 1929 הוא תאריך שנחקק בדם יהודי רב בתולדות ארץ ישראל. מה שאירע בתאריך הזה, שבת, י"ח באב תרפ"ט, נודע כטבח חברון. חלק ממה שכונה שנים מאורעות תרפ"ט, עד שנאמני התנועה הלאומית הפלשתינית בקרבנו, העדיפו להעניק לו תיאור נקי יותר: "המרד הערבי".
31/01/2016  |  ישראל רוזנבלט  |   מאמרים
למרות הנתק בין אירן לתנועת חמאס והסירוב של יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, ח'אלד משעל, להצעה האחרונה של אירן לתמוך בעמדתה בסכסוך עם סעודיה תמורת נרמול היחסים ביניהן וסיוע כספי, ולמרות שארגון חיזבאללה הינו ארגון שיעי ובן חסותה של אירן, ממשיכה תנועת חמאס לשמור על יחסים טובים עם חיזבאללה.
31/01/2016  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il