|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

שיכתובם אומנותם

מזל טוב: רב ראשי לליטא אבל התקשורת החרדית, כמיטב מסורת שיכתוב העובדות, מחקה מעברו כל פרט שעלול 'להכתימו' כציוני, אקדמאי, ששירת בצה"ל
03/02/2016  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   תגובות
מציאות משוכתבת [צילום: מיכה בונד/פלאש 90]

74 שנה בדיוק אחר שעלה הכורת הנאצי ימ"ש על יהדות ליטא המעטירה, וחיסל במיתות אכזריות 207,000 מבין 220,000 יהודי ליטא שחיו ערב השואה במעוז הלמדנות האשכנזית, נבחר רב ראשי לליטא. הרב כָּלֵב קרעלין, הוא מעתה הרועה הרוחני של שארית הפליטה בליטא, המונה 3,600 יהודים בלבד, רובם רחוקים למדי מהיהדות ואינם מהווים למרבה הצער אפילו צל חיוור לאדירי התורה, גאוני תבל וארזי הלבנון, שהנהיגו את גלות ליטא עד חודשי השחיטה הגדולה, יוני-דצמבר 1941.

אם לשפוט לפי העיתונות החרדית, שדיווחה בשמחה על המינוי, מדובר בתלמיד חכם, שמילא כרסו בש"ס ופוסקים, במוסדות תורה חשובים בירושלים. מעט ביוגרפיה: הרב קרעלין נולד במוסקבה, עלה ללמוד תורה בארץ הקודש, ומכאן יצא לשמש ר"מ בישיבות קופנהגן (דנמרק), היידלברג (גרמניה), 'סיני' (ניו-יורק) ובשנים האחרונות רב קהילת ריגה, לטביה.

מדובר אם כן באישיות תורנית, שהינה, על-פי עיתוני החרדים 'המודיע' ו'יתד', כליל המעלות. אלא שבעברו של הרב הצעיר קיימים כתמים שחורים, שעיתוני החרדים (או מי שסיפק להם את הידיעה) טרחו למחוק, כדי לא לקלקל את תמימותם של קוראיהם, ולא לבלבל אותם בעובדות לא רלוונטיות, כמו למשל העובדה שהרב החדש הינו, לפחות לפי הכשרתו והנהגתו, 'ציוֹיֵיני', רחמנא ליצלן. בדיווחים המשוכתבים, מזייפי המציאות, נמחקו מן החרדונים העובדות הבאות: הרב קרעלין למד בישיבה הציונית-דתית 'עטרת כהנים' בירושלים העתיקה, בראשות הרב שלמה אבינר, ואף התגייס ליחידה מובחרת בצה"ל, לא פחות!

'כתמים' נוספים בעברו של הרב נמחקו גם הם, מן הסתם כדי שלא יהוו דוגמה רעה ל'צעירי הצאן'. כך למשל נמחקה העובדה, החשובה כשלעצמה, שהרב קרעלין מחזיק בכיסו – געוואלד! – תואר ראשון בפיסיקה ותואר שני בארכיאולוגיה. מזל שהמשכתבים שכחו למחוק 'כתם' ציוני נוסף בעברו: הרב קרעלין גם כיהן כרב בית כנסת 'יאנג ישראל' בארה"ב, שמנוהל כידוע ברוח ציונית-דתית, בידי הציבור המוגדר 'מודרן-אורתודוקס' – וכדי ביזיון וקצף!

בימים הקרובים אמור הרב קרעלין, להגיע ארצה כדי לקבל את ברכתם 'מרנן ורבנן שבארץ ישראל' לתפקידו החדש. ואיך יוכלו לברכו אם יידעו שמדובר בבוגר 'עטרת כהנים', אקדמאי, בוגר יחידת עילית בצה"ל?

מלאך רע עונה אמן
ישיבת מרכז הרב [צילום: איתמר לוין]

חלילה ליתד מלהציגה כישיבה, שהרי לא ייתכן לפי ה'השקופע' הטהורה, פך השמן הטהור, שתהיה ישיבה שלומדיה מתגייסים לצה"ל
▪ ▪ ▪

מצד שני, אין להתפלא על המשכתבים החרדים, הדוגלים בדבקות בעיקרון משלהם: 'זכות הציבור לא לדעת'. כשה'יתד' למשל סיקר את הפיגוע הרצחני בישיבה לצעירים שליד ישיבת 'מרכז הרב', הוא נמנע בעקביות מהענקת התואר ישיבה ל'מרכז הרב' ורק דיווח על פיגוע ב'מרכז הרב'. סתם 'מרכז הרב'. כאילו מדובר באיזשהו מרכז קניות, או מרכז הליכוד. לא ישיבה, חלילה.

וכך קורה כשהיתד מדווח, לעיתים בעל כורחו, בבחינת מלאך רע עונה אמן, על ישיבת הסדר כלשהי. חלילה ליתד מלהציגה כישיבה, שהרי לא ייתכן לפי ה'השקופע' הטהורה, פך השמן הטהור, שתהיה ישיבה שלומדיה מתגייסים לצה"ל. לצורך הדיווח הכוזב, המציא יתד מינוח משלו: מוסד הסדר. כפי שיש מוסד חינוכי ויש מוסד מחקרי, יש גם מוסד הסדר. הא ותו לא.

היו זמנים שהמשכתבים הרחיקו לכת ושללו את התואר הבסיסי רב מגאוני עולם, שמשום מה לא הלכו בדרך ה'השקופע'. כך כתבו גמדים טרוטי עיניים בעיתונם היתד, על הרב עובדיה יוסף זצ"ל, בימים שבהם ש"ס נכנסה לממשלה והותירה את החרדים האשכנזים בחוץ: עובדיה! ללא שום תואר רבני. וכך נקרא בפיהם הרב גורן זצ"ל, בשם גורן. סתם גורן. אחד מן השוק.

מהדורה חדשה
הרב קוק

כך סילפו, ברוח ה'השקופע' שרכשו בפוניבז', את דמותו האמיתית של אביהם, ובדו מליבם אב חדש
▪ ▪ ▪

לזכותם של המשכתבים החרדים ייאמר שהם לא המציאו את השיטה הנלוזה הזו. כבר קידמום משכתבים זייפנים, שמחקו ביד מנאצת וברוב חוצפה, איזכורים של הראי"ה קוק זצ"ל, מתוך ספריהם של תלמידי חכמים, שהם עצמם מחוכמתו ניזונו, על-פי עדותם.

הרב איתם הנקין הי"ד עסק בנושא, עבור כתב העת 'אסיף', ותמצית ממצאיו הובאה בגיליון 'שבת' האחרון של 'מקור ראשון'. הרב הנקין מספר כיצד מחקו יורשיו של הרב יצחק אריאלי, שהיה מקורב 16 שנה לראי"ה קוק, מן ההקדמה לספרו 'עיניים למשפט', במהדורתו החדשה, את הדברים הבאים: "אחד היה אברהם, הגדול בענקים, אשר שלחו ה' למחיה לדורות התחיה בארץ החיים, עמודא דנהורא, נזר הקודש, גאון הדור ומנהיגו מו"ר רבי אברהם יצחק הכהן קוק זצוק"ל... וכמה מהחידושים נאמרו לפני גדולי ישיבתנו הק' 'מרכז הרב', היא הישיבה החופף עליה הוד רוחה של מחוללה גאון ישראל וקדושו מרנא ורבנא ראי"ה קוק זצ"ל... וברוב חסדי ה' הייתי מהזוכים לייסד ולהקים את הישיבה הק' בעבודה מאומצת, בהשקעת כחות רוחניים וגופניים, ומאת מרן הרב זצ"ל הוטל עלי הנהלת הישיבה בתפקידיה השונים, והנני מנושאי הארון במשך כל זמן קיומה".

כך נהגו גם יורשיו של הרב משה מ. שולזינגר, מתלמידי הראי"ה קוק, שראה בהקמת המדינה אתחלתא דגאולה: "והביאו לנו [הנופלים] בע"ה אתחלתא דגאולה, הביאו את היישוב העברי לידי גאולה של מדינה ישראלית... [אחרי ש] האו"ם החליטו לתת ליהודים מדינה עברית בא"י, שזה קרוב לאלפיים שנה שאנו מחכים לזה, זה דבר היסטורי חשוב וגדול, ומוכרחים להודות שזה נס מן השמים... עכשיו, עם אתחלתא דגאולה, אנו לוחמים כמו עם שלוחם למען ארצו ומולדתו".

כל זה נמחק מן המהדורה החדשה של ספרי הרמ"מ שולזינגר, שראו אור בידי צאצאיו. כך סילפו, ברוח ה'השקופע' שרכשו בפוניבז', את דמותו האמיתית של אביהם, ובדו מליבם אב חדש.

עצם החוצפה להרים יד בספרי דורות קודמים, לשכתב ולסלף אמת עובדתית לטובת ה'השקופע', באופן שלא שיערו אבותינו, מעידים שנפלה בחלקנו הזכות לחיות בעידן שבו מתיישמים סימני חז"ל לימי עקבתא דמשיחא: "חוצפא יסגא... ואין תוכחת... והאמת תהא נעדרת... אויבי איש אנשי ביתו".

תאריך:  03/02/2016   |   עודכן:  03/02/2016
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שיכתובם אומנותם
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסף היהודי
10/02/16 16:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"אתם כמו לימן שנסחט, אך אצלכם המיץ לא נגמר. הצד הערבי יתנהג כך כל עוד לא יתקל בגבול. חברה מערבית לא אוהבת הפגנת כוח והמפגש הבין תרבותי הזה קשה לה במיוחד. זוהי חברה נרציסטית, מרוכזת בעצמה, שכבר שכחה את טעמה של הישרדות, כישוריה החברתיים נמוכים ואפשר להתל בה כפי שעושה אירן. זוהי חברה החשה רגשות בספקטרום של ריקנות, בדידות, ייאוש, דכדוך, אמביולנטיות וכדומה ולא של פחד, כוח, קנאה, נקמה, שנאה וכיוצא באלה" (מוחמד דחלאן, מראשי הפתח והביטחון המסכל בעזה לשעבר).
03/02/2016  |  דביר מור   |   מאמרים
חבל שמתן פלג, מנכ"ל 'אם תרצו', השעה את עצמו. עד שקמו כאן סוף-סוף אנשים מצוינים שעשו מעשה הכרחי ואמיתי, ובלא מורא, ביושר, ובאומץ, פעלו עבור כולנו, אלה שארץ ישראל היא בנשמתם, וחשפו אך בדל מההתנהלות המסוכנת של השמאלנים והמכסים עליהם, באו מיד הזעקות והפעם גם מהצד הימני והסתייגויות של צבועי הליכוד, שמקשקשים כאן כבר שנים על עמותות השמאל הבוגדניות, על השתולים הישראלים מטעם האיחוד האירופי ומדינות זרות, על כך שהם נתמכים בכסף עבור פעילותם נגד המדינה וצה"ל, על השקרים והדה-לגיטמציה שהם זורעים בכל העולם, כדי שאנו ניחנק מצינורות החמצן שהם מעניקים לכל שונאי ישראל, גם לתנועת BDS החותרת תחת קיומה של ישראל, והכל בעידוד גורמים ישראלים מובילי דעה בתקשורת, אנשי רוח, ותיאטרון. אז פתאום כאשר עשו לכם את העבודה בלא שנקפתם אצבע, כאשר אנשי 'אם תרצו' המדהימים הביאו לנו מידע כל כך חשוב והסירו את המסכה מעל פני מי שמתהלך כאילו הוא אזרח נאמן למדינה, לאחר שחשפו את ה'בוגדים' (כן, זו המילה הנכונה, בוגדים פר אכסלנס) אלה המנופפים בפעילות של זכויות אדם, הם קופצים פתאום עם אדון בני בגין (הכול עוד ממורשת אבא) ועם דבריו הטפלים. אז בימי מנחם בגין אסור היה להגיב על רציחת האנשים באלטלנה והיום בני בגין מזדעק שאומרים כך על 'אחים'!. ואולי חברה מתיפיפים שכמוכם, כל אלה שהיו נגד ה'שתולים' אם אתם כאלה חכמים גדולים תספרו לנו איך אפשר לחשוף כזה דבר שלא באופן אגרסיבי? לאנשי 'אם תרצו' מגיעות כל הברכות וההלל.
03/02/2016  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
ברובע התשיעי של פריז, בין מטרו קאדה למטרו פואסונייר, נמצאת כיכר מונתולון Square Montholon היפהפיה - פינת חמד ירוקה, נטועת מדשאות, פרחים ועצים שבין ענפיהם עפים ירגזים כחולים, שבנייני פאר בורגניים, אוסמניים, משקיפים עליה מכל עבר. שני עצי דולב מזרחיים, בני למעלה מ-100 שנה מיתמרים לגובה של 30 מ' מהמדשאה המרכזית. ממתקני השעשועים לילדים וממגרש טניס השולחן למבוגרים עולים בימים יפים צעקות הנאה וקולות צחוק. שבכה בסגנון לואי-פיליפ מקיפה את המתחם בן 4,571 מ"ר. מיצב המציג קבוצת פסלים של חמש נשים צעירות, צוהלות ומחובקות, במיטב מחלצותיהן, בתסרוקות מעוצבות ובכובעים מהודרים, מעשיר את הכיכר. גם מאחור מהווה המיצב חגיגה לעינים: קימוריהן של העלמות, שכמו מתנועעות בחן, מסותתים בקפידה.
03/02/2016  |  אורנה ליברמן  |   מאמרים
הגט נמנה עם אחת מתרי"ג מצוות התורה, ומוזכר בספר דברים ובספר ישעיהו בשם "ספר כריתות". על-פי המדרש הוא היה נהוג עוד בימי אברהם אבינו. הנוסח הנוכחי של הגט וכל הכללים הקשורים בו נקבעו בבבל בתקופת התלמוד. בתורה עצמה לא נזכרת המילה 'גט', אלא הוא מכונה 'ספר כריתות'‏ 2:
03/02/2016  |  שמעון זיו  |   מאמרים
במאבק הפוליטי המתעצם בישראל, כאשר שמאל וימין לפותים זה בזה, נראה כי ההכרעה עוד רחוקה (אבל קרבה, מדי יום). מבצבצים אל פני השטח מפעם לפעם גם מאבקי משנה המאירים זוויות שונות של הסכסוך הקשה הזה, ומוכיחים כי הוא פלש אל כל תחומי חיינו.
03/02/2016  |  מרדדכי ליפמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il