|   15:07:40
דלג
  יהודה דרורי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

יש צורך מיידי במע"מ מדורג

ממשלת ישראל עדיין לא מבינה את ערכו של מע"מ מדורג לעידוד השכבות החלשות והקלה ביוקר המחיה במרבית המדינות המפותחות המע"מ מדורג בהתאם לסוג המוצרים המרחב הגאוגרפי והדמוגרפיה החברתית אצלנו "חכמי האוצר" מתנגדים בטיעון שיהיה קשה להם לחשב ולא חשובה בעיניהם ההקלה למרבית משקי הבית
03/02/2016  |   יהודה דרורי   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: אביר סולטן/פלאש 90]

היה מקובל לחשוב במסגרת מערכות המיסוי, שהמע"מ, כמיסוי על הוצאתך הינו מס הרבה יותר מוסרי מאשר מס הכנסה, שזה מס שמכריח אותך לקבל את האוצר כ"שותף" לשכר עבודתך... אלא מאז שמס ההכנסה הפך להיות מדורג, בהתחשב בהכנסת העובד ותנאי משפחתו ומגוריו, הפך המע"מ בארצנו למיסוי דוגמטי, לא גמיש ולא הוגן מכיוון שנשאר קבוע ו"שווה לכל", הן לעשיר ולעני כאחד, הן למוצרי מחיה חיוניים והן ולמותרות. גישה אנטי חברתית זו שונתה זה מכבר במרבית מדינות ה-OCED, ששם המע"מ הפך להיות מדורג בהתאם לסוג המוצרים, השירותים או הרכישות, וההכנסות של קבוצות שונות באוכלוסייה.

המע"מ ככלי כלכלי חשוב

אנו חייבים להבין שהמע"מ הוא מס מאוד חשוב למדינה לא רק בגלל חלקו הרב בהכנסות המדינה ובתקציב, אלא גם משום שזה מחייב את כל דרגות המכר ושירותים לדווח על הכנסותיהם והוצאותיהם ובכך מונע ג'ונגל תימחורי מצד אחד, וזרימת "כסף שחור" בשוק ללא רישום ופיקוח וללא יכולת לגבות מס אמת. כדוגמה שלילית נציין פה ששוק הפירות והירקות בישראל שאינו חייב במע"מ הינו כיום ג'ונגל של מחירים הנשלט על-ידי מאכערים ומשפחות פשע עד כדי כך שק"ג אחד של תפוחי-עץ שהחקלאי מוכר בשקל אחד לסוחר או לסיטונאי מגיע בסופו של דבר לצרכן בעלות של 15 שקל לק"ג!!

מאין מע"מ, ואין רישום, "נעלם בדרך" כסף רב - זה ה"כסף שחור" שנעלם, שלפי הערכות של האוצר, קרוב ל-30 מיליארד שקל לא מדווחים ולא משולם עליהם מס מדי שנה רק בענף זה!! הטלת 4% בלבד של מע"מ על פירות וירקות תגרום לרישום ולסדר כספי בשוק זה, תכה את ההון השחור, תכניס סכומים נכבדים לאוצר המדינה ותביא בהכרח גם להורדה משמעותית של מחירי המוצרים לצרכן!

השאלה היא: מדוע חכמי האוצר לא מבינים זאת? מי מתנגד למע"מ מדורג ולמה "חכמי האוצר" עליהם מדובר במאמר זה, כנראה אינם מוכנים לקבל את העובדה המוכחת בעולם שמדינה מפותחת חייבת במע"מ מדורג כדי להקל על נטל המחיה על המעמדות הבינוניים והנמוכים. הם מתרצים את הימנעות המדורגות ב"מורכבות של חישובים", בצורך בעובדים נוספים באוצר ובשלל סיפורים שאינם נכונים בעליל. באוצר מתעלמים משיטות המיחשוב המתקדמות כיום של מחשבים מתוחכמים אצלם באוצר, אצל סיטונאים וסוחרים, ו"קופות רושמות חכמות" במסחר הקמעוני. במסגרת ההתנגדויות של האוצר, מונח לפני מאמר של לב דרוקר מנהל תחום בכיר באגף כלכלה ומחקר במשרד האוצר שהתפרסם בשעתו ב-ynet מאמר המבייש ממש את כותבו ואת שולחיו שבו הוא מנסה להוכיח בעזרת עיוותים "סטטיסטיים" בפיברוק "עובדות" ואפילו בשקרים כי מי שירוויח בעיקר ממע"מ מודרג יהיו דווקא העשירים (כי הרי הם קונים יותר...) הוא קובע למשל במאמרו שהקלה ל-10% במע"מ בתחבורה הציבורית, תביא למעמדות החלשים חסכון חודשי רק של כ-27 שקל בעוד שזה יביא למעמדות הגבוהים רווח של-365 שקל!? (כאילו שהמעמדות הגבוהים משתמשים בתחבורה ציבורית...) ...וזה רק קצה הקרחון של המאמר הגרוע הזה.

היכן יש להוריד את דירוג רמת המע"מ

התמונה נעשית יותר גרועה כאשר לפני כמה שבועות, קמו לנו חכמי האוצר (בראשות ראש הממשלה ושר האוצר), ובהינף קולמוס, למען יחסי ציבור, הורידו את המע"מ מ-18% ל-17%. הללויה!! המדינה מפסידה במכה אחת ארבע וחצי מיליארד שקל כאשר למעשה אף אזרח לא מרוויח!! זה נקרא טימטום קולוסלי! כי בארבע וחצי מיליארד שקל שבוזבזו על הורדת המע"מ באחוז אחד, ניתן היה להוריד את המע"מ לרמה של 10% לתרופות מירשם, למוצרי מזון בסיסיים, למים וחשמל וגז, על חומרי לימוד לתלמידים, ואפילו על מוצרים לתינוקות. החיסכון החודשי למרבית המשפחות בישראל מצעד שכזה, למעמד בינוני ומטה, היה מאות שקלים בחודש אז למה הדבר לא נעשה? הלא כאמור רק הטלת מע"מ של 4% על פירות וירקות הייתה מכסה את מרבית ההנחות הנ"ל הנדרשות במע"מ ואפילו יותר מכך... לפיכך, אל תשאלו אותי אם אני חושב שבאוצר יושבים אנשים מוכשרים כי לא תאהבו את התשובה...

לא הורידו מע"מ בתחבורה הציבורית ובמחיר המים!!

ח"כ אריה דרעי היתנה בשעתו את כניסתו לממשלת נתניהו בהורדת המע"מ על 50 מוצרי מזון בסיסיים, דרישה מאוד חכמה והגיונית אלא ששר האוצר (החברתי...) וראש הממשלה (הכלכלי..) הצליחו להניע אותו מכך אבל נאלצו להסכים בתמורה להורדת המע"מ (כביכול !..) על התחבורה הציבורית ועל המים, ואם חשבנו שסוף-סוף נשבר מונופול האוצר על מע"מ אחיד טעינו! חכמי האוצר פשוט הוזילו את המים ואת התחבורה הציבורים בכ-15%, ואמרו לנו כאילו שהורידו את המע"מ... האובססיה להשאיר את המע"מ הדוגמטי חיה וקיימת!!

המאבק להנמכת המע"מ על דירות

שר האוצר כחלון רכב בבחירות האחרונות על "סוס הדיור" בהבטיחו הקלות משמעותיות בדיור לציבור. אז מלבד הורדת מחירי הקרקע הנמצאים בשליטתו (שעדין לא עשה...), הוא יכול לפחות לסייע משמעותית על-ידי קביעת מע"מ מדורג בנושא רכישת דיור! נניח שהיו קובעים מע"מ של 10% בלבד לדירות של עד מיליון שקל, ולכל 100,000 שקל נוספים בעלות הדירה, היו מוסיפים עוד אחוז אחד של מע"מ (עד למקסימום של 24%) האם זה לא היה יותר צודק? האם המדינה הייתה מפסידה פה או מרוויחה מקונים רבים יותר? ומהתקזזות היקר על הזול? ובעיקר, האם זה לא היה יוצר יותר צדק לגבי הרוכשים באוכלוסיות חלשות, לעומת העשירים יותר?

מה עושים מיד?

אם ישנה סיבה לציבור לצאת לכיכרות ולמחות על יוקר המחיה הרי זה בראש ובראשונה לנסות ולשכנע את נתניהו, כחלון ופקידיהם האטומים היושבים באוצר בצורך במימוש מע"מ מדורג, כבכל המדינות המפותחות! נדגיש, לא בהכרח חיסול המע"מ אלא הנמכתו בשטחים החיוניים המשפיעים על כל אחד מאתנו, על יוקר המחיה ועל הצדק הבסיסי הנדרש ברמת המיסוי לאזרח. וכמובן, יש להתחיל בכך מיד בהקלות מע"מ על נכים ועל קשישים, בהנמכת המע"מ ל-6% על תרופות מרשם, ובהקטנת המע"מ ל-10% לפחות על כל השירותים החיוניים של מים חשמל וגאז (ניתן בהחלט לקבוע מע"מ נמוך למספר קילוואטים קטן, וגבוה יותר לשימוש רב בחשמל שאינו מאפיין אוכלוסיות חלשות יותר... כנ"ל לתצרוכת במים). ונדגיש שוב כי כל הטיעונים מכוון האוצר, לגבי קשיים הצפויים במיחשוב ובגביה, בשיטה המדורגת, הינם הגזמה מתוזמנת! צדקו כנראה מדרגי הכלכלות בעולם שהציבו אותנו במקום לא מחמיא, למרות ההישגים במקרו-כלכלה כי לא הבומבסטיות הפרסומית בעולם קובעת אלא הדאגה ליוקר המחיה של האזרחים במדינה.


תאריך:  03/02/2016   |   עודכן:  03/02/2016
יהודה דרורי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יש צורך מיידי במע"מ מדורג
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסי ארגואן
5/02/16 16:06
2
יוסי ארגואן
5/02/16 16:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
74 שנה בדיוק אחר שעלה הכורת הנאצי ימ"ש על יהדות ליטא המעטירה, וחיסל במיתות אכזריות 207,000 מבין 220,000 יהודי ליטא שחיו ערב השואה במעוז הלמדנות האשכנזית, נבחר רב ראשי לליטא. הרב כָּלֵב קרעלין, הוא מעתה הרועה הרוחני של שארית הפליטה בליטא, המונה 3,600 יהודים בלבד, רובם רחוקים למדי מהיהדות ואינם מהווים למרבה הצער אפילו צל חיוור לאדירי התורה, גאוני תבל וארזי הלבנון, שהנהיגו את גלות ליטא עד חודשי השחיטה הגדולה, יוני-דצמבר 1941.
03/02/2016  |  מנחם רהט  |   מאמרים
"אתם כמו לימן שנסחט, אך אצלכם המיץ לא נגמר. הצד הערבי יתנהג כך כל עוד לא יתקל בגבול. חברה מערבית לא אוהבת הפגנת כוח והמפגש הבין תרבותי הזה קשה לה במיוחד. זוהי חברה נרציסטית, מרוכזת בעצמה, שכבר שכחה את טעמה של הישרדות, כישוריה החברתיים נמוכים ואפשר להתל בה כפי שעושה אירן. זוהי חברה החשה רגשות בספקטרום של ריקנות, בדידות, ייאוש, דכדוך, אמביולנטיות וכדומה ולא של פחד, כוח, קנאה, נקמה, שנאה וכיוצא באלה" (מוחמד דחלאן, מראשי הפתח והביטחון המסכל בעזה לשעבר).
03/02/2016  |  דביר מור   |   מאמרים
חבל שמתן פלג, מנכ"ל 'אם תרצו', השעה את עצמו. עד שקמו כאן סוף-סוף אנשים מצוינים שעשו מעשה הכרחי ואמיתי, ובלא מורא, ביושר, ובאומץ, פעלו עבור כולנו, אלה שארץ ישראל היא בנשמתם, וחשפו אך בדל מההתנהלות המסוכנת של השמאלנים והמכסים עליהם, באו מיד הזעקות והפעם גם מהצד הימני והסתייגויות של צבועי הליכוד, שמקשקשים כאן כבר שנים על עמותות השמאל הבוגדניות, על השתולים הישראלים מטעם האיחוד האירופי ומדינות זרות, על כך שהם נתמכים בכסף עבור פעילותם נגד המדינה וצה"ל, על השקרים והדה-לגיטמציה שהם זורעים בכל העולם, כדי שאנו ניחנק מצינורות החמצן שהם מעניקים לכל שונאי ישראל, גם לתנועת BDS החותרת תחת קיומה של ישראל, והכל בעידוד גורמים ישראלים מובילי דעה בתקשורת, אנשי רוח, ותיאטרון. אז פתאום כאשר עשו לכם את העבודה בלא שנקפתם אצבע, כאשר אנשי 'אם תרצו' המדהימים הביאו לנו מידע כל כך חשוב והסירו את המסכה מעל פני מי שמתהלך כאילו הוא אזרח נאמן למדינה, לאחר שחשפו את ה'בוגדים' (כן, זו המילה הנכונה, בוגדים פר אכסלנס) אלה המנופפים בפעילות של זכויות אדם, הם קופצים פתאום עם אדון בני בגין (הכול עוד ממורשת אבא) ועם דבריו הטפלים. אז בימי מנחם בגין אסור היה להגיב על רציחת האנשים באלטלנה והיום בני בגין מזדעק שאומרים כך על 'אחים'!. ואולי חברה מתיפיפים שכמוכם, כל אלה שהיו נגד ה'שתולים' אם אתם כאלה חכמים גדולים תספרו לנו איך אפשר לחשוף כזה דבר שלא באופן אגרסיבי? לאנשי 'אם תרצו' מגיעות כל הברכות וההלל.
03/02/2016  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
ברובע התשיעי של פריז, בין מטרו קאדה למטרו פואסונייר, נמצאת כיכר מונתולון Square Montholon היפהפיה - פינת חמד ירוקה, נטועת מדשאות, פרחים ועצים שבין ענפיהם עפים ירגזים כחולים, שבנייני פאר בורגניים, אוסמניים, משקיפים עליה מכל עבר. שני עצי דולב מזרחיים, בני למעלה מ-100 שנה מיתמרים לגובה של 30 מ' מהמדשאה המרכזית. ממתקני השעשועים לילדים וממגרש טניס השולחן למבוגרים עולים בימים יפים צעקות הנאה וקולות צחוק. שבכה בסגנון לואי-פיליפ מקיפה את המתחם בן 4,571 מ"ר. מיצב המציג קבוצת פסלים של חמש נשים צעירות, צוהלות ומחובקות, במיטב מחלצותיהן, בתסרוקות מעוצבות ובכובעים מהודרים, מעשיר את הכיכר. גם מאחור מהווה המיצב חגיגה לעינים: קימוריהן של העלמות, שכמו מתנועעות בחן, מסותתים בקפידה.
03/02/2016  |  אורנה ליברמן  |   מאמרים
הגט נמנה עם אחת מתרי"ג מצוות התורה, ומוזכר בספר דברים ובספר ישעיהו בשם "ספר כריתות". על-פי המדרש הוא היה נהוג עוד בימי אברהם אבינו. הנוסח הנוכחי של הגט וכל הכללים הקשורים בו נקבעו בבבל בתקופת התלמוד. בתורה עצמה לא נזכרת המילה 'גט', אלא הוא מכונה 'ספר כריתות'‏ 2:
03/02/2016  |  שמעון זיו  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il