|
שרונה מרקט [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
|
|
מרגישים שמשהו תקוע ולא זז כמו שצריך ואין הלימה בין ההוצאות האדירות שיש להם לבין ההכנסות. | |
|
|
|
|
יום חמישי בערב, המקום הומה אנשים, אשר בעיקר מסתובבים. אין ספק מקום מושקע ובהחלט נוף חדש בשוק הקמעונאי בישראל. מגוון יפה של מוצרים, גם המחירים לא מופקעים (למעט החנייה) אז מדוע לא רואים שם בעלי חנויות עם פנים שמחות, למעט כמה אטרקציות בודדות?
נכון המעברים צפופים מידי וקשה לעבור (אולי רצו המתכננים לתת תחושה של שוק של ימי הביניים או, וזה בסבירות גבוהה יותר, ניסו לדחוף כמה שיותר עסקים לאותה המשבצת), בסה"כ ישנה התאמה לא רעה של השטחים למוצרים, למעט כמה טעויות שבטח יתוקנו על ציר הזמן, כמו הפטיסרי המפורסם מפריז פושון, שנמצאת על שטח גדול פי שלוש ממה שנידרש. אז מדוע לא שמחים שם בעלי העסקים? מדוע רואים שם בעיקר בעלי חנויות, מהורהרים עם מצח חרוש קמטי דאגה?
שכר דירה גבוה
הסיבה פשוטה אך כואבת. הם לא מרוויחים שם ובקושי שורדים. למה? כי כל התפאורה יקרה ושכר הדירה והוצאות הניהול גומרות להם את הכול. קשה לשרוד שאתה משלם מאות רבות (רבות מידי) של שקלים למ"ר עבור שכר דירה ודמי ניהול.
שוחחתי עם כמה שוכרים והם אמרו לי שהם בקושי עומדים על הרגלים וכל זה שהמתחם נמצא עדיין עם המון פרסום ובפוקוס עם הרבה חשיפה תקשורתית, וכאשר מתחם האוכל הצפוני של אנסקי רק נפתח ומתחם האוכל שמתוכנן ברוטשילד עדיין לא קם.
בקיצור הם מרגישים שמשהו תקוע ולא זז כמו שצריך ואין הלימה בין ההוצאות האדירות שיש להם לבין ההכנסות וכול זאת שעדיין הקונספט חדש ואין ממש תחרות מהצדדים. כן, הם מודאגים.
בקיצור הטרנד רק בתחילתו ונראה שבמתכונת הנוכחית "למארקט" תהיה בעיה לאכלס את המקום הגדול הזה (ואולי הגדול מידי) המשתרע על שטח של 8700 המטרים המרובעים במתכונת הקיימת עם שוכרים איכותיים לאורך זמן ותהיה לו בעיה להתקיים, אלא אם יעשו גינדי החזקות את ההתאמות הנדרשות, יורידו את רמת הציפייה שלהם מהמקום, יגבירו את הפעילות השיווקית באמצע השבוע, יפחיתו את שכר הדירה ויתנו לשוכרים ליהנות יותר מפרי עמלם, או אולי עדיף להוריד את רף המחיר שהם מבקשים עבור מקום זה ולצאת מתחום שהוא ממש, אבל ממש לא תחום עיסוקם המרכזי.