|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

אדם לאדם

לחייב את שרה נתניהו לשלם

רק השתת תשלום 80 אלף השקלים שנפסקו כפיצוי עוגמת הנפש לאב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה על הגברת נתניהו יכולה לסייע לעצור את דפוס ההעסקה הפוגעני כל עוד משפחת נתניהו נמצאת שם
12/02/2016  |   איציק וולף   |   כתבות   |   תגובות
נתניהו. חריגה מסמכות צריכה להוביל לתשלום אישי [צילום: קמיל זיניהגלו/AP]

הפיצוי הכספי שיקבל מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה מגיע לסכום של 170,000 שקלים. את הכסף הזה יקבל נפתלי מקופת המדינה. סכום הפיצוי מתחלק לשלושה חלקים - 75 אלף שקלים שישולמו לנפתלי בשל הטעייתו ובשל הפרת חובות חוק הודעה מוקדמת, 80 אלף שקלים שישולמו לו כפיצוי בגין עוגמת הנפש שנגרמה לו בעבודתו במעון ראש הממשלה ו-15 אלף שקל הוצאות משפט.

על 90 אלף השקלים שצריך לקבל נפתלי בגין הטעייתו וכתשלום הוצאות משפט אין מחלוקת - המדינה שהעסיקה אותו כעובד מדינה צריכה לשלם לו. על מה צריך כעת להיות דיון ציבורי? על 80 אלף השקלים שהמדינה - אתם ואני - תשלם לו בעקבות תנאי ההעסקה הפוגעניים שמהם סבל כשעבד במעון ראש הממשלה.

למדינה צריכה להיות אחריות לפעולות מערך שירות המדינה ולמחדליו. אבל אסור לבלבל ולהתבלבל. האחריות של המדינה על מחדלים צריכה להיות אך ורק ביחס לטעויות שנעשו בתום לב ובמסגרת ההתנהלות התקינה. במקרים שבהם מדובר בפיצוי שנפסק בעקבות התנהלות שכללה חריגה רעה מסמכות - צריך הפיצוי לצאת מכיסו האישי של הפוגע ולא מקופת המדינה.

מנהלת באופן פעיל וביד רמה
[צילום: פלאש 90]

נכון. הממונה הרשמי על העסקת העובדים במעון ראש הממשלה הוא מנכ"ל בית ראש הממשלה. אבל במקרה שלנו, ברור לכל שהאחראית בפועל להעסקת עובדי מעון ראש הממשלה הייתה רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו: "בניגוד לגרסתה של גב' נתניהו כי היא משתדלת לא להיות מעורבת בניהול הבית, וכי עשתה זאת בלית ברירה רק בתקופה עבודתו של התובע, מחומר הראיות שהוצג לפנינו עולה כי גב' נתניהו מנהלת את המעון באופן פעיל ביותר וביד רמה. היא זו שמאשרת בקשות של עובדים לצאת לחופשה, מעירה הערות על גבי סידור העבודה והעובדים צריכים לקבל את אישורה לפני שהם הולכים לביתם עם סיום משמרת הערב", ציינה השופטת דיתה פרוז'ינין בפסק הדין שמסרה השבוע. כל זאת, על-אף שכפי שציינה הפרקליטות - שרה נתניהו היא אדם פרטי ואינה עובדת מדינה.

אגב, העובדה הזאת - של היות שרה נתניהו אדם פרטי שאינו עובד מדינה - רק מחזקת את הצורך להטיל עליה את האחריות הכספית לתשלום הפיצויים. אין כל סיבה שהמדינה תספוג את האחריות על התנהלות של מעסיק פוגעני. למרות שהעובד שנפגע הוא עובד מדינה, ניתן לראות מהמכרז שיוצג בהמשך שהעבודה במעון ראש הממשלה היא בעלת מאפיינים ייחודיים בשירות המדינה. היא משרת אמון שתלויה באופן מוחלט בזהות הנבחר המאייש את מעון ראש הממשלה.

בעבר פורסם כי המדינה שילמה פיצויים במיליוני שקלים לאזרחים שנפגעו על-ידי שוטרים אלימים. אך לפחות בכל הנוגע לשוטרים אלימים, הרי שכבר ניתן לראות פסיקות של בתי משפט שהטילו על השוטרים עצמם לשלם פיצויים לקרבנות האלימות שלהם. רק באופן הזה ניתן להילחם בפגיעה שנעשית על-ידי מי שקיבלו מהמדינה עמדת כוח ושררה - כשהפוגע או הפוגעת ירגישו את הנזק הכספי שהם גורמים לעצמם בהתנהגותם הפוגענית.

אם רוצים לגרום לגברת נתניהו להפסיק להתנהג באופן פוגעני לעובדי מעון ראש הממשלה צריך שהיא תרגיש את כובד הפיצוי הכספי בסך 80 אלף שקל שיקבל מני נפתלי. כשמתחשבים בכך שמשפחת נתניהו ביקשה בעבר לקבל מהמדינה מימון על מזון הכלבים של הכלבה שאימצו, סביר להניח שתשלום כזה בהחלט יטריד את מנוחתה של הגברת נתניהו.

מחפשים עבדות?

מכרז חדש שפרסם משרד ראש הממשלה בימים אלה ממש מנסה לאתר עובד או עובדת משק בית חדשים למעון ראש הממשלה בירושלים. דרישות התפקיד, אם זה מסקרן אתכם, הן "ביצוע כלל עבודות משק הבית והשטחים הציבוריים במעון הרשמי של ראש הממשלה בהתאם לצורך ולהנחיות הממונה, סיוע בהגשת כיבוד לדיירים ולאורחיהם בהתאם לצורך ולהנחיות הממונה וביצוע מטלות נוספות בהתאם לצורך".

חושבים לגשת למכרז? כדאי שתמהרו. יש עוד עשרה ימים בלבד להגשת מועמדות. רק עד 21 בפברואר. כדאי גם שתזכרו דבר נוסף:

הממונה שעליו מדובר כאן אינו נזכר בשמו. אבל מאחר שנקבע כבר שמי שהייתה ממונה בפועל על אופן העסקת העובדים, מי שהטילה עליהם משימות ומי שאליה היו צריכים לדווח בכל סיום משמרת זו שרה נתניהו - אז סביר יהיה להניח שהיא גם מי שתתפקד כממונה בפועל ביחס למכרז החדש. כן. אותה שרה נתניהו שספגה רק אתמול ביקורת נוקבת על האופן שבו היא נוהגת בעובדי מעון ראש הממשלה ועל איך שהיא מתעמרת בהם.

אגב, במכרז נכתב עוד שאיוש המשרה הוא עד לתום כהונת הנבחר. נראה לי שאם היה כתוב שאיוש המשרה הוא עם תום כהונת מי שלא נבחרה מעולם, אבל נמצאת כבר שנים בעמדת כוח בזכות בעלה, זה היה הרבה יותר מושך אנשים לגשת למכרז.

חוק חסד של אמת
[צילום: איתמר לוין]

ביום ראשון הקרוב תעלה להצבעת ועדת השרים לחקיקה הצעת חוק של חברי הכנסת מרב מיכאלי, אלי אלאלוף, אילן גילאון ודב חנין, שאמורה לפתור סוף-סוף את בעיית ניצול בני משפחת נפטרים ברגע הקשה ביותר של חייהם.

עד היום, כאשר מת אדם בשבת או בחגי ישראל נדרשים קרוביו לשלם סכומי כסף גדולים מאוד לחברות המפעילות אמבולנסים פרטיים לצורך פינוי הגופה מן הבית למקום שבו תישמר עד למועד קבורתה. זאת, מבלי שיהיו זכאים לקבלת החזר כלשהו על כך מן הביטוח הלאומי ועל אף שחוק הביטוח הלאומי ותקנות הביטוח הלאומי קובעים כי כל הוצאות הקבורה במדינת ישראל, לרבות הובלת הנפטר ממקום הפטירה ועד מקום קבורתו, ישולמו על-ידי המדינה ללא אבחנה באשר לדתו של הנפטר או מועד פטירתו.

על-פי החוק והתקנות הללו, כל הפעולות הכרוכות בקבורתו של נפטר יהודי, לרבות פינוי הגופה ממקום הפטירה והובלתה, תבוצענה על-ידי החברה-קדישא שתגבה הוצאותיה ישירות מן המוסד לביטוח לאומי. לחברה-קדישא נקבע מונופול בחוק לטיפול בקבורת הנפטרים היהודיים.

הצעת החוק, שנוסחה לאחר מגעים ממושכים עם המשרדים הממונים - משרד הפנים, משרד הדתות ומשרד הרווחה - מבקשת לקבוע כי נותן שירות ההובלה של הגופה לא יוכל לגבות תשלום כלשהו בגין הובלת הנפטר ממשפחת הנפטר או מכל גורם אחר שאינו בעל הרישיון שבבית העלמין שבניהולו נקבר הנפטר. עוד היא קובעת שנותן שירות ההובלה לא יתנה את מתן שירות הובלת הנפטר ברכישת כל שירות אחר.

כמו-כן, מוצע לחייב את חברות הקבורה אשר מתוקצבות על-ידי המדינה לספק את שירותי ההובלה בתוך פרק זמן של שלוש שעות מעת העברת הבקשה להובלת הנפטר. זאת, על-מנת למנוע מצב בו מסרבים גופי הקבורה המורשים להוביל נפטרים במידה שהם אינם מקבלים תשלום נוסף.

"האילוץ לשלם באופן פרטי עבור שירות דת מטיל הוצאה כספית מכבידה על קרוביו של הנפטר ברגעיהם הקשים ביותר, וחותר תחת תכלית החוק – לפטור את מי שמתו מוטל לפניו מעיסוק בסידורים הכרוכים בלווית המת ומתשלום הוצאות הקבורה, כך שיוכל לפנות את זמנו ומחשבתו ולעסוק באבלו, למנוע את ניצול משפחת הנפטר בשעתה הקשה וכן להבטיח כי הלוויה, הקבורה ואחזקת בית העלמין יעשו ברמה הנדרשת", נכתב בדברי ההסבר שצורפו להצעת החוק.

תאריך:  12/02/2016   |   עודכן:  12/02/2016
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לחייב את שרה נתניהו לשלם
תגובות  [ 23 ] מוצגות   [ 23 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהוד פרלסמן
12/02/16 18:48
 
ככותב המאמר
12/02/16 21:10
 
צודק
14/02/16 14:19
 
עו"ד
14/02/16 23:55
 
דן ה
8/01/17 07:59
2
עליזה רמברנט
12/02/16 22:38
 
אהוד פרלסמן
12/02/16 23:26
 
כמו שנאמר
13/02/16 09:43
3
גדעון אמיר
12/02/16 23:35
4
יעקב יעקב
13/02/16 08:32
5
רפי לאופרט
13/02/16 08:49
6
מיכל בוז'י
13/02/16 11:49
 
והעולם שותק
14/02/16 18:56
7
עיניה
13/02/16 12:52
8
נחום שחף
13/02/16 16:28
9
מגיב ותיק
13/02/16 19:22
10
קורןנאוה טבריה
14/02/16 05:55
 
דוד ל
14/02/16 15:24
11
אבי כהן
14/02/16 10:57
12
שוחר-שלום
14/02/16 13:13
13
פריטה
14/02/16 13:34
14
שאול א.
14/02/16 15:10
15
זרוע נטויה
14/02/16 17:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלשום (יום ד', 10.2.16) קיבל ראש עיריית מגדל העמק, אליהו ברדה, מתנה מפתיעה ממשלת ישראל, ליום הולדתו ה-59, שחל ארבעה ימים קודם לכן: רשות מקרקעי ישראל הודיעה שתמכור שני מגרשים, לבניית 118 דירות, בשכונה חדשה בעיר.
12/02/2016  |  אלעזר לוין  |   כתבות
אוהבי התיאטרון ביידיש, שהם הקהל הנאמן לתיאטרון זה מאז ייסודו בישראל בידי שמוליק עצמון, אוהבים מה שאהב הקהל היהודי הן במזרח אירופה במאה ה-19 והן בניו-יורק בתחילת המאה ה-20. הם אוהבים לבוא לתיאטרון בו צוחקים מהבדיחות על עצמם, שומעים שירים שכתבו גדולי המשוררים היהודים ביידיש והמלחינים המחוננים, ולחזור הביתה עם מצב רוח טוב, שישכיח מהם את מצוקות חיי היומיום. והם סבלו ועוד איך במזרח אירופה מהפוגרומים המתמשכים...
11/02/2016  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
בבִצה הרדודה והטובענית צומחים הנרקיסים ולא בערוגות הפרחים. כאילו חמל אלוהים על המקום הדלוח ההוא ופיצה אותו בפריחה מעונגת כל כך. ואולי כך הם החיים למי שמיטיב לחוש אותם דוגמת כרמית רינצלר אברהמי, ששואפת להוציא את הנרקיסים מסביבתם הדלוחה ועושה להביע זאת בספר שיריה החדש, "נרקיס באגם".
11/02/2016  |  יוסף כהן-אלרן  |   כתבות
סיפור "רצח נערי לח"י" ברעננה התרחש בנובמבר 1947. התקופה היא שלהי שלטון המנדט הבריטי בארץ ישראל. ב-1942 נלכד בדירת מסתור בדרום תל אביב מפקד לח"י יאיר שטרן ונרצח בדם קר על-ידי הבריטים. הבריטים הצליחו לעצור את רוב המפקדים של ארגון לח"י. כמה ממפקדי לח"י הסגירו עצמם לידי הבריטים. הארגון נקלע לנקודת שפל. מי שהמשיך את פעילות מחתרת לח"י היה יהושע כהן שהסתתר בפרדסי רעננה. יצחק שמיר שהצליח לברוח ממחנה המעצר מזרע, החל בשיקום לח"י. לח"י המשיך בפעילות. בין השאר שכר בית בודד נטוש ששכן בלבד פרדס בגבול רעננה הרצליה ליד שכונת שביב כיום, בו התאמנו ולמדו נערי לח"י להתאמן בנשק. את הבית כינו "בית הקורסים". היה זה בית בלוקים לא מטויח. בבית רק חדר אחד היה מרוצף. בשאר החדרים הייתה ריצפת אדמה. שם גם היה ה"סליק" - המחבוא של נשק.
11/02/2016  |  אלי אלון  |   כתבות
"נשים שרות חוה" הוא מופע מוזיקלי מרגש ומענג, המתבסס על שיריה של חוה אלברשטיין והעולה בבית צבי ברמת גן. שבע שחקניות-זמרות ברוכות כישרון, מצליחות להפיח רוח מוזיקלית חדשה בשירים המוכרים והערב הופך קסום ומיוחד, ראוי לתשואות.
11/02/2016  |  חיים נוי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il