|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
מנדלבליט. פבריקציה בפרקליטות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90] ונשטיין. חיפוי וטיוח [צילום: איל יצהר/גלובס] ניצן. חיפוי סדרתי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

וינשטיין ושי ניצן שוב שיבשו הליכי משפט:

ארביב נחלץ מאישומי שוחד בגלל <br>טיוח והסתרת חיקורי-דין נגד ברכה

ההפקרות נמשכת - המידע החמור מוסתר גם מהיועמ"ש הנכנס אביחי מנדלבליט פרקליט המדינה שי ניצן והיועמ"ש היוצא יהודה וינשטיין נמנעו מהחלטה להעמיד לדין את מנשה ארביב באישומי שוחד ובכך מונעים שימוש במידע שעלה בחיקורי הדין לחוקרי ה-FBI עדויות אלה כוללות מידע על יחסי שוחד הן מצד ארביב והן מצד תנ"צ אפרים ברכה מאחורי הקלעים כבר מתנהלים מגעים להסדר טיעון עם ארביב שיימנע שליחתו לכלא והחובה לחשוף חומרי החקירה
12/03/2016  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   פרשת ברכה   |   תגובות
נזרי, ידע ושתק [צילום: פלאש 90]

חוקרי מח"ש ביצעו חיקורי דין בארה"ב: ראיות לעבירות שוחד מצד ארביב וברכה
יואב יצחק
חוקרי מח"ש ביצעו לפני כחודשיים בשקט-בשקט שורה של חיקורי דין בארה"ב * שורה של גורמים, ובהם עורכי דין, אנשי עסקים, רואה חשבון, בכירים מחצרו של הרב פינטו וסוכני FBI, מסרו עדויות על עבירות שוחד וטובות הנאה שקיבלו מנשה ארביב ואפרים ברכה * העדויות מחייבות הגשת כתב אישום חמור נגד ארביב בגין עבירות שוחד שדינן 5-4 שנות מאסר * ארביב יוכל לזכות בהקלות אם יודה ויחשוף מידע
לרשימה המלאה

טיוח תמורת שתיקה
ל-News1 הובא מידע, שלפיו היועמ"ש יהודה וינשטיין הבטיח, ומראש, לחשוד מנשה ארביב: תתפטר מתפקידך כראש להב 433 ושב בשקט, ואמנע מהגשת כתב אישום נגדך בגין עבירות שוחד. ואכן, ארביב נאלץ להתפטר. בכל התקופה שבה נדון עניינו במח"ש ולאחר מכן בפרקליטות ואצל היועמ"ש הוא בחר לשמור על שתיקה. ארביב אף דחה את הצעת בא-כוחו, השופט (בדימ.) אליהו וינוגרד: לקבול בפני היועמ"ש והפרקליטות: כיצד ייתכן שאתם מקבלים את עדות הרב פינטו נגדי (נגד ארביב), כעדות אמת; בעוד שאתם דוחים את עדות הרב פינטו נגד אפרים ברכה.
▪ יואב יצחק

ככל שחולף הזמן הולכת ומתחדדת האמת העגומה: היועץ המשפטי לממשלה היוצא, יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה שי ניצן, שטייחו את פרשת אפרים ברכה - משיקולים זרים ואישיים עליהם עמדנו רבות, פעלו גם בחודשים האחרונים כדי לטייח גם את פרשת ראש להב 433 לשעבר, ניצב (בדימ.) מנשה ארביב ולהסתיר מידע מפליל הנוגע לתנ"צ אפרים ברכה. שניהם נמנעו ממיצוי הדין עם ארביב, למרות הממצאים החמורים שנגלו בפניהם. במקום להאשימו בעבירות שוחד, שיחייבו שליחתו לכלא, הוא מוצג עתה בהחלטה מטעם ניצן-וינשטיין רק כמי שביצע עבירות מרמה והפרת אמונים - בגין זאת שכשל כשלא דיווח על יחסיו עם הרב יאשיהו פינטו, "כשל" שיאפשר הסדר טיעון מקל ועונש מופחת של ביצוע עבודות שירות, לכל היותר.

ההימנעות מסתמנת על-אף הסדר הטיעון שנערך עם הרב יאשיהו פינטו (הכולל עדויות של הרב ואנשיו, שאומתו גם בבדיקות פוליגרף), הסדר המאפשר לפרקליטות להגיש כתב אישום נגד ארביב בלא קשיים ראייתיים מיוחדים. וינשטיין וניצן טירפדו החלטה להגיש כתב אישום נגד מנשה ארביב בגין עבירות שוחד, תוך הסתרת מידע דרמטי הכולל חיקורי דין. המידע מוסתר מהציבור הרחב ומבית המשפט. בדרך זו הם מונעים חשיפת מידע העלול להוכיח כי הם פעלו בדרך של שיבוש הליכי חקירה ומשפט, בין היתר כדי לגונן על מעשיהם, כשחיפו וטייחו ממצאים מפלילים על תנ"צ אפרים ברכה, שהתאבד.

מגמה זו - של הסתרת מידע מתועד מחקירות, הסתמן כבר במהלך משפטו של הרב פינטו: הפרקליטות פעלה באופן זדוני ומקומם, ואף הדיחה את פרקליטו של הרב פינטו, עו"ד איל רוזובסקי, להסתיר חומרי חקירה מהרב פינטו. כפי שחשפנו ב-News1, חומרי החקירה כוללים ממצאים וראיות לעבירות פליליות וקיום יחסי שוחד מצד אפרים ברכה. התנהלותו התרמיתית של עו"ד רוזובסקי מעלה שאלות קשות נגדו, ואף חשש שמא הוא אינו ראוי לשמש עורך דין.

ל-News1 נודע, כי המידע הדרמטי המוסתר עתה כולל חיקורי דין לסוכני ה-FBI, שמסרו בעדותם מידע רב על יחסי השוחד שקיימו ארביב וברכה. מידע זה מוסתר עתה גם מהיועמ"ש הנכנס, אביחי מנדלבליט, ומגורמים נוספים. הסתרתו תאפשר בחודשים הקרובים "להחליק" הסדר טיעון נוח לארביב, שימנע מבוכה גדולה, ויטרפד חשיפת שיבושי החקירה והמשפט שבהם נטלו חלק פעיל וינשטיין, ניצן וגורמים נוספים.

ההחלטה להימנע מאישומי שוחד נגד ארביב התקבלה על-ידי ניצן ווינשטיין ימים ספורים לפני סיום כהונתו של וינשטיין כיועמ"ש. זו התקבלה ואף הודעה לציבור, למרות המלצתם המפורשת של חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים: להגיש כתב אישום נגד מנשה ארביב בגין שורה של טובות הנאה שביקש לעצמו וקיבל מהרב יאשיהו פינטו ומאנשיו, בערך כספי מצרפים המסתכם במאות אלפי דולרים. המשנה ליועמ"ש, רז נזרי, מעורב גם הוא בהחלטות, וגם הוא נתן ידו לחיפוי על ברכה וארביב.

וינשטיין ושי ניצן החליטו על הגשת כתב אישום מצומצם ביותר נגד ארביב בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים בלבד, דבר המאפשר עתה לארביב ולפרקליטות לנהל מו"מ שקט, ולהגיע להסדר שיאפשר לצדדים להתחמק מעונש של מאסר בפועל. ארביב זומן לשימוע המצומצם, שאמור להתקיים בפני ראש מח"ש, עו"ד אורי כרמל, אולם ברי ההחלטה הסופית תקבל על-ידי פרקליט המדינה שי ניצן, אלא אם יפעל היועמ"ש מנדלבליט במהרה כדי לוודא שתחת משמרתו לא יבוצעו עוד שיבושי חקירה ומשפט מצד שי ניצן ושותפיו לעבירות.

במכתב השימוע שנמסר לבאי-כוחו של ארביב (26.01.16) נאמר, כי בשנים 2013-2010 התנהל ארביב "התנהלות כוללת ומתמשכת שעלתה בגדר מעשה הפרת אמונים הפוגע בציבור". נטען עוד, כי ארביב לא דיווח על הצעת שוחד שקיבל מהרב יאשיהו פינטו ולא חשף את מערכת היחסים ביניהם, למרות שידע כי נגד הרב פינטו מתנהלת חקירה בפרשת חזון ישעיה (ממנה טוהר בסופו של דבר, י.י.). בכך, נטען, הוא לא מילא את החובה המוטלת עליו מכורח תפקידו כניצב במשטרה: למסור דיווח.

במכתב הזימון לשימוע ובהחלטתם נמנעו היועמ"ש וניצן מהאשמת ארביב בקבלת טובות הנאה משמעותיות (עבירות שוחד) מהרב פינטו ומאנשיו, לרבות: "סידור" הנחה בסכום של כחצי מיליון ש"ח לארביב ברכישת דירה מקבוצת אפריקה ישראל שבבעלות לב לבייב ואירוח חינם בבתי מלון בארה"ב; וכן סיוע נרחב לבנו, צחי ארביב: תמיכה חודשית בסך 2,000 דולר בעת שהייתו בניו-יורק; מענק בסך 10,000 דולר עם בואו לניו-יורק; סיוע למגורים למשך חודשים רבים; סיוע בסידור עבודה; סידור ומימון כרטיסי טיסה. כל זאת, כמובן, לפי בקשות מפורשות של האב, מנשה ארביב.

כאמור, במקום לפעול למיצוי הדין עם ארביב בגין יחסי שוחד, מעשיו מוצנעים עתה, וזאת במסגרת הטיוח והחיפוי מצד הצמד וינשטיין-ניצן. על-פי החלטתם, יוצג הרב פינטו כ"איש הרע" וכמי שהציע שוחד; ואילו ארביב יואשם רק בעבירות של מרמה והפרת אמונים, בגין זאת שלא דיווח על הצעות שקיבל.

עדויות מצד חוקרי ה-FBI
ברכה, יחסי שוחד [צילום: משטרת ישראל]

כפי שחשפנו ב-News1, סוכני ה-FBI שהתבקשו ואכן העידו במסגרת חיקורי דין, טענו כי יש להתייחס לפרשת הרב פינטו כאל "תיק פוליטי", ואל חוקרי המשטרה ו/או חוקרי מח"ש כמי שעלולים להציג באופן מניפולטיבי כל מידע שיועלה בפניהם.

סוכני ה-FBI הטילו ספק גלוי בכשרות מהלכי החקירה בישראל, לאחר שהתברר להם כי צוות חוקרי המשטרה בפרשת פינטו שיגר אליהם כשלוש שנים קודם לכן שאלות מגמתיות ומניפולטיביות, תוך ביצוע עבירה על החוק הבינלאומי, ותוך ניסיון לשבש את עדותם בדבר המידע שהובא לידיעתם בדבר יחסי השוחד שקיים תנ"צ אפרים ברכה עם גורמים שונים. החוק אוסר על מבקשי חיקור דין להתנהל בעורמה או בתחבולה ו/או בדרך שיש בה משום ניסיון לשבש הליכי חקירה ומשפט.

חיקורי הדין שבוצעו באמצע 2015, שהתקיימו באישור התביעה בארה"ב, בוצעו באווירה חשדנית. חוקרי ה-FBI הציגו בפני חוקרי מח"ש מישראל את האמת הידועה להם הן על מעשיו של ארביב והן על מעשיו של תנ"צ ברכה. במסגרת זו הועלו הסוגיות שלהלן:

  • חוקרי ה-FBI העידו: הרב פינטו דיווח לנו, עוד לפני פתיחת החקירה בישראל נגד הרב, על כספים שניתנו בעבר, מספר פעמים, לאפרים ברכה;

  • חוקרי ה-FBI העידו עוד: הרב פינטו דיווח לנו, עוד לפני החקירה נגדו, על דיווח שהוא מסר, בזמן אמת, למנשה ארביב (כשזה כיהן כנציג המשטרה בארה"ב), בדבר סיוע כספי שניתן לברכה;

  • חוקרי ה-FBI מתחו ביקורת באותו מעמד של חיקור הדין על ההתנהלות כלפי הרב פינטו, על טיוח הממצאים שהעלו חשדות נגד ברכה, וכן על-כך "שהאמת מבצבצת בישראל רק לעיתים נדירות".

נודע, כי חלק ניכר מהמידע שלעיל מוחזק בידי חוקרי מח"ש. המידע מתעד, במקביל, ומאמת גם את החשדות נגד ברכה. מזאת בדיוק חששו וינשטיין וניצן. על-כן הם פעלו לטייח את הממצאים וממתן החלטה להגיש כתב אישום נגד ארביב באישומי שוחד. ברי, כי כתב אישום רדוד ורך יחסית יאפשר עתה לפרקליטות בראשות שי ניצן להגיע להסדר טיעון עם ארביב, בלא מאסר בפועל. בדרך זו תוכל הפרקליטות להימנע מהחובה לחשוף בפני הציבור ובפני בית המשפט את כל חומרי החקירה נגד תנ"צ אפרים ברכה וניצב (בדימ.) מנשה ארביב, המפלילים בגין קיום יחסי שוחד מתמשכים.

תאריך:  12/03/2016   |   עודכן:  12/03/2016
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ארביב נחלץ מאישומי שוחד בגלל טיוח והסתרת חיקורי-דין נגד ברכה
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 17 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אוריוס
12/03/16 15:16
2
אצל שי ניצן
12/03/16 15:27
3
יעשה דבר!
12/03/16 16:44
 
יש מתפרה,כנראה.
12/03/16 21:06
4
ארי כספי
12/03/16 16:56
5
קורא ותיק
12/03/16 19:54
6
אורח
12/03/16 20:38
7
אוריאנה
12/03/16 22:19
8
חוסיין אובמה
12/03/16 22:22
 
יעלדב
14/03/16 10:07
9
עוזר
12/03/16 22:48
 
דוד ש
13/03/16 05:29
10
בנדויד
12/03/16 23:49
11
נחום שחף
13/03/16 00:22
12
נ. ש.
13/03/16 00:28
13
מ.ל
13/03/16 00:37
14
שוטר
13/03/16 02:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת ברכה
העיתונאית אושרת קוטלר, מגישת תוכנית 'המגזין' (מוצ"ש, ערוץ 10), התגייסה למסע של משפחת ברכה וידידיו הקרובים לטיהורו של תנ"צ אפרים ברכה, שהתאבד בעיצומה של חקירה סמויה נגדו. בכתבה ששידרה - שבה רואיין אחיו הצעיר, מוטי ברכה, פומפמו שקרים, חצאי אמיתות והאשמות שווא במגמה לשרת מטרה זו.
24/01/2016  |  יואב יצחק  |   כתבות
אין מקום להתערבות בג"ץ במינוי דרעי לשר הפנים האם ארדן קובע מראש מה יהיו מסקנות בדיקת התאבדותו של ברכה? "שוברים שתיקה" מתקרב לבגידה זהירות מפני עסקה בזיונית עם אולמרט שופטים מוכיחים את החוק הראשון של פרקינסון כיצד מטפלים בעותרים תמהוניים?
15/01/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בשבועות הקרובים ייצא לדרכו צוות הבדיקה לנסיבות התאבדותו של תת-ניצב אפרים ברכה - אומר השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בראיון ל"עורך הדין", בטאון לשכת עורכי הדין.
11/01/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
בית המשפט העליון דחה (יום ג', 5.1.16) את ערעורו של הרב יאשיהו פינטו, שנדון לשנת מאסר לאחר שהודה במתן שוחד של 200,000 שקל לתת-ניצב אפרים ברכה ז"ל. פינטו ייכנס לכלא ב-16.2.16.
05/01/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מגשים את חלומו של כל חשוד בפלילים: הוא נותן לו את האפשרות לדעת מראש שמתנהלת חקירה נגדו, מבלי שיהיה נתון למגבלות כלשהן ויוכל לשבש אותה כאוות נפשו. לא מאמינים? זה בסדר, גם אני לא הייתי מאמין, אלמלא הייתי רואה במו עיני את הכללים שפרסם וינשטיין בנוגע לעריכת "בדיקה".
04/01/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il