|
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
|
|
|
|
|
קיימים בישראל מספר מתחמי תחרות, בהם מרוכזים רשתות המזון הגדולות, כמו באזור חיפה, צומת סגולה בפתח תקוה, אזור המסחרי של מודיעין ובעמק שרה בבאר שבע.
רמת המחירים של המוצרים במתחמים אלה, פחות או יותר דומה, אז בכל זאת, מה מושך אותנו דווקא לחנות אחת ולא לשנייה, אשר ממש סמוכה לידה? הסיבות הן בדרך כלל פעוטות וקטנות, אולם המצרף הוא זה שעושה את ההבדל.
בראשון ובראשונה זה טריות המוצרים ואיכותם, אולם בהנחה שגם זה די דומה, מה שנשאר לנו זה נושא השירות בהיבט הרחב שלו.
מאחורי המילה שירות קיימים לא מעט תתי נושאים ובהם, מגוון המוצרים, ישנם לקוחות שפוקדים למשל סופר אחד ולא אחר, בגלל מגוון הלחמים המיוחדים, מגוון הגבינות, הדגים, הבשר ואפילו טעמו המיוחד של מלפפון החמוץ.
למרות שהקוטג' של תנובה הוא אחד המוצרים הכי נמכרים ברשתות בישראל, הרי לא הוא יקבע היכן נעשה את הקניות השבועיות שלנו וגם אם מחירו בחנות מסוימת גבוהה ב-20 אגורות לגביע.
מה שיקבע זה המגוון הנוסף המגוון הלא סטנדרטי, המגוון שלא נמצא בכל מקום ומקום - תוספת זו היא היא זו שמעניקה את הניחוח, את המיוחדות ואת התבלין של הקניה.
שירות כולל גם את רוחב המעברים, סידור המוצרים על גבי המדפים, שילוט, תאורה נעימה, רצפה נוחה ולא סדוקה, נוחות התמרון בחנות וכלה בקופה נגישותה וזמן העמידה בה.
שירות כולל גם את החנייה, נוחות הכניסה והיציאה ממנה. שירות כולל גם החיוך ואת האדיבות של העובדים בקווי השירות - בקיצור שירות זה מצרף של דברים, אשר גורמים לנו לסובב את ההגה ולהחנות את הרכב במקום אחד ולא במקום השני.
חג שמח...