|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

פרקליטי המדינה אינם עומדים מעל לחוק

אם יש לאיילת שקד עניין לתפקד גם להבא כשרת משפטים עצמאית ולא כ"מריונטה", המופעלת בראש חוצות ובגלוי בכל הכבוד הראוי, בידי הארגון היציג של פרקליטי המדינה, הרי מוטב תתעשת ותפעל לחקיקת חוק נציבות הביקורת על הפרקליטות בכנסת, באופן מיידי
19/04/2016  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
איילת שקד, הילה גרסטל [צילום: מרים אלסטר, יוסי זליגר]

התפטרותה הדרמטית של השופטת בדימוס, הילה גרסטל אתמול (יום ב) מתפקיד נציבת הביקורת על הפרקליטות ומייצגי המדינה בערכאות, יותר משהיא מצביעה על חולשתה של גרסטל, לתפקיד באופן עצמאי ובלתי מופרע כנציבת הביקורת, מצביעה היא בצורה בוטה וצועקת אל חוץ על חוסר יכולתה של איילת שקד, לתפקד באופן עצמאי ושוטף - כשרת המשפטים ועל כך שמשהו רקוב ומהותי,תקוע, עמוק עמוק מבפנים - בכל הכבוד הראוי - בהדרת המשילות (הכוזבת) שמשדרת ממלכת דנמרק והמונע ממנה מלתפקד, באופן עצמאי ושוטף.

יותר משגרסטל מוצאת עצמה בבעיה למעט, אולי בבעיה זמנית של חוסר עיסוק שוטף (בשים לב לאופיה האנרגטי והיותה בשיא הקריירה המקצועית שלה ובאחת התקופות המצוינות שבה) - הרי הבעיה האמיתית, התגלתה וממשיכה להתגלות דווקא בהתנהלותה השוטפת של שרת המשפטים, איילת שקד, שפרקליטי המדינה וארגון הפרקליטים היציג שלהם, הציגו אותה, בעבר וממשכים להציג אותה, גם כיום, בהווה, בכל הכבוד הראוי, ככלי ריק וכמי שמשילות, החלטיות וקביעת עובדות בשטח, רחוקים ממנה מרחק של שנות אור, עד שתלמד היא משילות אמיתית, מהי.

הזו היא שרת המשפטים, איילת שקד, שקראה תיגר לפני כשבוע ימים - בכנס שקיימה לשכת עורכי-הדין, באילת והילכה אימים, לכאורה על בית המשפט העליון וציבור שופטיו ושופטותיו? האם זו אותה שרת המשפטים, אותה ח"כ איילת שקד, שהשתלחה בכל הכבוד הראוי מעל במת כנס לשכת עורכי-הדין ובסגנון דרסטי ודרמטי בדמות אמירות דוגמת: "אני אחליט"; "אני אנווט"; "אני אמנה שופטים ושופטים חדשים לבית המשפט העליון", ביקשה להלוך אימים, בכל הכבוד הראוי על בית המשפט העליון (עובדה שהצליחה לה, במידת-מה, נוכח נאום התגובה, הרגשי והרגשני משהו של נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור)?

הצחקתם אותי ואני עדיין מחזיק בטני, הכואבת מצחוק, לשמע בדיחה מוצלחת זו. זו הינה השרה-הנמרה, לכאורה, ששאגה מעל במת כנס לשכת עורכי-הדין? זו השרה, המופקדת על תיק המשפטים, בממשלה, החברה בוועדה למינוי שופטים ועומדת בראשה, ממנים חרדים ויראים, כל כך, שופטי ושופטות העליון? זו שרת המשפטים שהודיעה שתפעל למהפך חוקי וחשיבתי, בדרך של שופטים ושופטות, הקרובים ל"אג'נדה שלה", בבית המשפט העליון, עם פרישתם הצפויה - במהלך השנה וחצי והקרובה - של חמישה שופטים ושופטות, מתוך מצבת 15 השופטים והשופטות המכהנים, כיום, בבית המשפט העליון? אתם שומעים עדיין הדי צחוקי המתגלגל.

זו היא בכל הכבוד הראוי שרת משפטים, שהארגון היציג של פרקליטי המדינה, כופף לה ת'יד (אם לא שבר אותה, לחלוטין) לאחור, מנע וממשיך למנוע ממנה מלקיים ביקורת ראויה ועצמאית על הפרקליטות ומייצגי המדינה בערכאות והביא להתפטרות נציבת הביקורת "שלה" מתפקידה.

אם חפצת חיים פוליטיים שוטפים ותקינים, היא ח"כ איילת שקד; אם רוצה ח"כ איילת שקד, להיזכר בתודעה הציבורית כשרת משפטים פעילה ואמיצה, שהביאה לשינויים מבניים, דרמטיים ומהותיים במשרד המשפטים; אם יש לאיילת שקד עניין לתפקד גם להבא כשרת משפטים עצמאית ולא כ"מריונטה", המופעלת בראש חוצות ובגלוי בכל הכבוד הראוי, בידי הארגון היציג של פרקליטי המדינה, הרי מוטב תתעשת ותפעל לחקיקת חוק נציבות הביקורת על הפרקליטות בכנסת, באופן מיידי, ובמתכונת של מודל חקיקת חוב נציבות תלונות הציבור על השופטים, הקיים כחוק ישים - כבר 14 שנה.

ועוד מספר מילות ביקורת, המכוונות הפעם, דווקא אל כיוונו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שזה אך לאחרונה - מונה לתפקידו זה, בידי הממשלה.

11 פרקליטות ופרקליטי מדינה, העובדים בשירות המדינה, באופן שוטף ורצוף, עתרו לאחרונה לבית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק - באמצעות עורכי-דין פרטיים, ששירותיהם נשכרו לשם כך, הגם שפרקליטות ופרקליטים אלה כולם, כאיש אחד הינם בגדר של עובדי מדינה, לכל דבר ועניין שהוא והוראות התקשי"ר חלות עליהם, כמו-גם על יתר עובדי המדינה.

פרקליטי ופרקליטות מדינה אלה עתרו לבג"ץ באמצעות עורכי-דין פרטיים ששירותיהם, נשכרו על-ידם או על-ידי ובמימון שוטף של הארגון היציג שלהם ועבורם בדרישה למנוע פרסום דוח נציבות ונציבת ביקורת על הפרקליטות ומייצגי המדינה בערכאות. דוח נציבות ביקורת זה, העוסק בין היתר בקשרי העבודה השוטפים, הקיימים בין עורכי-הדין, המועסקים, בידי המדינה, כשכירים, באופן שוטף ובמשכורת כעובדי-מדינה מן המניין, לכל דבר ועניין שהוא - בפרקליטות, לבין המכון הלאומי לרפואה משפטית, בין היתר על-רקע מה שנודע כ"פרשת משפט רומן זדורוב".

נציבת הביקורת - שעמדה, עד לאחרונה (קודם התפטרותה) בראש נציבות הביקורת על הפרקליטות ומייצגי המדינה בערכאות, ביקשה רשותו של היועץ המשפטי לממשלה, שיתר ם לה, כפי שהותר הדבר מראש או בדיעבד לקבוצת 11 פרקליטי ופרקליטות המדינה, להיות מיוצגים בבג"ץ, שהוגש נגד דוח הביקורת של הנציבות ב"פרשת משפט רומן זדורוב", אך בקשתה זו, סורבה, בידי היועץ המשפטי לממשלה. גם סירוב זה, נזכר ונכלל, בנימוקי והסברי נציבת הביקורת על הפרקליטות ומייצגי המדינה בערכאות, בהודעת ההתפטרות הפומבית שלה, שפורסמה, על-ידה - אתמול - והופצה, מטעמה, לכלי-התקשורת השונים.

האם באמת ובתמים סבור היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט שבעצמו היה, לאחרונה, קרבן ללינץ' תקשורתי-משפטי שערכו בו גורמים אינטרסנטים, במה שידוע בציבוריות הישראלית, בשם: "פרשת הרפז" - כי פרקליטות המדינה ומחלקת הבג"צים, הפועלת במסגרתה כגוף המבוקר, באופן שוטף ושגרתי, בידי נציבת הביקורת ונציבות הביקורת על הפרקליטות ומייצגי המדינה בערכאות, כולל אנשי מחלקת הבג"צים יכולים להעניק, בכל הכבוד הראוי, ייעוץ משפטי ומקצועי ראוי, נטול כל עכבות, לנציבת ביקורת ולנציבות ביקורת זו, בהתייחס לעבודת הביקורת השוטפת שלהם?

איילת שקד. הנה מונחת בפניך ההזדמנות של החיים שלך, בכל הכבוד הראוי, למנות שופטת מוכשרת, בעלת ניסיון רב ומוכח, דעתנית, נחושה ללא חת ואמיצה ביותר, לבית המשפט העליון. אם אינך יודעת עדיין במי המדובר הרי נלחש לך זאת באוזן - הכוונה היא לשופטת בדימוס, הילה גרסטל! מי שלא רצה בגרסטל (נשיא העליון, גרוניס) כמנהלת בתי-המשפט, קיבל אותה כנציבת הביקורת על הפרקליטות. מי שלא רצה בגרסטל כנציבת הביקורת על הפרקליטות (פרקליטי המדינה) יקבל אותה, כשופטת בית המשפט העליון. אז, אז נראה מי מכופף למי ת'יד ואינו משלם באופן מיידי, נחרץ ותקיף - מחיר יקר ומתחייב, בשל כך.

תודה לכם פרקליטי המדינה והארגון היציג שלכם, שהפכתם, במעשיכם ובמחדליכן המתוארים מעלה, בכל הכבוד הראוי, הילה גרסטל למועמדת ראויה וכמעט וודאית לכהונת שופטת בית המשפט העליון.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן
תאריך:  19/04/2016   |   עודכן:  19/04/2016
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרקליטי המדינה אינם עומדים מעל לחוק
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובדה
19/04/16 10:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עד שלא התפוצצה עלינו הפרשה שניתן לכנות אותה, בשקט רב "פרשת ענבל אור וקבוצות הרכישה שלה", שמו, רבים וטובים, כספים בעסקות שזו, בציבוריות הישראלית ובכלי התקשורת לשם: "קבוצות רכישה". הסתבכותה הכלכלית והעסקית של ענבל אור, לאחרונה, כפי שמתבררים מתבררים, אט אט, בבית המשפט המחוזי, בתל אביב, בקשר לעסקיה הסובבים סביב נשוא "קבוצות הרכישה", שבהן היא מעורבת - מבלי להתייחס, פרטנית ודווקנית לענבל אור ועסקיה, ברשימה זו - מעוררת שאלה ההתייחסות וההגנה הרכושית, כמו-גם הקניינית, אם בכלל, למי שרכשו וגם/או למי המעורבים במיזמים, מסוג מיזמי "קבוצות רכישה".
18/04/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
החזן נתי ברעם, חזן בית הכנסת של בוורלי הילס (לשעבר ישראל הצעירה של צפון בוורלי הילס), אירח כמדי שנה את החזן הראשי של צה״ל, סא״ל שי אברמסון, עם מקהלת הרבנות הצבאית בניצוח אופיר סובול (בנו של הד״ר מרדכי סובול) בחגיגה מוזיקלית תחת הכותרת ״קונצרט גאלה למען ישראל״ (זה לא היה אירוע איסוף כספים מכל סוג שהוא, ובניגוד להרבה ארועים אחרים, כאן ניתן היה להשתתף בערב במחיר סמלי השווה לכל נפש).
17/04/2016  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
החלטתה של שופטת בית משפט המחוזי, בתל אביב-יפו (כב' השופטת, עינת רביד), לדחות בקשתם של יעל זאבי ובנה, יפתח פלמח זאבי, שהוגשה נגד שידורי קשת בע"מ, עמרי אסנהיים ושחר אלתרמן, למתן צו מניעה זמני, בטרם הגשת תביעה המורה לשלושתם להימנע מלפרסם במסגרת שידור התוכנית "עובדה", בערוץ 2, כתבה ובה - בין היתר - ראיונות ותכנים הנוגעים להטרדות מיניות שבוצעו, על-פי הנטען בכתבה, בשנים 1968-1972, על-ידי המנוח רחבעם זאבי (המכונה "גנדי"), בעת שהיה אלוף פיקוד המרכז, מתבססת על כך, כי למרות שיש בכתבה האמורה להיות משודרת, משום לשון הרע, כלשון סעיף 1 לחוק איסור לשון הרע, שכן כתבה זו, הינה דבר שפרסומו עלול "לבזות אדם בשל מעשים, התנהגות או תכונות המיוחסים לו", הרי הפסיקה והחוק - כיום - אינם מאפשרים מניעה של פרסום כתבה שכזו, אלא בתנאים דווקניים, דוגמת חוסר עניין לציבור והוכחה, כי הגנת המפרסם, תהיה הגנת סרק, כאשר מקרה זה, אינו עומד בהם.
17/04/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
אתמול (יום ד') פרסם בית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, בהרכב של חמשה שופטים (מ' נאור; א' רובינשטיין; ס' ג'ובראן; ח' מלצר ונ' הנדל) החלטתו בעתירת "יש עתיד". בעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד ראש ממשלת-ישראל, בנימין נתניהו, בוקש לאסור בנימין נתניהו, לכהן כשר הממונה - בנוסף לתפקידו כראש-הממשלה - על משרד נוסף, קרי, לכהן בתפקיד נוסף של שר, בממשלה, שבה מכהן הוא כראש-ממשלה לפי הוראות חוק יסוד: הממשלה. כיום, מכהן בנימין נתניהו, נוסף על תפקידו כראש-ממשלה, גם כשר הממונה על המשרדים הבאים: חוץ, כלכלה, תקשורת ושיתוף פעולה אזורי.
14/04/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
אחותי שוכבת מרותקת למיטה, אחרי שנקעה את קרסולה, ואנחנו דואגים מאוד. כבר היו כמה מתנדבים שהיו מוכנים לקפוץ על הטיסה הראשונה לארץ, מרחק 24 שעות, ואחותי צחקה ואמרה: ״רק מחפשים הם תירוץ...״.
13/04/2016  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
אראל סג"ל
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il