אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון תשבית (יום ג', 3.5.16)מועצת התלמידים למשך את היומיים את הלימודים בבתי-הספר התיכוניים.
הסיבות לפרוץ השביתה
קיימות שתי סיבות עיקריות לפרוץ שביתת התלמידים: מחאה כנגד שביתת בוחני הנהיגה שנמשכת כבר כמעט חודשיים, ולא נראה שהיא עומדת להסתיים בקרוב, והחלטתו של יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים
רן ארז לנקוט עיצומים במהלכם מושעים הפעילויות מחוץ לכותלי בית-הספר.
כפי שקרה בעבר, במקום לשבת סביב ספסל הלימודים, התלמידים מתכוונים לצאת לטיולים ברחבי הארץ.
הרחבה לגבי הסיבות
לאחרונה פנה משרד החינוך לבית המשפט על-מנת שיוציא צווי מניעה נגד עיצומי ארגון המורים.
משרד החינוך טוען כי אין כל סיבה מוצדקת לקיומם של העיצומים שנוקט ארגון המורים העל-יסודיים מאחר שהארגון חתום על הסכם קיבוצי לפיו הוא מתחייב לקיום "שקט תעשייתי" עד לאוגוסט 2017.
כמוכן, מתקיים דיאלוג בין הצדדים שעוד לא מוצה סופית, לכן אין כל סיבה לפגוע בתלמידים שלא יוכלו לקיים טיול שנתי במועד מאוחר יותר בשל לוח בגרויות עמוס לעייפה.
התלמידים חוששים שבשל שביתת בוחני הנהיגה הם לא יוכלו לגשת למבחן המעשי (טסט), ולהוציא רישיון לפני שיתגייסו לצבא. כמו-כן, הם אמורים במהלך השביתה לקיים עצרת הזדהות עם מורי הנהיגה בירושלים.
דעתי על השביתה
אני מסכים עם מרבית הטענות של התלמידים אשר מרגישים שהם נופלים בין הכסאות בשל מאבקי הכוח בין הקבוצות השונות, אך הייתי מציע להם להיאבק על שני נושאים אחרים: לוח בחינות הבגרות השנה נראה כמו לוח משחקים סטנדרטי של קבוצת NBA. יש מקצועות שכדי לקבל בהן ציון טוב, צריך ללמוד בצורה יסודית ולזמן ארוך.
הלוח שקבע משרד החינוך יוביל לכך שהרבה תלמידים ייגשו להיבחן במועד ב'.
כפי שכתבתי בעבר,
משרד התחבורה היה צריך לנצל את שביתת בוחני הנהיגה כדי לעשות רפורמה בלימודים עצמם.
אם אנחנו רוצים נהגים טובים יותר צריך להשקיע בהם כבר בגיל צעיר (כפי שמשקיעים באמנים, ספורטאים), ולא ללמד אותם איך לעבור את המבחן.
התלמידים צריכים להיאבק על רפורמה בלימודי הנהיגה, ועל לוח בגרויות צפוף (במקום על הזכות לקבל רישיון נהיגה, ועל הטיולים השנתיים). אם יעשו כן נוכל לומר שגדל דור חדש ואמיץ במדינת ישראל.