|   15:07:40
דלג
  יגאל כנען  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

רשעותו של יאיר גולן

שנאה, כמו פחד, שוב בניגוד לדרשות הצבועות והשקריות של הסמול, הן תכונות נדרשות לקיום
08/05/2016  |   יגאל כנען   |   מאמרים   |   שואה וגבורה   |   תגובות
גולן. בורח צתפקידו [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

בנאום בטקס יום השואה בקיבוץ תל יצחק אמר סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר גולן, בין השאר, את הדברים הבאים: "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט לפני 70 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום.

"הרי אין קל ופשוט יותר מלשנוא את הזר, אין קל ופשוט יותר מלעורר חרדות, מלהלך אימים ואין יותר קל מהתקרנפות התבהמות והתחסדות", אמר. "ביום זה ראוי לדון ביכולתנו שלנו לעקור מקרבתנו ניצנים של חוסר סובלנות, של אלימות ושל הרס עצמי בדרך ההידרדרות המוסרית".

זכורני כילד את דברי ניקולאי פדורנקו, נציג בריה"מ לאו"ם, בשנת 67. בדבריו השווה את מלחמת ששת הימים למעשי הנאצים. בשביל כל ישראלי שחי באותה תקופה היה זה סימן של "ירידה מהפסים": מלחמות היו בעולם לאלפים. אין אומה שלא קיימת בזכות מלחמות. ההשוואה לפשע הנתעב ביותר בתולדות האנושות לא רק שנתעבת היא, אלא גם מצביעה על היעדר אמת פנימית, וטמטום מוסרי ואישיותי.

בניגוד מוחלט לכל מה שהסמול מנסה לחנך, אומות קיימות בזכות העמידה על הגלעין הפנימי של מה שמאחד את האומה, בזכות היכולת לכבוש, בזכות הקשיחות, בזכות חיפושים בבית משפחות באישון לילה, בזכות העמידה בפני פלישות זרים.

לכן זה כל כך חמור, שזו האמירה נאמרת בידי מי שנבחר כדי להילחם, לא להיות איש ארגוני הנשים של הקרן החדשה. נציג בכיר של צה"ל הבורח מתפקידו אל מחוזות המוסר המזויף, אל הברברת האנטישמית, האנטי ישראלית.

אחרי שמודח רמטכ"ל ממונה בשל ניציותו, ממונה הרמטכ"ל הנוכחי בשל היותו "איש חביב". הוא מספק את הסחורה ברמזו כי בעייתנו היא הרצון הלהוט לחסל ילדות ערביות. לא הספקנו להתאושש מן המסר האומלל הזה וסגנו, בנאום מתוכנן, תוקע סכין בגבו של יום השואה, משווה את הקרבנות לרוצחים, ומכתים את כל חברתנו בהשוואה לגרמניה הנאצית.

גלגלי אש

כדאי שננתח את הנאמר בפיסקות שלמעלה:

"אם יש משהו שמפחיד אותי בזכרון השואה": אתם מבינים: לא "מפחיד אותי" 2,000 שנה של שנאה מטורפת נגד עם אציל שנתן לעולם את המוסר, את הרוח, את האמונה בקודש. "לא מפחידה אותי" השוואה תמידית של היהודים לחזירים כלבים וקופים, גם בברלין, גם באיסלאם, "לא מפחידה אותי" שיטה המתבססת על פגאניות פרימיטיבית של גלגלי אש, וולהלאה ואודין, "לא מפחידים אותי" החרמת רכוש היהודים, "לא מפחידה אותי" השפלת אזרחים נאמנים ושומרי חוק בגרמניה אף כאלה ששירתו בצבא הקייזר, "לא מפחידה אותי" הוצאתם אל מחוץ לחוק, "לא מפחידה אותי" שריפה של מאות בתי כנסת בפקודת השלטון, בליל הבדולח, "לא מפחידה אותי" אחריות על הרג של 100 מיליון איש בלחימה באירופה, "לא מפחידה אותי" תכנון קר ומדויק של השמדת עם בן 18 מיליון איש, "לא מפחידה אותי" הוצאות להורג ביריה של מאות אלפים אחרי שנטלת מהם את כבודם, "לא מפחידה אותי" תכנון תאי גזים להספק רצח של 20,000 איש ביום, וביצוע, ממושך של שלוש שנים. לא "מפחידה אותי" רתימתם, בשתיקה או בעידוד, של רוב עמי אירופה להליך זה. לא "מפחידה אותי", תמיכת האיסלאם בכלל ומנהיגי ערביי ארץ ישראל בפרט.

מפחיד אותי בזיכרון השואה - זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה - כאן בקרבנו כיום. אין מילים.

"מלשנוא את הזר". שנאה, כמו פחד, שוב בניגוד לדרשות הצבועות והשקריות של הסמול, הן תכונות נדרשות לקיום. אם תקלע לשתי עיירות שכנות ונידחות בדרום אמריקה, תמצא, שיש חשד כלפי הזר, ואם הזר מתריס נגד קיומך ומנצל את הכנסת האורחים שלך כדי להשמידך, ברור שיסבול משנאה. תמצא שהיו בהיסטוריה מאה אלף מקרים של שנאת זרים. אינסטינקט קיומי. היו אלפי מקרים של גירוש. ייתכן אפילו כי בכתריאלבקה יהודים שנאו את הזר. איש לא תכנן תאי גזים בשל כך.

כפי שנאמר פעמים רבות בעבר, הבנאליזציה של השואה, ההשוואה לכל סכסוך לאומי, לכל מלחמה, לכל התנהגות קשה, היא היא בעצמה הכחשת השואה.

"אין קל ופשוט מלעורר חרדות". כאן חורז יאיר גולן את כותרות ידיעות אחרונות ושאר מצודות הסמול. לפי שיטה זו אנחנו עם שאנן, היושב בשאנגרי לה מדומיינת, ויש קוסמים, אשפי תקשורת, כמו נתניהו, המסיתים את הבבונים באמצעות איומים מדומיינים.

דאגה לעצמינו

שוב, אתם מבינים:, לא מדובר בעם שנרדף והושפל 2,000 שנה, לא מדובר בעם שהצליחו להשמיד שליש ממנו לפני פחות ממאה שנה, לא מדובר בעם שמיליארד מוסלמים חפצים בהיעלמות מדינתו, כולל למעלה מ 100 מיליון המעורבים ישירות בסכסוך. לא מדובר בסכסוך בו הצד השני פשוט מוחק את השם והלגיטימיות של הישות המדינית הניצבת מולו, ובקטנה, ממש בקטנה, לא מדובר על נסיגות מטופשות שהחרדות עליהן בדיוק הצדיקו את עצמן, כאשר השלום אינו שלום, והאויב בעזה וסיני הוא ממש אויב. העמידה על עצמיותנו, הזהירות, הדאגה לעצמנו, הדאגה של המנהיג הנבחר נתניהו לעתידנו היא אליבא דסגן הרמטכ"ל "חרדות פשוטות שקל לעורר".

כאן אנו מגיעים ל"התקרנפות" שהאינטלקטואל דה לה שמאטה, חרד לה. המחזאי אז'ן יונסקו היה אוהד ישראל מובהק. בחלומותיו הגרועים לא שיער כי מישהו יקח את משלו "הקרנפים" כדי להחליש את הטובים במאבקם עם הרעים.

כדי לנצח, כדי להקים מדינה, וכדי לחיות בכלל דרוש חספוס מסוים. הרי גם לאייכמן הייתה אמא, גם בדרזדן סבלו אנשים, גם ג'ינג'יס חאן בכה. אנחנו לא אמורים להתחשב בזה. אם נעשה השוואה של תהליכי לאומיות, של הקמות מדינה, נמצא עוד ששלנו מהעדינים והמתחשבים ביותר.מכל מאה ומשהו המדינות החברות באו"ם.

מי שרואה בכך "התבהמות התקרנפות והתחסדות" הוא חסר יושר אינטלקטואלי, וחסר זהות יהודית וישראלית בצורה מפחידה.

וזהו מה שמחבר את סגן הרמטכ"ל עם אדוניו הרוחניים מהקרן לישראל חדשה, התקשורת ועוד:

הוא נטול עצמיות: הוא אינו מבין את הגרעין היהודי של מדינת ישראל. הוא מעמיד ישראליות פיקטיבית ופלסטיקית, נטולת דת ולאום יהודי. הוא מאמץ ערכים צבועים, נוצריים ופוסט מודרניים, שעשו כל רשע אפשרי, ובאים חשבון דווקא עם הקורבן. וכתוצאה מכך היפוך ערכים: הפושע הוא הצדיק. הצדיק הוא הפושע.

תג מחיר

ונוסיף עוד שני קוריוזים:

לפני כשנה התקיים טקס סיום קורס מג"דים במילואים. בטקס נאם מיודענו, סגן הרמטכ"ל. בנאומו הוא סקר את סדרת האיומים המרשימה העומדת בפני צה"ל ומדינת ישראל כיום: עשרות אלפי רקטות מלבנון, אלפי טילים מונחים מסוריה, כאוס וכנופיות ללא שליטה בסוריה, כולל נשק כימי וביולוגי עם שליטה רופפת מאד, ירדן שקורסת כמעט תחת איומי פליטים ואיסלאם, מצרים בת ה 80מיליון הניצבת על סף אובדן שליטה. עזה עם איומי החמאס ועוד ועוד. וסיים. ותדעו שכל מה שנאמר כאן לא מסוכן כמו ענייני "תג מחיר"...

אתם מבינים, כל משמידי מדינת ישראל בפוטנציה, הם כלום לעומת כמה כותבי כתובות גרפיטי על קירות, ואפילו פושעים מימין. פושעים מהסוג של חיים חפר שכתב "סירסנוך יא מוחמד", ושיר הלל לחבלן. פושעים מהסוג של פלוגה ג' בפלמ"ח.

ולעניין השני.

ברכבת השדים הקרויה "יחסים בינלאומיים", בשנת תשע"ו, נוצרה קונסטלציה בה ארדואן, נתניהו, ועם ישראל היו באותו צד. על הכף עומד מתווה הגז, שיטיס את מדינת ישראל להישגים כלכליים בלתי נסבלים מבחינת הסמול, ולכן, זה עושה כל מאמץ לבטלו. אז הקב"ה ארגן, שארדואן יפיל מטוס רוסי, ופוטין יחרים את ארדואן, וארדואן ירוץ לפתע, כמחזר נלהב אחרי מדינת ישראל, כדי להבטיח לעצמו גז טבעי ממאגר לוייתן. וזה בעצמו "עלול" לשקם את מתווה הגז.

אלון ליאל, ראש משפחת הסמול הידועה כמעט יצא מדעתו: הוא, שחובר וקורא למו"מ עם כל חלאה החפצה להשמידנו הצהיר מעל כל במה ששיתוף פעולה עם ארדואן מסוכן למדינת ישראל. כיוון שהסמול נזקק למישהו שיתמוך בכיוון זה, הופיע פתאום יאיר גולן, סגן הרמטכ"ל, להזכירכם, מין יאיר נוה או דן הראל כזה, והצהיר "כל עוד טורקיה נשלטת על-ידי שליט כארדואן, צפויות לנו בעיות". של מי ההצהרה ? של שר החוץ, של טראמפ, פוטין, או מפקד נאטו?, או סתם של אופורטוניסט דוחה היודע שהחמאה מרוחה מסמול.

מה שחורז את כל המקרים, מהחמורים עד הקלים ביותר, הוא היותו של קצין שאין כמעט בכיר ממנו, המתריס נגד אושיות קיומה של החברה הישראלית, נגד הלגיטימיות של השלטון שהוא מייצגו, ומדקלם את דף המסרים המאוס של שונאי ישראל. אין מקום לאיש כזה בצה"ל. השארתו היא הסכמה לאמירותיו. התנצלות לכך לא קיימת. ביום כזה לא אנו מאשימים אותו בהשוואת שארית הפליטה לרוצחים. ששה מיליון קורבנות עושים זאת.

תאריך:  08/05/2016   |   עודכן:  08/05/2016
יגאל כנען
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רשעותו של יאיר גולן
תגובות  [ 28 ] מוצגות   [ 28 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בני בנקר
8/05/16 14:32
 
סתם קשקשן
9/05/16 00:51
2
אניהי
8/05/16 15:33
3
ttt
8/05/16 18:09
4
שרגא
8/05/16 18:20
5
מפוכח
8/05/16 19:19
6
א.ל. רמת-גן
8/05/16 21:06
7
גו
8/05/16 22:19
8
בבר
8/05/16 23:07
9
שמ
8/05/16 23:25
10
מחמוד עבאס
9/05/16 00:02
11
אמל'ה הצילו
9/05/16 01:01
12
פועה
9/05/16 09:06
 
ישראל עם רם
9/05/16 11:25
13
רחמים
9/05/16 12:15
14
שפוי
9/05/16 12:44
 
פרויד
9/05/16 21:33
15
יגאל כנען
9/05/16 13:42
16
גדי אשל
9/05/16 14:48
 
רותי א.
9/05/16 20:43
17
סיירוס
10/05/16 07:27
 
המסביר לצרחן
10/05/16 09:34
18
רון וייס
10/05/16 15:11
 
רחמים
10/05/16 15:57
 
בן הארץ
10/05/16 21:05
19
דניאל סבלדי
11/05/16 01:24
20
אזרח מודאג3333
11/05/16 12:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  שואה וגבורה
סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר גולן, נשא דברים חשובים באירוע פתיחת יום השואה במכון משואה בקיבוץ תל יצחק. הוא התריע מפני תופעות חמורות בחברה הישראלית ובשוליים - גם בצה"ל. יש להקשיב לו, לבחון את דבריו וגם לתקן את הטעון תיקון.
08/05/2016  |  רון בריימן  |   מאמרים
"השורד" העולה על במת בית צבי ברמת גן, מאיר זווית נוספת המאירה את זוועות השואה. מדובר במחזה המבוסס על סיפור אמיתי אודות חבורת נערים בגטו וורשה שנהגו להבריח מוצרי מזון לתושבים המורעבים תוך גילוי אומץ ותושייה רבה.
08/05/2016  |  חיים נוי  |   כתבות
עתים מגבש עצמו רעיון נעלה לגרעין זעיר, צפוף חלקיקים המשמרים במרוכז את מגוון תכניו. בכתובים, אין הוא זקוק ליותר מאשר למילה אחת, כגון המילה "כָל" מתוך הצירוף "כָל-הָעָם֙ " או " כָּל-עֲדַ֧ת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵ֛ל".
08/05/2016  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
אם קיים ממד קונצנסואלי בחברה הישראלית מקצה לקצה, הרי זה זכרון השואה והגבורה. אין כאן ימין או שמאל, אלא פשוטו כמשמעו, זכרון קולקטיבי מלכד וכזה המייצר תשתית של שותפות גורל ועמידה נחרצת מאחורי הביטוי "לעולם לא עוד". יום השואה והגבורה הוא אפוא, ביטוי של זיכוך הנפש, התייחדות ואמונה בחוסנו של העם היהודי, במדינת ישראל ובכוחה הצבאי להבטיח את קיומנו נוכח אתגרים לא פשוטים.
08/05/2016  |  רפאל בוכניק  |   מאמרים
בנוסף לרפרטואר "יום הזיכרון לשואה ולגבורה" שדי חוזר על עצמו מדי שנה בתקופה זאת, השנה נחשפנו לתוצרי תרבות ייחודיים. בעת האחרונה מתרחבת המגמה להעמיד במוקד הדיון נשים בשואה - בתחומי הספרות, ההיסטוריה, התרבות והאומנות, וטוב שכך
07/05/2016  |  תרצה הכטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il