|   15:07:40
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

סוכנים שלא מדעת

ממשלת ישראל נאלצת להתעמת עם קצונה בכירה בצה"ל שהשקפותיה עוצבו על-ידי סדרות חינוך בארה"ב ולוחמה פסיכולוגית, תקשורתית, תרבותית ומשפטית במימון מדינות אירופה
15/05/2016  |   יובל ברנדשטטר   |   מאמרים   |   מראה   |   תגובות
פסגת הפירמידה [צילום: דובר צה"ל/פלאש 90]

בסיס הפירמידה
מה שרואים מכאן, מבסיס הפירמידה, הוא שהג'יהאד הולך ומתקרב להשגת הפתרון הסופי. מה שרואים משם, ממרומי המטכ"ל, התקשורת, האקדמיה והמשפט, הוא אספסוף של נאצים, אם בכוח ואם בפועל, שיש לדכא.

אחת מן המימרות המפורסמות של אריאל שרון הייתה "מה שרואים מכאן לא רואים משם". בני הפלוגתה שלו מימין מצאו פגם במימרה זו, כדרך לתרץ את המהפך המחשבתי שהוביל מ"דין נצרים כדין תל אביב" ל"פינוי בנחישות וברגישות". ולא היא. מי שנמצא ממש, אבל ממש בשפיץ, באמת רואה את מה שנסתר מעיני אלה שאינם בפסגה. אחד הדברים הללו הוא המאמץ הבלתי נלאה של הממשל האמריקני והאיחוד האירופי, במיוחד בשבע השנים האחרונות, לבקע של חומת המגן של המדינה היהודית.

מאמץ ההבקעה מתחלק בין הממשלים, כל אחד על-פי כוחו. בצד האמריקני מתבצע המאמץ דרך שיתוף הפעולה הביטחוני הישראלי-אמריקני, היוצר מגע בלתי אמצעי בין המעגל העליון של הממסד הביטחוני הישראלי לזה האמריקני. ולא כשווים חס וחלילה, אלא על תקן של בני חסות, נתמכים, לקוחות. כל קצין ישראלי המיועד לקידום "נשלח ללימודים", דהיינו נחשף להשפעה האמריקנית בקורסים של פיקוד ומטה, באימונים משותפים, בביקורים של קצינים רמי דרג, בהטמעה של מערכות נשק. למעשה, כמו ביקורו של כל ראש ממשלה ישראלי בבית הלבן כמעט מיד לאחר שנכנס לתפקיד, היציאה ללימודים של איש ביטחון ישראלי היא אבן הדרך החשובה בדרכו המקצועית-פוליטית. התהליך הוא דו-צדדי, שבו הממשל האמריקני בוחן מיהם הקצינים הישראלים הנוחים לו, דיעותיהם של מי מהם משתלבות עם הגישה האמריקנית, ובהתאם לכך יקבלו את ההשקעה הראויה לבני חסות ראויים. קשה מאוד להתעלם מן החיבוק האמריקני הנדיב המגיע מממסד שגודלו פי-100 מזה הישראלי. קשה מאוד להתעלם מן העוצמה, השפע, הטקסיות והמסורת הביטחונית של אמריקה, כשמגיעים למגע בלתי אמצעי איתה. הבוגר הישראלי המאושר של קורס פיקוד אמריקני חש מחויב כלפי מארחיו הנדיבים, המהוקצעים, המסודרים בקפידה, המגובים בתקציב שהוא לכאורה בלתי מוגבל, ושב לארץ לא אחת כמעט כסוכן אמריקני בצבא הגנה לישראל. אפילו מדי הייצוג נעשו אמריקניים. הקצינים שמתקדמים בישראל לדרגות הגבוהות, לפיקוד ומטה, מרמת האוגדה ומעלה, הם מטבע הדברים אלה שזכו לציונים ולהערכה הגבוהים ביותר מצד המארחים, ולא עולה על דעתם שחלק מן ההערכה היא פוליטית, ולאו-דווקא אוביקטיבית. יש להוסיף לכך סיוע אמריקני המהווה 20 אחוז מן התקציב של מערכת הביטחון, והרי לך מטכ"ל שרובו, אם לא כולו, בני חסות.

יש שני עמודי תווך קבועים במדיניות האמריקנית בכל הממשלים, דמוקרטים כרפובליקנים, בנוגע לישראל. האחד הוא סלידה מכל אחיזה בשטח שמעבר לגבולות החלוקה 1947 עד למלחמת ששת הימים, וגבולות 1967 בשנים שלאחריה, והשני הוא התנגדות גורפת לכל שימוש ישראלי בכוח צבאי שלא ברשות ובסמכות אמריקניות. שני העקרונות הללו מוסברים ומוטבעים היטב בכל קצין ישראלי המגיע לסדרת חינוך אמריקנית, והודגמו היטב בעמדתו של הנשיא ג'ורג' בוש, שנחשב ידיד ישראל מובהק, כלפי מבצע חומת מגן. זכור לנו הנשיא האמריקני דווייט אייזנהאואר שתבע מאיתנו למסור את הנגב לידי מצרים וירדן למרות פעולות הפדאיון, גם אחרי טבח מעלה העקרבים. זה היה לפני ה"כיבוש" של יהודה, ירושלים והשומרון.

מאמץ ההבקעה האירופי שונה לחלוטין ומתחשב בחשדנות הטבעית של היהודים והישראלים כלפי היבשת שרצחה ששה מיליון יהודים. המאמץ מופנה לכיוון האזרחי, דרך הקצאת מאות מיליוני אירו-דולרים-פאונדים-קרונות לארגונים המפעילים לוחמה פסיכולוגית, תקשורתית, תרבותית ומשפטית נגד מדינת היהודים. הריבוי הבלתי ייאמן של עמותות העסוקות בהשטנת ישראל, בחיזוק המלחמה המוסלמית בישראל, בתפעול מערכות החוק והצדק בישראל לטובת מלחמת המוסלמים, יכול להיות מוסבר אך ורק בכוונת מכוון לחתור תחת קיומה של המדינה היהודית. מימון הבנייה הבלתי חוקית של בדואים שמעולם לא היו תושבי קבע מצד אחד, ותפעול כל מערכות החוק נגד התיישבות יהודית בכל מקום בארץ, התמיכה הבלתי מסויגת בחמאס המפגיז את עוטף עזה מקרוב עד רחוק - כולם מעידים על כוונה ממוסדת לחסל את המדינה היהודית כישות שאין לה זכות קיום. קן ליווינגסטון, ראש עיריית לונדון לשעבר, רק אמר את המובן מאליו.

יתר על כן, האיחוד האירופי משמר את האיום על ישראל על-ידי אילוצה לתחזק את האסירים הביטחוניים שהחזקתה בתנאים של בית מלון, עם זכויות אסיר כמו של ראש ממשלה לשעבר. לכאורה, מדינת ישראל יכולה לפתור בקלות את בעיית תחזוקת-האסירים הביטחוניים: גירוש לעזה, גירוש לסוריה. אבל מדינת ישראל אינה נוקטת צעדים אלה.

שני מאמצי ההבקעה הללו נפגשים בדמות הקצונה הבכירה של מדינת היהודים שמגיעה לכדי עימות מובנה בין הצרכים הביטחוניים של מדינה יהודית המצוייה בלב אוכלוסייה עויינת, לבין הפטרונים שלהם בממשל האמריקני המגובים בפעילי השטח של האנטישמיות האירופית. כשממשלת ישראל הנבחרת מתכננת לצאת לפעולה שהיא לצנינים בעיני הממשל האמריקני, היא מוצאת עצמה בעימות עם הקצונה הבכירה שאימצה לעצמה את העקרונות שקיבלה על עצמה בעת סדרת החינוך באמריקה. וזה מה שרואים מכאן, מן השפיץ של ראש הממשלה, ולא רואים משם, מן הכיוון של בסיס הפירמידה.

אי-שם בבסיס הפירמידה, האזרחים והחיילים דרגות הנמוכות רואים את המציאות היומיומית המעיקה שבה לג'יהאד ניתנת לכאורה כל ההזדמנות לבצע את זממו. בסיס הפירמידה מתבונן למעלה אל הפוליטיקאים שבחר כדי לשפר את המציאות המעיקה, ואינו מבין כיצד הללו אינם מסוגלים לבצע את המדיניות שאליה התחייבו בבחירות.

עכשיו זה מובן
גולן. דעות מקובלות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מה שרואים משם-שם, מפסגת הפירמידה, זה שמערכת הביטחון שעליה נשענת המדינה היא, אוביקטיבית, סוכנות של מעצמה זרה, מעצמה שהוכיחה בשבע השנים האחרונות שכל רצונה הוא לחזק את הג'יהאד ותומכיו
▪ ▪ ▪

עכשיו, שכן רק בעת האחרונה התברר שקצין בכיר, גיבור ישראל, שהיה לראש המוסד, שימש למעשה סוכן ביצוע של סיכול המדיניות של ממשלת ישראל הנבחרת, לא בסיכול הריסת-בית בלתי חוקי במחנה בלאטה, אלא בנושא אסטרטגי - תוכנית הגרעין של אירן. בעימות שנערך בין מאיר דגן לבין העיתונאית קרולין גליק, האשימה אותו העיתונאית בגילוי של תוכניות הממשלה לממשל האמריקני כדי לסכל התקפה ישראלית על מתקני הגרעין. דגן לא רק שלא הכחיש, אלא קבע כי הפקודה הייתה בלתי חוקית. שר ההגנה האמריקני מספר לנו שתפקידו העיקרי מול ישראל בממשל אובמה היה לסכל את ההתקפה הישראלית הצפויה, והמוצדקת, תוך הצגת מצג-שווא של מחויבות אמריקנית למניעת נשק גרעיני מאירן - מצג שקרי, שכן טיוטת ההסכם הנוכחי המבטיח לאירן נשק גרעיני הייתה נדבך-יסוד של מדיניות אובמה מלכתחילה.

עכשיו, מזה זמן מה שאנו יודעים מהן העמדות הערכיות של ראשי השב"כ והמוסד לדורותיהם. הם מתיישרים לחלוטין עם עמדות הממשל האמריקני שעימו עמדו בקשר הדוק: ישראל היא מדינה כובשת, וככזאת, זכות הקיום שלה מותנה ברצונה הטוב של המעצמה.

עכשיו, כיוון שסגן הרמטכ"ל שיקף את הדעות המקובלות בסביבתו באומרו כי בישראל קיימות מגמות נאציות, ובעוד שראש הממשלה ובכירי הנבחרים אומרים כי הקצין המוערך שגה בגדול, וגם זאת בלשון המעטה, התבצרו בכירי הצבא ומערכת הביטחון בהגנה על הקצין ועל קו האידיאולוגי שביטא: יש במדינה היהודית נאצים, ואנו, הבכירים, שעברנו סדרת חינוך נעלה יותר, יודעים שהפקודות שאנו מקבלים והאידיאולוגיה של המנהיגות הנבחרת באופן דמוקרטי הן בלתי חוקיות, כי הן לטובת הנאצים שבתוכנו.

עכשיו, כיוון שהביטאון הרשמי של שנאת היהודים במדינת ישראל, המשמר משום מה את השם הארץ, קורא בגלוי להפיכה צבאית של הצבא השפוי נגד הממשלה הנבחרת והעם שבשמו היא פועלת. עכשיו, ומזה זמן מה, שאנו רואים כי חלק עצום מבכירי מערכת הביטחון בדימוס מתייצבים כאיש אחד מאחורי כל דרישה של הממשל האמריקני לגימוד ישראל, ולא משנה עד כמה אבסורדית.

מה שרואים מכאן, מבסיס הפירמידה, הוא שהג'יהאד הולך ומתקרב להשגת הפתרון הסופי. מה שרואים משם, ממרומי המטכ"ל, התקשורת, האקדמיה והמשפט, הוא אספסוף של נאצים, אם בכוח ואם בפועל, שיש לדכא, ואולי אף למגר, בכל האמצעים - גירוש גוש-קטיף, גירוש עמונה, וזו רק ההתחלה. מה שרואים משם-שם, מפסגת הפירמידה, זה שמערכת הביטחון שעליה נשענת המדינה היא, אוביקטיבית, סוכנות של מעצמה זרה, מעצמה שהוכיחה בשבע השנים האחרונות שכל רצונה הוא לחזק את הג'יהאד ותומכיו. מה שרואים משם-שם מפסגת הפירמידה, שמערכת המשפט-תקשורת-אקדמיה שעליה נשענת מדינה דמוקרטית הייתה לסוכנת של האיחוד האירופי התומך בחיסול המדינה היהודית.

עד כאן היבבות. ומעכשיו אפשר להציע תוכנית פעולה.

פעולה ראשונה היא ויתור על הסיוע הצבאי האמריקני. מה שצריך - קונים בכסף מלא, ומה שאפשר לייצר כאן - מייצרים בארץ.

פעולה שנייה היא סיום המשלוח של קצינים ישראלים לאמריקה לשם חינוך פיקוד ומטה. צבא זה לא רפואה ולא מדע ולא הנדסה. אין קשר בין ההוויה הביטחונית האמריקנית לזו הישראלית. צבא ארה"ב נכשל בהשגת ניצחון בכל העימותים מאז מלחמת קוריאה 1953. הצבא האמריקני נכשל, הובס ונסוג מכל עימות ישיר עם הטרור האיסלאמו-נאצי. תרגילים טכניים משותפים - כן. סדרת חינוך - לא.

פעולה שלישית היא העמדת תנאי-בסיס לקידום צבאי לרמות הגבוהות: שלילה של ריבונות זרה כלשהי בארץ ישראל. ישאל עצמו כל קצין ישראלי, התעלה על דעתו של מקבילו האמריקני הרחבת הריבונות המקסיקנית לטקסס או ניו-מקסיקו? בשום אופן לא. באותה מידה אין להעלות על הדעת ריבונות של הג'יהאד לגווניו בארץ ישראל.

פעולה רביעית היא סילוקם של כל פעילי האיחוד האירופי וכל שלוחיו מכל מקום שהוא בשליטת אלוף-פיקוד, באחריות לביצוע של אלוף-פיקוד, והשבתם לבתיהם. שיילחמו לטובת הג'יהאד במינכן. אלוף פיקוד שלא יבצע את הסילוק, יוחלף באיש ביצוע. לחלופין, אפשר להחיל את החוק הישראלי האזרחי על אותם מקומות.

אם נעשה את ארבע אלו, ייתכן שנצליח להתגבר על התחושה הנוקבת של חוסר אמון בבכירי מערכת-הביטחון.

לאתר מגזין מראה
* ד"ר יובל ברנדשטטר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial" ו-"The Witches of West Bend ו- -Yuval-Jerusalem-over-[קישור]
תאריך:  15/05/2016   |   עודכן:  15/05/2016
יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סוכנים שלא מדעת
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אבנר צפוני
15/05/16 12:37
2
וינטר הניה
15/05/16 15:49
3
אוונגארד
15/05/16 23:06
4
שמ
15/05/16 23:23
5
אליעם
16/05/16 12:21
6
סניל
16/05/16 12:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

15/05/2016  |  אברהם הללי  |   מאמרים
חודשים אפריל מאי הם חודשים עמוסי חגים, לא מספיקים לאכול מצות בפסח, ומיד מגיעים ליום הזיכרון לשואה ולגבורה, אך הספקנו להתגבר על מוראות השואה, ואנו כבר ביום הזיכרון לנופלים במערכות ישראל, ולנפגעי פעולות האיבה, ובמעבר חד אנו זוקפים את הראש וחוגגים עצמאות.
15/05/2016  |  שמעון זיו  |   מאמרים
חבר בבית המחוקקים בישראל יכול לשיר את השורה "יש לעלות עם טרקטור D9 על בית המשפט העליון" ולא יוגש נגדו כתב אישום על הסתה. יחס מבין מצד רשויות המשפט יקבל חבר אחר בבית הנבחרים, שמתמכר בשיכרון חושים ללשון ביבים כמו קודמו ויחבר משפט על פטיש ו"מסמר אחרון בארון המתים של בית המשפט העליון". גם פנינת הלשון של ינון מגל "על כדור בין העיניים" היא בהחלט מתקבלת ונראית פנינת תרבות.
15/05/2016  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
מושחת זה אסון. משחית זה איום, איום על בני אדם מן השורה, על הסדר הטוב, על השכל הישר. דבר אין לי עם הדאגות הפוליטיות המטרידות את ראש הממשלה או את ראש האופוזיציה. הם חיים לפי אקסיומות דומות, ועולם המידות שלהם הנגזר מן האקסיומות האלה הוא מבוצר ובלתי חדיר ואיננו ניתן לשום השפעה. הם שומעים חרשים. ברציונל שלהם הם לא מתחילים להבין את השפה שאנחנו, בני אדם של יום יום, הגונים הגינות ממוצעת, מדברים בה. ולכן איני מתעניין אלא כקורא על ארץ אחרת בנושאי הבוכהלטריה הנראים כנדונים בין שני האדונים.
15/05/2016  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
בימים אלו שובר דובר צה"ל את הראש בנסיון לענות על שאלתי. שאלה קצרה מאוד אבל זה לא אומר שהיא קלה. 5 מילים בסה"כ: מדוע אין חובת גיוס לערבים? לקח לי לא מעט זמן לקלוט שמדובר בשאלה גאונית. קישורים נוספים: ליאב אורגד. ועדת פלסנר.
15/05/2016  |  אהרון שחר  |   מאמרים
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
"תהליך השלום" הוא הבעיה, לא הפתרון  /  יובל ברנדשטטר
עבד פסח  /  עילי צוף
מוזאון מרמוטן מונה  /  אורנה ליברמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il