|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

מי ישלם את המחיר?

הקריה כמרקחה

כמה מחשבות והערות בסיומו של שבוע פוליטי סוער והפכפך, ולקראת שבוע דרמטי בו ישתנו בצורה משמעותית פניה של ממשלת ישראל
20/05/2016  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   כנסת 20   |   תגובות
השילוש הלא-קדוש [צילום: פלאש 90]


חוסר רצינות
מצטיינים בתפקידיהם [צילום: אפי שריר, פלאש 90]

אם אדם יכול להיות שנה שר במשרד א' ואז לעבור למשרד ב' ואיש אינו יודע כמה זמן יהיה שם – זה מלמד אחת משתיים: או שהשרים לא ממש נחוצים, או שהם וראש ממשלתם מזלזלים לחלוטין בתפקידיהם

אולי תתפלאו וייתכן שלא תסכימו אתי, אבל יש משהו שמטריד אותי עוד יותר מאשר מינויו של אביגדור ליברמן לשר הביטחון: מהלך הכסאות המוזיקליים הצפוי בעקבותיו. מדברים על מעבר של נפתלי בנט למשרד החוץ, איילת שקד לחינוך ויריב לוין למשפטים. מעבר לכך שבנט ושקד מצטיינים בתפקידיהם הנוכחיים, ומעבר לכך שקשה להבין (כמו בפרשת השבוע) מה עניין שמיטה להר סיני – דהיינו למה בכלל הסבב הזה נחוץ עכשיו – הוא משדר חוסר רצינות מוחלט.

אם אדם יכול להיות שנה שר במשרד א' ואז לעבור למשרד ב' ואיש אינו יודע כמה זמן יהיה שם – זה מלמד אחת משתיים: או שהשרים לא ממש נחוצים, או שהם וראש ממשלתם מזלזלים לחלוטין בתפקידיהם. כדי למלא ברצינות תפקיד של שר, צריך לפחות חצי שנה של למידה – במיוחד כאשר רוב השרים מתמנים למשרדים שלא קשורים בצורה כלשהי להשכלתם ולנסיונם. אם השר עוזב את המשרד אחרי שנה, זה אומר שהלמידה ירדה לטמיון ושהוא לא הספיק להטביע חותם ארוך טווח – אז בשביל מה הוא בכלל היה שם?

אני לא מכיר שום ארגון בו מחליפים בעלי תפקידים בכירים בקצב מסחרר שכזה. קדנציית מינימום נקבעת מראש לשלוש-ארבע שנים, ולא בכדי. אבל בממשלות ישראל – בעיקר בשנים האחרונות – שר צריך לשמוח אם הוא נמצא שנתיים באותו משרד. ככה לא מנהלים מדינה.

דיקטטור ולא הכי ישר
לא עובד בשביל צה"ל [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ליברמן הוא דיקטטור במפלגתו. הוא עלול לחשוב בטעות, שמאחר שצה"ל הוא מערכת היררכית, משמעות הדבר שהוא גם מערכת דיקטטורית. וזה ממש לא נכון. בצה"ל נותנים פקודות ומבצעים אותן, אבל אחרי סיעור מוחות גלוי והשמעת דעות מנוגדות. אוי לנו ואבוי לנו אם בכירים בצה"ל יחששו להתבטא – בפורומים סגורים – בניגוד לדעתו של ליברמן

נעבור לליברמן. אני מוצא יתרון משמעותי בכך שהוא אזרח ולא גנרל במילואים (למרות שגם עמיר פרץ היה כזה, אבל ליברמן הרבה יותר מוכשר). ליברמן לא עובד בשביל צה"ל, זה לא החבר'ה שלו, אין לו פנסיה מצה"ל, צורת החשיבה שלו איננה צבאית. זה אומר, שהוא לא יקבל כתורה מסיני כל מה שיגידו לו, ואולי הוא אפילו יכפה על צה"ל המשך והעמקה של ההתייעלות.

אלא שכאן בערך מסתיימים היתרונות של מינויו. לפחות לפי אמירותיו, ליברמן הוא בעל דעות החורגות מהחשיבה המתונה והאחראית הנחוצה במערכות רגישות של צבא, ביטחון וקשרים בינלאומיים. נכון שהוא יודע ללהטט בהתבטאויותיו הפומביות, ולעיתים קשה לדעת לאיזה צד בדיוק של המפה צריך לשייך אותו, אבל גם זה לא רצוי בתפקיד השני הכי רגיש במדינה.

עוד בעיה: ליברמן הוא דיקטטור במפלגתו. הוא עלול לחשוב בטעות, שמאחר שצה"ל הוא מערכת היררכית, משמעות הדבר שהוא גם מערכת דיקטטורית. וזה ממש לא נכון. בצה"ל נותנים פקודות ומבצעים אותן, אבל אחרי סיעור מוחות גלוי והשמעת דעות מנוגדות. אוי לנו ואבוי לנו אם בכירים בצה"ל יחששו להתבטא – בפורומים סגורים – בניגוד לדעתו של ליברמן.

בעיה שלישית: איך לומר בעדינות – לליברמן אין את המוניטין הכי טובים בסביבה בתחום היושר האישי. נזכיר שהוא נחלץ בעור שיניו ובצורה תמוהה מהעמדה לדין בחשד לשוחד במיליונים, ושנותרו סימני שאלה סביב מקורותיו הכספיים. ישראל ביתנו כמפלגה מצויה במרכזה של חקירת פרשת השחיתות הקרויה של שמה. משרד הביטחון הוא המקום האחרון בו ניתן להשלים עם משהו שמתחיל להזכיר התנהגות פסולה, מינויים פוליטיים וטובות הנאה.

בשורת הסיכום, ליברמן אינו מתאים להיות שר הביטחון. אני מתפלל שכולנו נתבדה ושהתפקיד יכריח אותו להיות שקול, פתוח וישר. אחרת – כולנו בצרה צרורה, ובנימין נתניהו ישא במלוא האחריות לתוצאות המינוי הבעייתי הזה.

עכשיו הוא נזכר?
מצטרף לרשימה ארוכה [צילום: מן הטלוויזיה]

"נאבקתי בכל כוחי בניסיונות הפגיעה בבית המשפט העליון ובשופטי ישראל. תהליכים שתוצאתם פוגעת קשות בשלטון החוק ועלולה להיות הרת אסון למדינתנו" – אבל מעניין שלא שמענו מילה בנושא בזמן אמת

הביקורת על ליברמן אינה אומרת שאני מסכים עם כל מה שעשה משה יעלון. צה"ל התקשה במשך חודשים להתמודד עם גל הטרור, ובכלל לא בטוח שהוא כבר מאחורינו. "צוק איתן" הסתיים בתוצאה די מעורבת, ועוד יש לנו בדרך את דוח מבקר המדינה על אופן ניהול המבצע. יעלון נראה כמי שהחליט לאגף את נתניהו משמאל, מתוך הכרה בכך שבאיגוף מימין כבר די צפוף (בנט, ליברמן), וכך היו לו החלטות והתבטאויות שלא תאמו את הקו האידיאולוגי המוכר שלו. דבריו על כך שקציני צה"ל צריכים לבטא את עמדתם "בכל עת" הצביעו על ליקוי מאורות בסיסי בנוגע למקומו של הצבא במערכת דמוקרטית.

גם בנאום ההתפטרות שלו, היו ליעלון כמה אמירות שנראות בלתי אמינות. "לצערי הרב מצאתי עצמי, לאחרונה, במחלוקות קשות בסוגיות ערכיות ומקצועיות עם ראש הממשלה, מספר שרים וכמה מחברי הכנסת", אמר. אבל המחלוקות הקשות הללו לא הובילו אותו להתפטר בטרם נלקח ממנו תפקידו. "לצערי הרב השתלטו על ישראל, וגם על תנועת הליכוד, גורמים קיצוניים ומסוכנים, המטלטלים את הבית ומאיימים לפגוע ביושביו". אבל גם זה לא הוביל אותו לעזוב את המפלגה בטרם הודח.

"נאבקתי בכל כוחי בניסיונות הפגיעה בבית המשפט העליון ובשופטי ישראל. תהליכים שתוצאתם פוגעת קשות בשלטון החוק ועלולה להיות הרת אסון למדינתנו" – אבל מעניין שלא שמענו מילה בנושא בזמן אמת. יעלון טוען ש"לא הייתי מוכן להקריב צרכים לאומיים ואת ביטחונם של אזרחי ישראל, לטובת שיקולים פוליטיים או אינטרסים אישיים" – אז מדוע אינו נשאר בממשלה ונאבק מתוכה בתופעות המסוכנות עליהן הוא מצביע?

ולצד זאת: יעלון מצטרף לרשימה ארוכה של נפגעי נתניהו. בחיטוט מהיר בזכרוני אני נזכר בגדעון סער, דן מרידור ובני בגין, ובטח יש עוד בכירים שמצאו את עצמם מחוץ לחיים הפוליטיים בשל התרגילים והמניפולציות של נתניהו. כדאי שנתניהו יזכור, שיום אחד כל אלו יקומו ויסייעו לדחוף אותו במדרון.

זה מה שרצה הבוחר
מתכון לשיתוק [צילום: פלאש 90]

ברמת המקרו, צירופה של ישראל ביתנו לקואליציה הוא מהלך טבעי ונכון. נחום ברנע מקונן (יום ו', 20.5.16) על "ממשלת ימין", תוך התעלמות מעובדה קטנה: זה מה שהבוחרים רצו. הם נתנו למפלגות הימין ולמפלגות החרדיות – שותפות טבעיות שלהן – רוב מוחלט וברור של 67 חברי כנסת. ואגב: גם "יש עתיד" היא ממש לא מפלגת שמאל.

צירופו של המחנה הציוני לממשלה היה משתק אותה. בנימין נתניהו ויצחק הרצוג יכולים כנראה להסכים שהיום יום שישי, אבל לא על הרבה מעבר לכך. מה שהיה קורה, זה אחד משניים: או שלא היו מתקבלות החלטות בנושאים המרכזיים (החל מהמו"מ עם הפלשתינים, דרך מתווה הגז ועד מינוי שופטי העליון), או שהימין והחרדים היו גוברים שוב ושוב על המחנה הציוני – ואז בשביל מה צריך אותו בממשלה? שלא לדבר על כך, שבכלל לא בטוח כמה ח"כים יכול היה הרצוג להביא בפועל לקואליציה הזו, ועל כך שאיימן עודה היה הופך לראש האופוזיציה ואמור לקבל מנתניהו עידכונים בנושאים רגישים.

תקשורת מכאן ומכאן
בלוף של הכללה [צילום: דובר צה"ל, פלאש 90]

הכותרת הראשית של הארץ היום מבשרת על הלם ומורא במטכ"ל בעקבות נעיצת הסכין בגבו של משה יעלון. זוהי כמובן מניפולציה. המטכ"ל מונה כמה עשרות קצינים בכירים ועוד מאות קצינים פחות בכירים, כך שלדבר עליו בהכללה – זה בלוף חסר היגיון. אבל למה לקלקל סיפור המתאים לקו של העיתון, עם משהו שולי כמו העובדות?

בצד השני של המפה, מתגייס – כמה מפתיע – ישראל היום לעזרתו של בנימין נתניהו ומכריז בכותרתו הראשית: סקר מלמד שרוב הציבור רוצה בממשלה את ליברמן ולא את הרצוג. ממצא אחר רק בכותרת המשנה: 46% מתנגדים למינוי ליברמן לשר הביטחון, 40% תומכים. אבל הפרט החשוב ביותר: הסקר נערך בקרב הציבור היהודי. כבר עמדתי כאן על הגזענות של ישראל היום בסקר דומה שבדק את עמדותיו הפוליטיות של הנוער, והפעם הדברים חמורים עוד יותר: בודקים את עמדות הציבור בנושא פוליטי ראשון במעלה – ומתעלמים מ-20% ממנו רק בגלל שהם ערבים. זוהי הדרה פסולה ביותר ומסוכנת ביותר, העלולה להוביל למחוזות אפלים.

זו שנשארת וזה שבא
גם עכשיו יבלמו אותו? [צילום: פלאש 90]

שני נושאים פרסונליים לסיום. האחד: אורלי לוי-אבקסיס פרשה מישראל ביתנו אבל לא מהכנסת. הגיע הזמן לקבוע, שח"כ הפורש מסיעתו – להבדיל מפילוג של שליש ממנה – חייב להחזיר את המנדט. לוי-אבקסיס, כמו 119 עמיתיה, נבחרה במסגרת רשימה ובמימון של רשימה ועל מצע של רשימה. לא מתאים לה – תתכבד ותאפשר לבא בתור להיכנס לכנסת.

השני: יהודה גליק ייכנס לכנסת במקומו של יעלון. לגליק נעשה עוול רב בתקשורת, שמציירת אותו כפעיל ימין קיצוני. עמיתי איציק וולף, המכיר אותו היטב, אומר שמדובר באדם מתון, פתוח וערכי מאין כמותו. חוץ מזה, נראה עכשיו את המשטרה מונעת ממנו את זכויות היסוד של חופש התנועה וחופש הפולחן, כולל בהר-הבית.

תאריך:  20/05/2016   |   עודכן:  20/05/2016
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דוד אזולאי / David Azulai    דוד אמסלם / David Amsalem   דן מרידור / Dan Meridor   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק הרצוג   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   ישראל היום   כולנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחום ברנע   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקריה כמרקחה
תגובות  [ 23 ] מוצגות   [ 23 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חתול רחוב
20/05/16 17:58
 
שבץ חלובה
21/05/16 07:27
 
ב.ל
21/05/16 20:39
2
שמ
20/05/16 18:29
3
דירות היוקרה
20/05/16 20:44
 
א. וינשטיין
20/05/16 22:08
4
באום
21/05/16 01:05
5
אהוד פרלסמן
21/05/16 02:11
 
אפשטיין
21/05/16 05:57
6
ארי כספי
21/05/16 07:58
7
רותי איזיקוביץ
21/05/16 09:48
8
פועה
21/05/16 10:13
 
באום
21/05/16 13:38
 
פועה
21/05/16 18:15
 
באום
21/05/16 20:23
 
פועה
22/05/16 10:40
 
ביבי תתביש.!!!!!
23/05/16 17:50
9
עמעד
21/05/16 10:41
10
קורןנאוה טבריה
21/05/16 11:12
11
אניהי
21/05/16 12:18
12
jojo
21/05/16 15:19
 
זה לא ישר!
23/05/16 17:58
13
צורי
21/05/16 16:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער על החלטתו של משה יעלון להתפטר מן הממשלה ומן הכנסת. "אני חושב שהוא היה צריך להמשיך להיות שותף מלא בהנהגת המדינה בתפקיד שר החוץ", אמר.
20/05/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
"אין לי כל כוונה לעזוב את החיים הציבוריים והפוליטיים, ובעתיד אשוב להתמודד על ההנהגה הלאומית של ישראל" - כך הודיע שר הביטחון היוצא משה יעלון, בהצהרה לתקשורת, שלאחריה לא התאפשר לעיתונאים להציג שאלות.
20/05/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר הביטחון משה יעלון הודיע (יום ו', 20.5.16) על פרישה מן החיים הפוליטיים. בציוץ בטוויטר, כתב יעלון: ‏״הודעתי הבוקר לראש הממשלה כי בעקבות התנהלותו בהתפתחויות האחרונות, ונוכח חוסר האמון בו, אני מתפטר מהממשלה ומהכנסת ונוטל פסק זמן מהחיים הפוליטיים״. בשעה 12:00 בצהריים הוא צפוי להודיע רשמית על התפטרותו מן הממשלה.
20/05/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס הודיעה (יום ה', 19.5.16) על פרישתה מישראל ביתנו, לאחר שהיו"ר אביגדור ליברמן העדיף על פניה את סופה לנדבר, למרות היותה ממוקמת במקום השני ברשימה. לוי-אבקסיס תישאר ככל הנראה כסיעת יחיד ולא תפרוש לפי שעה מן הכנסת. בכך מגיע מספר חברי הכנסת שיצטרפו לקואליציה של בנימין נתניהו ל-66 ולא ל-67.
19/05/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
"השיח המתקיים כיום סביב מינויו של ליברמן לשר הביטחון הוא בעייתי על גבול הגזעני. אין ספק שאם זה היה תלוי בי, הייתי מעדיף למנות שר ביטחון מהמפלגה שלי. אבל כל עוד אנחנו דמוקרטיה פרלמנטרית, חלוקת התיקים היא לפי היציגות של החברות בממשלה", כך אמר (יום ה', 19.5.16) השר זאב אלקין בסמינר של המרכז לחקר ביטחון לאומי באוניברסיטת חיפה.
19/05/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשלה 34  /  מי ומי  
מסתמנת פשרה לגבי עונש מוות למחבלים  /  עידן יוסף
ליברמן דורש משכנתאות 90% לזוגות צעירים  /  אלעזר לוין
תיק החוץ יוצע היום ליעלון  /  עידן יוסף
מינוי ליברמן לשר הביטחון - שערורייה  /  שמעון זיו
איוולת פוליטית  /  צ'לו רוזנברג
לא צריך יותר משתי שורות  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
מאיר חוטקובסקי
מאיר חוטקובסקי
94% מהקשישים התכוננו מראש לשעת החירום והצטיידו עם רשימת טלפונים של קרובי משפחה, תרופות וכסף מזומן
חמאס חותר לשמור על שליטה בפועל [צילום: דובר צה"ל]
פרופ' קובי מיכאל
הרשות הפלשתינית לא תוכל לשלוט ברצועה בשל השחיתות והחולשה שלה, וברור שחמאס איננו אופציה    ישראל תצטרך לשלוט בשטח עד שניתן יהיה להכניס כוח זר בשילוב גורמים מקומיים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il