|
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
|
|
|
|
|
בוודאי שמתם לב לעובדה, שהביקור שלכם בסופר לוקח לכם פחות ופחות זמן. אם פעם הביקור היה עורך לפעמים גם שעה, הרי שעם השנים הביקורים לוקחים פחות ופחות זמן או לחלופין תדירות הביקורים אפילו קטנה.
מה הסיבה לכך?
הסיבה העיקרית היא, הוויתור שלנו על סיבוב במחלקות שכבר לא מעניינות אותנו ואשר איבדו מזוהרן, כמו מחלקות הסלטים המוכנים, הנקניקים, החטיפים, דגני הבוקר, מקרר החלב והמתוקים, אשר עדיין נמצאות בסופרים בתצוגות גדולות מידי ואשר עדיין לא ביצעו את ההתאמות הנדרשות.
המכנה המשותף בין מחלקות אלה, שהן מכילות מוצרים אשר הציבור מקטין את צריכתו מהן ונחשבות לפחות בריאות. נראה שרשתות המזון וכנראה בלחץ גדול של הספקים ממאנות להקטין את שיטחן ועדיין לא מצמצמות שטחים אולי משום שלחלקן פשוט אין מה לשים על המדף.
אישית, אני לא פוקד את מדפי העוגות המוכנות, החטיפים, דגני הבוקר (למעט סוג אחד), בקושי פוקד את מקרר החלב המלא במעדנים רוויי סוכר וחומרים מייצבים, לא פוקד את מדף המאפים הקפואים, הסלטים המוכנים והנקניקים, כך שבפועל נשארו לי מעט מחלקות כמו ירקות ופירות, מאפה וקטניות, דבר שמעלה את השאלה "מדוע צריך סופרים כאלה גדולים, אם אפשר להכניס את המגוון ההליך בשטח קטן יותר?"
ניתן לראות כבר היום בלא מעט רשתות, מוצר אחד הפרוס על מדף אחד ולפעמים על שטח גדול יותר ומנגד מגוון מצומצם ודל ובלי מספיק חלופות.
הציבור מחפש היום מוצרים בריאים, טריים ודלי סוכר ומלח ורשתות המזון בלחץ היצרנים ובשיתוף פעולה איתן ממשיכות להציג לנו מוצרים שחלקן לא מעניין אותנו יותר.
אם רשתות המזון לא מעשו את ההתאמות הנדרשות, הן ימצאו את עצמן, ריקות מלקוחות, יקרות ובסופו של דבר גם מפסידות.