|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

אנשי הנדל"ן של השבוע

הצלחה למחיר למשתכן: <br>היזמים הגדולים מצטרפים

10 חברות גדולות הצטרפו בימים האחרונים לפרויקטים של מחיר למשתכן בין היזמים - אורי דורי, גיא ודורון לוי, בדיע טאנוס, אמיר נחום וגם שלוש חברות בורסאיות - אזורים, אשדר, וילאר מדוע נכנסו לתחום החדש? "פשוט, אין להשיג מגרשים אחרים"
10/06/2016  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

עשר חברות גדולות הצטרפו בעשרת הימים האחרונים לפרויקטים של מחיר למשתכן, וקנו מרשות מקרקעי ישראל מגרשים לכ-2,400 דירות. זוהי הצלחה גדולה לתוכנית, שבשבעת החודשים הראשונים להפעלתה קירטעה וספגה כישלונות רבים. כולם קנו מגרשים בשלוש ערים מבוקשות - טירת הכרמל וקריית ביאליק משני צידיה של חיפה, ומבשרת ציון ליד ירושלים. שם קל למכור את הדירות.

היזמים ימכרו דירות 4 חדרים במחירים קבועים, בדרך כלל בין 750 אלף ל-1 מיליון שקל, כולל הכול, חוץ ממבשרת, שבה תהיינה הדירות יקרות יותר, כ-1.2 מיליון ל-4 חדרים. המחירים לדירות 3 ו-5 חדרים ישתנו בהתאם. בכל מקרה, הדירות תהיינה זולות בכ-20% עד 25% ממחירי השוק, תודות לעובדה שהמגרשים כמעט בחינם. עם זאת, המכרזים למכירת מגרשים בישובים מרוחקים, שבהם הביקוש לדירות נמוך, ממשיכים להיכשל. טבריה היא דוגמה אחרונה, השבוע.

News1 מדרג היום את עשרת היזמים הגדולים על-פי היקף הפרויקטים:


  • גיא ודורון לוי - שני האחים הקבלנים הוותיקים, דור שני בענף, בונים דירות זה 22 שנה. ממשרדיהם בהרצליה הם חולשים על שורת פרויקטים, רובם באזור המרכז. בשבוע האחרון זכו במכרז של רשות מקרקעי ישראל, לקניית שלושה מגרשים בשכונת אפק, קריית ביאליק, לבניית דירות. זהו כיום הפרויקט הבודד הגדול ביותר של מחיר למשתכן. זה לא פרויקט ראשון שלהם במחיר למשתכן. לפני כחצי שנה רכשו מרמ"י מגרש בראש העין ל-400 דירות. סך הכל הם עומדים לבנות יותר מ-1,200 דירות, והם היזם מספר 1 בתחום זה, נכון להיום.

  • אמיר נחום ושלמה טיסר - קנו, בעסקה משותפת, מגרש ל-304 דירות בטירת הכרמל. נחום קנה באמצעות חברת אורתם-סהר בשליטתו. שמו של נחום נקשר בשבוע שעבר, כפי שפורסם ב-News1, לחקירה פלילית בחשד להעברות כספים בין חברתו הציבורית לחברתו הפרטית. אבל העסקים נמשכים כרגיל. השותפות עם וילאר נוצרה עוד בטרם נודע לנחום, שרשות ניירות ערך מנהלת נגדו חקירה חשאית. מעניין: לפני כחודשיים חתמה אורתם על חוזה עם גינדי החזקות, לשיתוף פעולה בעסקות מחיר למשתכן. והנה, כשמזמנת עסקה, עושה אותה נחום לא עם גינדי, אלא עם וילאר.

  • וילאר - חברה בורסאית בשליטת היזם הוותיק שלמה טיסר, שותפה כאמור עם נחום בעסקה בטירת הכרמל. וילאר פעילה בעיקר בשני תחומים: השכרת מבנים בתחומים שונים, גם בחו"ל, ובניה למגורים. שלמה טיסר הוא בעל 75% ממניות החברה.

"דירות - בסוף 2020".

  • אשדר - חברה ציבורית בבעלות קבוצת אשטרום, הבונה בכל חלקי הארץ, קנתה באוקטובר אשתקד מגרש ל-188 דירות במחיר למשתכן בקריית מוצקין. לאחר הזכייה הבטיח המנכ"ל ארנון פרידמן: "נמשיך לקנות מגרשים במסלולו זה, תוך בחינת המיקום ומחירי המכירה". בשבוע שעבר מימש את הבטחתו. אשדר רכשה מגרש ל-244 דירות בטירת הכרמל. פרידמן פירט: "התחייבנו למכור את הדירות בטירת הכרמל ב-6,780 שקל למ"ר בנוי". למחיר זה יש להוסיף תשלום בעד חניה, מרפסת ומחסן, וכן מע"מ, כך שמחיר דירת 4 חדרים, 100 מ"ר, יהיה כ-860 אלף שקל. אבל, מבהיר פרידמן: "אנחנו מעריכים שנוכל להתחיל בבניה בעוד 14 חודשים, ומשך הבנייה יהיה שלוש שנים". במלים אחרות, זכאי משרד השיכון יוכלו להיכנס לדירות לקראת סוף 2020.

דירות יקרות במבשרת ציון

  • חברת התשתיות הירושלמית י.ד. ברזאני - קנתה מגרש ל-216 דירות במבשרת. זוהי חברת בניה ותשתיות ירושלמית ותיקה, בבעלות האחים דן בר ויוסף ברון. החברה פעילה שנים רבות, בעיקר בירושלים, בית שמש וישובים סמוכים. נאמנה למדיניות לבנות באזור ירושלים, רכשה עתה את המגרש במבשרת ציון. המדובר בשכונה יוקרתית סמוכה לירושלים, ואין פלחא שהדירות יהיו יקרות יותר מבכל פרויקט אחר של מחיר למשתכן (חוץ מראשון לציון), ודירות 4 חדרים, 100 מ"ר, יעלו ותר מ-1.2 מיליוי שקל, כולל הכול. עם זאת, דירות אלו תהיינה זולות (לדברי אנשי משרד האוצר) בכ-450 אלף שקל לעומת דירות רגילות בישוב. נחיה ונראה.

  • אמנון סלע - קריית ביאליק: סלע הוא בעליה של חברת סלע בינוי, מקבוצת אמנון מסילות, שקנתה מגרש ל-206 דירות הציבור הרחב מכיר בעיקר את חברת האוטובוסים של אמנון סלע, "אפיקים", המפעילה עשרות קווי אוטובוסים באזורי חיפה והמרכז.

  • גרופית - הנדסה קנתה מגרש בטירת הכרמל, ל-211 דירות. גרופית, הפעילה זה 40 שנה, נמצאת בשליטת יששכר רחלבסקי. בנו עמיר הוא מנכ"ל החברה. גרופית, שההנהלה שלה יושבת בישוב הקהילתי כרמי יוסף, בונה כיום כ-750 דירות באשקלון, לוד, בית דגן, פרדס חנה, קיסריה ויקנעם. בשנים האחרונות נכנסה גרופית לחמישה פרויקטים של תמ"א 38, אחד מהם בתל אביב (רחוב נס ציונה, ליד מוגרבי), וארבעה ברמת גן, שם נקטה העירייה עד לשנה האחרונה מדיניות מקלה באישור פרויקטים אלו.

דורי נגד דורי?

  • אודור - קנתה מגרש בטירת הכרמל, ל-196 דירות. זוהי אחת ההפתעות הגדולות של עסקות הנדל"ן בתקופה האחרונה. אודור נמצאת בבעלות אורי דורי, אחד הקבלנים הוותיקים והמיומנים ביותר בישראל, שגם כיהן כנשיא התאחדות הקבלנים. דורי מכר את חברתו בעשור הקודם לגזית-גלוב, והוא עצמו כאילו פרש. אבל יזם ותיק נשאר תמיד כזה. דורי הקים את חברת אודור, ולאחר בדיקה מעמיקה החליט שכדאי להיכנס למחיר למשתכן. מעניין, שדורי הוא גם שותף ב-16% באורתם-סהר, ואף מכהן כיו"ר החברה, שגם היא תבנה כאמור בטירת הכרמל. דורי נגד דורי?

  • אזורים - במבשרת ציון. עוד חברה ציבורית גדולה, הנכנסת לראשונה למחיר למשתכן. החברה נמצאת בשליטת י חיים הרשל פרידמן (אין קשר למנכ"ל אשדר) ממונטריאול, קנדה, היא בונה בכל חלקי הארץ. הבעלים והמנכ"ל דרור נגל הסבירו באחרונה: "רוב הזוכים עד עתה במכרזי מחיר למשתכן, שנערכו בפריפריה, היו חברות קטנות יחסית ובולט העדרן של חברות גדולות". אבל, כיוון שמבשרת ציון היא מאוד במרכז, נכנסה אזורים לעסקה. דומה, שזה גם ההסבר לכניסת חברות גדולות נוספות למכרזים האחרונים.

  • ב.ס.ט. - בשליטת הקבלן והיזם הוותיק בדיע טאנוס מנצרת, קנתה בטירת הכרמל מגרש ל-145 דירות. ב.ס.ט הייתה שנים רבות אחד הקבלנים הפרטיים הבולטים בישראל. בין היתר, הייתה קבלן ראשי של שיכון ובינוי נדל"ן בכמה פרויקטים. היום היא בונה, בין היתר, את מגדל המשרדים החדש של חברת הביטוח מנורה-מבטחים ברמת גן. מנכ"ל החברה הוא הבן, אליאס. בעשור הקודם התגלו חילוקי דעות בין שני האחים, בדיע וסובחי. הם חילקו ביניהם את החברה. בדיע מתרכז בפעילות בארץ, וסובחי פעיל בעיקר בחו"ל. חברתו של סובחי נקלעה לקשיים לפני כמה חודשים. אצל בדיע הכול בסדר.

"לא ניכנס לאזורי פיתוח"

מדוע נכנסו שורת חברות גדולות למחיר למשתכן, והתחיבו למכור דירות במחיר קבוע וברווח נמוך?

קבלן בכיר: "אין לנו ברירה. בחודשים האחרונים עקבנו אחרי פעילות רשות מקרקעי ישראל, וגילינו שהיא אכן מצייתת להוראת יו"ר הרשות משה כחלון, למכור בשנה הקרובה כמעט אך ורק מגרשים בשיטת מחיר למשתכן. יהיה קשה להשיג מגרשים לבניה רגילה, ולמכור את הדירות במחירי שוק מלאים. עדיף לנו להצטרף למחיר למשתכן, לקנות את הקרקע כמעט בחינם, למכור את הדירות במחיר שנקבע מראש, עם רווח נמוך".

תרכשו מגרשים בכל מקום?

הקבלן הבכיר: "בהחלט לא. נקנה מגרשים רק באזורי הביקוש, שבהם קל למכור את הדירות. לא ניכנס לערי פיתוח מרוחקות, שבהן יש לחשוש לביקוש מועט, לדירות לא מכורות ולהפסדים".

תאריך:  10/06/2016   |   עודכן:  10/06/2016
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הצלחה למחיר למשתכן: היזמים הגדולים מצטרפים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לרגל חג השבועות: מבט על כמה פסקי דין בולטים המוכיחים, כיצד ההלכה רלוונטית גם לפסיקה המודרנית. מתיק הרצח של בני הזוג מעוז, דרך מינויים בכירים ועד מתווה הגז
10/06/2016  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלב ליבה של ירושלים בפינת הרחובות המלך ג'ורג' ואבידע מול בנייני "המוסדות הלאומיים" ניצב נטוש מזה קרוב ל-25 שנה מבנה אבן גדול בין 6-5 קומות (כולל קומת תחתית וקומה עליונה). המבנה מכונה "בית סולל ובונה" מאחר שבמשך שנים רבות שכנו בו משרדי חברת הבנייה "סולל בונה". בסוף שנות ה-80 נמכר המבנה ליזמים במסגרת תוכנית הבראה של "סולל ובונה" שכללה מכירת רבים מנכסי החברה.
09/06/2016  |  אלי אלון  |   כתבות
כתיבתה של טלי כהן-שבתאי אינה מותירה ספקות על דרך מעורבותה בציוויליזציה הנעה בין השפיות לאיבוד הדעת. בין לבין הנשיות בשירתה כורעת תחת עומסי מצלמות הרגעים, הנערמים ונצבעים בצבעים בלתי מזוהים עד כי לא ברור מה הביא או גרם לדברים להתלקח ולצאת משליטה.
09/06/2016  |  אדלינה קליין  |   כתבות
נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הצהיר בנאום שנשא ב-17 במאי כי יחסי מצרים-ישראל "יהפכו חמים יותר כאשר תיפתר הבעיה הפלשתינית". לכאורה אין חידוש של ממש בהצהרה זו, אשר ניתנה על-רקע ההכנות לוועידת השלום שנערכה בפריז בראשית החודש, הדיווחים על מגעים לקיום מפגש פסגה ישראלי-פלשתיני בחסות מצרית והמאמצים לצירוף "המחנה הציוני" לקואליציה בישראל. מצרים נהגה דרך קבע להתנות את שיפור היחסים עם ישראל בקידום הסדר ישראלי-פלשתיני, ויוזמת השלום הערבית קשרה גם היא בין השגת הסכם שלום כולל לנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב. ובכל זאת, פתיחותה הנוכחית של מצרים לשלום "חם" ניתנה בהקשר גיאופוליטי חדש שנושא בחובו בשורה משמעותית: הנורמליזציה אינה מוגשת עוד רק כ"פיתיון" שנועד לדרבן את ישראל להיכנס לתהליך השלום, אלא משקפת את האינטרסים האותנטיים של מצרים ומדינות ערביות נוספות ביצירת "סדר אזורי חדש", שיכלול שיתופי פעולה רחבים וגלויים יותר עם ישראל, למען יציבותו הביטחונית ורווחתו הכלכלית של האזור.
09/06/2016  |  אופיר וינטר  |   כתבות
חיים מתחילים עם הולדתו של אדם ומסתיימים עם מותו, אך כאן, בספרה של שרה אהרונוביץ'-קרפנוס, מתחילים אלה עם הולדתה של אחת ומסתיים עם מותו של אחר. פלא הכתיבה הוא, שמהלכי חיים כאלה, שאורכים עשרות שנים מתכווצים למאות אחדות של עמודים כתובים, שבאים לספר סיפור ואגב זאת להנציח את האנשים ואת המאורעות שליוו אותם, וטוב שיש מי שיכתוב אותם, יציל אותם מן הנשייה וייתן במילותיו אחיזה נוספת בחיים. אם זו אחיזה של הכותב עצמו, אם זו אחיזה של הנכתבים.
09/06/2016  |  יוסף כהן-אלרן  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il