|   15:07:40
דלג
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

אסטרטגיית ההפחדה

ראש הממשלה נתניהו מודאג מאוד מ"מתקפת הגנרלים" עליו והשפעתה על דעת הקהל בישראל. נתניהו יאמץ מחדש את "אסטרטגיית ההפחדה" שהינה לדעתו האמצעי היעיל ביותר להסיח את דעתו של הציבור
19/06/2016  |   יוני בן-מנחם   |   מאמרים   |   ממשלה 34   |   תגובות
נתניהו. התדמית נשחקת [צילום: מארק ישראל סלם/פול/פלאש 90]

על-פי גורמים פוליטיים יודעי דבר על ראש הממשלה בנימין נתניהו עבר סוף שבוע קשה, לנתניהו יש ניסיון פוליטי עשיר והוא חש היטב כיצד הביקורת נגדו נצרבת ומצטברת בתודעת הציבור ושוחקת את תדמיתו.

זה לא פשוט עבורו, שני שרי ביטחון ורמטכ"לים לשעבר, רא"ל( מיל') אהוד ברק, המחסל הראשי במבצע "אביב נעורים" בלבנון, "מר ביטחון" האמיתי שהיה גם ראש ממשלה ורא"ל(מיל') משה בוגי יעלון, מחסלו של אבו ג'יהאד בתוניס, השניים שמייצגים באמת את סיירת מטכ"ל ומורשתה, יצאו נגדו בביקורת נוקבת ואליהם הצטרפו גם הרמטכ"לים לשעבר בני גנץ וגבי אשכנזי.

במערכת הפוליטית רוחשות השמועות כי גם שר הביטחון לשעבר שאול מופז והרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ עומדים לצאת בפומבי נגד נתניהו, מה יעשה ראש הממשלה, האם יטען למשל שאהוד ברק ומשה יעלון הם שמאלנים?

מי יקנה את הסחורה הזו? הציבור הרחב מעריך ומכבד את עברם הביטחוני העשיר, הם תרמו לביטחון ישראל הרבה יותר מנתניהו.
לרשימה המכובדת הזו יש להוסיף את מאיר דגן, ראש המוסד ז"ל, את ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין וכמובן את ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל, כולם הכירו וידעו מיהו בנימין נתניהו האמיתי, הם הכירו את שקריו ואת האופן שבו הוא מנהל את ביטחון ישראל, ראה טיוטת דוח מבקר המדינה האחרון על מבצע צוק איתן.
אריאל שרון ז"ל שהכיר היטב את אופיו הנכלולי של נתניהו ולא האמין למילה אחת שיצאה מפיו, אמר לי כמה פעמים בזו הלשון: "נתניהו שעושה במכנסיים רוב הזמן לעולם לא יחטא באמירת האמת".

כמי שמכיר היטב את בנימין נתניהו שנים רבות, אנסה להעריך מה יעשה נתניהו לאור "מתקפת הגנרלים" חסרת התקדים עליו, הוא בוודאי שבר בסוף השבוע את הראש, ביחד עם אנשי לשכתו המפוחדים, כיצד יוצאים מהפלונטר, כיצד יוצרים ספינים חדשים שיסיחו את דעתו של הציבור מדברי שרי הביטחון לשעבר, הרמטכ"לים בדימוס ובכירים אחרים במערכת הביטחון.

אני מהמר כי בצר לו, נתניהו ישוב להשתמש באסטרטגיית ההפחדה שלו כדי לשנות את סדר היום התקשורתי, זו השיטה שלו, מבחינתו היא בדוקה והוכיחה את יעילותה.

"אין לנו תשובות הולמות ל "מתקפת הגנרלים", יאמר נתניהו בוודאי לרעייתו שרה ולמלחכי הפנכה הסובבים אותו, " אז הבה ונפחיד את הציבור, נפחיד אותו באמצעות אירן, באמצעות דאעש, באיומים כי הכלכלה על סף קריסה, באיומים על סכנה ביטחונית קרובה, נסית נגד הערבים, העיקר שהציבור יפחד, תביאו לי רעיונות הפחדה מכל הבא ליד, מלוא הטנא, בסוף נצליח להחדיר את הפחד לציבור והוא ישכח את כל דברי הבלע של בכירי מערכת הביטחון".

כרגע אין שום מערכת בחירות באופק, הקואליציה הורחבה אך נתניהו בפאניקה מדבריהם של אהוד ברק ומשה בוגי יעלון, כדי לפתור את מצוקתו הוא רוצה להכניס את הציבור לפאניקה, זו השיטה שלו.

ההופעה הטובה של אהוד ברק בערוץ 2 בערב שבת רק העלתה אצל נתניהו את מפלס הלחץ. לכן יש לצפות בסבירות גבוהה בימים הקרובים לספינים ותרחישי אימה חדשים מבית מדרשו של נתניהו.

שלמה פילבר - השעיר לעזאזל החדש

על-פי גורמים בכירים בליכוד, סר חינו של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה(מומו) פילבר בעיניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אשר מאשים אותו בתקופה האחרונה, בחוגים סגורים, כי הוא "איננו מספק את הסחורה" בכל הקשור לניסיונות להשתלט על התקשורת. לכן, נתניהו שוקל להצמיד לשלמה פילבר "משגיח כשרות" שיבדוק את מהלכיו מקרוב, יפקח עליו ויתן לו הנחיות באופן שוטף בשם ראש הממשלה.

על-פי הגורמים הפוליטיים נתניהו מאשים בחדרי חדרים את שלמה פילבר בכך שהוא איננו שולט ברשות השידור ואיננו מונע את הסתננות אנשיהם של נוני מוזס ויאיר לפיד לתאגיד השידור החדש.
על-פי הגורמים האלה, פילבר מצדו מטיל את האשם על השר גלעד ארדן אשר חוקק ביחד עם יאיר לפיד את חוק תאגיד השידור החדש.

אם יש לשלמה פילבר מעט שכל בקודקודו הוא צריך לברוח מהתפקיד מהר ככל האפשר, נתניהו מתכנן להפיל עליו את כל התיק, אין מה להתפלא, עבור נתניהו שלמה פילבר הוא רק פקיד נוסף שנכשל במשימתו ועכשיו אפשר לנעוץ לו סכין בגב ולהשליך אותו אל הכלבים, נתניהו אף פעם לא אשם, תמיד הוא מוצא את השעיר לעזאזל התורן.

שלמה פילבר הוא "סדין אדום" בעיני רבים, הבעיה שעכשיו הוא הפך להיות גם "סדין אדום" בעיניו של נתניהו, משם הדרך החוצה קצרה מאוד.

אני מכיר אישית את שלמה פילבר שנים רבות, הוא תמיד היה נאמן לנתניהו, זו הכרת התודה של נתניהו לנאמניו, הוא משתמש בהם, מנצל אותם ואחר כך מאשים אותם במחדליו ובוגד בהם.

FOLLOW THE MONEY

על-פי הפרסומים בתקשורת, היועץ המשפטי לממשלה בודק כעת חשדות נוספים לפלילים של בנימין נתניהו שאינם ידועים לציבור.
על-פי ההערכות של גורמים בליכוד מדובר בענייני כספים, גורמים שונים בליכוד טוענים שמוזר מאוד שבמשך שנים רבות המשטרה התעלמה מתשאולם של מקורבים לנתניהו הבקיאים בנושאי הכספים כמו של אותו אדם שמכונה "המכבס".

"הכל אצל נתניהו קשור בכסף זה מה שמניע אותו, מי שיילך בעקבות הכסף יגיע להפתעות גדולות" אומר גורם המכיר שנים רבות את נתניהו מקרוב.

ללא כל קשר, העיתונאי גיא פלג חשף בערוץ 2 בסוף השבוע כי פרשת "ביבי טורס" הינה חמורה בכל הקשור לכרטיסי טיסה שקיבל נתניהו בעת שהיה שר אוצר עבורו ועבור בני משפחתו מאיש עסקים ידוע והעריך כי לכאורה מדובר בחשדות להפרת אמונים וקבלת דבר במרמה.

הציבור רואה ושומע את הדברים, הם מחלחלים לתודעה הציבורית במיוחד כשהם באים מאנשי ביטחון בכירים, ממבקר המדינה ומהיועץ המשפטי לממשלה, האם את כולם אפשר להאשים בשמאלנות?
אצל נתניהו הכל אפשרי, מוחו קודח עכשיו בחיפוש אחרי ספינים חדשים כדי להפחיד את הציבור ולהסיח את דעתו מהביקורת של ברק ויעלון, לכן לדעתי אי-אפשר לפסול את האפשרות כי בקרוב יידרש הציבור לבדוק את המקלטים, נתניהו יחזור מהר מאוד לאסטרטגיית ההפחדה שלו.

תאריך:  19/06/2016   |   עודכן:  19/06/2016
יוני בן-מנחם
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אהוד ברק   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אלי כהן / Eli Cohen   אריאל שרון / Ariel Sharon   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אזולאי / David Azulai    דוד אמסלם / David Amsalem   דן חלוץ   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   חיים כץ / Haim Katz   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יובל דיסקין   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   מאיר דגן   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   משה כחלון / Moshe Kahlon   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   שאול מופז   שלמה פילבר / Shlomo Filber 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אסטרטגיית ההפחדה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הירונימוס
19/06/16 14:17
2
ישראל ישראלי
19/06/16 14:38
3
באום
20/06/16 07:04
4
עיניים לראות
20/06/16 08:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 34
הרצאתו של אהוד ברק בכנס הרצליה והראיון שהעניק לערוץ 2 הוכיחו שלמרות מלעיזיו הרבים, אהוד ברק אדם חד-מחשבה, בעל יכולת ניתוח ראויה לכל שבח, ניחן במסוגלות אינטלקטואלית ומקצועית לנתח את מצבה של ישראל לאשורו. למתנגדיו לא נותרה אלא הדרך הנלוזה של מתקפה אישית ולא עניינית, התגייסות טוטלית להשמיץ את הפרסונה כדי לגמד את הטענות. המבקשים לשבור את מראה שברק הציב בפני החברה הישראלית לא יצליחו לשנות את המציאות. גם ללא מראה, המציאות נותרת קשה, והיא תלך ותרע אם אנשים יעסקו באינסטרומנטליות ולא בפונקציונליות. לא אתייחס לכלל דברי ברק בשתי ההזדמנויות שהוזכרו לעיל, אלא אתמקד במה שלי נראה כחשוב ביותר.
19/06/2016  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
בשבוע האחרון תקפו מספר לוחמים בכירים-בדימוס את ראש-הממשלה נתניהו. ביניהם: שני שרי ביטחון בממשלות קודמות בראשות נתניהו, שהיו גם רמטכ"לים - אהוד ברק ובוגי יעלון; גם שני רמטכ"לים אחרים, גבי אשכנזי ובני גנץ, מתחו בקורת ישירה, או עקיפה, על מדיניות הממשלה.
19/06/2016  |  יוסף אליעז  |   מאמרים
במהלך הפגישה הביע ראש הממשלה את תמיכתו והזדהותו עם הצורך לגילוי פרטי הפרשה והוצאת האמת לאור. לשם כך עדכן ראש הממשלה את חברת הכנסת קורן כי בהמשך לפנייתה בנושא
15/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המדע והטכנולוגיה קיימה (יום ג', 14.6.16) ישיבה משותפת עם הוועדה המיוחדת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור, בנושא 'עיכובים ביישום החלטת ממשלה 1008 - הנגשת השירות הציבורי בעידן הדיגיטלי', במסגרתה הוחלט כי משרדי הממשלה השונים יכניסו לשימוש לצד הפקס המסורתי שירותי דואר אלקטרוני ושירותים ממוחשבים.
15/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מינה (יום ב', 13.6.16) את שרון שלום לתפקיד ראש מטה שר הביטחון. שלום כיהן כראש הסגל של שר החוץ בשנים 2015-2009 והיה שותף בכיר להתווית מדיניות החוץ והדיפלומטיה של מדינת ישראל וליישומה, והיה אחראי מטעם השר על מכלול הסוגיות הקשורות ביחסי החוץ של ישראל, לרבות היותו נציגו הבכיר של ליברמן בשיחות מדיניות רגישות ובקשר מול לשכת ראש הממשלה.
13/06/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ממשלה 34  /  מי ומי  
הממשלה אישרה: 850 מ"ש לתוכנית "י-ם 2020"   /  מירב ארד
ליברמן: נאום א-סיסי היה חשוב מאוד  /  איציק וולף
הממשלה אישרה את מינוי השרים  /  עידן יוסף
האקדמיה לתמרון פוליטי  /  דביר מור
נתניהו הסתבך  /  יוני בן-מנחם
בנט צודק  /  יוני בן-מנחם
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il