בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
המטוס הסולארי חצה את האטלנטי
|
כתב המדע של ה-BBC מדווח על הטיסה ההיסטורית של המטוס הסולארי הראשון מניו-יורק לאירופה ● "האוקיינוס האטלנטי היה תמיד סמל למעבר מהעולם הישן אל העולם החדש. היום עשה את זה לראשונה מטוס מונע באנרגיה סולארית, שטס בכוח חשמל מבלי שהשתמש בדלק ומבלי שזיהם את האוויר"
|
הנחיתה ההיסטורית בספרד [צילום: מן הטלוויזיה]
|
|
|
|
|
המטוס הסולארי הראשון, שאינו משתמש אפילו בטיפת דלק אחת, נחת ביום חמישי (23.6.16) בסיביליה שבספרד לאחר שהמריא ביום שני מניו-יורק וחצה את האוקיינוס האטלנטי. כך מדווח ג'ונתן אמוס, כתב המדע של ה-BBC. מדובר בחלק מהתוכנית השאפתנית להקפת העולם כולו באמצעות המטוס הסולארי. התחנה הבאה שאליה צפוי לפנות טייס המטוס, ברנרד פיקארד, היא אבו דאבי, שם החל המסע להקפת העולם במרס 2015. באופן עקרוני, אמור היה המטוס לנחות בפריס, כמחווה לטיסה ההיסטורית של חציית האטלנטי שנעשתה בשנת 1927 על-ידי צ'ארלס לינדברג, אולם תחזית מזג האוויר צפתה סערות בפריס ולכן נבחרה סיביליה כיעד החלופי לנחיתה. "האוקיינוס האטלנטי היה תמיד סמל למעבר מהעולם הישן אל העולם החדש", אמר הטייס לאחר הנחיתה. "כולם ניסו לחצות את האטלנטי, באמצעות סירות, ספינות, ספינות אוויר, מטוסים, ואפילו בסירות משוטים וקייאקים. היום עשה את זה לראשונה מטוס מונע באנרגיה סולארית, שטס בכוח חשמל מבלי שהשתמש בדלק ומבלי שזיהם את האוויר". מוטת הכנפיים של המטוס הסולארי מגיעה ל-72 מטרים. לשם השוואה, מוטת הכנפיים של מטוס בואינג 747-81 קטנה יותר ומגיעה ל-68.5 מטרים. על-כנפיו של המטוס הותקנו 17,000 תאי קולטנים סולאריים, המתרגמים את אנרגיית השמש לחשמל המניע את המטוס. למטוס הסולארי ארבעה מדחפים, וכל אחד מהם באורך של ארבעה מטרים.
|
תאריך:
|
26/06/16
|
|
|
עודכן:
|
26/06/16
|
|
איציק וולף
|
המטוס הסולארי חצה את האטלנטי
|
|
מרדכי גילת מקדיש את טורו בישראל היום לפרשה שלא הייתה, עקב דיווחו של ניצב מני יצחקי, בדבר אגירת חומר משטרתי על כל חברי הכנסת. על פניו, אכן, זה נשמע כמו משהו שעושים במשטרים חשוכים: שימוש ברשויות אכיפת החוק ובמשטרה בכדי להפיל, לעת מצוא, כל חבר כנסת שירגיז את מאן דהו;
|
|
|
הטור של דן מרגלית השבוע, בישראל היום, עוסק במשבר עם טורקיה, אשר אוטוטו מגיע על פתרונו, לשביעות רצונם של כל הצדדים, ומבלי לוותר על דרישות ביטחוניות סבירות בעזה. מרגלית מתפלא שדווקא במשמרת של ביבי (בנימין נתניהו), אשר במשמרת שלו הוא הצליח להסתכסך עם כל העולם, עם דגש על ארצות הברית, הפיוס עם טורקיה רקם עור וגידים, ועוד לא במחיר כניעה לדרישות הטורקים אלא במחיר סביר.
|
|
|
צבי בראל, פרשן הארץ, מקדיש את הטור שלו להתרחשויות במצריים בשנתיים האחרונות, לטובת מי שלא עקב באדיקות אחרי המהפכות שאירעו שם מאז כיכר תחריר. מסתבר, לפי בראל, שיש לנו בני דודים לצרה, וישנה, למרבה ההפתעה, עוד אומה שמתמודדת עם עתירות לבג"ץ שלה כנגד החלטות שלטוניות, ומחשבות של השלטון ליזום חוקים עוקפי בג"ץ, בדיוק כמו אצלנו.
|
|
|
את הטור שלו במוסף "ממון שישי" של ידיעות אחרונות, בוחר סבר פלוצקר להקדיש למאבק בעוני. הוא משוחח עם מספר כלכלנים, ומגיע למסקנה (תוך שיחה עם פרופ' מרטין אייכנבאום) כי ישראל יכולה להרשות לעצמה להגדיל את משקל ההשקעה הציבורית בתוצר- מ 2% ל-4%, השקעה שאפילו ארצות הברית הקפיטליסטית מתהדרת בה.
|
|
|
אנשיל פפר מקדיש שני טורי פרשנות בהארץ לפרישת בריטניה מן האיחוד האירופי. טור פרשני אחד שלו מוקדש לניתוח דמוגרפי של הבוחרים לעזוב את האיחוד האירופי: לשיטתו, מדובר בלבנים, מבוגרים, אך גם בלא לבנים, שאינם מעוניינים בבריטניה קולטת הגירה, ומעוניינים לחזור אחורנית בזמן ולהתבדל: בעוד שתושבי לונדון וסקוטלנד מעוניינים להישאר באיחוד האירופי, לשיטת פפר, תושבי שאר אנגליה וווילס, מעוניינים לצאת.
|
|
|
|