|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

הרב אבינר בכנס ציון וירושלים:

"אין קהילה גאה, יש קהילת התועבה"

רבנים בולטים תוקפים בחריפות את הרפורמים ואת הקהילה הלהט"בית, צופים את התפוררותם ומסבירים מדוע התנגדותם אליהם עמוקה הרב יהושע שפירא: "טומאה עמוקה שמדברת בשם מוסריות"
18/07/2016  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   תגובות
הרב אבינר. לא העת לחנופה

ריבלין: רבנים מסיתים נגד הומואים
עידן יוסף
עקץ את דברי הרב לוינשטיין וטען כי חלק מתלמידי הישיבות חברים בקהילה הלהט"בית * "זכות הביטוי להביע מיניות בחופשיות, ולבטא אהבה ללא גבולות בגלוי" * ליב"ה: הנשיא מסית נגד הרבנים
לרשימה המלאה

גיבוי לדברי הרב לוינשטיין
הרב שמואל אליהו יוצא להגנת דברי הרב יגאל לוינשטיין, שהגדיר את קהילה הלהטב"ית סוטים. "איך אמר יאיר גולן? אדם צריך לומר דברים גם כשהם נגד הזרם", טען הרב בראיון לגלי צה"ל, "הדברים שאמר הרב לוינשטיין הם הליבה של הזרם הדתי-לאומי". הוא הבהיר כי על-אף שלא היה מכנה הומוסקסואל 'סוטה' באופן אישי, "התורה קראה לזה 'תועבה' ואני לא מתכוון להתנצל על מה שכתוב בתורה. אם אלוקים קבע, כנראה שהוא יודע יותר טוב מהרבה אחרים. אני לא קורא להומואים סוטים, אבל זכותו של הרב לוינשטיין לקרוא להם איך שהוא מבין. אנחנו מחבקים אותם באהבה גדולה. אתה יכול להגיד על תופעה שהיא לא בריאה. השמנה היא לא דבר טוב, עישון זה לא דבר טוב, זנות זה לא דבר טוב. אבל אם אדם נפל בזה - אתה לא אומר לו ללכת לכל הרוחות. אתה מחבק אותו, אתה עוזר לו לקום".

"תופעה לא בריאה לאנושות"
ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) אומר כי צריך להפריד בין אנשים לבין התופעה, שאיננה בריאה לעם ישראל ולאנושות כולה. "היא לא תופעה שראוי להתגאות בה. היא תופעה שראוי להתייחס אליה - כל אדם ואדם באשר הוא אדם, בדרך שנוגעת לו. אני מודאג מכך שיש התרחבות של התופעה, כתוצאה מכך שמחצינים אותה ומאדירים אותה. כי התופעה הנכונה, הטבעית, היא התופעה של משפחה, של אבא ואימא וילדים. כך בטבע, בכל הטבע מאז בריאת העולם, בכל בעלי החיים, גם באדם". בעניין הרבצ"ר הבא, הרב איל קרים, אמר כי אינו צריך לחזור בו: "דעת ההלכה היא דעת ההלכה. אותה תקשורת וגם אותו סגן רמטכ"ל שאולי שם את הסיסמה שיגיד כל אחד מה שהוא סבור, הרי שגם אנחנו שומעים דעות שאיננו אוהבים אותן, אנחנו יודעים לכבד את בעלי הדעות הללו ואיננו סותמים את פיותיהם. כך גם לא נכון לסתום את פיותיהם של הרבנים שאומרים את דעת ההלכה. אנחנו מכבדים את כולם וכולם הם חלק מהעם, אבל צריך לדעת מה הוא השלד הבריא".

דבריו החריפים ומחוללי הסערה של הרב יגאל לוינשטיין, מראשי המכינה הצבאית "בני דוד" בעלי, בגנות הקהילה הלהט"בית ונגד החדירה הרפורמית לצה"ל לא היו האמירות החריפות היחידות שנאמרו בכינוס ציון וירושלים שהתקיים בשבוע שעבר בבירה והביא אליו כ-650 איש, בהם רבנים רבים מן השורה הראשונה. דוברי הכינוס, שעסק בעיקרו במאבק ברפורמים, שלחו חיצים גם לא רק כלפי הרפורמים אלא גם כלפי ארגונים פלורליסטים מתירנים ונגד ארגוני הלהט"בים. הם היו מאוחדים בדעה כי ראש החץ במאבק נגד אותם ארגונים צריך להיות באמצעות הרבנות הראשית לישראל, ויש להתאחד סביבה.

מכבסת מילים

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת ירושלים ורב הישוב בית אל, אומר כי אין להשתמש במכבסת מילים, ובמקום לומר "הקהילה הגאה" יש להשתמש ב"קהילת התועבה". לדבריו, כותרת הכינוס "התמודדות עם השפעת הרפורמים" היא מכובסת ובמקום "התמודדות" יש להשתמש במילה "מלחמה", משם שהשפה גונזת את המסר.

הרב אבינר הגדיר את הרפורמים כדת קדם-נוצרית, ואמר כי הם ליסטים המחופשים לתלמידי חכמים שרצונם לגנוב מעם ישראל את הנשמה ויהדות. עם זאת הבהיר כי היחס לרפורמים צריך להיות כמו רופא - שאוהב את החולה אך שונא את המחלה ונלחם בה.

הוא אמר כי אין זה הזמן לעודדם, לחזקם ולהוסיף אור - במילים אחרות: חנופה - אלא צריך להוכיח בעניין זה, גם אם נראה שאין בכך תועלת. הוא הביא לכך שלושה נימוקים: א. גם אם הלב אטום כעת מלשמוע, בבוא שעת הכושר הוא ייפתח ודברי התוכחה יצופו; ב. גם אם המעוות לא יתוקן - ההידרדרות תיבלם; ג. מדינה בה אנשי רוח מהנהנים בהסכמה מול תופעות פסולות היא מדינה אבודה, ולכן התוכחה מטהרת את האווירה. הוא הסביר שכאשר הדברים נוגעים למעשה, יש להתבטא בחריפות גם אם לא יאהבו אותך ויאמרו שאינך מכיל וידידותי. הרב אבינר סיפר על מחלקה של קצינים שהובאה לבני ברק ובין היתר הגיעה לרב חיים קנייבסקי. כאשר התבקש הרב לברכם, סירב למרות ההפצרות, בנימוק שאינו מברך מחללי שבת. כאשר נערך משוב בין הקצינים, קיבל הרב קנייבסקי את הציון הגבוה ביותר כי החיילים הבינו שמדובר באיש אמת.

המלחמה ברפורמים, אמר, נעשית על-ידי הרבנות הראשית לישראל שמתייצבת נגדם. הוא ציין כי מה שקורה כעת הוא סימן טוב לפרפורים האחרונים של הרשעה, שרואה שהכל מצליח לא רק בכלכלה ובצבא אלא גם בתורה, ביראת השמיים ובריבוי היילודה, אך אין להיות שאננים ויש להציף את דעת הקהל בסכנת הרפורמים ולהסביר מה הם.

נסיונות לשינוי זהות המדינה

ראש ארגון ליב"ה, הרב יהודה ולד, מושקעים כספים רבים בשינוי הלשון באופן שיתאם את השקפת העולם, כגון הפיכת "בית אב" ל"משק בית" כדי להימנע ממודל המשפחה המסורתי, ובפרסומות לנישואים שלא כהלכה שבעבר היו טאבו באצטלה של שוויון. הוא הסביר כי שימוש בחוסר מחויבות להלכה, לתורה ולמצוות ייצור מחסום, ולכן משתמשים במושגים "התחדשות ויהודית" ו"פלורליזם יהודי". כמו-כן ציין ניסיון של האקדמיה ללשון העברית לשנות את המילה "משפחה". שינוי זה משפיע לדבריו על השיח, והביא דוגמה מראובן ריבלין שבעבר אמר שהרפורמיות היא עבודת אלילים, והיום מארח אותם בבית הנשיא לערב לימוד בליל תשעה באב, וציין כי יש הכלה וקבלה של אישי ציבור ומקבלי החלטות כלפי הרפורמים וכלפי נישואי תערובת.

ולד מנה שורה של פעולות בהן נוקטים הארגונים הרפורמיים לקידום פתיחת בתי עסק ותחבורה ציבורית בשבת כמו גם הגשת תלונות נגד רבנים. הוא הדגיש כי הרפורמים מהווים מיעוט זניח ואחוז ההזדהות איתם בחברה הוא 7% בלבד, אך ע"י כסף ולחצים פוליטיים ותקשורתיים הם מצליחים יותר מכפי כוחם.

יו"ר ליב"ה אמר כי הרפורמים פועלים נגד הרבנות הראשית לישראל, וטוענים שיש ממסד אורתודוקסי, ורבנות מחמירה, חשוכה, מרחיקה, מיושנת תוך יצירת דה-לגיטימציה למוסד הרבנות, דבר המביא לקריאות גם מתוך הציונות הדתית לפירוק הרבנות, להשגחות פרטיות ולבתי דין פרטיים לגיור.

הדובר גילה כי בקרוב יוציא ארגון ליב"ה דוח בעניין צה"ל, שהוכן במשך חודשים, החושף בצורה שיטתית כיצד פועלים ארגוני שמאל, ארגונים פלורליסטים ואחרים להשתלט על הצבא ועל רוח צה"ל, באופן שגם הביא לשינוי עמדות נגד חיילים דתיים. לדבריו, המשותף לכל מאבקים אלה הוא רצונם של אותם ארגונים לשנות את זהותה היהודית של מדינת ישראל.

שנאת הרע כמלחמה בדקונסטרוקציה

ראש ישיבת רמת גן, הרב יהושע שפירא, אמר כי האהבה כוללת בתוכה את שנאת הרע, משום שאהבת הרע פירושה ייאוש מלתקנו. "אי-אפשר גם לאהוב את השם וגם לפתוח דרך לרפורמים להיכנס פנימה", אמר.

הרב שפירא הגדיר את תופעת הרפורמיות, הלהט"ביות והפלורליזם המתירני כדקונסטרוקציה - פירוק של כל מבנה ארגוני. לדבריו, תפישה קיצונית זו רואה בכל מבנה שחיתות ורשע - אם יש איש ואישה בהכרח הבעל משעבד את אשתו, אם יש בוס ועובד בהכרח האחרון משועבד, וכך לגבי ממשלה ונתיניה. הוא הוסיף כי זו טענה מוסרית לכאורה שמטמטמת את הלבבות הרואה בכל מבניות ריקבון בחברה, והיא שאיפשרה את צמיחת הרפורמים, הלהט"בים, את הטשטוש בין ישראל לעמים ואת הקשר בין העם לארצו.

הוא הסביר כי הדקונסטרוקציה מתגברת משום שהרישעה כעת יודעת שהיא לקראת חלוף, ואנו נמצאים בתקופה בה הטומאה מתפוררת ורוצה לקחת איתה את הקדושה. היא מבנה שהגאולה צומחת ומפוררים את העולם הקודם כדי שייבנה עולם חדש. עוד אמר הרב שפירא כי החילונים הם שמשתמשים ברפורמים ולא הפוך כפי שנוטים לחשוב, כי רואים את הרפורמים מממנים מכספם החדרת רעיונות לצבא ובאזרחות ולתקשורת. לדבריו, הבלבול רב עד כדי כך שבבית ספר תיכון בתל אביב יש שירותי גברים ושירותי נשים ויש בני נוער שאינם יודעים מי הם ואין להם מבנה ברור - "למה שאתה תגיד לי מי אני?". "זו טומאה עמוקה שמדברת בשם מוסריות. זו טענה כדי ששום מבנה שלם לא יישאר קיים".

עוד אמר הרב שפירא כי הדקונסטרוקציה משתמשת בטענות לוגיות ורציונליות כלפי חוץ, והאנשים הכי מוכשרים ואינטליגנטים בחברה נוטים לה, לפעמים אפילו בקרב עובדי השם. "זו סכנה, כי אם אינך יודע במה האויב משתמש אזי כלי מלחמה אבָדו", אמר. לדבריו, המלחמה נגד הרבנות, תורת משה והקב"ה נובעת מתחושת הטומאה שהכל מתפרק, ולכן היא טוענת שאין אמת אחת, אין פרמטר ליופי ולמשמעות. כיעור ויופי היינו הך, ישראל והעמים הם היינו הך וכך גם איש ואישה. אין שום היררכיה. הריקבון הזה מסעיר את הלבבות וטוען טענות פסבדו-מוסריות. כשילד נפל לכלוב בגן חיות בארה"ב עשו הפגנות למה הרגו את השימפנזה. התפישה הזו מבלבלת גם את בתי המדרש, וצריך לינוק מהעומק השלם של תורה של שנאת הרע, כדי להקיא את הריקבון.

אמת מול קיפול דגלים

ראש ישיבת הר המור, הרב מרדכי שטרנברג, שאינו נוהג להרצות בכינוסים הופיע בכינוס באופן נדיר והסביר שהעניין אינו הרפורמים או הרפורמה אלא הניסיון להפרדת דת ומדינה. לדבריו, הכוונה היא להפוך את היחס אל האורתודוקסיה כאל כת גדולה וחשובה שאינה שייכת למדינה. "אנחנו לא קוראים להגן על האורתודוקסיה, אלא על המדינה", אמר.

עוד הוסיף כי מול קיפול הדגלים של איבוד הזהות היהודית והציונית וחיפוש הזהות החדשה תוך הנפת דגל דמוקרטי ודגלים אחרים, יש להציב את האמת הגדולה - לעשות את רצון השם. "למה שנקפל דגלים אם אחים יקרים לא מבינים? קיומה של מדינת ישראל הוא מחמת אותה האמת הגדולה של הקשר לתורה", אמר והסביר כי מי שמדבר על כך שלא לתקוף דעות אחרות בשם אחדות שקרית, זונח את האמת לטובת הזיופים. "אין לגישה הזו (רפורמיות, ע.י.) מקום בעם היהודי, וכל יהודי יודע זאת. אין לחשוש לקראת החולשות שבאות כתוצאה מאי-הבנה ומשקר".

הרב שטרנברג: "למדינה שלנו יש רבנות שמנחה אותה, ואף רב אינו יכול להיות תחליף לזה. מדינת ישראל אינה יכולה לעשות צעד בלי הרבנות, ובזה הרפורמים מנסים לקצץ. אמונתנו בעם ישראל, בארץ-ישראל, בצדקת הדרך ובתורה היא מאותו חזון".

הרפורמים - שואה רוחנית

רבה של צפת, שמואל אליהו, אמר כי "אין לנו דו-שיח עם התנועה הרפורמית הזו, שקורעת את העם היהודי ועושה לו שואה רוחנית. זו תנועה רקובה ומתפוררת". לדבריו, במקום רק להתגונן, צריך לתקוף אותה. הוא הסביר כי בבסיס האידיאולוגיה הרפורמית עומדת ההתחדשות וקריעת המציאות תחת האמירה ש"גם אנחנו יכולים לחדש". הוא קרא לדרוש מהרפורמים להיות רלוונטיים למציאות ולבטל את מה שלא רלוונטי. כלומר, את עצמם משום שאינם קונים אחיזה בישראל וממילא אינם רלוונטיים, ובכך לשמוט תחתם את השטיח.

הרב אליהו ביקש לעשות הבחנה בין הרפורמי מן השורה שאותו יש לקרב לבין האידיאולוגים של התנועה שאותם יש להדוף. לדבריו, חברו הרפורמים לשמאל המדיני וכבר עתרו נגדו לבג"ץ שלוש פעמים על-מנת שיחזור בו מדברים שהשמיע. הוא סיפר כי הרב מנחם פרומן המנוח גילה לו שהרפורמים העמידו עשרה עורכי דין כדי לנבור אחרי כל מוצא פיו של הרב אליהו. לדבריו, שאל פעם רפורמים מה הם עושים חיובי חוץ מלרדוף רבנים וקיבל תשובה שהם עוזרים לבדואים בנגב לקבל הכרה. הם עוזרים לשונאים - אמר.

"הבית היהודי נגד הכותל"

ראש עמותת עטרת כהנים, מתי דן, דיבר על מתווה הכותל ועל כך שלדבריו כפי שרוצים לחלק את ירושלים, מתכוונים לחלקו לשניים - כותל קדוש וכותל לא-קדוש. בפתיחת דבריו, סיפר על כך שהרב יהודה גץ מונה לאחר מלחמת ששת הימים לתפקיד רב הכותל ע"י שר הדתות זרח ורהפטיג מהמפד"ל, לאחר שארגן הפגנות נגד תפילות רפורמיות במקום. הוא ציין כי המפד"ל עמדה בפרץ לאורך השנים במלחמתה בנושא, תוך שהוא תוקף את הבית היהודי על כך שכיום אינו פועל בנושא ואומר שאין לו בעיה עם הרפורמים. לדבריו, הח"כים החרדיים התייחסו לנושא רק לאחר שכלי התקשורת החרדיים יצאו נגד ההסכמה שנתנו למתווה, מה שאילץ אותם להגיע למקום ולהיווכח במסוכנות המתווה.

דן ציטט מדברי שופט ביהמ"ש העליון בדימוס, יצחק אנגלרד, שכתב כי פסיקת בית המשפט העליון בנושא הכותל שגויה, משום שאין סמכות חוקית במדינת ישראל לבית המשפט לדון בנושאים שעניינם פולחן דתי. לדברי דן, הדיונים של ועדת מנדלבליט היו "מתחת לרדאר", וההצעה להחלטה הועברה לחברי הממשלה שעה לפני כניסת השבת, ורק בזכות תושייתו של השר אורי אריאל העניין נעצר, לאחר שהתברר כי בכל שינוי בכותל חלה חובת היוועצות ברבנות הראשית לישראל. הוא ציין את הצורך בהסכמה של שרת המשפטים, והביע אכזבה מעמדתה של איילת שקד (הבית היהודי) בנושא. הוא אמר כי יש לפעול לחזרתם בתשובה של ראשי הבית היהודי על-מנת שיעלו את הנושא לדיון בכנסת באמצעות פעילים של המפלגה.

גרוע יותר מנצרות

רבה של פתח תקוה, מיכה הלוי, הסתמך על דברים שאמר הרב קוק וציין כי הרפורמיות גרועה מן הנצרות, משום שהנצרות היא מבחוץ. "זו מינות שמטמאת את הקודש", הסביר. לדבריו, חטאה הרפורמיות בכך שהצטמצמה להלכות מסוימות תוך זניחת המכלול ולא שימרה את המסורת שבה מגולמת אחריות גם לדורות הבאים. הרב הלוי קרא לנוכחים לא לפלג את הקודש ולהתאחד תחת הרבנות הראשית.

מנסים לרכוש דור חדש

רבה של רמת גן, יעקב אריאל, אמר כי בניגוד ליהדות - לרפורמה אין יסודות ולמעשה מדובר בנצרות בלי אותו האיש (ישו הנוצרי, ע.י.). לדבריו, תורמים ארגונים אלה לסוכנות היהודית ושולטים בה. לדבריו, הרפורמים ויתרו על העקרונות שלהם לאחר שנוכחו כי עם ישראל אינו מוותר. הוא הסביר כי בניגוד ליהודי חילוני, שאוחז בגישה סלקטיבית, הוא אינו ממציא דת חדשה כמו הרפורמים. הרב אריאל ציין כי לרפורמים אין דור שלישי בארה"ב, והם מנסים לרכוש דור חדש של חילוניים ומסורתיים בארץ-ישראל.

הוא גם עמד על ההשפעות רפורמיות החודרות לאורתודוקסיה, והבהיר כי רפורמה אינה מילה גסה כל עוד היא נאמנת לדברי חכמים. בעניין זה הרחיב באשר לאופן בו יש לערוך חגיגות בת מצווה בימינו מבלי לחקות את אותן השפעות זרות.

השיקול שקודם לקירוב

הרב הראשי לישראל, דוד לאו, אמר כי לפני כל שיקול של קירוב רחוקים עומדת הנאמנות לדבר השם, שאין לסטות ממנה כמלוא נימה ובכך יתקדש שם שמיים.

למנוע הכרת המדינה

ראש הישיבה יוניברסיטי בארה"ב, הרב צבי שכטר, אמר שבאורתודוקסיה קירוב רחוקים נעשה מן הקל אל הכבד. כלומר, התחלה במצוות קלות יותר ומשם מתקדמים, אולם אצל הרפורמים הכל הוא זיוף. הוא קרא למדינת ישראל למנוע כל הכרה בהם, ואמר כי שמירה על היהדות מפני הזיוף תהיה על-ידי חיזוק הרבנות הראשית לישראל.

תאריך:  18/07/2016   |   עודכן:  18/07/2016
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אין קהילה גאה, יש קהילת התועבה"
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פרימיטיבים
18/07/16 19:30
 
פיסיקאי יהודי
18/07/16 21:26
 
יא-צק
18/07/16 21:42
 
ישראל עמיאל
18/07/16 22:31
 
גם תועבה?
19/07/16 11:41
2
איששששששש
18/07/16 19:40
3
לכותב 'השמרן'
18/07/16 19:45
4
גורדון
18/07/16 22:27
5
חוכמולוג
18/07/16 22:37
6
כהן צדק
18/07/16 22:43
7
מפוכח
18/07/16 22:56
8
דורין אלן בל-דותן
19/07/16 00:17
9
קורןנאוה טבריה
19/07/16 04:47
10
פיל
19/07/16 08:47
11
אלברט שבות
19/07/16 09:51
 
זה לא משנה,
19/07/16 10:31
 
דתיפוב אחד
19/07/16 15:29
 
רותי איזיקוביץ
19/07/16 20:46
12
סניל
19/07/16 10:42
13
מי שלא מכבד לא מכ
19/07/16 12:10
14
אביטל
20/07/16 12:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' דוד גרוסמן פירסם מספר מחקרים על אוכלוסיית הארץ בשלהי התקופה העות'מאנית מהם מתברר ש"התרומה של ההגירה המצרית לדמוגרפיה הייתה משמעותית" (על ההגירה המצרית לארץ בתקופת המנדט- במאמר ניפרד).
18/07/2016  |  רבקה שפק ליסק  |   כתבות
אמש שמעתי בהיכל התרבות בתל אביב את האופרה פידליו מאת בטהובן.
18/07/2016  |  אלי אלון  |   כתבות
בצדו הצפון מזרחי של קיבוץ יגור משתרע שטח גדול של מחסנים ובתי עסק המושכרים על-ידי הקיבוץ או באי-כוחו לחברות ולבעלי עסקים. חזותו הסביבתית של המקום מוזנחת ולא מטופחת. המקום אפור דהוי ומלוכלך. כמה מאות מטרים משם שוכנים מתחמי הקיבוץ ובהם חדר האוכל, ובהמשך בתי החברים של הקיבוץ, ואלה, הפלא ופלא נקיים ומטופחים.
17/07/2016  |  אלי אלון  |   כתבות
סופרת ומשוררת אמרתי, בתחושה של הבטחה, והספרון הצנום והנעים הזה אכן כתוב בפרוזה שמביאה משב לירי בקורא. פרוזה שנפש של משוררת כותבת אותה. ואמרתי גם שזה ספרון צנום, אך כך יאה לו. במיוחדות שלו, בשורות ובמעמדים הקצרים שהוא מביא לנו כדי שנריח אותם. פרוזה שנושמת ליריקה אינה יכולה להרשות לעצמה להתארך מעבר למידתה. לאחר הכול, כל הסיפורים כבר סופרו ונותר טעמה ומידתה של הרקיחה שהמחבר או המחברת רוקחים. טל איפרגן באה ורקחה את רקיחתה.
17/07/2016  |  יוסף כהן אלרן  |   כתבות
בעקבות אוסף שירי הנגב בעריכת אילנה שחף נופי הנגב המדברי, תמיד עוררו לאורך הדורות השתאות, פליאה, תחושת קדושה, רעד בפני הוד קדומים, ורצון עז לתת ביטוי ספרותי/שירי לרגשות עזים אלה
17/07/2016  |  חנינא פורת  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il